Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15857 hozzászólás a témában

#1461
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

No, ma pár órával korábban, meló előtt mentem ki a Hosszúhegyre. (Majd)nem lett saras a bringa. Viszont a jég sem volt barátunk. :D Nincs mese, nyáron nézem az ákciókat, veszek rendes méretben is szögest. ;)

(Hazafelé, az utolsó 500 méteren sikerült egy felolvadt részbe futni, tehát megint mosás lett a dologból, bár nem túl komoly.)

Bizony jó :) Sípályánál néztek ránk, mint UFÓ-ra :) Kérdezték, hogy le akarunk-e menni ott :D

NEkünk is iszonyat sáros lett a bringa. + hókása. Ilyet eddig még bringán nem láttam :)



#1462
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Geri,

jó kis menet lehetett! A képed amúgy tökéletes, szerintem is pontosan ilyen körülmények között a tuti a szöges gumi.

Ma délutánra már sokat változott a helyzet, csináltam egy rövidke hosszúhegyes kört. Jég, letaposott hó alig-alig, ahol van, ott könnyen roppan. Így a halálba kopott RaRa-val hátul a havas (vagy inkább kásás) helyeken gond nélkül lehetett haladni. Na de a sár, az nem annyira volt barátunk, rendesen sajnáltam a bringát, pedig nem szoktam. Megvolt az év első mosása is... :D

Bizony jó :) Sípályánál néztek ránk, mint UFÓ-ra :) Kérdezték, hogy le akarunk-e menni ott :D 

NEkünk is iszonyat sáros lett a bringa. + hókása. Ilyet eddig még bringán nem láttam :)



#1463
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Teljesen jó volt fel is le is. Bár fejben nagyon para volt, nem mertem ereszteni, mert előtte felfele nulla tempónál egy nyomban sikerült perecelni. :) Elég hirtelen tud elveszni a tapadás ... :S

 A jeges út sok helyen tele van jégbordával, az megvezeti a kereket és garantált a bukás, ha nem megyünk elég óvatosan.

 

Régebben csináltam magamnak szöges gumit (persze súlyra is jó nehéz volt) és a jégbordák miatt alig tudtam menni vele a Jánoshegyre. Tudom  milyen az.  Viszont -emlékszem- normafánál akkor nem volt senki és leszálltam a bringáról egy percre körülnézni, még jó hogy fogtam a kormányt mert nem tudtam volna megállni a jégen a lábamon. Végig volt fagyva a lejtő és körülötte minden tükörjéggel.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1464
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Geri,

jó kis menet lehetett! A képed amúgy tökéletes, szerintem is pontosan ilyen körülmények között a tuti a szöges gumi.

Ma délutánra már sokat változott a helyzet, csináltam egy rövidke hosszúhegyes kört. Jég, letaposott hó alig-alig, ahol van, ott könnyen roppan. Így a halálba kopott RaRa-val hátul a havas (vagy inkább kásás) helyeken gond nélkül lehetett haladni. Na de a sár, az nem annyira volt barátunk, rendesen sajnáltam a bringát, pedig nem szoktam. Megvolt az év első mosása is... :D

 



#1465
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Tényleg, h_geri, merre jártál a szögessel és milyen volt?

Erre jártam 

http://www.strava.co...ities/251549631

Nos!

Hosszú hegy tükörég. Teljesen jó volt fel is le is. Bár fejben nagyon para volt, nem mertem ereszteni, mert előtte felfele nulla tempónál egy nyomban sikerült perecelni. :) Elég hirtelen tud elveszni a tapadás ... :S

letaposott havon és vagy vagy vegyesen jeges részeken pedig fel sem tűnik. Nagyon jó. pl itt:

10983393_769077549834743_822581238425025

 

Pilistetőről lefele a szerpentinen már sok helyen el volt olvadva, de nem volt gáz. Aztán Csobánka után állatira olvadt. Sárban, hólében mentünk. De bírták a szögek, nem lett baja a guminak. Akivel voltam, Ő még tekert haza pár km-t aszfalton és neki sem látszott semmi a szögeken.

Jó dolog. Kár hogy nem jött meg korábban :(



#1466
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Fel lett pattintva a szeges gumi, várja a holnapi próbát a Pilisben. Vicces hangja volt aszfalton, azon a 300 méteren, amíg hazaértem vele a boltból. Viszint elég keskeny. 2.25, de nem tűnik annyinak

10629876_10203645413124763_3672015390259

 

Tegnap eszembe jutott h_geri szöges gumija.

Kitekertem az új gumimmal Dömörkapu felé, gondoltam megnézem hogy gurul, és Sikásos környékétől meddig lehet felmenni a Dobikövi sí felvonó felé, honnan lesz lefagyva az út. 

 

Mielőtt Dömörkapunál átmentem volna a patakon,

csak az út mellett volt kevés nyoma a hónak, az aszfalt száraz volt.

 

DSCF0456.JPG

 

..de a patak másik oldalán már szépen le volt fagyva minden.

 

DSCF0458.JPG

 

Éppen eszembe jutott, hogy h_geri írt a szöges gumiról, hogy kiment vele a Pilisbe.

Most lett volna jó az oda, mert Dömörkaputól már le volt fagyva minden.

 

DSCF0494.JPG

 

Tényleg, h_geri, merre jártál a szögessel és milyen volt?


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1467
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Ha valaki úgy gondolta hogy neki nem megy a belső csere.

https://www.facebook...&type=2


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1468
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Fel lett pattintva a szeges gumi, várja a holnapi próbát a Pilisben. Vicces hangja volt aszfalton, azon a 300 méteren, amíg hazaértem vele a boltból. Viszint elég keskeny. 2.25, de nem tűnik annyinak

10629876_10203645413124763_3672015390259


h_geri módosította - 2015. február 06. - 16:40


#1469
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Ismerek egy ikerpárt. A beceneveik Könnyűléptű és Ólomlábú. Mindketten szeretnek bringázni, ...

 

Ez jó kis tanmese volt, sőt érdekesnek ígérkezik ez a mese sorozat.

Gyerekszobát említesz, akkor onnan ez a gyönyörű mese szókincs és fordulat.

Megszoktad, hogy mindig mesélni kell, hát mondtál igaz mesét a nagy gyerekeknek. :)

 

 

A napokban kipróbáltam az új gumikat.

Az elsőt 2.5-re a hátsót 3.0-ra fújtam.

Ez másképp viselkedik, jobb ezen a nyomáson mint a régi.

 

Kitekertem Békás felől a parti úton Szentendre irányába.

Aszfalton nagyon jól ment. Sokkal könnyebben gurultam mint a régivel.

 

Aztán már a Lupától kifelé a gödrösebb,  sárosabb rész felé közeledve láttam, valaki az út szélén kaparta a sarat a bringája kerekéről. Gondoltam, kipróbálom én is, sárban hogy megy az új gumi.

 

Így a saras rész felé mentem tovább, ahol a bringa út közvetlenül a Duna part mellett fut.

Nyilván akik a környéken járnak, tudják  miről beszélek.

 

Végül lent annyira saras volt, inkább a töltésen mentem felül, de ott is volt bőven felázott talaj, viszont a kerék ott sem csúszott meg, hanem szépen tolta előre a bringát. Igaz, közben felpakolt pár kiló sarat a vázra és alul a kerék környékén mindenre, egészen betakarva a teleszkópot, a fékeket, villák és kerék találkozását is.

 

Kellett vissza váltogatnom közben, de a kerék az tolta magát előre, megcsúszás nélkül mindenhol.

 

Ahogy kiértem a felázott részről, egy ág darabbal nagyjából lekapartam a sarat,

aztán irány a Szentendre felé vezető fő út mellett a benzinkútnál a kézi mosó.

Ott az automatából a 200,-Ftért kapott vízzel lemostam az egészet ragyogó tisztára.

Akkora nyomással jött a víz, majdnem elfújta a bringát is.

Ez a mosási lehetőség még sokaknak jól jöhet egy-egy sárosabb túrából hazafelé.

A víz adagoló automata 50-100-200 Forintos érmével működik és lehet választani mosószeres mosást is,

de én csak tiszta vízzel lenyomattam a sarat.

 

Szóval jól vizsgázott a gumi sárban is és aszfalton szintén.
Majd valamikor kipróbálom köves részen is.

 

A súlyától meg nem félek még annyira sem, mint korábban gondoltam, hogy netán lassítana.
Szerintem ha csak a felgyorsításban igényel többlet energiát, akkor nem lesz gond vele, mivel gyakran szoktam menni folyamatosan hosszabb távon és közben általában nem a gyors és sűrű irányváltás teszi ki az út nagyobb részét.

Ha meg időnként pihenhetek, miközben kigurulja magát az csak jó nekem.

 

Attól a kétszer 40 deka többlettől meg nem tartok, inkább az út előtt meglátogatom a mellékhelyiséget és máris megnyertem (leadtam) a gumi többlet súlyát, hiszen csak a gyorsításnál jelent nagyobb energia befektetést, ami kigurulásnál vissza jön.

Sőt köves úton a benne lévő nyomaték segíthet átvinni az egyenlőtlenségeken.

 

Már látom, hogy megérte jobbat venni. Köszönöm mindenkinek a segítséget a választásban.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1470
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.999 hozzászólás

Kedves Martonka!

 

Csak most látom a tegnapi leveledet, este már nem tudtam elolvasni, mivel az entrópia csökkentésére irányuló energiabefektetés hasznosulásának hatásfokát vizsgáltam a gyerekszobában.

 

Szívesen mesélnék még neked, de látom, hogy ennek a mesének nem értetted meg a mondanivalóját. Azt mondod, nincs benne a hétköznapi életben hasznosítható tanulság. Pedig benne van, mint minden rendes mesében. Segítek, ott a vége felé, ahol mindig is szokott lenni! Ha megtaláltad és elgondolkoztál rajta, biztosan te is megérted majd. Ha így lesz, és biztos vagyok benne, hogy így lesz, nem teszel majd fel buta kérdéseket, nem követelőzöl más mesék miatt. Ez azért is fontos lenne, mert így elkerülheted, hogy egy idő után a többi gyerek rajtad nevessen és ne veled.

 

De mivel igyekszem neked is a kedvedben járni, ezért lesz mese arról is, mikor Ólomlábú és Könnyűléptű megmászták az Üveghegyet. De legyél kicsit türelemmel!

 

Remélem, jól aludtál és kipihenten ébredtél!


  • Tekergek kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1471
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.654 hozzászólás

Kedves Kisherceg bácsi !

Ez a "2 testvér a fizikalaborban gurul" mese nagyon tanulságos volt, bár a hétköznapi életre kevés használható tanulsággal szolgált. Legalábbis úgy vettem észre a butuska gyerekek nem értették meg a mondanivalót és nem nagyon kérnek olcsó és nehéz gumikat a szüleiktől. Még a hiperaktív versenyző gyerekek sem, pedig ott lenne erő bőven. (hozzám képest biztosan :-)))

De én még lefekvés előtt elolvasnám azt a mesét is, amikor Könnyűléptű és Ólomlábú hegyre megy. Lehet, hogy "életszagúbb" lenne a gyerekeknek, nem olyan elméleti, mint az előző mese.

Úgy izgulok ! Imádom az esti meséket. :rolleyes:


Marci

#1472
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Ez jó! ;)



#1473
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.999 hozzászólás

Ismerek egy ikerpárt. A beceneveik Könnyűléptű és Ólomlábú. Mindketten szeretnek bringázni, együtt is tekernek. Emiatt egyforma erősek, egyforma nehezek, magasak, stb. A két srác, mint két tojás. Mivel sokat tekernek, megerősödtek és egysebire váltottak, azonos típust és azonos áttételt használnak. A bringáik is teljesen egyformák.

 

Egy különbség mégis akad. Könnyűléptű a könnyű gumikat szereti, Ólomlábú viszont a nehezebbeket. Szerencséjükre az egyik gyártó kínálatában találtak mindkettejük számára megfelelő típust. Azonos méretű, mintájú és anyagösszetételű külsőket, eltérő tömeggel. Meg is vették a gumikat, majd hamarjában feltették a cangákra. Indulás előtt persze beállították a gyártó által javasolt nyomást, mely mindkét kivitelnél azonos.

 

Már gyerekkorukban is szerettek mindenféle érdekes versenyszámokban versenyezni, most elhatározták, hogy egymás mellett haladva egyszerre hagyják abba pedálozást. Az nyer, aki tovább gurul. A versenyt Ólomlábú nyerte, tovább tudott gurulni a nehéz kerekeivel. Hazaérve utánanéztek a dolognak, és arra jutottak, hogy a verseny szempontjából testtömegük, (azonos) felszerelésük tömege, sőt kerékpárjaiknak (a kerekek tömegével csökkentett) tömege figyelmen kívül hagyható, hiszen ezek mindkettejüknél azonosak. Ami viszont a verseny kimenetelét eldöntötte, az a nehezebb kerék volt. Azonos sebesség (és emiatt azonos szögsebesség) mellett több energiát (több forgási mozgásmennyiséget, perdületet) tárolt mikor abbahagyták a pedálozást. Mivel mindkettejük esetében a lassulást azonos ellenállások okozták, ezek azonos fékezőerőt fejtettek ki a kerekekre. A nehezebb kerék által tárolt több energiát ugyanaz a fékezőerő hosszabb úton dolgozta fel, a bringa tovább gurult Ólomlábúval. (Ekkor Ólomlábúnak rögtön beugrott, hogy valóban, a fékei is mindig gyengébbnek érződnek, mint Könnyűléptű bringáján az ugyanolyan fékek. Az is beugrott neki, hogy mindig tovább tart neki (azonos) utazósebességre gyorsítani mint testvérének, pedig a konditeremben ugyanannyit nyomnak ki lábbal.)

 

Mikor egy ismerősük feltette nekik a kérdést, hogy melyikőjük bringáját könnyebb azonos sebességen tartani, visszakérdeztek, hogy mit ért "könnyebb" alatt? Az ismerős ekkor pontosított, azt szerette volna megtudni, melyik bringa tartható azonos sebességen kisebb erővel?

Ekkor Ólomlábú és Könnyűléptű annyit mondott, hogy azonos ellenállások, azonos erővel lassítják mindkettejüket. Nekik pedig mindkettejüknek ugyanezt kell ellensúlyozniuk, amihez ugyanakkora erőt kell kifejteniük.

 

Az ismerős ekkor visszakérdezett, hogy akkor mégis mi különbség van a két eltérő tömegű kerék között?

Könnyűléptű dicsérte a bringájának könnyű gyorsíthatóságát, a kezes kormányozhatóságot és a harapós féket. Azt is hozzátette, hogy sajnos országúti gurulás közben gyakrabban kell beletekernie, különben lemarad Ólomlábútól.

Ólomlábú elismerte, hogy az ő bringája valóban nehezebben, lassabban gyorsítható, valamivel nehézkesebb a kormányzása is, tompábbnak tűnik a fék, de semmi másra nem cserélné el azt, hogy ha néha-néha kicsit megpihen tekerés közben, akkor nem lassul olyan látványosan, mint a testvére.

 

 


  • mgy és nagylaci32 kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1474
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.654 hozzászólás

Hazai ob-k. ;)

Aha...

A sok barom induló meg ott szívatja magát a könnyű gumikkal, ahelyett hogy földobnának egy frankó 900 grammost és lazán megnyernék.

Vagy a dobogósok lehet, hogy tényleg olyannal mennek ! A sok lúzer meg gondolkozik, miért is mentem ma bénán, pedig megvettem a 200 grammos Conti Grand Prix külsőt ?

:P


Marci

#1475
Meky

Meky

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás

Matúznál volt egy tele pályakerék, ami volt vagy 20 kiló. időfutamra találták ki, de az UCI ~2 perc alatt tiltotta be.



#1476
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ez arra válasz, hogy ott jó a nehezebb kerék? Ha igen, akkor légszi' fejtsd ki bővebben, hogy miért. Komolyan érdekel, hogy a gyakorlati tapasztalatok mivel másabbak, mint az elméletem. Esetleg nem arra gondolsz, hogy ott használják előszeretettel a teli kereket, 3 küllős kereket, amik nagyon jó aerodinamikai szempontból, és nehezebbek is? Mert ebben az esetben a súlytöbblet tudtommal abból adódik, hogy egyszerűen a szabályos (UCI) teli kereket nem lehet könnyebre megcsinálni.

Időfutamon valóban az aerodinamika az elsődleges. Azt nem tudom megmondani, hogy a gyakorlatban a tömeg mennyiben járul hozzá vagy vesz el a "teljesítményből", az biztos, hogy nehezebb felgyorsítani a kerékpárt, de könnyebb vele gyorsan menni, a másodikat egyértelműen az aerodinamikus kerekek okozzák. Egyébként nem merevek azok a bringák, a pengealak nem merev, ellenben jól hasítja a szelet.



A sebesség mindent megold.

 


#1477
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Időfutamnál inkább a merevségre vannak a cuccok kihegyezve kis súlytöbblet árán. Nézd meg a súlyadatokat, az időfutam vázak nehezebbek kicsivel de jóval merevebbek a normál vázaknál.

Egyenes sík időfutam meg csak elméletben létezik. Értelmetlen ilyen dolgokat idehozni csak azért, hogy mondjál valamit és tiéd legyen az utolsó szó.

Hazai ob-k. ;)



A sebesség mindent megold.

 


#1478
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.654 hozzászólás

#RelakS
Sokat segít a giroszkóp hatás egyensúlyban tartani, de abba is gondoljunk bele, hogy van aki tud tackstandelni vagy csak simán lassan menni és ott ennek a hatása 0.
 

Ez arra válasz, hogy ott jó a nehezebb kerék? Ha igen, akkor légszi' fejtsd ki bővebben, hogy miért. Komolyan érdekel, hogy a gyakorlati tapasztalatok mivel másabbak, mint az elméletem. Esetleg nem arra gondolsz, hogy ott használják előszeretettel a teli kereket, 3 küllős kereket, amik nagyon jó aerodinamikai szempontból, és nehezebbek is? Mert ebben az esetben a súlytöbblet tudtommal abból adódik, hogy egyszerűen a szabályos (UCI) teli kereket nem lehet könnyebre megcsinálni.

Időfutamnál inkább a merevségre vannak a cuccok kihegyezve kis súlytöbblet árán. Nézd meg a súlyadatokat, az időfutam vázak nehezebbek kicsivel de jóval merevebbek a normál vázaknál.

Egyenes sík időfutam meg csak elméletben létezik. Értelmetlen ilyen dolgokat idehozni csak azért, hogy mondjál valamit és tiéd legyen az utolsó szó.


Marci

#1479
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

Vajon egy tömeg nélküli kerék forgása is egyensúlyban tudná tartani a kerékpárt, vagy akkor ugyanúgy eldőlnénk, mint álló helyzetben? :huh:

 

Szóval szerintem az egyensúly megtartásához kell, hogy tömege legyen a keréknek. Hogy mennyire lehet ezt a tömegnek levinni, az már más kérdés.

 

Számoljon utána valaki, akiben még élénken él a fizikaóra B)

nem kell se giro hatás, se utánfutás. tök érdekes projekt:
http://bicycle.tudel.../stablebicycle/



#1480
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

#RelakS
Sokat segít a giroszkóp hatás egyensúlyban tartani, de abba is gondoljunk bele, hogy van aki tud tackstandelni vagy csak simán lassan menni és ott ennek a hatása 0.
 

Egyenes sík időfutam.

Ez arra válasz, hogy ott jó a nehezebb kerék? Ha igen, akkor légszi' fejtsd ki bővebben, hogy miért. Komolyan érdekel, hogy a gyakorlati tapasztalatok mivel másabbak, mint az elméletem. Esetleg nem arra gondolsz, hogy ott használják előszeretettel a teli kereket, 3 küllős kereket, amik nagyon jó aerodinamikai szempontból, és nehezebbek is? Mert ebben az esetben a súlytöbblet tudtommal abból adódik, hogy egyszerűen a szabályos (UCI) teli kereket nem lehet könnyebre megcsinálni.