Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#14641
Írta 2005. június 21. - 22:50

Viszont defektjavító spré autósból nekem nagyon nem jött be.
A continentalt miért szidta valaki? Még sehol sem hallottam rosszat róla és szerintem is jó.
#14642
Írta 2005. június 21. - 22:15

1. Nyugodt szívvel vegyek újra Ritchey-t (vagyis minõségükkel nincsen gond)
2. Nehogy vki új járjon mint én, hogy ha már a kocsi kerekét fújkálom (azé ott talán val értelme télre lefújni a nyári gumit), akkor má fújok gyorsan a bringára is, télen úgyse nagyon megy.
Vehetsz nyugodtan, nincs vele gond. A szilikonnal bringán lefújt külsõ pedig igen jól megy lefelé!

#14643
Írta 2005. június 21. - 22:05

egy scyllát bevállalnék tú felhsználás keretében jónak tûnik a mintája. de én 56 tpi-vel is beírném
#14644
Írta 2005. június 21. - 21:59

persze elõbb ajánlatos leszedni a felnirõl

.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#14645
Írta 2005. június 21. - 21:57


Mindennek csak azért szeretnék a végére járni, hogy:
1. Nyugodt szívvel vegyek újra Ritchey-t (vagyis minõségükkel nincsen gond)
2. Nehogy vki új járjon mint én, hogy ha már a kocsi kerekét fújkálom (azé ott talán val értelme télre lefújni a nyári gumit), akkor má fújok gyorsan a bringára is, télen úgyse nagyon megy.
#14646
Írta 2005. június 21. - 21:51

1. Szóval elsõ eset gyártási hiba volt, kiderült.
2. Egyenlõre nem fogom fújkálni, mert tényleg akár attól is lehetett. Meglátjuk, hátha másnak is van ezzel tapasztalata
3. Köves talaj megvolt, viszont mindíg elõírt nyomáshatárok között használtam, kb. 3,7bar-on.
4. Igen, a tárolás tényleg sokat számíthat, és jó ötlet a dobozos! Viszont gondolom elég sokan vesznek ilyen gumit, szal csak nem ált egy nagy forgalmú bp.i boltban éveket a napon.
Szóval egyenlõre tényleg az autós ápolószer káros hatása a legvalószínûbb.
#14647
Írta 2005. június 21. - 21:51

Akkor viszont adott a kérdés: Szoktátok vmivel kezelni a bringátokon a gumikat?
Ááááááááá, mégis minek? Használatra való, ráadásul van pár külsõm, amiket éppen hangulatfüggõen váltogatok. Mellesleg addig fekete, amíg nem mész terepre vele. (van egy Z-Max, egy Z-Max WCS versenyre, egy slick és egy széles traktor...öhöm...egyéb helyzetekre

#14648
Írta 2005. június 21. - 21:45

Hát én nem vagyok egy nagy gumiszakértõ, de azt el bírom képzelni, hogy nem passzol a verda, meg a birigligumi összetétele, és az "univerzális" ápolószer fejtette ki áldásos hatását. Már ha a szilikonon kívül van benne valami egyéb szotty is.
Ha más Ritchey tulajok nem tudósítanak hasonlókról, akkor valszeg tényleg az autós gumiabroncs-ápolószer lesz a ludas. Nagy sz*pás lenne részemrõl.
Akkor viszont adott a kérdés: Szoktátok vmivel kezelni a bringátokon a gumikat?
Persze a bringás gumikat ált. rövidebb ideig használja az ember, mint az autósokat, tehát nem kell annyira számolni a gumi öregedésével.
Viszont akkor mondok egy olyat, hogy milyen szép fekete is lesz a gumi egy ilyen szerrel lefújva, tök jól feldobja a bringát! (Na asszem most jön a kérdés, hogy azé van külsõ a bringámon, hogy jobban nézzen ki, vagy hogy biztosítsa a kapcsolatot a talajjal.

Mindenesetre, amíg nem látunk pár véleményt, azt tanácsolom, csak óvatosan kezeljétek a gumikat ilyen autós szerekkel! (Bár lehet, hogy ilyen hülyeség is csak nekem jut az eszembe

#14649
Írta 2005. június 21. - 21:34

De a második...szóval nem kellene fújkálnod, szerintem sem. De a tünetek amiket mondasz, azért szoktak elõfordulni, mert marhaköves lefelén alacsony nyomással zúzod neki. Ez egyébként határozottan puha gumikeverék, ajánlatos nagynyomáson használni. (én 3,5-4 baron) Én ilyesmit mellesleg sosem tapasztaltam, igaz Pro meg WCS Z-max-ot használok. Sõt, télen csak ledobom összegyûrve a garázsban a hidegbe, s tavasszal semmi bajuk. Meg hát annak a távnak a 10szeresét lehet velük menni - vagy többet...
Ja és van még1 tippem - namost NAGYON nem mindegy, hogy hogyan volt tárolva a gumi a boltban/raktárban - ugye a minõség csak a megfelelõ tárolási feltételek mellett garantált. Namost ha a gumi csak áll a boltban a tûzõ napon 3 évig, akkor én nem biztos, hogy megvenném. Ez is öregszik a naptól (UV!!!), szóval ezért is jobb a kevlarszálas - az összehajtogatva ott figyel az original csomiban, s tutira jó lesz.
#14650
Írta 2005. június 21. - 20:33

#14651
Írta 2005. június 21. - 19:59

repedések: jelen.
én annak tulajdonitottam, hogy tul alacsony nyomáson használom. de nem izgatom magam kifejezetten miatta addig, amig a szövet ki nem bukik alóla. utána lecserélem egy pár big betty-re.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#14652
Írta 2005. június 21. - 16:43

Ritchey Z-MAX (Comp, 1.9) gumikkal akadtak enyhén minõségbeli gondjaim. Kérem segítsetek, hogy ez általános, vagy csak xar szériát fogtam ki.
Történet: 1,5 éve megvettem, kapásból hiányzott belõle a felnivel érintkezõ résznél egy vékony,rövid csíkban az anyag, rendszerint kicsípte a belsõket amit csak 3x-i defekt után vettem észre nagy nehezen, addig meg csak szidtam a belsõket! Kicseréltettem a boltban, és ezután jön a java:
1,5 éves gumi, csupán 500km-rel, szinte újszerû mintázattal, viszont mindkét gumi oldalsó és oldalsó/felsõ részénél (kb. ahol a bütykök kezdõdnek) rengeteg 0,5-1mm mély, kb. 1cm-es kirepedezés keletkezett. Kénytelen leszek leszerelni, mert félek, hogy egyszer csak felhasad az egész.
Ötlet, hogy ez mitõl lehet? Tapasztalt már vki ilyet. Mátrában bringázom, felfelé legtöbbször aszfalt, lefelé pedig jó kis köves sziklás mátrai túristautak. Gumira vigyáztam, meg nem is sok az 500km, és tekintve hogy mindkét gumin mindenfelé sûrûn vannak ilyen repedések, gondolom az anyagával lehet a gond. Még 1 tippem lenne, de ekkorát csak nem szo*6ttam: Télire befújtam a gumikat a kocsi abroncsához használatos (márkás) gumiápolóval. Kocsi abroncsát már évek óta ezzel fujkálom, semmi baja, csak nem ettõl lehet?
Most új külsõket kellene vennem, és teljesítménye alapján talán ugyanilyet vennék, de ez a minõség eltántorított. Várom a tapasztalatokat, és elõre is kösz!
#14653
Írta 2005. június 21. - 10:41

#14654
Írta 2005. június 21. - 10:39

hát nem is reklámozzákhopsz, ezt eddig nem is tudtam...:/

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#14655
Írta 2005. június 21. - 10:36

elvileg nem befolyásolja, sõt semmi köze nem lenne hozzá, csak úgy néz ki hogy a schwable lényegesen sz@rabb anyagból csinálja a drótosokat....
hopsz, ezt eddig nem is tudtam...:/
#14656
Írta 2005. június 21. - 09:26

ja én is gondolkodom elõre, egy fat alberten, vagy alberten, ráadásul van belõle front only-s is (persze velotradenél nem biztos) ....biza, nekem is kopott veszettül a nagy dzsim, ezért cserélte kövér albertre. meg nekem elég virsli volt, fõképp ezért.
de azért jó gumi.
hátul meg még 0-ra koptatom a michelin all mountaint ami most elöl van, aztán megy vissza a 2,4-es racing ralph....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#14657
Írta 2005. június 21. - 09:19

üdvdrótos volt
nem tudom mennyit ment, de 2000et bõven, nagyrészét persze már semi slickesítve, de hátul attól a mitától nem rossz, fõleg, ahogy tapadt.
amugy a kevlár elvileg nem befolyásolja a kopást, csak a súlyt.
vagy tévedek?
elvileg nem befolyásolja, sõt semmi köze nem lenne hozzá, csak úgy néz ki hogy a schwable lényegesen sz@rabb anyagból csinálja a drótosokat....többek tapasztalata, de tényleg láttam pár száz km terephasználat alatt durván kopott drótos big jimeket
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#14658
Írta 2005. június 21. - 09:04

ugyanis ez valaszt el Szent Petertol

"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#14659
Írta 2005. június 21. - 06:08

drótos volt
nem tudom mennyit ment, de 2000et bõven, nagyrészét persze már semi slickesítve, de hátul attól a mitától nem rossz, fõleg, ahogy tapadt.
amugy a kevlár elvileg nem befolyásolja a kopást, csak a súlyt.
vagy tévedek?
biza, nem befolyásolja, csak a súlyt.
#14660
Írta 2005. június 21. - 06:08

big jim hátul bírt nekem vagy fél évet, télen
de addigra totál elkopott
amúgy szerettem, jó volt
biza, nekem is kopott veszettül a nagy dzsim, ezért cserélte kövér albertre. meg nekem elég virsli volt, fõképp ezért.
de azért jó gumi.