Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15880 hozzászólás a témában

#14641
Galaxy

Galaxy

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Na jó, bevallom, én sem azért vettem a külsõmet, mert annyira nem tok mit kezdeni magammal, és ezt szeretném dédelgetni, meg ápolgatni! :)

Mindennek csak azért szeretnék a végére járni, hogy:
1. Nyugodt szívvel vegyek újra Ritchey-t (vagyis minõségükkel nincsen gond)
2. Nehogy vki új járjon mint én, hogy ha már a kocsi kerekét fújkálom (azé ott talán val értelme télre lefújni a nyári gumit), akkor má fújok gyorsan a bringára is, télen úgyse nagyon megy.

#14642
Galaxy

Galaxy

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Közben megelõztél a válasszal.
1. Szóval elsõ eset gyártási hiba volt, kiderült.
2. Egyenlõre nem fogom fújkálni, mert tényleg akár attól is lehetett. Meglátjuk, hátha másnak is van ezzel tapasztalata
3. Köves talaj megvolt, viszont mindíg elõírt nyomáshatárok között használtam, kb. 3,7bar-on.
4. Igen, a tárolás tényleg sokat számíthat, és jó ötlet a dobozos! Viszont gondolom elég sokan vesznek ilyen gumit, szal csak nem ált egy nagy forgalmú bp.i boltban éveket a napon.

Szóval egyenlõre tényleg az autós ápolószer káros hatása a legvalószínûbb.

#14643
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Akkor viszont adott a kérdés: Szoktátok vmivel kezelni a bringátokon a gumikat?


Ááááááááá, mégis minek? Használatra való, ráadásul van pár külsõm, amiket éppen hangulatfüggõen váltogatok. Mellesleg addig fekete, amíg nem mész terepre vele. (van egy Z-Max, egy Z-Max WCS versenyre, egy slick és egy széles traktor...öhöm...egyéb helyzetekre ;) )

#14644
Galaxy

Galaxy

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Hát én nem vagyok egy nagy gumiszakértõ, de azt el bírom képzelni, hogy nem passzol a verda, meg a birigligumi összetétele, és az "univerzális" ápolószer fejtette ki áldásos hatását. Már ha a szilikonon kívül van benne valami egyéb szotty is.


Ha más Ritchey tulajok nem tudósítanak hasonlókról, akkor valszeg tényleg az autós gumiabroncs-ápolószer lesz a ludas. Nagy sz*pás lenne részemrõl.

Akkor viszont adott a kérdés: Szoktátok vmivel kezelni a bringátokon a gumikat?

Persze a bringás gumikat ált. rövidebb ideig használja az ember, mint az autósokat, tehát nem kell annyira számolni a gumi öregedésével.
Viszont akkor mondok egy olyat, hogy milyen szép fekete is lesz a gumi egy ilyen szerrel lefújva, tök jól feldobja a bringát! (Na asszem most jön a kérdés, hogy azé van külsõ a bringámon, hogy jobban nézzen ki, vagy hogy biztosítsa a kapcsolatot a talajjal. :) LOL)

Mindenesetre, amíg nem látunk pár véleményt, azt tanácsolom, csak óvatosan kezeljétek a gumikat ilyen autós szerekkel! (Bár lehet, hogy ilyen hülyeség is csak nekem jut az eszembe :) )

#14645
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Hát az elsõ eset télleg lehet gyártási hiba - vagy csak nem jól fûzted be a belsõt, sok kevlaros külsõ pereme elég egyenetlen...

De a második...szóval nem kellene fújkálnod, szerintem sem. De a tünetek amiket mondasz, azért szoktak elõfordulni, mert marhaköves lefelén alacsony nyomással zúzod neki. Ez egyébként határozottan puha gumikeverék, ajánlatos nagynyomáson használni. (én 3,5-4 baron) Én ilyesmit mellesleg sosem tapasztaltam, igaz Pro meg WCS Z-max-ot használok. Sõt, télen csak ledobom összegyûrve a garázsban a hidegbe, s tavasszal semmi bajuk. Meg hát annak a távnak a 10szeresét lehet velük menni - vagy többet...

Ja és van még1 tippem - namost NAGYON nem mindegy, hogy hogyan volt tárolva a gumi a boltban/raktárban - ugye a minõség csak a megfelelõ tárolási feltételek mellett garantált. Namost ha a gumi csak áll a boltban a tûzõ napon 3 évig, akkor én nem biztos, hogy megvenném. Ez is öregszik a naptól (UV!!!), szóval ezért is jobb a kevlarszálas - az összehajtogatva ott figyel az original csomiban, s tutira jó lesz.

#14646
Szüccser

Szüccser

    vendég

  • fórumtag
  • 69 hozzászólás
Hát én nem vagyok egy nagy gumiszakértõ, de azt el bírom képzelni, hogy nem passzol a verda, meg a birigligumi összetétele, és az "univerzális" ápolószer fejtette ki áldásos hatását. Már ha a szilikonon kívül van benne valami egyéb szotty is.

#14647
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
alany: ritchey motovader méret: 2.4"
repedések: jelen.
én annak tulajdonitottam, hogy tul alacsony nyomáson használom. de nem izgatom magam kifejezetten miatta addig, amig a szövet ki nem bukik alóla. utána lecserélem egy pár big betty-re.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#14648
Galaxy

Galaxy

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Sziasztok!

Ritchey Z-MAX (Comp, 1.9) gumikkal akadtak enyhén minõségbeli gondjaim. Kérem segítsetek, hogy ez általános, vagy csak xar szériát fogtam ki.

Történet: 1,5 éve megvettem, kapásból hiányzott belõle a felnivel érintkezõ résznél egy vékony,rövid csíkban az anyag, rendszerint kicsípte a belsõket amit csak 3x-i defekt után vettem észre nagy nehezen, addig meg csak szidtam a belsõket! Kicseréltettem a boltban, és ezután jön a java:
1,5 éves gumi, csupán 500km-rel, szinte újszerû mintázattal, viszont mindkét gumi oldalsó és oldalsó/felsõ részénél (kb. ahol a bütykök kezdõdnek) rengeteg 0,5-1mm mély, kb. 1cm-es kirepedezés keletkezett. Kénytelen leszek leszerelni, mert félek, hogy egyszer csak felhasad az egész.

Ötlet, hogy ez mitõl lehet? Tapasztalt már vki ilyet. Mátrában bringázom, felfelé legtöbbször aszfalt, lefelé pedig jó kis köves sziklás mátrai túristautak. Gumira vigyáztam, meg nem is sok az 500km, és tekintve hogy mindkét gumin mindenfelé sûrûn vannak ilyen repedések, gondolom az anyagával lehet a gond. Még 1 tippem lenne, de ekkorát csak nem szo*6ttam: Télire befújtam a gumikat a kocsi abroncsához használatos (márkás) gumiápolóval. Kocsi abroncsát már évek óta ezzel fujkálom, semmi baja, csak nem ettõl lehet?

Most új külsõket kellene vennem, és teljesítménye alapján talán ugyanilyet vennék, de ez a minõség eltántorított. Várom a tapasztalatokat, és elõre is kösz!

#14649
Cingár

Cingár

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás
jeh, sejtettem....még jó akkor, hogy a kevláros fat albert-et vettem annó, képzelem meddig bírta volna a "sima", ha már ez is elkopott cseppett...

#14650
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

hopsz, ezt eddig nem is tudtam...:/

hát nem is reklámozzák :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14651
Cingár

Cingár

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás

elvileg nem befolyásolja, sõt semmi köze nem lenne hozzá, csak úgy néz ki hogy a schwable lényegesen sz@rabb anyagból csinálja a drótosokat....


hopsz, ezt eddig nem is tudtam...:/

#14652
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

biza, nekem is kopott veszettül a nagy dzsim, ezért cserélte kövér albertre. meg nekem elég virsli volt, fõképp ezért.
de azért jó gumi.

ja én is gondolkodom elõre, egy fat alberten, vagy alberten, ráadásul van belõle front only-s is (persze velotradenél nem biztos) ....
hátul meg még 0-ra koptatom a michelin all mountaint ami most elöl van, aztán megy vissza a 2,4-es racing ralph....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14653
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

drótos volt
nem tudom mennyit ment, de 2000et bõven, nagyrészét persze már semi slickesítve, de hátul attól a mitától nem rossz, fõleg, ahogy tapadt.

amugy a kevlár elvileg nem befolyásolja a kopást, csak a súlyt.
vagy tévedek?

üdv

elvileg nem befolyásolja, sõt semmi köze nem lenne hozzá, csak úgy néz ki hogy a schwable lényegesen sz@rabb anyagból csinálja a drótosokat....többek tapasztalata, de tényleg láttam pár száz km terephasználat alatt durván kopott drótos big jimeket
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14654
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
fek meg gumi ez a lenyeg

ugyanis ez valaszt el Szent Petertol :D
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#14655
Cingár

Cingár

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás

drótos volt
nem tudom mennyit ment, de 2000et bõven, nagyrészét persze már semi slickesítve, de hátul attól a mitától nem rossz, fõleg, ahogy tapadt.

amugy a kevlár elvileg nem befolyásolja a kopást, csak a súlyt.
vagy tévedek?


biza, nem befolyásolja, csak a súlyt.
"Interperszonális relációban kollokválni" - Déri János

#14656
Cingár

Cingár

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás

big jim hátul bírt nekem vagy fél évet, télen
de addigra totál elkopott

amúgy szerettem, jó volt


biza, nekem is kopott veszettül a nagy dzsim, ezért cserélte kövér albertre. meg nekem elég virsli volt, fõképp ezért.
de azért jó gumi.
"Interperszonális relációban kollokválni" - Déri János

#14657
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás

kevláros vagy drótos ?

mert nekem elöl volt fenn kevláros vagy 2000 km-et és még bõven jó, viszont mutattak drótost 6 - 700 alatt 40%osra kopni...
hátul meg King Jim volt fent egész télen, az alig kopott


drótos volt
nem tudom mennyit ment, de 2000et bõven, nagyrészét persze már semi slickesítve, de hátul attól a mitától nem rossz, fõleg, ahogy tapadt.

amugy a kevlár elvileg nem befolyásolja a kopást, csak a súlyt.
vagy tévedek?

#14658
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Van ami fontos és van ami kevésbé ;) 20E-es bovdenházra sajnálnám, de ezzel kapcsolódom a földhöz így ez fontos.

Ride everywhere.

.


#14659
Kamisama

Kamisama

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Big Betty és társai...nem sajnáltok ennyi pénzt kiadni értük? És akkor még 2 kell belõle. Szal nekem nem lenne szívem közel 20 ropit kiadni értük.

#14660
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Pont erre az alattomos példányra gondoltam :) Ha nem vagy 70 kiló (mint én) akkor fújd sokkal keményebbre mint a többit mert 0 oldalfalvédelme van, a tüske úgy szalad át rajta mintha olvadt vaj lenne, olyan vastag dolgok is ugyanezt teszik amik a pólómon nehezen mennek át, ha lekopik a bütykön lévõ bütyök akkor kb. 40% -ot csökken a teljesítménye ami azért gáz, mert nekem a második budáról csepelotthonba menetelnél eltûntek ezek annyira puha anyagból van.
Lcs-ék be se rakták az újság gumitesztjébe, pedig azt mondta volt náluk ilyen is:chin:
Amúgy elmegy, de ennyiért már Schwalbe Al Mighty!

hm kicsit 90 felett vagyok...és nem szeretek 2,5 nél keményebbre fújt gumival közlekedni....akkor lehet valami Jim lesz, elõl...

viszont ha valaki michelin all mountain-en gondolkodna, néhány tapasztalat...
sárban használhatatlan (de sz@rabb, mint a racing ralph, pedig az se egy sárgumi)
vizes köveken kissé kiszámíthatatlan
vegyes használatban a hátsó 1200-1300 km után kuka...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való