Személyes véleményem, hogy ezek a defektgátló folyadékok elég lutri módon működnek a nagy nyomás mellett. MTB-n OK, de országútin nagyon rezeg a léc. Joe's EcoSealant-et használtam egy időben, volt, mikor megfogta, volt, mikor nem fogta meg a szúrt defektet, pedig én még ballonos, 28mm-es külsőkkel megyek alig 4.5-5 bar nyomáson. Egyszer volt olyan is, hogy t*kig leeresztett a külső, s hát siettem, így gondoltam egyet és kézi pumpával csak simán felfújtam a lyukas belsővel. Szisszent párat és hetekig jó volt. Szerencsém volt. Aztán egyszer csak leeresztett, ugyanannál a lyuknál (nem találtam rajta újat, innen gondolom).
Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#1341
Posted 2015. December 01. - 11:50
#1342
Posted 2015. December 01. - 10:42
Igen olyan , mint a képen szereplő Tufo gumi. Kérdésem lenne, hogy ehezz a belső nélküli már lyukas gumihoz melyik folyadék lenne jó vagy legjobb?
Tufo Tyre Sealant
NOTUBES 59 ml
Slime Tubelees
vagy másik ?
#1343
Posted 2015. December 01. - 00:12
Erre lehet használni olyan megoldást, hogy
kétoldalas ragasztószalagot lehet tenni a közepére, .mint ahogy
az enyémnél használtam is ilyent. Az rögzíti elcsúszás ellen a szalagot.
Az tömlőre a szabad mocorgása, könnyebb helyezkedése
érdekében meg egy kis hintőport kell használni a tömlő felületén.
Esetleg tudod, hol lehet most ezt a "weldtite" szalagot venni?
pl
http://ebike.hu/term...lem/?r[0]=35194
(a 30% csak ma éjfélig lesz, de asszem 10% rá a normál kedvezmény)
de bármelyik normális bolt tud szerintem, ha akar...
én igazából nem hiszek benne, akkor inkább még egy kis spúr és normális pluszos külső. az kb bombabiztos.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1344
Posted 2015. November 30. - 18:43
az a panaracer egy kalap szar
a weldtite.. viszont az is csak "városi" montiba (mint az érintetlen utzalány ....) jó,
mert fel kell fújni rendesen hogy a helyén maradjon. meg egy idő után ki tudja dörzsölni a belsőt az illlesztésnél.
Erre lehet használni olyan megoldást, hogy
kétoldalas ragasztószalagot lehet tenni a közepére, .mint ahogy
az enyémnél használtam is ilyent. Az rögzíti elcsúszás ellen a szalagot.
Az tömlőre a szabad mocorgása, könnyebb helyezkedése
érdekében meg egy kis hintőport kell használni a tömlő felületén.
Esetleg tudod, hol lehet most ezt a "weldtite" szalagot venni?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1345
Posted 2015. November 30. - 14:14
Meg lehet még próbálni a defektvédő szalagot.
az a panaracer egy kalap szar
a weldtite (így ránézésre az az) meg itthon ocsóbb mint 20 euro (5690 és párban a listaára)
viszont az is csak "városi" montiba (mint az érintetlen utzalány ....) jó, mert fel kell fújni rendesen hogy a helyén maradjon. meg egy idő után ki tudja dörzsölni a belsőt az illlesztésnél.
Edited by Bikertigger, 2015. November 30. - 14:16.
- Balu1 likes this
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1346
Posted 2015. November 30. - 13:51
De ha ezzel az újjal is szopni fogok, akkor jön a tömör gumi.
Meg lehet még próbálni a defektvédő szalagot.
Most 19.90 € -ért látom az árát külföldi oldalon.
Nekem ilyen is van a nyári köpenyben a diszperziós mikroszálas tömítő folyadékon kívül.
Így nagyobb az esélye, hogy megúszom a defektet. Sőt az eddigi példa is ezt mutatta.
Majd a szögesbe is tennem kell valami defektvédelmet mert az úgy nagyon vékony és érzékeny lehet csak magában, de oda csak a szalag jöhet szóba. Abból a gumiból nincs pluszos megerősített felületű, habár elég magas a mintája de nem szeretnék kockáztatni az esetleges hidegben szereléssel.
Kérdeztem a defektvédő szalagot is a boltban amikor a szöges gumit megrendeltem. Korábban 3.500,-Ft/pár áron szoktam ilyen szalagot venni. ( most 27mm 60gx2 Ár 19,90 € ~ 6000,-Ft külföldi oldalon ) Most 5.000,-Ft-ot mondtak rá a boltban, viszont darabonként. Amikor kiderült, hogy darabja ennyi, akkor inkább jobban utána néztem, megéri-e a különbséget.
Ez egy Panaracer szalag. Kevlár anyagú, de az oldal végén a felhasználók véleménye szerint nem igazán megbízható szúrásos defekt ellen, inkább vágástól véd. Viszont a gumiknál legtöbbször a szúrás okoz gondot. http://www.chainreac...on/rp-prod54140 Van aki azt írja jó, de van aki nem találja megfelelőnek.
Itt a durva gépi fordítás:
"ellenállni csak vágások Április 4, 2015
Előnyök: nagyon könnyű
Hátrányok: nem rezisztens defekt csak vágást vagy szakadást
Nem ellenállni a defektek készült tű, ellenállnak csak vágások vagy repedések készült éles szélek"
"Nem erre számítottam.Február 20, 2015
Hátrányok: csak egy gumiabroncs, támasztó szalagot jelenti az egyik csak.
Vártam, hogy ez a két gumiabroncs. Ez nem. A csak egy. Ezt nem említi sehol a leírást.
Legközelebb én lesz vásárol úr Tuffy gumiabroncs hüvelyek, ahol kettő biztosan benne van a csomagban.
Nagyon elégedetlen vagyok a vásárlással (és túl drága, hogy visszatérjen a láncreakció: Ausztrália)."
.
Igaz, télen nem annyira sok a tüske és magasabb a gumi mintája is, de az ördög nem alszik és ne kelljen lefagyó kézzel a hidegben foglalkozni esetleges defekt szereléssel. Majd nézek itthon valamit a boltokban ami elég széles hozzá. Úgyis csak februárra, jövő idényre várható, hogy megérkezik a nagykerbe az a köpeny.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1347
Posted 2015. November 30. - 09:28
Szerintem ez is én voltam...
De ha ezzel az újjal is szopni fogok, akkor jön a tömör gumi.
Nekem év közben mikor megszaporodtak a defektek (vadiúj Continental Sportcontact II kevlár védelem atyámfaxa) jött a slime feltöltés és amikor egy királydinnye mező rongyosra lyuggatta mindkét kerekemet - negyed óráig csak a gombócokat szedegettem ki a külsőből - fél bar nyomásvesztéssel megúsztam az egészet.
A egyébként bringa szeptember vége óta áll a fészerben és még mindig nem eresztett le.
#1348
Posted 2015. November 30. - 01:45
Valaki már írta itt régebben, hogy bicajjal járt dolgozni és otthon mindig tartotta a nyomást de a melóhelynél a hidegben mindig leeresztett.? ..vagy valami hasonló rémlik nekem. Aztán kiszedte a belsőt és ott volt a szúrás helyán a fehér pötty, ami hidegben engedni kezdett és melegben zárt.
Szerintem ez is én voltam...
De ha ezzel az újjal is szopni fogok, akkor jön a tömör gumi.
#1349
Posted 2015. November 29. - 09:29
nálam majd jövő 7től vizsgázik a joe-s yellow gél.....
Pontosabban az első szúrástól, ami ha nagyon sokáig nem jelentkezik akkor
lehet gyanakodni, hogy vagy jól működik, vagy még nem volt szúrásod.
Valaki már írta itt régebben, hogy bicajjal járt dolgozni és otthon mindig tartotta a nyomást de a melóhelynél a hidegben mindig leeresztett.? ..vagy valami hasonló rémlik nekem. Aztán kiszedte a belsőt és ott volt a szúrás helyán a fehér pötty, ami hidegben engedni kezdett és melegben zárt.
Majd kíváncsi leszek, hogy egy éven belül lesz-e tényleg jelentkező defekted.
Annyi idő alatt azért már szokott lenni több is, ha nincs benne semmilyen védelem.
Volt amikor rendszeresen jártam biciklivel és heti kettő defektem az rendszeresen meg volt.
Aztán megelégeltem és teleraktam a kereket védelemmel. Ez a lötyi került bele és a futófelületen még szalag védte.
Most is így van és jó. Nem is emlékszem mikor volt vele gondom. Nagyon régen.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1350
Posted 2015. November 29. - 00:23
nálam majd jövő 7től vizsgázik a joe-s yellow gél.....
majd mondom mit mutat (bár nem túl sok defektem szokik lenni)
Edited by Bikertigger, 2015. November 29. - 00:24.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1351
Posted 2015. November 28. - 20:13
Azt pontosan nem tudom, hogy akkor keletkezett a jéghártyás tócsák között a sikárosi tarlón valamitől egy új szúrás, vagy egy régi mozdult-e meg. Akkor éppen a Szilágyi bernát forrástól mentem a mező szélén a régi erdészház felé vezető út irányába. Ott amikor kiértem az aszfaltra, akkor már kicsit lapos volt a gumi és egyre laposabb lett. A végén már csak tolni tudtam Dömörkapu parkolóig. Mint írtam, ott már melgebb volt és már tartotta a nyomást amit bele fújtam.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1352
Posted 2015. November 28. - 19:16
Szóval az OKO télen is működött, vagy legalább is akkor talán nem volt szúrásod. Ki tudja.
Annyit mindenesetre tudott, hogy nem engedte el a korábbi lyukakat nagy hidegben sem. Nyáron meg tökéletesen tette a dolgát.
Kb. ez az elvárás ezektől a löttyöktől, nem több. (a Conti ezekből kb. semmit nem tudott megcsinálni)
#1353
Posted 2015. November 27. - 20:19
Itt év elején kértem tanácsot, hogy milyen gumit vegyek vegyes használatra.
Végül 2.25" széles Schwalbe Smart Sam Plusz-t választottam az ajánlottak közül.
Mostanra volt időm bőven kitapasztalni a tulajdonságait.
Aszfalton jól, könnyen gurul amikor fel van fújva legalább 2.5-re vagy ennél jobban.
Terepen leeresztettem és nagyon jól veszi a köves felületeket, terep utakat. Korábban amiket használtam azok a gumik ugráltak oldalirányban de ez könnyen veszi az akadályokat, talán a szélessége miatt is. Sőt próbáltam nagykavicsos részen is és ott is jól gurul, nem süllyed el.
Ebben a választásban köszönöm mindenkinek a segítséget.
Most megrendeltem Télire szöges gumit, de lehet, hogy azt csak majd jövő idényre tudom használni, mert februárra ígérték, hogy megérkezik,
viszont mivel jövőre is lesz tél, ezért jobb híján így is jó. Addig meg a régi saját készítésűben cserélek lemezcsavarokat, ha lesz jég. Igaz, az nehéz mint két súlyos gumi egymásban a sok nagyfejű lemezcsavarral még nehezebb is.
Belül második, levágott peremű futófelület védi a belsőt.
Amit megrendeltem az Szintén Schwalbe mint a nyári
és szintén széles, hogy a legkisebb jégborda ne rántsa ki alólam.
Ez a típus az Ice Spiker pro 2.35-ös gumi lesz.
Az ára nem olcsó, de már rájöttem, hogy igaz a mondás, olcsó húsnak...
Most ezt várom.
Úgy látom ebben lehet cserélni a szögeket ha kell, ha kiesik vagy elkopik.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1354
Posted 2015. November 27. - 13:04
nalam nem volt gond se a joes se a notubes lottyel. a notubest jobban szerettem, azt konnyu volt kimosni, a joes gyk belerohadt, ami nem tul elonyos egy konnyebb guminal.
***
mas kerdes: co2 patronnal a 16gos eleg a 35os cx gumihoz? 3 bar boven ok (terepen ennyivel megyek).
a patronok kompatibilisek? tehat ha veszek hozza egy fejet, mindig ugyanolyan patront kell, vagy barmelyik belemegy?
Edited by arn, 2015. November 27. - 13:07.
#1355
Posted 2015. November 26. - 03:38
Szóval az OKO télen is működött, vagy legalább is akkor talán nem volt szúrásod. Ki tudja.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1356
Posted 2015. November 26. - 01:39
Jó az a lötyi, de fagyban nem működik, erre nem árt figyelni, különösen mostanában.
Már jártam úgy vele régebben. Amíg olyan részen jártam, ahol jéghártya volt a víztócsák tetején és ott leresztett a kilyukadt gumi, viszont amikor kicsit melegebb részre értem, akkor már fel lehetett fújni és már bírta a nyomást. Szóval fagypont alatt nem működik, legalább is az nem amit használtam.
Sőt ha valakinek esélyes, hogy nyáron volt egy pár szúrásos defekt lehetősége a lötyivel töltött belsővel, az jobban jár ha kiveszi a nyári defektgátlós belsőt, végig tapintja a köpeny belsejét, hátha kikandikál belőle valami beragadt tüske csúcsa, és ha tiszta akkor új sérüléstől mentes belsőt tesz bele. Különben fagyban esetleg kimozdulhat a kialakult beszáradt defektgátló "dugó" és nem zárja le újra megint a nyílást a hidegben besűrűsödött defekt gátló folyadék. Az a gumi lötyivel együtt tavasztól majd megint használható.
Hát Balu1 !
Ma mintapéldája voltam a fenti jelenségnek. De bevallom, mikor olvastam, elsőre nem hittem el neked.
Szóval, az én belsőmben Continental defektvédő lötty van. Volt ! Már kidobtam az egész belsőt.
Reggel mentem dolgozni és leeresztett a belső. Fölfújtam de újra leeresztett. Volt pót belsőm így nem volt gond de a szerelés végére már kezdett lefagyni az ujjam. És tényleg, az utóbb napokban gyakran vesztett nyomást a gumi. Múlt héten még 8-9 fok volt és akkor még betömött egy lyukat.
Mondjuk ez a Continental anyag elég béna, nyáron is elég nehezen akarta betömni a lyukakat. Szóval ilyet ne vegyetek.
Persze szerintük -20 fokig tök jól működik. http://www.continent...nti-revosealant
Gyorsan rákerestem, a NoTubes -30 fokig, a Slime -37 fokig garantálja a tömítést.
Titkos tippem az OKO. http://www.biketrade...o-250ml-46600/
Én ezt korábban használtam 2-3 évig csak mikor elfogyott, akkor vettem a Contit. (hittem a marketingnek )
Nekem hibátlanul működött, télen-nyáron, semmi gondom nem volt vele. Pedig volt olyan, hogy napokig -7 fokban mentem reggel dolgozni. Még a kígyómarásos fölütést is úgy megfogta, hogy egy pumpálással simán végigcsináltam a napot.
Edited by marton, 2015. November 26. - 01:48.
#1357
Posted 2015. November 25. - 03:42
Pedig ha utánanézel, az összes ilyen löttyre azt hazudják, hogy kb. -20 fokig jól működnek. Ettől még persze lehet, hogy hidegben tényleg nem jól teljesítenek.
Nálam így vizsgázott és bukott el alig nulla fok alatt.
Egyébként fagypont fölött tényleg használható.
Edited by Balu1, 2015. November 25. - 03:42.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1358
Posted 2015. November 25. - 02:57
Jó az a lötyi, de fagyban nem működik, erre nem árt figyelni, különösen mostanában.
Már jártam úgy vele régebben. Amíg olyan részen jártam, ahol jéghártya volt a víztócsák tetején és ott leresztett a kilyukadt gumi, viszont amikor kicsit melegebb részre értem, akkor már fel lehetett fújni és már bírta a nyomást. Szóval fagypont alatt nem működik, legalább is az nem amit használtam.
Pedig ha utánanézel, az összes ilyen löttyre azt hazudják, hogy kb. -20 fokig jól működnek. Ettől még persze lehet, hogy hidegben tényleg nem jól teljesítenek.
Edited by xclajos, 2015. November 25. - 02:58.
#1359
Posted 2015. November 24. - 17:28
Üdv!
Tufo S33 Pro gumi köpeny elöl hátul tüskét fogott. Kérdésem lenne, hogy , miként javíthattom meg, mivel a környezetemben lévő szerelők tanácstalanok.
Vegyek újat? Esetleg a Token C50 felnire rakható-e hagyományos külső?
A Tufonak van hozzá javító folyadéka, plusz kívülről érdemes rácseppenteni egy kis pillanatragasztót.
Peremes szingód van vagy normál?
Edited by MJani01, 2015. November 24. - 17:38.
A sebesség mindent megold.
#1360
Posted 2015. November 24. - 17:20
Jó az a lötyi, de fagyban nem működik, erre nem árt figyelni, különösen mostanában.
Már jártam úgy vele régebben. Amíg olyan részen jártam, ahol jéghártya volt a víztócsák tetején és ott leresztett a kilyukadt gumi, viszont amikor kicsit melegebb részre értem, akkor már fel lehetett fújni és már bírta a nyomást. Szóval fagypont alatt nem működik, legalább is az nem amit használtam.
Sőt ha valakinek esélyes, hogy nyáron volt egy pár szúrásos defekt lehetősége a lötyivel töltött belsővel, az jobban jár ha kiveszi a nyári defektgátlós belsőt, végig tapintja a köpeny belsejét, hátha kikandikál belőle valami beragadt tüske csúcsa, és ha tiszta akkor új sérüléstől mentes belsőt tesz bele. Különben fagyban esetleg kimozdulhat a kialakult beszáradt defektgátló "dugó" és nem zárja le újra megint a nyílást a hidegben besűrűsödött defekt gátló folyadék. Az a gumi lötyivel együtt tavasztól majd megint használható.
Az a sérült gumi ilyen volt, ha minden igaz.
Edited by Balu1, 2015. November 24. - 17:25.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..