Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#13741
vendég_kerekeske_*
Posted 2005. November 29. - 15:07
A schwalbe gumik egy bizonyos ár alatt rohadt nehezek. Nehezen kapnak defektet, de a súlyuk pofátlanság határát súrolja. Ha sok pézed van megéri ilyet venni, mert a kevláros verziók könyûek és jók! De én nem akarok max 3000-et kiadni egy gumiért.
A maxxis ranchero-ja jó lenne, csak nehéz.
A ritchey meg vagy drága, vagy nem jó sem terepre, sem aszfaltra. Igaz, az legalább könnyû. Sztem
A contitnental szerintem úgy szar ahogy van. Bár ez is könnyû, de van olyan, amelyik gyárilag lyukas, olyan vékony.... És a felülete... mind ugyanaz, csak megvariálva. röhej
Vannak még a noname-ek, némelyiknek isteni a mintázata, tapad és jól gördül aszfalton, csak ezek is nehezek. (de 1000-ért megkapni)
Összegzés: legyen 600g alatt, 3000Ft alatt, 2.1 és 2.0 között(hátulra lesz) és a mintázatról meg nem írok, mert akkor mindent kizárok. Jól nézzen ki és legalább valamelyik tereptípuson tapadjon. Döngölt föld-kavics
#13742
Posted 2005. November 29. - 13:38
csak a jimmiknek meg aszfalton nagy a gördülsi ellenállásuk....az is követelmény volt alapban ha jól emléxem, hogy betonon jól gördüljön....Az már nem csak a gumin múlik, hanem a mászási technikán is !
A flyweight igencsak Race only gumi. Kizárólag arra használndó. Az enyém 1.5 szezont bírt, de csak versenyeken használtam és meglepõen jól tapadt és mászott.
Ha könnyû és jó gumi kell akkor érdemes szétnézni a Jimy klánban. cc használatra max 500g a plafon. szerintem
g..i svábli nem gyártja már a king jimet pedig a legjobb volt....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#13743
Posted 2005. November 29. - 13:27
megnézném hogy melyikkel megy fel egy emberke elõbb mondjuk a bükkkmarci hillclimbjére.
UFF
Az már nem csak a gumin múlik, hanem a mászási technikán is !
A flyweight igencsak Race only gumi. Kizárólag arra használndó. Az enyém 1.5 szezont bírt, de csak versenyeken használtam és meglepõen jól tapadt és mászott.
Ha könnyû és jó gumi kell akkor érdemes szétnézni a Jimy klánban. cc használatra max 500g a plafon. szerintem
#13744
Posted 2005. November 29. - 10:25
UFF
#13745
Posted 2005. November 29. - 09:42
ööö...valakinek esetleg volt szerencséje hozzá? ha igen akkor mondhatna róla valamit...
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#13746
Posted 2005. November 29. - 08:35
#13747
Posted 2005. November 29. - 07:09
Rakjak bele taknyot? Hol lehet most ilyet Pesten beszerezni?
Merida CX500
#13748
vendég_kerekeske_*
Posted 2005. November 29. - 00:01
#13749
Posted 2005. November 28. - 19:32
azért ez a másik véglet....500 -550 gramm körül q. jó külsök vannak ...persze nem feltétlen olcsók....A könnyû gumiról jut eszembe.
Vettem egy nagyon komoly bringát, amin 330 grammos flywight külsõ van.
Egy komolyabb terepezõs fölfele,lefele nap után (köves,gyökeres,patakmedres)
ránéztem a gumira.
Az elsõ ok. a hátsónál majdnem sírva fakadtam. a bûtykök egy része leszakadt, a másik felének kb. a fele maradt.
Ja s egy hátsó defektet is kaptam.
Úgyhogy maradok a régi bevált 1,9-es kevláros nanoraptornál.
Ha könnyítenio akarsz inkább a belsõn tedd meg.
halihó
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#13750
Posted 2005. November 28. - 19:30
Vettem egy nagyon komoly bringát, amin 330 grammos flywight külsõ van.
Egy komolyabb terepezõs fölfele,lefele nap után (köves,gyökeres,patakmedres)
ránéztem a gumira.
Az elsõ ok. a hátsónál majdnem sírva fakadtam. a bûtykök egy része leszakadt, a másik felének kb. a fele maradt.
Ja s egy hátsó defektet is kaptam.
Úgyhogy maradok a régi bevált 1,9-es kevláros nanoraptornál.
Ha könnyítenio akarsz inkább a belsõn tedd meg.
halihó
#13751
Posted 2005. November 28. - 17:52
#13752
vendég_kerekeske_*
Posted 2005. November 28. - 17:46
Mindenképpen többet nyersz ha a könnyebb gumit választod! Teljeen más érzés lesz bringázni a könnyebbel. Egyébként ha jól emlékszem 3x annyit számít a forgó tömegen nyert súly, mintha mondjuk a vázon könnyítenél.
Igyekszem könnyût veni. Lehet, h ez lesz a fõ szempont...
#13753
Posted 2005. November 27. - 23:41
#13754
Posted 2005. November 27. - 00:01
nem akarok belekötni, de ha a gumi alatt van mondjuk egy 750 g-os felni (és nem dh és hasonlo bicajokrol beszélek, hanem sima montiról) és az agy pedig 400 g, akkor a már nem oszt nem szoroz, hogy a gumi meg a belsõ most +/- 300 g, mert a felni és az agy gondosan kiválasztott cseréjével ennek a dupláját, vagy többet is leehtne spórolni..de amúgy gumi kell, amit kerekeske kiválasztott, az jó választás amúgy, bár kicsit nehéz, de azért ajánlatos megnézni hogy a keverék mennyire kemény, mert aszfalton a puha keverék tudtommal nem jó...vagy mégis?:chin:
na
az agy akár 10 kilós is lehetne, a megmozgatás szempontjából(keréké) ennek 0 jelentõsége van, hisz a kerék közééépontjában van a súly, max +5 cm sugárban... megpörgetésileg 0 jelentõség szinte
ellenben a gumival aggyal, ami már 13 colra van a középponttól.. itt minél nehezebb annál nehezebben indítható meg a kerék(pl fejjel lefelé levõ bringában)
persze mindenzt talpon... akkor már az agy is számít sokat.
de gyorsítás szempontjából továbbra is a gumi és a felni. szal megindítani ezek könnyítésével lesz egyszerübb, de az egész bringát hosszú távon használva meg az egész. szal:)
#13755
vendég_kerekeske_*
Posted 2005. November 26. - 23:57
#13756
Posted 2005. November 26. - 23:32
#13757
Posted 2005. November 26. - 23:21
csak a keréken faragott súly a "legjelentõsebb".nem, nem ezt gondoltam...de akkor az 1 kilós külsõ + a belsõ max. 200 gramm ,de inkább 150 , az összesen 1150 g...míg ezzel a gumival ez ugye 800 g -ra jön ki...és az a 300 gramm meg azért jeelntõs, és szerintem egy bringán van olyan alkatrész, amelynek a könnyebre való lecserélésével többet nyerünk mint 300 gramm...
valamint a külsõ jön, elkopik, ennyi..
szóval gondolom nem azért akar ilyen külsöt venni, mer húhh hány grammal is könnyebb?! , hanem mert kell neki egy új.
és hamár...
#13758
Posted 2005. November 26. - 23:20
(nem emléxem mennyi a szorzó)
szal értelmes keretek között a kereket érdemes könnyíteni
vagy megtanulni bringázni. de könnyíteni akkor is lehet.
#13759
Posted 2005. November 26. - 23:18
#13760
Posted 2005. November 26. - 22:51
jó hát a honlapon, de ha a valóságban tényleg annyi mint amennyit lcs mondott, akkor ahhoz vedd hozzá még a belsõ súlyát is és akkor kb. ugyanott vagy mint most...amúgy most milyen gumid van??...
szerinted a 990grammos külsõt belsõ nélkül használta? :scratchhe