Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15898 hozzászólás a témában

#12861
vendég_fac€_*

vendég_fac€_*
  • vendég
hogy kell tárolni a külsõket?
van egy acélperemes sárgumim meg kevláros gummám is
És az egyik szettet mindig tárolni kell:D
Szóval, hogy érdemes? fektetni, felakasztani.....?

#12862
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
ja, cc misivel 4-5 éve mentem utoljára. akkor tetszett, mostaniakat nem is ismerem. dh gumit viszont már nem is fogok mást használni, mióta feltettem õket.

#12863
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

jobb gumigyártóknál már szinte nincs különbség a súlyok között. ezért az, hogy a tubeless összességében nehezebb, már rég nem igaz. pl. a michelin már nem is csinál más gumit,mint tubeless-t. 1-2 év, és minden felsõ kategóriás gumi ust-s lesz. mert ez a logikus, ha belegondolsz.

sváblit mértem, azért írtam azt ....de azért continál maxxisnál is van 100-150 g különbség

mislent meg magam részérõl pár évig biztos nem kérek köszönöm..../dh gumiik lehet jók, de az szintén hidegen hagy/

ettõl föggetlen szeressük az ust-t /csak mér nincs 2,4-es racing ralph ust-ben ?/
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#12864
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás

1 etlen hátránya hogy a tubeless külsõ, általában nehezebb mint ugyanannak a külsõnek a hagyományos verziója+besõ + felniszalag....
pl a svábli nobby nic 2,25 ust 816 gramm
ugyanez hagyományosban 560g + belsõ 140g, szalag nem tudom de sztem max 15 .....szal majd 100 gramm súlyhátrány....


/honlap szerint a continál nincs ekkora különbség, de azt majd akkor hiszem el ha lemértem/



jobb gumigyártóknál már szinte nincs különbség a súlyok között. ezért az, hogy a tubeless összességében nehezebb, már rég nem igaz. pl. a michelin már nem is csinál más gumit,mint tubeless-t. 1-2 év, és minden felsõ kategóriás gumi ust-s lesz. mert ez a logikus, ha belegondolsz.

#12865
nzoli

nzoli

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás

Hali!
nemrég olvastam, hogy valamelyikõtök javasolta a defektvédõ szalag alternatívájaként az elhasznált belsõt... (bocs, nem találtam meg hogy idézhessem)

Ez tényleg mûködik?
Rendszeresen gondom van vele, hogy kiszúrja valami tüske a belsõmet, és ilyen teljesen gagyi, rózsatüske, meg hasonló maradványokat találok benne.. tehát amíg el nem használom ezeket a puha külsõket, amikbe egy rózsatüske is belemegy, addig jó lenne valami, ami megóv ezektõl.
csak azért vagyok szkeptikus, mert végülis ez ugyanaz az anyag, mint ami eggyel beljebb fel van fújva..

köszi!


Sztem jogosan vagy szkeptikus. Plussz 1 mm puha gumi legfeljebb akkor segit, ha épp csak annyira megy bele a tüske, hogy az az 1 mm megfogja. Viszont 20 dekával nehezebb lesz a kereked, cserébe a plussz 5% defektállóságért. Akkor inkább a télleg erre tervezett cucc. Talán a latex belsõ is segithet valamelyest. Vagy egy durvább/defektvédelmes külsõ.

#12866
gyurri87

gyurri87

    vendég

  • fórumtag
  • 239 hozzászólás

Hali!
nemrég olvastam, hogy valamelyikõtök javasolta a defektvédõ szalag alternatívájaként az elhasznált belsõt... (bocs, nem találtam meg hogy idézhessem)

Ez tényleg mûködik?
Rendszeresen gondom van vele, hogy kiszúrja valami tüske a belsõmet, és ilyen teljesen gagyi, rózsatüske, meg hasonló maradványokat találok benne.. tehát amíg el nem használom ezeket a puha külsõket, amikbe egy rózsatüske is belemegy, addig jó lenne valami, ami megóv ezektõl.
csak azért vagyok szkeptikus, mert végülis ez ugyanaz az anyag, mint ami eggyel beljebb fel van fújva..

köszi!


de ezesetben egy plusz rétegként funkcionál...tehát a tüskénk több utat kell megtennie a felfújt belsõig..ráadásul így nagyyobb lesz az ellenállása is tehát nehezebben szúrja ki...1ébkéntlehet kapni erre a célratervezett belsõvédõt...

#12867
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
Hali!
nemrég olvastam, hogy valamelyikõtök javasolta a defektvédõ szalag alternatívájaként az elhasznált belsõt... (bocs, nem találtam meg hogy idézhessem)

Ez tényleg mûködik?
Rendszeresen gondom van vele, hogy kiszúrja valami tüske a belsõmet, és ilyen teljesen gagyi, rózsatüske, meg hasonló maradványokat találok benne.. tehát amíg el nem használom ezeket a puha külsõket, amikbe egy rózsatüske is belemegy, addig jó lenne valami, ami megóv ezektõl.
csak azért vagyok szkeptikus, mert végülis ez ugyanaz az anyag, mint ami eggyel beljebb fel van fújva..

köszi!

#12868
Hotmaat

Hotmaat

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.150 hozzászólás
Jogos, de nem szeretek foltozgatni.
Egyébként én is gondoltam hogy de jó lett volna. Majd veszek az akkor viszek azt is.
Mondjuk az a vicces, hogy átlag félévente kapok 1 defektet(kivétel amikor szar gumit vettem) most meg egyszerre 5

#12869
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
esetleg folt? :) könyebb mint a pótbelsõ ...

#12870
Hotmaat

Hotmaat

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.150 hozzászólás
Tehát ha jól értem akkor annyi a különbség, hogy nincs felütés, nehezebb, és nehezebben javitható.
Köszi a segitséget.
Azért nem hiszem, hogy beleugrok, mert drágábnak is tünik, meg ha kb ugyan akkora a defekt lehetösége átszurásnál akkor mind1 mert ugyis kell hordani belsöt magamal.
Ja egyébként az inditott gondolkozásra, hogy hétvégén 3an 5 defektet kaptunk áthajtva egy bokron aminek az ágai beloktak az utra és nem volt nálunk csak 2 belsõ ugyhogy majd kitéptem a hajam amikor tolhattam haza a cangát
Mondjuk az egyik defekt csak lassan tudodott ki, mert másnapra eresztett le:)

#12871
Kkrisz

Kkrisz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.236 hozzászólás
Csak könnyû belsõket használok, és a maxxis flyweight határozottan jobban birja mint az XXLight. 95kg vagyok!

#12872
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás
1 etlen hátránya hogy a tubeless külsõ, általában nehezebb mint ugyanannak a külsõnek a hagyományos verziója+besõ + felniszalag....
pl a svábli nobby nic 2,25 ust 816 gramm
ugyanez hagyományosban 560g + belsõ 140g, szalag nem tudom de sztem max 15 .....szal majd 100 gramm súlyhátrány....


/honlap szerint a continál nincs ekkora különbség, de azt majd akkor hiszem el ha lemértem/
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#12873
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.333 hozzászólás

Légyszi valaki magyarázza el nekem, hogy hogyan müköbnek a Tubelles külsök.
Mármint értem itt, hogy simán felrakhatom a felnire azt azon van a szelep (külsön) vagy hogy is van ez? Mennyire éri meg esetleg beruházni egy ilyenbe? Mennyire defekttüröek? stb......

a tömlõ nélküli külsõhöz olyan fenlni kell ami szintén ilyen rendszerhez lett kitalálva (vagy házilag átalakítva). a szelep a felniben van, a külsõ egy kicsit nehezebb mivel van benne egy plussz réteg gumi ami megakadályozza a levegõ elszökését, és jobbban illeszkedik a felnihez is. (a normál külsõknél nem foglalkoznak ilyennel mert ott van belsõ aminek egyedüli feladata a levegõ benntartása.)
defeltállóság: ha valami kiszúrja a külsõt az egyértelmûen defelt, az ellen a normál kerék sem védett, de a tömlõ nélküliek erõsebbek vastagabbak emiatt nehezebb kiszúrni õket. egyértelmû elõnye a felütésvédelem mivel nincsen mit felütni összecsípni benne (belsõ). kivéve ha a külszõt annyira odavered hogy kihasad de még ilyenrõl nem hallottam, hamarabb adja meg magát a felni szerintem. most hirtelen ennyi jutott eszembe de jönnek az okosabbak és kijavítanak ha hülyeségeket írtam :D érdemes belevágni fõleg ha új kerekeket építesz hosszútávon jobban megéri, ja és ha defektet kap az ust-s gumi még mindig leket tönlõvel használni majd késõbb befoltozni a külsõt belülrõl. (pl: pang cumóval.)

#12874
Hotmaat

Hotmaat

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.150 hozzászólás
Légyszi valaki magyarázza el nekem, hogy hogyan müköbnek a Tubelles külsök.
Mármint értem itt, hogy simán felrakhatom a felnire azt azon van a szelep (külsön) vagy hogy is van ez? Mennyire éri meg esetleg beruházni egy ilyenbe? Mennyire defekttüröek? stb......

#12875
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás
Az lett gyanus, hogy az összes ragasztás belül volt a gumikon. Egyik sem a külsõ felé.

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#12876
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

A Schwalbe XXL nekünk se jött be. A felni felöli oldalon hasad, lyukad. Lehet, hogy behoztak egy sz@r szériát belõle.

érdekes nekem semmi baja pedig 2,4-es gumiban használtam, és nehéz is vagyok....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#12877
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás
A Schwalbe XXL nekünk se jött be. A felni felöli oldalon hasad, lyukad. Lehet, hogy behoztak egy sz@r szériát belõle.

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#12878
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Hát én egy nagyon amatõr kérdést teszek föl: Milyen belsõt érdemes venni és hol? (XC, túrázgatás és explorer pro külsõm van)
Köszi


Maxxis Ultralight (128g) v. Flyweight(98g + 18g-os felniszalag is van hozzá) amiket ajánlanék. Ezek ebike-on már egész tûrhetõ áron vannak. Egyikkel sincs gondom, nem lyukad gyakrabban mint más, felütésnél még a 200g-os is leszisszen, megoldás---->nem kell felütni.
Schwalbe XXLight-ot nem ajánlom, az elsõ túra alkalmával a lejtõ végén durrdefekt... Kicserélték, a másik 1 hét múlva szintén széthasadt spontán, pumpálás közben.

#12879
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

ha ultra könnyût akarsz akkor svábli vagy maxxis de ezek ütik a 2 rongyot, és nem feltétlen a tartósság bajnokai, amúgy sztem bármi aminek "neve van", az emlitetteken kivûl még conti, geax, irc stb,,,,5-600 ftól...arra figyelj hogy autószelepes-e a felnid .....ja és bármelyik normálisabb bringaboltban...


Én a helyi gazdaboltban vettem nemrég Continental-t...:D
És jó, egy becsíptem a DS2XC-be az elszakadt, de a másik jó, ez van...

#12880
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

Hát én egy nagyon amatõr kérdést teszek föl: Milyen belsõt érdemes venni és hol? (XC, túrázgatás és explorer pro külsõm van)
Köszi

ha ultra könnyût akarsz akkor svábli vagy maxxis de ezek ütik a 2 rongyot, és nem feltétlen a tartósság bajnokai, amúgy sztem bármi aminek "neve van", az emlitetteken kivûl még conti, geax, irc stb,,,,5-600 ftól...arra figyelj hogy autószelepes-e a felnid .....ja és bármelyik normálisabb bringaboltban...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való