Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15857 hozzászólás a témában

#1241
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Korábbi problémámra kicsit visszatérve: az említett defekt miatt úgy saccolom, több, mint egy éven át a felnin állt a bringa.

Merjem még ezt a külsőt használni?

Utólag gondolkodtam csak el rajta, hogy máskor mindig komoly közelharc árán tudtam csak leszedni és visszarakni a külsőt, most viszont szinte azonnal lejött. És nem tudom eldönteni, hogy megnyúlt a gumi az álldogálásban vagy csak véletlenül pont eltaláltam, hogy hogyan kell lekapni...

Mondjuk régebben csupa drótperemes külsőim voltak, a bringával kapott Scwalbe volt az első hajtogatós, ez a Conti Race King a második ilyenem és ezeket nem nagyon kellett szerelgetnem.

 



#1242
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

 

off:

 

tolvajlást megoldja gazdi.

 

találtam egy ilyet:

 

https://www.speciali...raceudi2/106250

 

di2 ultegra, hidrós tárcsás fékek, s-works karbon hajtókar (hirth-ízületes, mint az ut)

 

kettőmillaháromért

 

 

 

 

azert a pedal is meger egy miset :)



#1243
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Majd elviszik neki, aztán nézhet. 

Láttam már én is olyant (igaz, hulladékon), hogy csak rá volt tekerve a sodrony és ott lógott szabadon a vége.

DSCF2065_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Na de nem akarok itt sokat offolni.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1244
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

off:

 

tolvajlást megoldja gazdi.

 

találtam egy ilyet:

 

https://www.speciali...raceudi2/106250

 

di2 ultegra, hidrós tárcsás fékek, s-works karbon hajtókar (hirth-ízületes, mint az ut)

 

kettőmillaháromért

 

és ki volt kötve egy 500 ft-os sodronylakattal..

 

és nem hülyéskedek. tényleg

 

12822158_948966621860628_267410298_n_www

12825306_948966521860638_1945381993_n_ww

12825539_948966548527302_633637211_n_www

12833277_948966538527303_1532840227_n_ww
 
 
szerintem, ha meglátja egy tolvajlélek, elkezd röhögni, és inkább eldolgozza több tízezres abust a teszkóstrekkingről :D

 



#1245
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A videón nagyon snájdig módon, elegánsan, mondhatni vagányan gurul vele a végén a srác, de lehet, hogy az csak kamu, mert elképzelhető végül egy felfújt belsővel indult el a bemutató másodpercekben. 

De még az is lehet akkor, hogy azt a kis gurulást még a fűvel is kibírná miközben spenóttá töri.

 

A legjobb megoldás ha mindent megteszünk, hogy megelőzzük a defektet.

Ha defektvédő szalaggal ellátott gumit, vagy ilyen (nem gumi inkább keményebb) köpenybe való

védőszalagot kell a bele tenni.

 

Lehet mindhárom, beépített(gumiszerű) + berakott(keményebb, műanyagszerű) + gél, mint nálam van. 

Nekem azóta nem volt defektem, amióta így használom, pedig előtte volt rendszeresen, sűrűn gondom ezzel.

 

Elcsúszás ellen kétoldalas öntapadóval lehet helyén tartani a szalagot.

Először nehezen tapad az a szalag a gumiköpenybe (a szalagra könnyebben, így először arra érdemes ragasztani), de ha egyszer benne van és a felfújt belső összepréseli a köpeny belsejével, akkor már annyira mindenképp összetapad, hogy ne csússzon el benne oldalra.

 

Ez is olyan, mint a kerékpár kikötésénél a lopás esélyének a csökkentése.

Mindenképp előfordulhat, de az esélyét különböző trükkökkel lehet jelentősen csökkenteni,

mint kettő zár amiből az egyik jobb minőségű, csak rozzant kinézetű biciklit kötünk ki, hogy azt kívánják legkevésbé a sorban stb..


Balu1 módosította - 2016. március 23. - 09:04

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1246
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

egyrészt ez a tipp kb 20 éves. :) másrészt ahhoz, hogy használhatóra kitömj egy montis külsőt, több órányi legelészés szükséges. (egyszer réges-régen "letesztelték" a módszert valamelyik montis újságban...)

Namost, ez tényleg 20 éves trükk + én egyszer kénytelen voltam élőben kipróbálni Szentendre fölött az erdőben. Egy régi folt eleresztett, próbáltam többször ráragasztani, aztán leszedni de nem sikerült, pótbelsőm meg nem volt.

Ekkor én is elkezdtem kitömni fűvel. Nem, a videón nem csalnak, el lehet vele menni. De túl sokat ne remélj tőle. Egy darabig bírja a fű de aztán valahogy összeesik, préselődik. Onnantól csakis egyenesen lehet vele haladni, különben le akar fordulni a külső. Mintha csak 0,1 bar lenne a gumiban. Szerencsére nem voltam messze egy bringabolttól, tudtam venni egy belsőt. Lementem a patakpartra és elkezdtem szerelni. A fű olyan lett a kerékben, mint amit a fűnyíró gép csinál, egy ledarált péppé változott.

Sokakt gondolkoztam ezen, talán hajlékony, vékony fa vagy bokor ágakkal jobb eredmény lenne ? Az esetleg tovább bírná ? Remélem nem kell kipróbálnom újra. Senkinek !

De utolsó utáni esélynek mindenképpen alkalmas.



#1247
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Én meg épp azt néztem, hogy a végén ráül a srác és gurul vele.

Akkor ez csak poén volt és levegővel fújt kerékkel vették fel a végén.

Na akkor ezt megettem... icon_redface.gif

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1248
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

még a szép enlékű MBAH-ban olvastam

 

és szerintem már akkor sem működött

erre próbáltam utalni. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1249
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

egyrészt ez a tipp kb 20 éves. :) másrészt ahhoz, hogy használhatóra kitömj egy montis külsőt, több órányi legelészés szükséges. (egyszer réges-régen "letesztelték" a módszert valamelyik montis újságban...)

még a szép enlékű MBAH-ban olvastam

 

és szerintem már akkor sem működött


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1250
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Itt egy példa, mit lehet tenni ha valahol

Nánámpöttyöm határában széthasad a belső

és még haza kellene gurulni onnan a bicajjal.

Fűvel kell megtömni a gumit is, mint a bocit szokás !

 

https://www.facebook...14055265276999/

 

Lehet, hogy csak a facebook-ba illesztve indul el, majd kiderül.

 

egyrészt ez a tipp kb 20 éves. :) másrészt ahhoz, hogy használhatóra kitömj egy montis külsőt, több órányi legelészés szükséges. (egyszer réges-régen "letesztelték" a módszert valamelyik montis újságban...)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1251
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Itt egy példa, mit lehet tenni ha valahol

Nánámpöttyöm határában széthasad a belső

és még haza kellene gurulni onnan a bicajjal.

Fűvel kell megtömni a gumit is, mint a bocit szokás !

 

https://www.facebook...14055265276999/

 

Lehet, hogy csak a facebook-ba illesztve indul el, majd kiderül.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1252
wa1907

wa1907

    vendég

  • fórumtag
  • 24 hozzászólás

28" Cross Tracking bringámon jelenleg Continental Contact 37-622  28x1 3/8 x 15/8 gumiabroncs van. Hátsó cserén gondolkodok. Maradjon a Conti vagy inkább Schwalbe.  



#1253
Zoli78

Zoli78

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Kereskedő is ezt ajànlotta. Egy dolog amitől tartok. A kicsi barázdák a futófelületen,hogy hamar lekopik és teljesen slick lesz a közepe.
De köszi a válaszod!!

#1254
Zoli78

Zoli78

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

conti double fighter III pl

2169680_1.ps7nnbp8ot.jpg



#1255
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Sziasztok!

 

Milyen külső gumit ajánlanátok egy 27,5 méretű mtb-ra?

Rapid Rob van jelenleg rajta ami nekem jó lesz majd terepen de most többet használom aszfalton. Kb. 80-20 arány aszfalt.

A 20% terep meg egyenlőre lightos. Semmi extra emelkedő, lejtő. Földút meg ilyesmik...

Előre is köszönöm a segítségeteket!!!

conti double fighter III   pl

 

2169680_1.ps7nnbp8ot.jpg


Bikertigger módosította - 2016. március 20. - 17:58

  • Zoli78 kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1256
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Sziasztok!

Milyen külső gumit ajánlanátok egy 27,5 méretű mtb-ra?
Rapid Rob van jelenleg rajta ami nekem jó lesz majd terepen de most többet használom aszfalton. Kb. 80-20 arány aszfalt.
A 20% terep meg egyenlőre lightos. Semmi extra emelkedő, lejtő. Földút meg ilyesmik...
Előre is köszönöm a segítségeteket!!!


Egy cx bringat :)

#1257
Zoli78

Zoli78

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok!

 

Milyen külső gumit ajánlanátok egy 27,5 méretű mtb-ra?

Rapid Rob van jelenleg rajta ami nekem jó lesz majd terepen de most többet használom aszfalton. Kb. 80-20 arány aszfalt.

A 20% terep meg egyenlőre lightos. Semmi extra emelkedő, lejtő. Földút meg ilyesmik...

Előre is köszönöm a segítségeteket!!!

 



#1258
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

<anyázás on>

Azt hiszem, két éve vettem egy pár Continental RaceKing 2.2 külsőt, állítólag defektálló.

2014 nyár végén leparkoltam a biciklit az előszobában, ott állt érintetlenül hónapokig.

A gumik persze vesztettek a nyomásukból, de csak a normális mértékben.

Aztán egy szép napon (tavaly év elején) az első gumi egyik napról a másikra teljesen leengedett.

Felpumpáltam, tíz perc múlva már lapos volt. Mindegy, nem biciklizek, nem foglalkoztam vele.

A héten rámjött, hogy mégis teszek egy próbát.

Gumi ki, de mielőtt a tartalékot beraktam volna, valami isteni sugallat hatására elkezdtem körbetapogatni a külsőt belülről, nem maradt-e benne valami szemét. Nagyon gyorsan megbökte valami az ujjam. Látni nem lehetett a gumi egyik oldalán sem csak ha megnyomtam, szúrt. Addig nyomorgattam, míg lekopott róla a kosz és szerencsére valami világos színű anyag volt, kívülről már láttam is. Tovább nyomkodva belülről is kilógott egy kb. 0.2-0.3mm méretű hegy... már azt hittem, kuka a külső, mikor eszembe jutott, hogy varrótű... azzal sikerült kipiszkálni. Pont akkora volt a tüske, amilyen vastag a külső, csak némi nyomásra ment beljebb. Pont annyira, hogy a Specialized vékonyított belsőt átbökje...

Csak azt nem értem, hogy hónapokig miért tudott bennemaradni úgy, hogy nem lyukasztotta ki a belsőt.

No meg ennyit arról, hogy defektálló külső... :(((

<anyázás off>

 

Kérdés: mit kockáztatok, ha az említett Continental RaceKing 2.2 Protection külsőhöz, ha jól emlékszem 26x1.5-2.125 (illetve 26x1.75-2.10 a másik) belsőt használok? Merjem használni? A korábbi belső 26x2.2-2.4 volt.

Ideiglenesen mindenképp ezt használom, csak kérdés, hogy próbáljak szerezni nagyobbat vagy ez is jó bele? Régebben sok helyen olvastam, hogy a Continental kissé nagyképűen nevezi 2.2-esnek ezt a külsőt, jó, ha 2.0-s a valóságban. Én viszont nem értek hozzá, fogalmam sincs, mi az igaz.

 

Én a RaceSport verziót használtam 2.1-ig jó belsövel minden gond nelkül, persze ha veszel tartalékot, akkor mindegy. Amúgy ha Protection a külsö, miért nem alakítod át Tubeless-re, akkor az ilyen kis tüskék nem okoznak gondot :) Általában egy szalag és szelep elég hozzá, meg persze "tej".



#1259
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

<anyázás on>

Azt hiszem, két éve vettem egy pár Continental RaceKing 2.2 külsőt, állítólag defektálló.

2014 nyár végén leparkoltam a biciklit az előszobában, ott állt érintetlenül hónapokig.

A gumik persze vesztettek a nyomásukból, de csak a normális mértékben.

Aztán egy szép napon (tavaly év elején) az első gumi egyik napról a másikra teljesen leengedett.

Felpumpáltam, tíz perc múlva már lapos volt. Mindegy, nem biciklizek, nem foglalkoztam vele.

A héten rámjött, hogy mégis teszek egy próbát.

Gumi ki, de mielőtt a tartalékot beraktam volna, valami isteni sugallat hatására elkezdtem körbetapogatni a külsőt belülről, nem maradt-e benne valami szemét. Nagyon gyorsan megbökte valami az ujjam. Látni nem lehetett a gumi egyik oldalán sem csak ha megnyomtam, szúrt. Addig nyomorgattam, míg lekopott róla a kosz és szerencsére valami világos színű anyag volt, kívülről már láttam is. Tovább nyomkodva belülről is kilógott egy kb. 0.2-0.3mm méretű hegy... már azt hittem, kuka a külső, mikor eszembe jutott, hogy varrótű... azzal sikerült kipiszkálni. Pont akkora volt a tüske, amilyen vastag a külső, csak némi nyomásra ment beljebb. Pont annyira, hogy a Specialized vékonyított belsőt átbökje...

Csak azt nem értem, hogy hónapokig miért tudott bennemaradni úgy, hogy nem lyukasztotta ki a belsőt.

No meg ennyit arról, hogy defektálló külső... :(((

<anyázás off>

 

Kérdés: mit kockáztatok, ha az említett Continental RaceKing 2.2 Protection külsőhöz, ha jól emlékszem 26x1.5-2.125 (illetve 26x1.75-2.10 a másik) belsőt használok? Merjem használni? A korábbi belső 26x2.2-2.4 volt.

Ideiglenesen mindenképp ezt használom, csak kérdés, hogy próbáljak szerezni nagyobbat vagy ez is jó bele? Régebben sok helyen olvastam, hogy a Continental kissé nagyképűen nevezi 2.2-esnek ezt a külsőt, jó, ha 2.0-s a valóságban. Én viszont nem értek hozzá, fogalmam sincs, mi az igaz.



#1260
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Melyik a jobb választás napi szintű 10-15km es bringázására max hétvégente 100km es kiruccanásra? Defekttűrés fontos és hogy ne kelljen 1000 km enként cserélni kopás miatt,Michelin Lithion 2 , Vittoria Rubino Pro Slick és Zafirro Pro Slick amik hasonló árban mozognak...mindegyik 25 szélességben.


Rubino Pro slick.