Jók a linkek, amit betettél valószínűleg én is a Rubino Pro-ra voksolok, jó árban van, még postával együtt is. Sok szarom érkezik Kínából, ebay-en adok-veszek, de mégis olyan egyszerű, amikor bemegyek a bringabolta és már emeli is le a gumit a falról a szerelő. De már váltanék a 27 tpi-s CST-ről valami minőségibbre. Amúgy 3500-ért nem rosszak azok sem. Igaz, előbb puklisodnak, mint hogy elkopnának, de hát csodát ennyiért nem lehet várni.
Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#1221
Írta 2016. április 08. - 18:22

Jók a linkek, amit betettél valószínűleg én is a Rubino Pro-ra voksolok, jó árban van, még postával együtt is. Sok szarom érkezik Kínából, ebay-en adok-veszek, de mégis olyan egyszerű, amikor bemegyek a bringabolta és már emeli is le a gumit a falról a szerelő. De már váltanék a 27 tpi-s CST-ről valami minőségibbre. Amúgy 3500-ért nem rosszak azok sem. Igaz, előbb puklisodnak, mint hogy elkopnának, de hát csodát ennyiért nem lehet várni.
#1222
Írta 2016. április 08. - 17:57

belépőszint, elég hálátlan kategória, de..
zaffiro pro
http://www.bike-disc...10525/wg_id-246
conti ultrasport II
http://www.bike-disc...08737/wg_id-246
conti grand prix black chilli poly-x (20 eur rose-on)
és ne vegyél 23-ast, csak 25-öst.
amúgy van még diamante pro radiale is akciósan.. ha minőségre vágysz.
http://tuttibringa.h...ale-1448-detail
vagy, ha jó a 23-as, és kb. 12-13 ezer km-re jó gumit keresel, amivel nem kapsz defektet, és jól gördül:
http://www.probikeki...k/11264003.html
a lithiontól mindegyik felsorolt jobb gördülési ellenállású, élettartamra a rubinoból simán kihozol 10ezer km-t, mert rajtam kívül másoknak is sikerült.. defektállósága mindegyiknek megfelelő, nekem ezekkel az edzőgumikkal soha nem volt szúrásos defektem.
Köszönöm, a Vittoria Rubio lett. A bandon meg első "komolyabb" országútiként bőven megteszi nekem, nem büntet a váza
#1223
Írta 2016. április 07. - 19:07

Nekem ezek a 120 TPI-s hajtogatós CST gumik mozgatták meg a fantáziám, de 25-ös méretben szerintem nem forgalmazzák itthon, legalábbis a Bikefun oldalán nincsenek fent.
http://bikemarkt.mtb...x25c-faltreifen
#1224
Írta 2016. április 07. - 17:12

#1225
Írta 2016. április 07. - 16:27

még egy kis adalék:
nem volt bandonom, de akiknek igen, azok szerint egy büntetőeszköz a váz. szóval a 25mm-es külsőt és alacsony guminyomást fogadd meg, mint jó tanácsot
#1226
Írta 2016. április 07. - 16:17

Sziasztok!
Keresek a Gepida Bandon 810-es kerékpáromhoz külsőt miután a Schwalbe Blizzard párom elkopott. Kinéztem egy Michelin Lithion 2-őt. Darabja 6200Ft. Ennyiért ilyen külső megéri ha nem versenyszerűen használnám? Esetleg tudnátok ajánlani hasonló árban hasonló "tudásút"?
belépőszint, elég hálátlan kategória, de..
zaffiro pro
http://www.bike-disc...10525/wg_id-246
conti ultrasport II
http://www.bike-disc...08737/wg_id-246
conti grand prix black chilli poly-x (20 eur rose-on)
és ne vegyél 23-ast, csak 25-öst.
amúgy van még diamante pro radiale is akciósan.. ha minőségre vágysz.
http://tuttibringa.h...ale-1448-detail
vagy, ha jó a 23-as, és kb. 12-13 ezer km-re jó gumit keresel, amivel nem kapsz defektet, és jól gördül:
http://www.probikeki...k/11264003.html
a lithiontól mindegyik felsorolt jobb gördülési ellenállású, élettartamra a rubinoból simán kihozol 10ezer km-t, mert rajtam kívül másoknak is sikerült.. defektállósága mindegyiknek megfelelő, nekem ezekkel az edzőgumikkal soha nem volt szúrásos defektem.
Vejne módosította - 2016. április 07. - 16:22
#1227
Írta 2016. április 07. - 09:39

Igen "zee..", gondoltam erre is, írtam is róla a vége előtt kicsivel.
Ez valóban inkább egy twike részeként lehetne elképzelni mert a mellette elhaladó méretes jármű is instabilitást okozhat egy kétkerekűnél.
Igen, "arn"-nak is igaza van így sorban.
Köszönöm.
Balu1 módosította - 2016. április 07. - 09:41
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1228
Írta 2016. április 07. - 08:54

Abba az apróságba is gondolj bele hogy mi történne ha egy busz vagy egy kamion megy el egy ilyen mellett. Szerintem borítékolható az eredmény.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1229
Írta 2016. április 07. - 08:34

egy ilyet megtervezni szelcsatorna nelkul, "hasra" szerintem keptelenseg. inkabb vitorlakent mukodne.... durva szellokeseknel meg egyenesen balesetveszelyes. az ember a legnagyobb szelfogo a bringan, a poziciod valtoztatasaval tudsz a legtobbet tenni. koskormany, rekumbens, esetleg ott megprobalni a reszben burkolt verziot. viszont egy ilyen megoldas nem tudom, hogy mennyire "dobna" meg a bringazas elmenyet...
vannak nagyon jo oldalak, amikkel lehet szamolni az energiaveszteseget, kozelitoleg persze, gordules, legellenallas szempontjabol. bizonyos sebesseg felett nagyon meredeken emelkedik a teljesitmenyszukseglet.
szerintem egy turarekumbenst nezz meg valszeg hatekonyabban es nagyobb sebesseggel tudnal megtenni nagyobb tavokat.
#1230
Írta 2016. április 07. - 01:56

Kössz. Igen valami ilyesmire gondoltam, de a teteje még íveltebb lenne felül és oldalra eső kiterjedésében, középen még inkább kifelé boltosulna, mint egy lehulló vízcsepp legelső része, ami a haladás irányába néz mint ideális áramvonalas forma.
Azt is tudom, hogy a megszakított töredék idom széleinél turbulencia indul, ami megtöri a levegő folyamatos leválását és az örvénylésnek van fékező hatása. Ennek az alsó részét képzeltem hasonlóra, de alul a belső, kerék felé eső éleit előrébb és a külsőt kicsit hátra dőlően megcsavarva.
A tetejét meg egészen másképp.
Ez itt lent még jobban hasonlít a felső rész ívében az elképzelésemhez.
Igen, ez szélben okozhat meglepetéseket.
Esetleg egészen másképp, jóval egyszerűbben egy (használatból kiiktatható, a kerékpár váz mellé hajtogatható) a kihajtott tartóra feszített, ék vagy sátorszerű felület, mint ideiglenes próba, ami oldalra tereli a levegőt, mint egy légterelő felület?
Na mindegy is, csak a légellenállásról jutott eszembe, valami megoldás ezen sokat segítene.
Ez valóban inkább egy twike részeként lehetne elképzelni mert a mellette elhaladó méretes jármű is instabilitást okozhat egy kétkerekűnél.
Bocs, csak kis gondolat futtatás volt.
Hátha másnak is gondolat ébresztő és valaki talán talál rá
jól kivitelezhető és kevésbé kompromisszumos,
esetleg kisebb méretű megoldást, ami azért valamennyit segít.
Balu1 módosította - 2016. április 07. - 02:10
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1231
Írta 2016. április 06. - 23:18

- Balu1 kedveli ezt
#1232
Írta 2016. április 06. - 21:45

...a suly szerintem kevesbe szempont - egy bizonyos sebesseg felett sokkal tobb energia megy el a legellenallason. alacsonyabb cockpit, keskenyebb kormany
Ez már nagyon sokszor felmerült bennem is, hogy a kormány előtt egy áramvonalas idom vajon mennyit segítene ezen, mert a sebesség növekedésével hatványozottan növekszik a légellenállás mértéke. Ezen egy elég erős, forma tartó de nem túl törékeny. könnyű rugalmas buborék formájú orr rész sokat segíthetne, ami részben lenyúlik a lábak felé is, a kerék felső valahányad részéig leérne, két oldalt kicsit megdöntve, hogy a lábaktól is két oldalra kifelé terelje a levegőt és a tetejénél felül be lehetne az átlátszó harmadnyi buborék mögé feküdni, hogy csak a sisakot érje az áramló levegő. Még csak nagyon látványosnak sem kell lennie, mert lehet átlátszó is az egész. Egy próbát legalább megérne egy ilyesmi. Vajon mekkora sebességet lehetne azzal kihajtani egy outival? Lehet, hogy azután mindenki olyant akarna.
Kerestem a neten bike bulb spoiler szavakra, de az elképzelésemhez még hasonlót se találtam, pedig biztosan sokat jelentene egy outi kerékpáron is. Igaz, hogy a max megengedett sebesség a biciklinél csak 50 km/h amit ezzel szépen túl lehetne lépni, talán ezért nem terjedhetne el hivatalosan.
Persze ez csak egy ötlet, amit még kivitelezni is kellne ami már a nehezebb része.
Igaz, ez már itt off-nak számít, de ha már szó esett a légellenállásról.
Balu1 módosította - 2016. április 06. - 21:51
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1233
Írta 2016. április 06. - 20:51

Sziasztok!
Keresek a Gepida Bandon 810-es kerékpáromhoz külsőt miután a Schwalbe Blizzard párom elkopott. Kinéztem egy Michelin Lithion 2-őt. Darabja 6200Ft. Ennyiért ilyen külső megéri ha nem versenyszerűen használnám? Esetleg tudnátok ajánlani hasonló árban hasonló "tudásút"?
#1234
Írta 2016. április 05. - 10:40

azért azt nem mondanám, hogy 500 és 640gramm között nincs nagy különbség! utóbbi több mint 25%-kal nehezebb a másiknál!
90 kilós vagyok és egy tizen-x kilós bringára rakom fel. A kulacsomban van fél kiló víz, a hátizsákomban 8 kiló cucc. Az én nézőpontomból ezek a gumik a könnyű kategória és nincs értelme 140 grammon agyalni. Tekerés közben a mintát jobban érzem, mint a súlyát. Én is válogattam anno a könnyebb gumik közül, de csak azt figyeltem, hogy 5-600 gramm vagy a defektmentes 1-1,1 kg.
#1235
Írta 2016. április 05. - 10:32

Nekem a tavalyi Continental Sportcontact II (ami gyakorlatilag slick) kb. 3 km/h sebességkülönbséggel volt gyorsabb aszfalton átlagban mint a mostani Ricthey Shield Comp (amin nem túl nagy bütykök vannak). Súlyra nincs nagy különbség köztük (500 g vs. 640 g).
azért azt nem mondanám, hogy 500 és 640gramm között nincs nagy különbség! utóbbi több mint 25%-kal nehezebb a másiknál!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1236
Írta 2016. április 05. - 09:00

Most, hogy akutális a nemmintás vs mintás gumi az aszfalton, szerinted melyik gumival vagyok gyorsabb aszfalton? Helyesebben a kérdés, melyikkel haladok jobban ugyanazon energia befeketetésével? A slick behozza-e előnyét a jelentősen könnyebb, ugyanolyan széles minimal profilos gumival szemben? A versenyzők tehát 26-os mtb-n: Furious Fred Evolution (nincs perf) 2.0 (315g) vs Kojak Performance (nincs evo) 2.0 (460g).
a gordules nem csak a mintatol, hanem a gumi elasztikussagatol, szelessegetol is fugg. a ff egy vekony gumi, addig a kojak egy eleg merev db. a suly szerintem kevesbe szempont - egy bizonyos sebesseg felett sokkal tobb energia megy el a legellenallason. alacsonyabb cockpit, keskenyebb kormany
itt egy lista, mi a leggyorsabb ez a big one, mar outis gumik kozott is a legjobbak kozott lenne.
http://www.bicyclero...com/mtb-reviews
arn módosította - 2016. április 05. - 09:01
- Kisherceg és Balu1 kedveli ezt
#1237
Írta 2016. április 05. - 08:46

Most, hogy akutális a nemmintás vs mintás gumi az aszfalton, szerinted melyik gumival vagyok gyorsabb aszfalton? Helyesebben a kérdés, melyikkel haladok jobban ugyanazon energia befeketetésével? A slick behozza-e előnyét a jelentősen könnyebb, ugyanolyan széles minimal profilos gumival szemben? A versenyzők tehát 26-os mtb-n: Furious Fred Evolution (nincs perf) 2.0 (315g) vs Kojak Performance (nincs evo) 2.0 (460g).
Nekem a tavalyi Continental Sportcontact II (ami gyakorlatilag slick) kb. 3 km/h sebességkülönbséggel volt gyorsabb aszfalton átlagban mint a mostani Ricthey Shield Comp (amin nem túl nagy bütykök vannak). Súlyra nincs nagy különbség köztük (500 g vs. 640 g).
#1238
Írta 2016. április 04. - 22:54

Most, hogy akutális a nemmintás vs mintás gumi az aszfalton, szerinted melyik gumival vagyok gyorsabb aszfalton? Helyesebben a kérdés, melyikkel haladok jobban ugyanazon energia befeketetésével? A slick behozza-e előnyét a jelentősen könnyebb, ugyanolyan széles minimal profilos gumival szemben? A versenyzők tehát 26-os mtb-n: Furious Fred Evolution (nincs perf) 2.0 (315g) vs Kojak Performance (nincs evo) 2.0 (460g).
IAmSpecialized módosította - 2016. április 04. - 22:56
#1239
Írta 2016. április 04. - 21:51

Aszfalton? Sose... Terepen igen, ott megno a kontaktfelulet. Ha nem 150el mesz, nincs semmilyen feluszas.
A Schwalbe honlapja szerint tényleg csak 200 km/h felett úszik fel. Azt meg valahol olvastam, hogy csak azért raknak aszfaltra szánt gumira valami mintát, mert a vásárlók egyszerűen nem hiszik el, hogy szükségtelen még esőben is.
#1240
Írta 2016. április 04. - 20:38

A tagolt gumi viszont arra való, hogy legyen a víznek útja hol kimenni. Azért szerintem a slick nem lehet jobb a vizes felületen. Lehet, van ideje a víznek az alól is kimenni, de azért ez koránt sem biztos.
A tagolt felület széleinél sokkal jobb a tapadás, kapaszkodás is.
Minta inkább terepen számít, aszfaltra a slick a jó, az tapad a legnagyobbat.