Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#1201
oz82

oz82

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Sziasztok,

 

27,5 átéphez kellene kis segítség gumi ügyben. A 26 x 1,95 ös gumik nem igazán passzolnak az célokhoz (nagy a váz - én is magas vagyok).

Ezen gumik átmérőlye 660mm. Elől van kb 26-28 mm helyem a sárfogóig (hátul több). Tárcsafékes vagyok,és nem kell sárhézag csak azért kb 6-8 mmt hagynék biztonsági távolságnak.  2 méretű gumit néztem ki magamnak:

 

27,5 x 1,75 (673mm külső átmérő)

27,5 x 1,95 (680mm külső átmérő)

 

Nos az átmérőket úgy számoltam hogy a felniátmérőhöz (27,5 = 584mm) hozzáadtam 2x 1,75 x 25,4, így jött ki a 673mm. Kérdésem, hogy ez így helyes e? Mert az oldalfalmagasság nincs megavda sehol csak a szélessége a guminak, ezek kb azonosak.

 

 

Köszi!



#1202
Kasoli

Kasoli

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok,
valakinek tapasztalata a FOSS vagy a Schwalbe EvoTube belsőkről?

#1203
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Amennyiben valakinek van a bringáján Schwalbe Sammy Slick 2.1 és/vagy Conti Speed King 2.2-es gumi, meg tudná mérni a valós szélességét? Googley az ellenségem.


IAmSpecialized módosította - 2016. április 14. - 09:18


#1204
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Az open corsa evo cx alattam már 3ekm-t futott hátul és szervizből levetett külsőként került hozzám. :)

nekem corsa ks volt, azt hiszem, kb 2ezret ment hátul, utána eladtam bringával együtt. :) 

 

A diamante pro ugyanezt teszi, kockásodik és kopik, de elnézem, mert nagyon szeretnék már szabadulni tőle.. :) 



#1205
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Én szeretek lbs-ben vásárolni, de sajnos, a külső gumik árazásáról az jut eszembe, hogy nyakhoz szorított tőrrel stílusosabb lenne a rablás.

 

Mivel külsőt úgy sem vesz túl gyakran az ember, így szerintem ott belefér a külföldi rendelés, kiváltképp PBK tud nagyon jó ajánlatokat adni, ingyen szállítással.

 

És magamnak nem is vennék rubino protol jobb köpenyt. Ez bírja garantáltan akár 10ezer km-től is tovább, míg az open corsa pl. szeret 1500-2000 km után hártyára kopni. Olyan nagy különbség meg nincs köztük. Kényelmesebb és jobban tapad a versenygumi, de érzékenyebb is, és tartósságban közelében sincs a "kocakülsőnek".

Az open corsa evo cx alattam már 3ekm-t futott hátul és szervizből levetett külsőként került hozzám. :)


  • Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#1206
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Jók a linkek, amit betettél valószínűleg én is a Rubino Pro-ra voksolok, jó árban van, még postával együtt is. Sok szarom érkezik Kínából, ebay-en adok-veszek, de mégis olyan egyszerű, amikor bemegyek a bringabolta és már emeli is le a gumit a falról a szerelő. De már váltanék a 27 tpi-s CST-ről valami minőségibbre. Amúgy 3500-ért nem rosszak azok sem. Igaz, előbb puklisodnak, mint hogy elkopnának, de hát csodát ennyiért nem lehet várni.

Én szeretek lbs-ben vásárolni, de sajnos, a külső gumik árazásáról az jut eszembe, hogy nyakhoz szorított tőrrel stílusosabb lenne a rablás.

 

Mivel külsőt úgy sem vesz túl gyakran az ember, így szerintem ott belefér a külföldi rendelés, kiváltképp PBK tud nagyon jó ajánlatokat adni, ingyen szállítással.

 

És magamnak nem is vennék rubino protol jobb köpenyt. Ez bírja garantáltan akár 10ezer km-től is tovább, míg az open corsa pl. szeret 1500-2000 km után hártyára kopni. Olyan nagy különbség meg nincs köztük. Kényelmesebb és jobban tapad a versenygumi, de érzékenyebb is, és tartósságban közelében sincs a "kocakülsőnek".


  • P3000 kedveli ezt

#1207
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás

http://bikemarkt.mtb...x25c-faltreifen


Jók a linkek, amit betettél valószínűleg én is a Rubino Pro-ra voksolok, jó árban van, még postával együtt is. Sok szarom érkezik Kínából, ebay-en adok-veszek, de mégis olyan egyszerű, amikor bemegyek a bringabolta és már emeli is le a gumit a falról a szerelő. De már váltanék a 27 tpi-s CST-ről valami minőségibbre. Amúgy 3500-ért nem rosszak azok sem. Igaz, előbb puklisodnak, mint hogy elkopnának, de hát csodát ennyiért nem lehet várni.

#1208
caf-517

caf-517

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

belépőszint, elég hálátlan kategória, de..

 

zaffiro pro

http://www.bike-disc...10525/wg_id-246

 

conti ultrasport II

http://www.bike-disc...08737/wg_id-246

 

conti grand prix black chilli poly-x (20 eur rose-on)

és ne vegyél 23-ast, csak 25-öst.

 

amúgy van még diamante pro radiale is akciósan.. ha minőségre vágysz.

 

http://tuttibringa.h...ale-1448-detail

 

vagy, ha jó a 23-as, és kb. 12-13 ezer km-re jó gumit keresel, amivel nem kapsz defektet, és jól gördül:

 

http://www.probikeki...k/11264003.html

 

a lithiontól mindegyik felsorolt jobb gördülési ellenállású, élettartamra a rubinoból simán kihozol 10ezer km-t, mert rajtam kívül másoknak is sikerült.. defektállósága mindegyiknek megfelelő, nekem ezekkel az edzőgumikkal soha nem volt szúrásos defektem. :)

Köszönöm, a Vittoria Rubio lett. A bandon meg első "komolyabb" országútiként bőven megteszi nekem, nem büntet a váza :) 



#1209
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nekem ezek a 120 TPI-s hajtogatós CST gumik mozgatták meg a fantáziám, de 25-ös méretben szerintem nem forgalmazzák itthon, legalábbis a Bikefun oldalán nincsenek fent.

http://bikemarkt.mtb...x25c-faltreifen



#1210
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás
Nekem ezek a 120 TPI-s hajtogatós CST gumik mozgatták meg a fantáziám, de 25-ös méretben szerintem nem forgalmazzák itthon, legalábbis a Bikefun oldalán nincsenek fent.

#1211
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

még egy kis adalék:

 

nem volt bandonom, de akiknek igen, azok szerint egy büntetőeszköz a váz. szóval a 25mm-es külsőt és alacsony guminyomást fogadd meg, mint jó tanácsot :)



#1212
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!

Keresek a Gepida Bandon 810-es kerékpáromhoz külsőt miután a Schwalbe Blizzard párom elkopott. Kinéztem egy Michelin Lithion 2-őt. Darabja 6200Ft. Ennyiért ilyen külső megéri ha nem versenyszerűen használnám? Esetleg tudnátok ajánlani hasonló árban hasonló "tudásút"? 

belépőszint, elég hálátlan kategória, de..

 

zaffiro pro

http://www.bike-disc...10525/wg_id-246

 

conti ultrasport II

http://www.bike-disc...08737/wg_id-246

 

conti grand prix black chilli poly-x (20 eur rose-on)

és ne vegyél 23-ast, csak 25-öst.

 

amúgy van még diamante pro radiale is akciósan.. ha minőségre vágysz.

 

http://tuttibringa.h...ale-1448-detail

 

vagy, ha jó a 23-as, és kb. 12-13 ezer km-re jó gumit keresel, amivel nem kapsz defektet, és jól gördül:

 

http://www.probikeki...k/11264003.html

 

a lithiontól mindegyik felsorolt jobb gördülési ellenállású, élettartamra a rubinoból simán kihozol 10ezer km-t, mert rajtam kívül másoknak is sikerült.. defektállósága mindegyiknek megfelelő, nekem ezekkel az edzőgumikkal soha nem volt szúrásos defektem. :) 


Vejne módosította - 2016. április 07. - 16:22


#1213
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Igen "zee..", gondoltam erre is, írtam is róla a vége előtt kicsivel. :)

Ez valóban inkább egy twike részeként lehetne elképzelni mert a mellette elhaladó méretes jármű is instabilitást okozhat egy kétkerekűnél. 

 

Igen, "arn"-nak is igaza van így sorban.

Köszönöm.


Balu1 módosította - 2016. április 07. - 09:41

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1214
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Abba az apróságba is gondolj bele hogy mi történne ha egy busz vagy egy kamion megy el egy ilyen mellett. Szerintem borítékolható az eredmény.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1215
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

egy ilyet megtervezni szelcsatorna nelkul, "hasra" szerintem keptelenseg. inkabb vitorlakent mukodne.... durva szellokeseknel meg egyenesen balesetveszelyes. az ember a legnagyobb szelfogo a bringan, a poziciod valtoztatasaval tudsz a legtobbet tenni. koskormany, rekumbens, esetleg ott megprobalni a reszben burkolt verziot. viszont egy ilyen megoldas nem tudom, hogy mennyire "dobna" meg a bringazas elmenyet...

 

vannak nagyon jo oldalak, amikkel lehet szamolni az energiaveszteseget, kozelitoleg persze, gordules, legellenallas szempontjabol. bizonyos sebesseg felett nagyon meredeken emelkedik a teljesitmenyszukseglet.

 

szerintem egy turarekumbenst nezz meg :) valszeg hatekonyabban es nagyobb sebesseggel tudnal megtenni nagyobb tavokat.



#1216
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Kössz. Igen valami ilyesmire gondoltam, de a teteje még íveltebb lenne felül és oldalra eső kiterjedésében, középen még inkább kifelé boltosulna, mint egy lehulló vízcsepp legelső része, ami a haladás irányába néz mint ideális áramvonalas forma.

 

Azt is tudom, hogy a megszakított töredék idom széleinél turbulencia indul, ami megtöri a levegő folyamatos leválását és az örvénylésnek van fékező hatása. Ennek az alsó részét képzeltem hasonlóra, de alul a belső, kerék felé eső éleit előrébb és a külsőt kicsit hátra dőlően megcsavarva.

A tetejét meg egészen másképp.

 

091808a2.jpg

 

Ez itt lent még jobban hasonlít a felső rész ívében az elképzelésemhez.

 

burleyrecumbentwithfairing1.jpg

 

Igen, ez szélben okozhat meglepetéseket. 

 

Esetleg egészen másképp, jóval egyszerűbben egy (használatból kiiktatható, a kerékpár váz mellé hajtogatható) a kihajtott tartóra feszített, ék vagy sátorszerű felület, mint ideiglenes próba, ami oldalra tereli a levegőt, mint egy légterelő felület? 

 

Na mindegy is, csak a légellenállásról jutott eszembe, valami megoldás ezen sokat segítene.

Ez valóban inkább egy twike részeként lehetne elképzelni mert a mellette elhaladó méretes jármű is instabilitást okozhat egy kétkerekűnél.

 

Bocs, csak kis gondolat futtatás volt.

Hátha másnak is gondolat ébresztő és valaki talán talál rá

jól kivitelezhető és kevésbé kompromisszumos,

esetleg kisebb méretű megoldást, ami azért valamennyit segít.


Balu1 módosította - 2016. április 07. - 02:10

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1217
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás
Bicycle fairing néven keresd. Van pár elképzelés, meg ott vannak még a velomobilok is, mint érdekesség. Előnye egyben a hátránya is, ahogy olvastam: oldalszélben elég kiszámíthatatlan. Inkább egy fasza reku szerintem, egyet szívesen kipróbálnék.
  • Balu1 kedveli ezt

#1218
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

 ...a suly szerintem kevesbe szempont - egy bizonyos sebesseg felett sokkal tobb energia megy el a legellenallason. alacsonyabb cockpit, keskenyebb kormany :)

 

Ez már nagyon sokszor felmerült bennem is, hogy a kormány előtt egy áramvonalas idom vajon mennyit segítene ezen, mert a sebesség növekedésével hatványozottan növekszik a légellenállás mértéke. Ezen egy elég erős, forma tartó de nem túl törékeny. könnyű  rugalmas buborék formájú orr rész sokat segíthetne, ami részben lenyúlik a lábak felé is, a kerék felső valahányad részéig leérne, két oldalt kicsit megdöntve, hogy a lábaktól is két oldalra kifelé terelje a levegőt és a tetejénél felül be lehetne az átlátszó harmadnyi buborék mögé feküdni, hogy csak a sisakot érje az áramló levegő. Még csak nagyon látványosnak sem kell lennie, mert lehet átlátszó is az egész. Egy próbát legalább megérne egy ilyesmi. Vajon mekkora sebességet lehetne azzal kihajtani egy outival? Lehet, hogy azután mindenki olyant akarna. 

 

Kerestem a neten bike bulb spoiler szavakra, de az elképzelésemhez még hasonlót se találtam, pedig biztosan sokat jelentene egy outi kerékpáron is.  Igaz, hogy a max megengedett sebesség a biciklinél csak 50 km/h amit ezzel szépen túl lehetne lépni, talán ezért nem terjedhetne el hivatalosan. 

 

Persze ez csak egy ötlet, amit még kivitelezni is kellne ami már a nehezebb része.

 

Igaz, ez már itt off-nak számít, de ha már szó esett a légellenállásról.


Balu1 módosította - 2016. április 06. - 21:51

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1219
caf-517

caf-517

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Sziasztok!

Keresek a Gepida Bandon 810-es kerékpáromhoz külsőt miután a Schwalbe Blizzard párom elkopott. Kinéztem egy Michelin Lithion 2-őt. Darabja 6200Ft. Ennyiért ilyen külső megéri ha nem versenyszerűen használnám? Esetleg tudnátok ajánlani hasonló árban hasonló "tudásút"? 



#1220
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 435 hozzászólás

azért azt nem mondanám, hogy 500 és 640gramm között nincs nagy különbség! utóbbi több mint 25%-kal nehezebb a másiknál!

90 kilós vagyok és egy tizen-x kilós bringára rakom fel. A kulacsomban van fél kiló víz, a hátizsákomban 8 kiló cucc. Az én nézőpontomból ezek a gumik a könnyű kategória és nincs értelme 140 grammon agyalni. Tekerés közben a mintát jobban érzem, mint a súlyát. Én is válogattam anno a könnyebb gumik közül, de csak azt figyeltem, hogy 5-600 gramm vagy a defektmentes 1-1,1 kg.