egy par szazezres bringat sem szabad ott hagyni sehol, akarmivel is van lezarva. a tolvaj valszeg azt se tudja mivel all szemben
Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#1241
Írta 2016. március 24. - 12:43

#1242
Írta 2016. március 24. - 02:29

Az a "lakat" nem ér egy kalap sz@rt se, még ha Kryptonite is van ráírva.
A pedál valóban figyelemre méltó ! Így sokkal könnyebb a tolvaj dolga.
Az én bringámon már ült kisebbségi de nem tudott vele begyorsulni, mert szerencsére leesett a lába az spd-ről.
(neki volt döntve haverék kapujának a bringa, én el kellett lépjek, mert egy költöztető kocsit lestem, hogy jön-e már. Eekkor odalépet hozzám a másik kisebbségi és elkezdett valamiről kérdezgetni így nagyon ügyesen elterelte a figyelmem a bringáról. Mikor észrevettem és ráordítottam, már 2 házzal arrébb volt de nem bírt megmaradni a pedálon. Lerakta a gépet és elfutott.)
#1243
Írta 2016. március 23. - 21:01

és ki volt kötve egy 500 ft-os sodronylakattal..
Az egy Kryptonite, nem 500 Ft-os Aliexpress-es cucc, de mondjuk csak max 3/10-ből a saját biztonsági skálájukon, a "másodlagos lakat" kategóriában hírdetik. Viszont egy ilyen gépet épeszű nem köt így ki, szerintem ez Szopóroller 2 (a tolvajt nem akarják elrettenteni stoplis pedállal
)
#1244
Írta 2016. március 23. - 15:53

Az szerintem a saját súlyán állva, főleg szoba hőmérsékleten nem nyomhatta annyira, hogy ott bármi annyira nagyon megváltozzon. Amikor leenged teljesen egy kerék, akkor a gumi a nyomás hiányában elemelkedik a felni oldalsó peremétől befelé és meglazul.
Közben hónapok alatt beszáll a por és formaleválasztó anyagként szinte keni a legközelebbi gumi levételkor a felületeket. Szerintem ezért jött le olyan könnyen. Ha a köpeny nincs láthatóan elöregedve, kirepedve itt-ott, amikor meghajtogatod feszülőre akkor sem látszanak rajta megnyíló kicsi repedések, akkor szerintem nincs baja.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1245
Írta 2016. március 23. - 14:32

Korábbi problémámra kicsit visszatérve: az említett defekt miatt úgy saccolom, több, mint egy éven át a felnin állt a bringa.
Merjem még ezt a külsőt használni?
Utólag gondolkodtam csak el rajta, hogy máskor mindig komoly közelharc árán tudtam csak leszedni és visszarakni a külsőt, most viszont szinte azonnal lejött. És nem tudom eldönteni, hogy megnyúlt a gumi az álldogálásban vagy csak véletlenül pont eltaláltam, hogy hogyan kell lekapni...
Mondjuk régebben csupa drótperemes külsőim voltak, a bringával kapott Scwalbe volt az első hajtogatós, ez a Conti Race King a második ilyenem és ezeket nem nagyon kellett szerelgetnem.
#1246
Írta 2016. március 23. - 10:48

off:
tolvajlást megoldja gazdi.
találtam egy ilyet:
https://www.speciali...raceudi2/106250
di2 ultegra, hidrós tárcsás fékek, s-works karbon hajtókar (hirth-ízületes, mint az ut)
kettőmillaháromért
azert a pedal is meger egy miset
#1247
Írta 2016. március 23. - 10:12

Majd elviszik neki, aztán nézhet.
Láttam már én is olyant (igaz, hulladékon), hogy csak rá volt tekerve a sodrony és ott lógott szabadon a vége.
Na de nem akarok itt sokat offolni.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1248
Írta 2016. március 23. - 09:02

off:
tolvajlást megoldja gazdi.
találtam egy ilyet:
https://www.speciali...raceudi2/106250
di2 ultegra, hidrós tárcsás fékek, s-works karbon hajtókar (hirth-ízületes, mint az ut)
kettőmillaháromért
és ki volt kötve egy 500 ft-os sodronylakattal..
és nem hülyéskedek. tényleg
#1249
Írta 2016. március 23. - 08:51

A videón nagyon snájdig módon, elegánsan, mondhatni vagányan gurul vele a végén a srác, de lehet, hogy az csak kamu, mert elképzelhető végül egy felfújt belsővel indult el a bemutató másodpercekben.
De még az is lehet akkor, hogy azt a kis gurulást még a fűvel is kibírná miközben spenóttá töri.
A legjobb megoldás ha mindent megteszünk, hogy megelőzzük a defektet.
Ha defektvédő szalaggal ellátott gumit, vagy ilyen (nem gumi inkább keményebb) köpenybe való
védőszalagot kell a bele tenni.
Lehet mindhárom, beépített(gumiszerű) + berakott(keményebb, műanyagszerű) + gél, mint nálam van.
Nekem azóta nem volt defektem, amióta így használom, pedig előtte volt rendszeresen, sűrűn gondom ezzel.
Elcsúszás ellen kétoldalas öntapadóval lehet helyén tartani a szalagot.
Először nehezen tapad az a szalag a gumiköpenybe (a szalagra könnyebben, így először arra érdemes ragasztani), de ha egyszer benne van és a felfújt belső összepréseli a köpeny belsejével, akkor már annyira mindenképp összetapad, hogy ne csússzon el benne oldalra.
Ez is olyan, mint a kerékpár kikötésénél a lopás esélyének a csökkentése.
Mindenképp előfordulhat, de az esélyét különböző trükkökkel lehet jelentősen csökkenteni,
mint kettő zár amiből az egyik jobb minőségű, csak rozzant kinézetű biciklit kötünk ki, hogy azt kívánják legkevésbé a sorban stb..
Balu1 módosította - 2016. március 23. - 09:04
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1250
Írta 2016. március 23. - 02:44

egyrészt ez a tipp kb 20 éves.
másrészt ahhoz, hogy használhatóra kitömj egy montis külsőt, több órányi legelészés szükséges. (egyszer réges-régen "letesztelték" a módszert valamelyik montis újságban...)
Namost, ez tényleg 20 éves trükk + én egyszer kénytelen voltam élőben kipróbálni Szentendre fölött az erdőben. Egy régi folt eleresztett, próbáltam többször ráragasztani, aztán leszedni de nem sikerült, pótbelsőm meg nem volt.
Ekkor én is elkezdtem kitömni fűvel. Nem, a videón nem csalnak, el lehet vele menni. De túl sokat ne remélj tőle. Egy darabig bírja a fű de aztán valahogy összeesik, préselődik. Onnantól csakis egyenesen lehet vele haladni, különben le akar fordulni a külső. Mintha csak 0,1 bar lenne a gumiban. Szerencsére nem voltam messze egy bringabolttól, tudtam venni egy belsőt. Lementem a patakpartra és elkezdtem szerelni. A fű olyan lett a kerékben, mint amit a fűnyíró gép csinál, egy ledarált péppé változott.
Sokakt gondolkoztam ezen, talán hajlékony, vékony fa vagy bokor ágakkal jobb eredmény lenne ? Az esetleg tovább bírná ? Remélem nem kell kipróbálnom újra. Senkinek !
De utolsó utáni esélynek mindenképpen alkalmas.
#1251
Írta 2016. március 22. - 08:44

Én meg épp azt néztem, hogy a végén ráül a srác és gurul vele.
Akkor ez csak poén volt és levegővel fújt kerékkel vették fel a végén.
Na akkor ezt megettem...
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1253
Írta 2016. március 21. - 23:01

egyrészt ez a tipp kb 20 éves.
másrészt ahhoz, hogy használhatóra kitömj egy montis külsőt, több órányi legelészés szükséges. (egyszer réges-régen "letesztelték" a módszert valamelyik montis újságban...)
még a szép enlékű MBAH-ban olvastam
és szerintem már akkor sem működött
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1254
Írta 2016. március 21. - 22:55

Itt egy példa, mit lehet tenni ha valahol
Nánámpöttyöm határában széthasad a belső
és még haza kellene gurulni onnan a bicajjal.
Fűvel kell megtömni a gumit is, mint a bocit szokás !
https://www.facebook...14055265276999/
Lehet, hogy csak a facebook-ba illesztve indul el, majd kiderül.
egyrészt ez a tipp kb 20 éves. másrészt ahhoz, hogy használhatóra kitömj egy montis külsőt, több órányi legelészés szükséges. (egyszer réges-régen "letesztelték" a módszert valamelyik montis újságban...)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1255
Írta 2016. március 21. - 20:00

Itt egy példa, mit lehet tenni ha valahol
Nánámpöttyöm határában széthasad a belső
és még haza kellene gurulni onnan a bicajjal.
Fűvel kell megtömni a gumit is, mint a bocit szokás !
https://www.facebook...14055265276999/
Lehet, hogy csak a facebook-ba illesztve indul el, majd kiderül.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1256
Írta 2016. március 20. - 20:54

28" Cross Tracking bringámon jelenleg Continental Contact 37-622 28x1 3/8 x 15/8 gumiabroncs van. Hátsó cserén gondolkodok. Maradjon a Conti vagy inkább Schwalbe.
#1257
Írta 2016. március 20. - 20:23

De köszi a válaszod!!
#1258
Írta 2016. március 20. - 20:00

#1259
Írta 2016. március 20. - 17:57

Sziasztok!
Milyen külső gumit ajánlanátok egy 27,5 méretű mtb-ra?
Rapid Rob van jelenleg rajta ami nekem jó lesz majd terepen de most többet használom aszfalton. Kb. 80-20 arány aszfalt.
A 20% terep meg egyenlőre lightos. Semmi extra emelkedő, lejtő. Földút meg ilyesmik...
Előre is köszönöm a segítségeteket!!!
conti double fighter III pl
Bikertigger módosította - 2016. március 20. - 17:58
- Zoli78 kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1260
Írta 2016. március 20. - 14:35

Sziasztok!
Milyen külső gumit ajánlanátok egy 27,5 méretű mtb-ra?
Rapid Rob van jelenleg rajta ami nekem jó lesz majd terepen de most többet használom aszfalton. Kb. 80-20 arány aszfalt.
A 20% terep meg egyenlőre lightos. Semmi extra emelkedő, lejtő. Földút meg ilyesmik...
Előre is köszönöm a segítségeteket!!!
Egy cx bringat
