Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15840 hozzászólás a témában

#81
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás

Na, túl vagyok életem első tubeless szerelésén.
Előző hozzászólásaimban széndékosan nem írtam sem a webshop, sem a forgalmazó nevét, mert sem ingyenreklámot, sem hitelrontást nem akartam. csinálni senkinek. A tisztánlátás kedvéért azonban erről a tubeless konverziós kitről van szó:
https://ebike.hu/ter...lkuli-rendszer/

És erről a külsőről:
https://ebike.hu/ter...00c-gumikopeny/

Voltak persze bizonytalanságok. A rendelés előtt utánanéztem a neten a Giant PX2 belső szélességének. Volt ott 19 mm-től 23-ig minden. A 19 mm-es érték volt a leggyakoribb, úgyhogy ezt választottam, annál is inkább, mert az ennél szélesebbeket a Joe's már freeride használathoz ajánlja, ami a Toughroad nagyon nem. (Az XC-hez is annyi köze van, hogy a 90-es években tényleg ilyen 1,9 - 2,1" körüli gumikkal mentek az XC montik.) Aztán jól meglepődtem, amikor kibontottam a kereket, és a felirata szerint 22 mm-es felniszalag volt benne. De a Joe's-nél ez a 19 mm a felni névleges belső szélességére vonatkozik, vagyis a "kampók" közti távolságra, ami tényleg ennyi. Maguk a szalagok ennél sokkal szélesebbek, a tömítőszalag nyúlik (ezért van különféle kerékátmérőkhöz különböző szélesség specifikálva), a küllőfejtakaró szalag pedig pont olyan széles, mint a felniszalag, ami benne volt.

További kérdés, hogy a két szalag közül melyiket kell használni. Ebben a videoban a kiscsaj csak a szeleppel ellátott tömítőszalagot teszi fel:
(Ennyire könnyen azért nem megy...)

A Giant ellenben öntapadós szalagot- használ, különálló szelepekkel:


A helyes válasz: mindkettőt. A Joe's féle rendszer elvileg működik a meglévő felniszalaggal is, de erről majd később.
A küllőanya-takaró szalag olyan, mint egy kemény Cellux. Sajnos nálam úgy is csinált, ahogy a cellux néha szokott: letapadt a széle, és átlósan felhasadt. Kénytelen voltam az első 20-30 centit levágni és kidobni. De van a tekercsen elég, két kerék után talán még egy harmadikra is jutna. Ennél nem is arra törekedtem, hogy faltól-falig érjen, hanem inkább a horonyba feküdjön bele, hiszen a nyomás úgyis oda fogja benyomni.
A szalagokkal elvoltam kb. fél órát. A gumit csak gumiszerelő "vassal" műanyaggal tudtam e helyére tenni. Megkentem mindkét peremét bőséggel habos mosószeres vízzel.
Ahogy ott feküdt előttem a kerék, a gumiperemek szinte a felni középső hornyában, elég reménytelennek tűnt a dolog... De pár fújás a műhelypumpával, és már vette fel a nyomást, a helyére ugrott, és tartja a nyomást azóta is, tej nélkül. (A gumira 4,1 bar van megadva maximális nyomásként. A kitre 40 psi. 3 bar-ig fújtam, az kb 45 psi, annyit ki kell bírnia, szereléskor biztosan.)

Ennyi? Olvastam mindeféle rémtörténetet, hogy kompresszorral alig ugrott helyre, hogy az oldalfalon bugyogott ki a tej...
A sikeren felbuzdulva nekiálltam az első keréknek is. Persze abban is belső volt. (És nem, ha a gumit a peremtől nyomod befelé, akkor nem látszik a belső. Legfeljebb a szelepnél.)
Abban először benne hagytam a gyári felniszalagot. (A hátsóban a szalag néhány centis hosszon vissza volt tűrődve pár milimétert, ki sem tudtam simítani, azzal nem kisérleteztem.) Ez már egész napos program lett, kétszer bontottam vissza. Először azért, mert a gumi felrakása közben sikerült félrekotorni a tömítőszalagot. Aztán pedig az istennek sem akart a helyére ugrani a szelepnél, pedig már az anyám tyúkja is csúszkált a mosogatószeres habban. Már mindenfélén gondolkodtam: veszek hozzá CO2 patronos pumpát, elviszem a kereket a benzinkútra, csinálok boostert PET-palackból... Egyik sem segített volna, mert tűzetesebben szemügyre véve kiderült, hogy a szelep mellett a tömítőszalag nem ment be a perem alá. És odagyömöszölni sem lehetett, egész egyszerűen annyira kitüremkedett a szelep "alsó" vége. Gondoltam, talán a gyári felniszalag túl vastag. De nem lehet sokkal vastagabb, mint a "cellux", amit a szelep mellett szintén duplán kell venni...
A Joe's kit leírása szerint szükséges lehet a felni belső szeleplyukába belemunkálni, ha a szelep az alsó kiszélesedése miatt nem tud beülni a helyébe. Ő 3/8"-os, vagyis 8,5 mm-es fúrót ajánl. (Az én fogalmaim szerint 3/8" nem 8,5 mm, inkább a 10 mm-hez van közel. Konkrétan erőszakoltam már össze ilyen felállásban compression fittinget amikor nem volt kéznél más, végül is tömít...) 8,5 mm-esnél nagyobb fúróval nem vagyok hajlandó nekimenni a felninek, de amikor kinyitottam a fúrószár-készletemet, a 8 mm-es hiányzott, 8,5-ös pedig nem is volt.  Végül egy kúpos marófejet fogtam be racsnis csavarhúzó-nyélbe (géppel nem mentem neki), azzal faragtam a belső szeleplyukat kissé kúposra. (Nem biztos, hogy erre szükség volt.)
Ha már úgyis levettem a gyári felniszalagot, ahelyett is a Joe's-félét ragasztottam fel. Miután minden a helyén volt, ez is ugyanolyan könnyen a helyére csúszott, mint az elsőként szerelt hátsó.
Ki még nem próbáltam, vissza sincsenek még a kerekek szerelve a bringába. Pár óra múlva rájuk néztem, a hátsó még mindig tartja a nyomást, de az agyongyepált első kissé meglöttyedt. De ahogy elnéztem, az is az oldalfalon keresztül szivárog, nem az illesztésnél. Tényleg kell beléjük a lötyi.


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#82
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

ezek szerint a Marathon egy qrva jó gumi. wink.png

igen 


  • Sandman kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#83
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.882 hozzászólás

Akkor álljon itt egy ellenérv is: Slime a belsőben és Schwalbe Marathon külső nálam nagyon bevált munkábajárós (volt abban szeg, üveg, királydinnye, tűzőkapocs, rajzszeg, meg minden IS) bringán. Ha az idegen test eljutott a belsőig, csak kihúztam, pörgettem a keréken kettőt és mentem tovább. Este rápumpáltam ellenőrzésképp, de soha nem volt gondom a nyomásvesztéssel (6 Bar-on megyek a trekkingel, havonta amúgy is rá kell pumpálni 0,5-1,0 Bar-t).

Évente egyszer meg amúgy is cserélem a belsőt Slime-al együtt, meg kipiszkálom a külsőből az üvegszilánkokat.

Nem olcsó a Schwalbe Marathon, de tényleg sokat bír. A mostani szettben közel 20.000 km van már és még elmegy 5-6 ezret biztosan.

 

ezek szerint a Marathon egy qrva jó gumi. ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#84
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 430 hozzászólás

Kúl sztori! Két alkalommal sem sikerült észrevenni, hogy a külsőbe a belső mellé nyomod be a slime-ot? Az igen... Mondjuk szerintem az ilyen belsőbe tölthető tömítő trutyi használata ellenjavalt. Bár magam sosem próbáltam, semmi értelmét nem látom. Foltozni egyszerűbb és biztosabb...

Vígasztaljon, hogy a trú tyubelessz gumesz bizti tuti lesz...

 

Akkor álljon itt egy ellenérv is: Slime a belsőben és Schwalbe Marathon külső nálam nagyon bevált munkábajárós (volt abban szeg, üveg, királydinnye, tűzőkapocs, rajzszeg, meg minden IS) bringán. Ha az idegen test eljutott a belsőig, csak kihúztam, pörgettem a keréken kettőt és mentem tovább. Este rápumpáltam ellenőrzésképp, de soha nem volt gondom a nyomásvesztéssel (6 Bar-on megyek a trekkingel, havonta amúgy is rá kell pumpálni 0,5-1,0 Bar-t).

Évente egyszer meg amúgy is cserélem a belsőt Slime-al együtt, meg kipiszkálom a külsőből az üvegszilánkokat.

Nem olcsó a Schwalbe Marathon, de tényleg sokat bír. A mostani szettben közel 20.000 km van már és még elmegy 5-6 ezret biztosan.


  • Kisherceg kedveli ezt

#85
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás

Ja. Pedig a második alkalommal már világosban csináltam... (Lehet, hogy akkor már a kukac elnyomta a belsőt.) Már annak gyanúsnak kellett volna lenni, hogy nem kiszedhető a szelepmag.
A lényeg: tubelessként specifikált kerékpárt belsővel kaptam, amit tubelessként kezeltem, és tubelessként próbáltam javítani. A félrevezető információ miatt okoztam magamnak kárt. (És akkor még jó, hogy nem Pécselyen szúrtam meg, mert mondjuk megkerestem volna a lyukat az ottani közkút vizével. Szerencsére ott csak ittam, töltekeztem, meg rápumpáltam. Vagy a susnyás közepén kapok egy komolyabb defektet úgy, hogy tubeless javítására vagyok felkészülve, belsősére nem.)

 

Meg az is jó kérdés, hogy hova lett az a szalag, szelep, lötyi, amit elvileg az én bringámhoz szállított a Giant. Jó, vonjuk le belőle két belső árát, de akkor is...

 

Az vigasztal, hogy valódi tyúklesszként, vélhetőleg jobb minőségű külsőkkel kap a bringa egy "performance boost"-ot. Bár az igazából nem a bringának hiányzik...

 

Ja, amúgy a Pyxisben lötyivel töltött belső volt (van) hátul. Amikor külsőt csréltem rajta (terepesről utcaira), csak néztem a belsőt: itt egy pötty, ott egy pötty... Szémtalanszor megmentette a seggemet úgy, hogy észre se vettem. (Talán egyszer láttam kis zöld pöttyöt a külsőn is.) Visszaraktam bele, most is az van benne. Nem rossz az...


Exile módosította - 2022. augusztus 16. - 22:20

Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#86
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.882 hozzászólás
Kúl sztori! Két alkalommal sem sikerült észrevenni, hogy a külsőbe a belső mellé nyomod be a slime-ot? Az igen... Mondjuk szerintem az ilyen belsőbe tölthető tömítő trutyi használata ellenjavalt. Bár magam sosem próbáltam, semmi értelmét nem látom. Foltozni egyszerűbb és biztosabb...

Vígasztaljon, hogy a trú tyubelessz gumesz bizti tuti lesz...
  • Exile kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#87
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás

Hogy más ne járjon így:

 

Nem egészen két éve vettem ezt a Giant Toughroad-ot, aminek fontos jellemzője volt, hogy gyárilag tubeless kerekekkel jön, nem kell vacakolni utólagos átalakítással. (Maga a bringa egyébként tökéletesen bevált a megcélzott felhasználási területre.) Mivel tubeless szerelésben semmilyen gyakorlatom nincs, ezta forgalmazóra bíztam.

Tavaly kaptam egy lassú defektet, gondoltam, ez tubeless, nem lehet a hagyományos módon megkeresni a szivárgást, az egész bringát felraktam állványra, és locsolgattam a hátsó kereket. Meg is lett egy kis fémforgács, kihúztam. A szelepmag nem tűnt kiszerelhetőnek (pedig egy szép sárga Presta szelepmag-kiszedőt is kaptam a bringához), úgyhogy kipattintottam a külsőt pár centi hosszon, benyomtam mellette a defekttömítő adagoló csövét, és beküldtem a fél flaskát (vagyis egy kerékre valót). Felpumpáltam, megpörgettem, mentem is vele, úgy tűnt, jó is lett.

 

Idén aztán megint jelentkezett a lassú defekt. Ezúttal nem találtam meg a locsolgatós módszerrel. De nagyon lassan eresztett le, több nap alatt, úgyhogy elmentem vele túrára. Menet közben persze rosszabbodott, többször rá kellett fújni, aztán ki is szálltam a túrából. (Nem csak emiat, hanem nagyon nem voltam formában... Egyébként volt nálam defektjavító gumikukac-készlet, csak nem tudtam, hol a lyuk. Pótbelsőt meg gumileszedőt már nem is hordok magammal, hiszen tubeless...)

 

Itthon beleállítottam a bringát egy régi mosóteknőbe, meg is lett a lyuk.. Egy nagyon pici lyuk, simán meg tudná fogni a defekttömítő, a benne lévő mégsem fogta meg. Talán beszáradt? A, nem vacakolok defekttömítővel, megkukacozom. Elég nehéz volt belenyomni a vastag kukacot a kicsi lyukba, meg elég ronda bibircsók is maradt utána, de az tény, hogy a kukac tart, mint az atom. (Mindenkinek tudom ajánlani, csak olyan készletet vegyetek, amiben különböző vastagságú kukacok is vannak.) Ott nem szivárgott többet. Nagyjából mindenhol máshol igen. Ha egy bizonyos helyen - a javítás közelében - hozzártem a kerékhez, akkor egyből kifújt.

 

Utánanéztem arra az esetre, hogy ha nem tudom megjavítani, mit tudnék venni helyette. 50 mm széles, tubeless, és kapható is, tulajdonképp csak egy volt: WTB TCS "rolling fast". Szép is, jó is (120 tpi), csak épp darabja 21e Ft. És akkor már nem csak az egyiket cserélem... (Annyiból nem bánom, hogy megvettem az egysebis országúti "futár" bringámra a Continental GP 5000-eseket, és nem bántam meg. Pedig a két gumma a komplett bringa (új, de akciós) árának a felébe került volna, ha nem Black Friday-kor veszem meg. Szóval szerintem gumiból érdemes a drágát választani. A gyári Giant Sycamore meg nem olyan nagy szám.)

 

Előtte még tettem egy próbát: beküldtem a defekttömítő másik felét is, de nem lett jobb. Mivel hülye helyeken eresztett, arra gondoltam, hogy amikor beböktem a kukacot, a szerszám hegyével megsértettem a felniszalagot, rendelnem kell azt is. Végül egy komplett átalakító kitet választottam, szalagokkal, szelepekkel, lötyivel. (Szerencsére. De az is 11e Ft.)

Ma meg is jött a cucc, gondoltam, ha nem is fejezem be ma, de legalább feltárom, mi a helyzet. A gumi könnyen lejött, és mi volt benne: belső. A belső és a külső között pedig az egész flaska elpocsékolt Slime, alig győztem belőle kipucolni. Nyilván az történt, hogy amikor beböktem és megcsavartam a kukacot, akkor nyírtam ki végleg a belsőt, és kezdett a nem tubelessként installált tubeless mindenhol kifújni.

 

A folytatásban majd beszámolok arról, hogy mennyire szereti a WTB TCS rendszere a Giant PX2-es felnit, és hogy mire jutok a letört fogantyújú Lidl-es műhelypumpával. Nomeg kiváncsi vagyok, hogy mi van az első kerékben. Valszeg abban is belső.

 

De azért basszák meg. (A kiukackészletem is Giant, ott vettem, amikor garanciális átvizsgálásra vittem a bringát. Nem szóltak, hogy "ne erőlködj öreg, a tiédben belső van!") Ha legalább olyan belső(ke)t raktak volna bele, amiből kivehető a szelepmag, akkor abba nyomom a Slime-t, és a probléma megoldódik, még ha nem is úgy, ahogy gondolom. Akkor nem lenne most kényszer-upgrade...


  • blash kedveli ezt
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#88
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

42, igen. rolleyes.gif  milyen széles a felnid? csak amiatt, mert eredetileg nekem 17mm-es felnik voltak ezen a bicajon, mikor váltottam 21mm-re lényegesen jobb lett (szerintem).

 

kúl ez a szkínvól, nagyon sukár lesz! cool.png biggrin.png én sose mertem venni... 

Aszem 21-es annak a wtb akármi felninek a belső szélessége. Á, nem a barna oldalút vettem, bár a tök fekete gumi a fekete felnin nagyon tanyabájkos, de mivel megvettem az egyik visszaküldöttet, ami tök fekete volt, nem akartam mellé a barnát, meg korábban valamelyik gumiról olvastam, hogy nem annyira sikerült jól az a barna rész, szépen vált le. De lehet azóta megugrotta már ezt a tudomány...



#89
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.882 hozzászólás

42-es volt az speedride? Most kiderül hétvégén, hogy milyen ez a bötykös gumi, megrendeltem az alzáról. Azért fáj ez a majdnem 500 grammos súly: r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-G-ONE-Allround-28-x-150-ADDIX-Performance-RaceGuard-TLE-Classic-Skin-2022

 

42, igen. rolleyes.gif  milyen széles a felnid? csak amiatt, mert eredetileg nekem 17mm-es felnik voltak ezen a bicajon, mikor váltottam 21mm-re lényegesen jobb lett (szerintem).

 

kúl ez a szkínvól, nagyon sukár lesz! cool.png :D én sose mertem venni... 


  • zscs kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#90
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás


hm-hm, jó kérdés. nem is értek hozzá, szóval fogalmam sincs. annyit tudok, hogy conti speedride gumik voltak a roninon, amit majdnem sima gumik. most (ugyanakkora méretű) maxxis rambler van, ezek "bütykösebbek". érzésre aszfalton kicsit lassabb, vagy úgy pontosabb, hogy mintha nehezebb lenne tekerni. földúton/murván/füvön viszont jobb, érezhetően nincs az a jégen-billegés érzés. de tényleg nem tudom, neked mekkora különbséget jelentene. :/


42-es volt az speedride? Most kiderül hétvégén, hogy milyen ez a bötykös gumi, megrendeltem az alzáról. Azért fáj ez a majdnem 500 grammos súly: r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-G-ONE-Allround-28-x-150-ADDIX-Performance-RaceGuard-TLE-Classic-Skin-2022



#91
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.882 hozzászólás

Köszi az alzás ötletet, úgyis küldtek egy kupont valami előző vásárlás után, de sajna mintásabb gumik. Mongyuk gondoltam rá, hogy lehet ki kéne valami ilyet próbálni, bár az aránylag simább kavicsos földutakon a minta nélküli gumival is elmászkáltam, nem tudom mekkora különbséget jelenthet, cserébe biztos hamar lekopnak a bütykök, és talán lassabb is aszfalton, ez annyira sokat nem számít a teljesítményemnél :DD

 

hm-hm, jó kérdés. nem is értek hozzá, szóval fogalmam sincs. annyit tudok, hogy conti speedride gumik voltak a roninon, amit majdnem sima gumik. most (ugyanakkora méretű) maxxis rambler van, ezek "bütykösebbek". érzésre aszfalton kicsit lassabb, vagy úgy pontosabb, hogy mintha nehezebb lenne tekerni. földúton/murván/füvön viszont jobb, érezhetően nincs az a jégen-billegés érzés. de tényleg nem tudom, neked mekkora különbséget jelentene. :/


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#92
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

esetleg ezekre nézz rá:

1

2

 

(nem vagyok teljesen képben árakkal/teljesítményszintekkel, de mintha ezeket drágábban szoktam volna látni)

Köszi az alzás ötletet, úgyis küldtek egy kupont valami előző vásárlás után, de sajna mintásabb gumik. Mongyuk gondoltam rá, hogy lehet ki kéne valami ilyet próbálni, bár az aránylag simább kavicsos földutakon a minta nélküli gumival is elmászkáltam, nem tudom mekkora különbséget jelenthet, cserébe biztos hamar lekopnak a bütykök, és talán lassabb is aszfalton, ez annyira sokat nem számít a teljesítményemnél :DD



#93
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.882 hozzászólás

Tegnap este sikerült vagy félcentis részen kivágni ezt a wtb exposure 30c tcs külsőt, roppant boldog voltam, mert rohadt nehezen lehet csak leszedni a felniről. Belsővel használtam, persze az is kilyukadt. Talán egy tüskés vagy hegyes ág vágta ki. Amúgy eddig nem sok bajom volt ezzel a külsővel.

 

Esetleg valami javaslat valami normálisabb külsőre? Lehet még szélesebbet választanék, hátha kicsivel kényelmesebb, persze ne is legyen túl nehéz, meg legyen valami defektvédelme is... 45-ös méretig férne el a vázban. Túl mintázottat nem akarnék, például valami ilyesmikre gondoltam:

 

www.rosebikes.hu/schwalbe-g-one-speed-evolution-super-ground-v-guard-tle-2021-folding-tyre-2694787?product_shape=black&article_size=700x38C

 

www.rosebikes.hu/challenge-strada-bianca-gravel-tlr-crossgravel-folding-tyre-2676301?product_shape=black%2Fbrown&article_size=36-622

 

esetleg ezekre nézz rá:

1

2

 

(nem vagyok teljesen képben árakkal/teljesítményszintekkel, de mintha ezeket drágábban szoktam volna látni)


Kisherceg módosította - 2022. július 18. - 14:40

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#94
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Tegnap este sikerült vagy félcentis részen kivágni ezt a wtb exposure 30c tcs külsőt, roppant boldog voltam, mert rohadt nehezen lehet csak leszedni a felniről. Belsővel használtam, persze az is kilyukadt. Talán egy tüskés vagy hegyes ág vágta ki. Amúgy eddig nem sok bajom volt ezzel a külsővel.

 

IMG-20220717-212443-px3000.jpg

 

IMG-20220717-213651-px3000.jpg

 

Esetleg valami javaslat valami normálisabb külsőre? Lehet még szélesebbet választanék, hátha kicsivel kényelmesebb, persze ne is legyen túl nehéz, meg legyen valami defektvédelme is... 45-ös méretig férne el a vázban. Túl mintázottat nem akarnék, például valami ilyesmikre gondoltam:

 

www.rosebikes.hu/schwalbe-g-one-speed-evolution-super-ground-v-guard-tle-2021-folding-tyre-2694787?product_shape=black&article_size=700x38C

 

www.rosebikes.hu/challenge-strada-bianca-gravel-tlr-crossgravel-folding-tyre-2676301?product_shape=black%2Fbrown&article_size=36-622


blash módosította - 2022. július 18. - 14:11


#95
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

Ja, szerintem is. Talán ezért járok 900+ grammos (az már kilós majdnem biggrin.png)  külsővel


Marci

#96
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.882 hozzászólás

88c4f9fc7da796f1d5ac95f40b02beb5.jpg

 

:D :D :D


  • Rabbit és zscs kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#97
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.305 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Talán pár embernek feltűnthetett már, Schwalbe a grammozós XC külsőit az utóbbi 1, maximum 2 évben megbízhatóbbá dolgozhatta át. Feltételes mód, mert hogy valóban megbízhatóbbak-e, nem tudom.

De a tömegadatok mindenképp erre engednek következtetni. Például 2.25x29-es Thunder Burt SnakeSkin ~590-610 gramm volt 3 éve még, most inkább 650-700 gramm közt szór. Racing Ray hasonlóan, közel 700 gramm. Mint érdekesség osztom meg.


  • Rabbit kedveli ezt

#98
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Bármilyen folt jó, de a külsőt ki kell fordítani és kitenni a napra, ki kell szárítani az anyagából a nedvességet, utána ugyan úgy ragasztható mint a belső.


  • Kisherceg és zscs kedveli ezt

#99
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

A kukac jó dolog, benne is maradhat, nem lesz semmi baja. Ha hazaérsz, vágd le rövidre.

Szóval a kukac akkor kell, amikor akkora a lyuk, hogy a tej nem tud vele mit kezdeni. A kukac kitölti a nyílást és a mellette maradó kis réssel már megküzd a tej is.

De azt tudd! Ha egy tubeless külső megsérül, akkor azt nehéz megmenteni. Azt a videóban szereplő belső nagy foltot vettem én is (talán Park-Tool márkájút)  de nem fogta meg. Utána már csak belsővel tudtam használni azt a külsőt.


marton módosította - 2022. június 03. - 13:26

Marci

#100
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.882 hozzászólás

kukac, ilesmi (szerszám is kell)

 

https://bringaland.h...vitokukac-45234

 

https://bikelogistic...javito-keszlet/

 

meg pl park tool ha jól emléxem van külsőre is folt

 

ezt a kukacot néztem már, de itt azt mondja, hogy ez csak ideiglenes megoldás. vagy valójában tartós ez?

 

közben annyi "fejlemény" van, hogy tegnap este felpumpálva hagytam, lyukkal lefelé. a maradék megfogta. :) töltöttem még bele reggel (tényleg nem volt már benne), remélhetőleg rendben lesz. feltételezem, tegnap az lehetett a baj, hogy viszonylag későn vettem észre, aztán mikor rápumpáltam, nem vártam eleget. gondolom. unsure.png


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"