Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15840 hozzászólás a témában

#61
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Sziasztok!

 

Csak egy gyors tubeless kérdésem lenne.

Bár egy ideje tubeless ready gumit használok és a felni is az, eddig mindig belsővel volt összerakva.

 

Most kiváncsiság képp lepucoltam a felni belső oldalfalát és a gumit is áttöröltem az illeszkedő felületen, belső ki, simán felpattant műhelypumpával, látszólag egész jól tartja is a nyomást, kb fél bart ereszt egy nap alatt.

 

Érdemes löttyöt tenni bele? Vagy ennyi nyomásvesztés teljesen ok és használjam bátran lötty nélkül?

 

(Szerintem anno volt már szúrásos defekt a gumival,lehet van valami pici lyuk rajta rolleyes.gif ) gondolom ez miatt érdemes lenne.

 

Tudom, hogy hitvallás a lötty téma, mindenki mást preferál. Az oko milk-ről és a Continental Revo sealantról olvastam, hogy viszonylag sokáig folyékony állagú marad és jól tömítenek, sztem ezek közül választok egyet, ha érdemes.

 

Kicsit félek a dzsuvától amit csinál, de ha nyugodt montizás az eredmény, látom értelmét.



#62
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.877 hozzászólás

Kisherceg,mi baj lehet belőle?

 

kisebb, mint kellene, ezért kihasadhat.

(én is használtam "alulméretes" belsőt párszor, nem volt soha gondom vele, de nyilván ezt nem javaslom senkinek sem. lehet vele kísérletezni, de csak saját felelősségre.)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#63
ny zoli

ny zoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

Kisherceg,mi baj lehet belőle?



#64
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.877 hozzászólás

Sziasztok!
Segítséget kérnék belsőgumi ügyben.
Lesz valami baj abból ha a 29-es kerékben az 52mm széles külsőhöz 700 x 38-45C belsőt használok?

Baj nem lesz, de hosszútávon inkább keress méretben hozzáillő belsőt. Illetve jobb, ha ezt csak hátsó kerékkel játszod el, ha mégis baj lenne, ne legyen akkor baj.

Kisherceg módosította - 2023. március 05. - 17:54

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#65
ny zoli

ny zoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

Sziasztok!

Segítséget kérnék belsőgumi ügyben.

Lesz valami baj abból ha a 29-es kerékben az 52mm széles külsőhöz 700 x 38-45C belsőt használok?



#66
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

valaki, országúti gumi, 1 db (!!) alig 100 EUR-ért? https://r2-bike.com/...ack-reflex-skin

 

vagy MTB-re könnyű XC gumi 93 EUR/db-ért? https://r2-bike.com/...eady-amber-grey

 

sad.png



#67
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.293 hozzászólás

Érdekes....
https://www.renehers...need-wide-rims/

Mondjuk én előszeretettel használok keskeny felniket, de fene se tudja...

nagyon a terepes vonalhoz nem tudok hozzászólni, de az országúti témához igen. ott is ez a széles felni, széles külső most a divat. persze megint a az aero a varázsszó. oké. ebben lehet vlmi, de sztem akkor sem kellene ennyire széles gumikkal rohangálni. a profik többsége sem megy 25-26 mm-nél szélesebb gumikkal. akik meg igen, ott inkább a szponzor miatt teszik ezt. én is úgy gondolom, h egy országútira nem szükséges 25-26 mm-nél szélesebb külső. a karbon vázak már elég jól csillapítanak, az acél meg még jobban. már a modern alu vázak is csillapítanak, és ott többnyire karbon az első villa. legalábbis a villa szárai biztosan. amúgy meg egy jó vékony nyereg csővel is lehet javítani a komforton. oké, lehet, h szűkítő kell a vázba, de még mindig könnyebb lesz így a bicaj, mint egy indokolatlanul széles felni, külső kombó. aztán ott van a belső is. ezt sokan kihagyják a képletből. az se mindegy, h egy latex belső van a bringán, v egy tök 1xű butyl. ma már sokan nem nézik a külsők, belsők, felnik tömeg adatait. én szoktam. akárhogy is nézem a szélesebb minden, mindig nehezebb lesz, mint a keskeny. azért basszus, csak be kell forgatni azt a plusz tömeget. 

 

a cikkben írtak a szingós gumikról is. én használtam nem is keveset szingót. menettulajdonságokban tényleg ott vannak a szeren. csak a szerelhetőség miatt nem szeretem. használtam tufo peremes szingót is. az is tökre olyan, mint a ragasztott, de ott is az van, h jobb, ha visz magával az ember a nyereg alatt egy pót gumit. amúgy az a mostani kétoldalas ragasztó szalag, amit használnak a szingókhoz, az frankó ötlet. szereltem már olyan cumóval kereket. sokkal könnyebb felrakni a szingót, mint ragasztóval ragasztani. ott pacsmagol az ember a kis ecsetjével, közben meg minden ragad. :D

 

én most egy ideje, kb 1,5 éve vittoria corsa külsőket használok, vittoria latex belsőkkel. frankó párosítás. ami számomra meglepő, h ezek a corsa-k már nem azok, mint kb 10 éve. azok tök gyorsan koptak, ma meg már hasonló a rubino futásteljesítményéhez. tök sokat elmennek. amúgy vittoria gumikat használok már nagyon régóta.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#68
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.877 hozzászólás
Érdekes....
https://www.renehers...need-wide-rims/

Mondjuk én előszeretettel használok keskeny felniket, de fene se tudja...
  • donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#69
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.877 hozzászólás

off

 az ndk az mi volt ? nekem kimaradt, csak a szputnyik, csepel, favorit trió van emlékeimebn

 

kösz

 

fúúú, nem tudom, használtan kaptam, át is volt már festve. szóval akár az is lehet, nem ndk-s volt, csak a srác, akié előtte volt, ő mondta.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#70
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.293 hozzászólás

off

 az ndk az mi volt ? nekem kimaradt, csak a szputnyik, csepel, favorit trió van emlékeimebn

 

kösz

a FES ndk volt. :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#71
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

A. Bár manapság már inkább gravel jelzőt kapna amit az akkori NDK és Csepel "verseny"-bringákkal előadtunk. smile.png

off

 az ndk az mi volt ? nekem kimaradt, csak a szputnyik, csepel, favorit trió van emlékeimebn

 

kösz


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#72
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.293 hozzászólás

Azért az mindenképpen jó, hogy a szingón sikerült túllépni. Nekem ugyan sosem volt, de akkoriban sem tűnt egy igazán felhasználóbarát megoldásnak. Bár mint "versenysport csúcstechnika", kétségkívül vonzott, mint kölyök. Ja, középiskolás koromban én is országútiztam. Bár manapság már inkább gravel jelzőt kapna amit az akkori NDK és Csepel "verseny"-bringákkal előadtunk. smile.png

szingót még ma is használnak, és még egy darabig ez így is marad. országúton is használnak, de talán a pályán fog a legtovább maradni. ott ugyanis nincsen más opció. a peremes gumik lefordulnak. csak a felnire ragasztott szingó a biztos. 20-30 éve még a szingó adta a legkisebb gördülési ellenállást is. a tömege is ennek a variációnak volt a legkisebb. igazság szerint még most is ez a legkönnyebb opció. manapság már más a helyzet. azért a belső nélküli rendszerek, és a hagyományos, külsős, belsős megoldások is hozzák a szingók menettulajdonságait. mondjuk a belső nélküli dolog nekem egyáltalán nem szimpi. sztem megoldás olyan gondokra, amik nem lennének nélkűle. :D 


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#73
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.877 hozzászólás
Azért az mindenképpen jó, hogy a szingón sikerült túllépni. Nekem ugyan sosem volt, de akkoriban sem tűnt egy igazán felhasználóbarát megoldásnak. Bár mint "versenysport csúcstechnika", kétségkívül vonzott, mint kölyök. Ja, középiskolás koromban én is országútiztam. Bár manapság már inkább gravel jelzőt kapna amit az akkori NDK és Csepel "verseny"-bringákkal előadtunk. :)
  • donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#74
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.293 hozzászólás

annak idején én még javítottam szingót. ott is kellett varrni. szép feladat volt. :D ma már nem állnék neki, de akkoriban nem volt itthon plusz szingó. szóval maradt a javítás. persze csak szúrásos defekteket javítottam így. azon a részen, ahol fel szokás ragasztani a felnire a szingót, ott van egy szövet szalag. azt fel kellett szedni, azon a helyen, ahol a lyuk volt. aztán a varrást megbontottam, és kioperáltam a belsőt belőle a kérdéses szakaszon. szerencsés esetben meg tudtam ragasztani a belsőt. aztán vissza tuszmákoltam a belsőt, és most jött a neheze. össze kellett varrni. azért volt nehéz, mert a tű is kiszúrhatta a belsőt. sajnos volt rá példa, h kiszúrtam. ha sikerült a varrás, akkor vissza kellett ragasztani a szövet csíkot, és kész is volt. mehetett fel a kerékre. pálma texet használtam ragasztáshoz. a könnyű szingókat nem lehetett javítani. azoknál más volt a belső. nem latex volt, de vlmi hasonló. olyan nyers gumi szerűség volt. az edző szingókban viszont sima butyl belsők voltak. talán vékonyabbak a normál belsőnél, de anyagra azonosak voltak. 


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#75
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nekem is van külsőm, ami szinte új és szerintem varrással még menthető. Gondoltam, megpróbálom. 0.25-ös horgászdamilt írnak a németek, de bőr- vagy farmercérna is jó. Plusz bőr- vagy zsákvarrótű. Rugalmas cipótalp-ragasztóval befedve a varrást az tartós lesz, azt írják. Egyszeri ~15-20 EUR befektetést szerintem megér, akár még egyetlen külső megmentéséért is - és hát a jövőben szintén jól jöhet még egy varrókészlet. Könnyen beszed az ember egy-egy nagyobb lyukat, sajnos már magam is dobtam ki külsőt, ami így utólag látva, menthető lett volna.



#76
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

Havernak leszakadt a gumiperem. De visszavarrta!!!!!!!! (asszem felrobbant benne a belső)

U alakban körbefogta a peremet vmi erős szövettel v mivel, végigvarrta (van vagy 20-25cm hosszú) és mai napig azzal jár, nem is kíméletesen v óvatosan. Kemény, mi?

Én csak egy ócska kispolgár vagyok, szomorúan elballagtam volna a bótba és vettem volna egy gumit, hogy 7végén tudjak tekerni. De Karcsi barátom nem ilyen fából van faragva, a végsőkig elmegy - mindenben. Életfilozófiája: Nem kell új!!! Minek?

 


  • donciccio és zscs kedveli ezt
Marci

#77
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egészen hasznos cikk nem csak szimpla tubeless defektek, de komolyabb gumiköpeny-sérülések javítása kapcsán: https://www.mtb-news...reifen-flicken/

A szakadás és nagyobb lyukak varrása mindig is érdekelt, hogyan tehető tartóssá.



#78
Toliver

Toliver

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás

Üdv.

 

A Bontrager Chupacabra  29x3.0 val van valakinek tapasztalata?  Nem rég vettem egy bringát amin ilyen gumi van. Mennyire jó a defekt védelme? Nem volt még tubeless gumin sose.



#79
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás

mondjuk neked pont nem ez a szett kellett volna....

elég lett volna a sárga szalag, szelep, folyadék   (elvileg ez a giant felni többé kevésbé normális TL)

 

ez anno a full getto tubeless kiváltására lett kitalálva aminek egyik kompononse sem TL ready....

Nekem végül is bevált. És meglepő. de egy tekercs öntapadós szalag is kerül annyiba, mint ez a szet. Igaz, az több bringára is elég, de nekem csak egy van, ami tubeless.

 

De amúgy igazad van, ez tényleg jó "gettóhoz" is. Lehet, hogy megpróbálom valamelyik ősmontit is átalakítani..


Exile módosította - 2022. augusztus 22. - 20:12

Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#80
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

Na, túl vagyok életem első tubeless szerelésén.
Előző hozzászólásaimban széndékosan nem írtam sem a webshop, sem a forgalmazó nevét, mert sem ingyenreklámot, sem hitelrontást nem akartam. csinálni senkinek. A tisztánlátás kedvéért azonban erről a tubeless konverziós kitről van szó:
https://ebike.hu/ter...lkuli-rendszer/
 

mondjuk neked pont nem ez a szett kellett volna....

elég lett volna a sárga szalag, szelep, folyadék   (elvileg ez a giant felni többé kevésbé normális TL)

 

ez anno a full getto tubeless kiváltására lett kitalálva aminek egyik kompononse sem TL ready....


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való