Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#11541
Írta 2007. június 14. - 10:39
#11542
Írta 2007. június 14. - 10:27
akkor használj damiltA spárga vastagsága az csal. S ha jobban meggondolom, amikor tekerek, a súlyom miatti lapulás végett is változik a kerület. De már meg is van! Szépen beállok valami hosszú és egyenes jelölés mellé (kevésbé bekómált útkarbantartók által felfestett elválasztó csík a helyi bicajos úton:)), megjelölöm, honnan indulok (és ahol a szelep pont a legközelebb áll az aszfajthoz), megteszek 5-10 kerékfordulatot (lehetõleg full egyenesben tartva a bringát, óvatosan letett lábakkal), majd lemérem a távolságot és elosztom a kapott értéket a kerékfordulatok számával. Ha ez nem pontos, akkor semmi!
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#11543
Írta 2007. június 14. - 10:23
A sebesség mindent megold.
#11544
Írta 2007. június 14. - 10:17
_____________________________________________
AM rlz
#11545
Írta 2007. június 14. - 10:10
#11546
Írta 2007. június 14. - 10:06
fogj egy spárgát, vágd hanyatt a biciklit, spárgát fektesd végig a gumi futófelületén körbe, meg tudod jelölni hol ér össze elég pontosan, aztán mérd le a spárgát....Ígértem korábban egy rövid beszámolót arra, mihelyst megérkeztek Maxxis OverDrive MaxxProtect 26x1.75-ös gumijaim (+Maxxis Ultralight 0,6mm 26x1,5-1.75 -ös belsõk).
Tegnap átvettem a csomagot, majd szépen feltettem a Ritchey SpeedMax 26x1.9 Alpha+Omega helyére. A köpenyek könnyen feltehetõek, szinte alig kellett használnom egy keveset a kumiköpenyek le- és felhelyezéséhez használandó segédeszközt (nem, nem a laposfejû csavarhúzót:)). Egy "kis" meglepetés fogadott, mert a köpeny közel sincs 1.75 széles. Tolómérõvel ellenõriztem: 38.6mm, ami ugye kerekítve 1.52 coll. Maximum 3.4 bárral használható, én az elsõ tegnapi 21 km-es kis tesztkörömet 3.1bárral "nyomtam le". Gondolom az nem megy csodaszámba, ha a Ritchey-knél jóval gördülékenyebb és aszfalton a tapadás elképesztõen sokkal jobb - például a féktávaim szinte megfelezõdtek! Kanyarban még nem mertem nagyon döntögetni; szerintem itt sem okoz majd csalódást. A kavicsos és aszfalton 1-2 mm vékony rétegben poros szakaszokat - mint minden keskeny és aligbordázott gumival átalában - ezzel is érdemes kerülni. Kíváncsi vagyok, milyen lesz esõs/vizes körülmények közt.
Egy problémám is akadt vele: nem tudom a kerületét... Sebességméréshez régi CatEye Velo8-as órámat próbáltam rákalibrálni, s szépen kikerestem a leírásból, hogy 26x1.75-ös gumihoz 202 mm az átmérõ - de ez tutira csal így. Érzésre sokkal gyorsabban megyek, mint amit az óra mutat, és az átlagsebességem lazán romlott legalább 1 km/h-t (eddig elég pontosra beállítva használtam, eltérés max. +/- 0.1-0.2km/h lehetett a valós értékhez képest - legalábbis úgy tudom).
Kérdés. Mivel a valós szélesség 1.75 helyett 1.52, és elég magasnak is tûnik az abroncs (szerintem simán mint az 1.9-es Ritchey-ik), valószínûnek tartom, hogy 202 mm-nél nagyobb lehet a kerülete. Ugyebár ha alulkalibráltam a kerületet és nagyobb a valós "2rPí", az pont azt jelenti, hogy kisebb sebességeket mutat az órám.
Gondom: megmérni egyszerûen nem bírom pontosan, nagyon béna vagyok. Ha egy csíkon végigtolom jelöléstõl jelölésig, simán 10mm-es eltéréssel jönnek ki a méréseim. Vagy ismételjem meg a mérést úgy 25-ször és számoljak egy mediánt, mert akkor 99.5%-os valószínûséggel; vagy tudom is én (hasamra ütök), folytonos diszkrét eloszlással az eltérés +/- 1mm [P(várhatóÉrték)<1 ] körül alakulhat?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#11547
Írta 2007. június 14. - 10:05
http://ebike.hu/term...22-tol-mtb/5054
Errõl a gumiról mi a véleményetek? Könnyû felütni? Hogy tapad? Olcsó húsnak híg a leve? Ki ölte meg Kenedyt?
Biztosan jó gumi, mert a mintázata az faxa, csak nehogy papírfalú legyen:no:
Én sajnos még nem találkoztam ezzel a gumival, csak pirosban, de azzal a gazdája elégedett volt...
Nokian 4ewer!!! (majd jövõre teszek fel megint NBX-eket)
#11548
Írta 2007. június 14. - 10:02
Tegnap átvettem a csomagot, majd szépen feltettem a Ritchey SpeedMax 26x1.9 Alpha+Omega helyére. A köpenyek könnyen feltehetõek, szinte alig kellett használnom egy keveset a kumiköpenyek le- és felhelyezéséhez használandó segédeszközt (nem, nem a laposfejû csavarhúzót:)). Egy "kis" meglepetés fogadott, mert a köpeny közel sincs 1.75 széles. Tolómérõvel ellenõriztem: 38.6mm, ami ugye kerekítve 1.52 coll. Maximum 3.4 bárral használható, én az elsõ tegnapi 21 km-es kis tesztkörömet 3.1bárral "nyomtam le". Gondolom az nem megy csodaszámba, ha a Ritchey-knél jóval gördülékenyebb és aszfalton a tapadás elképesztõen sokkal jobb - például a féktávaim szinte megfelezõdtek! Kanyarban még nem mertem nagyon döntögetni; szerintem itt sem okoz majd csalódást. A kavicsos és aszfalton 1-2 mm vékony rétegben poros szakaszokat - mint minden keskeny és aligbordázott gumival átalában - ezzel is érdemes kerülni. Kíváncsi vagyok, milyen lesz esõs/vizes körülmények közt.
Egy problémám is akadt vele: nem tudom a kerületét... Sebességméréshez régi CatEye Velo8-as órámat próbáltam rákalibrálni, s szépen kikerestem a leírásból, hogy 26x1.75-ös gumihoz 202 mm az átmérõ - de ez tutira csal így. Érzésre sokkal gyorsabban megyek, mint amit az óra mutat, és az átlagsebességem lazán romlott legalább 1 km/h-t (eddig elég pontosra beállítva használtam, eltérés max. +/- 0.1-0.2km/h lehetett a valós értékhez képest - legalábbis úgy tudom).
Kérdés. Mivel a valós szélesség 1.75 helyett 1.52, és elég magasnak is tûnik az abroncs (szerintem simán mint az 1.9-es Ritchey-ik), valószínûnek tartom, hogy 202 mm-nél nagyobb lehet a kerülete. Ugyebár ha alulkalibráltam a kerületet és nagyobb a valós "2rPí", az pont azt jelenti, hogy kisebb sebességeket mutat az órám. Következésképp nagyobb a külsõk valós kerülete.
Gondom: megmérni egyszerûen nem bírom pontosan, nagyon béna vagyok. Ha egy csíkon végigtolom jelöléstõl jelölésig, simán 10mm-es eltéréssel jönnek ki a méréseim. Vagy ismételjem meg a mérést úgy 25-ször és számoljak egy mediánt, mert akkor 99.5%-os valószínûséggel; vagy tudom is én (hasamra ütök), folytonos diszkrét eloszlással az eltérés +/- 1mm [P(várhatóÉrték)<1 ] körül alakulhat?
Honnan tudható meg vajon a pontos kerület? Maxxis.com -on keresem, keresem de nem találom. Bár az az érték is csak annyira lenne az annyi, mint ahogy az 1.52 1.75. ;P
_____________________________________________
AM rlz
#11550
Írta 2007. június 11. - 17:50
Biztos lesz , nekem augusztusig ráér, addigra lesz kb. csereérett a mostani, fulliba hátra 60 széles 60 magas még befér, 2 bar-on fogom használni, átfolyok majd mindenen .de lesz (ugye Thez ? )
A sebesség mindent megold.
#11551
Írta 2007. június 11. - 17:39
de lesz (ugye Thez ? )2,4es nobby nicet honnan szerzel (itthon mintha még nem lenne)?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#11552
Írta 2007. június 11. - 16:02
A sebesség mindent megold.
#11554
Írta 2007. június 11. - 14:35
nekem mavic 317, 517-en, crossmax xl-en, volt gond nélkül, azok sem szélesebbek a ds-nél...szal sztem nyugodtan....-ja bocs RR volt, de nem szélesebb a NN sem-----Sun DS2-XC-re okés a 2,4-es Nobby Nic, vagy ne eröltessem, és legyen inkább a 2,25-ös? :chin:
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#11556
Írta 2007. június 11. - 01:24
Errõl a gumiról mi a véleményetek? Könnyû felütni? Hogy tapad? Olcsó húsnak híg a leve? Ki ölte meg Kenedyt?
#11557
Írta 2007. június 07. - 13:18
Hopp, Sajtosp hsz-ára írtam, csak megfeledkeztem beidézni. Szóval Maxxis Overdrive-okat rendeltem; de majd írok a tapasztalataimról!amit írtam a Conti slick-rõl
Hát igen, az aszfaltra mosott sóder; oda aztán mindegy, milyen a gumi... Hja, volt is egy eset nálunk: valami féleszû a lakhelyemrõl kivezetõ útra (elkerülõ épült 5-6 éve lakhelyem köré) aprókavicsot szórt le kora nyáron (halkan jegyzem meg: állítólag a helyi "kápéemm"), és 1 napon belül 7 autóbaleset történt az adott kanyarban. Sajnos néha nem véletlenül szóródik oda le az a kavics holmi ifaplatókról...
_____________________________________________
AM rlz
#11558
Írta 2007. június 07. - 12:09
2 hete rendeltem pont ilyet; remélhetõleg ma vagy holnap csak megjön! Elvileg a héten megérkezett a Maxxis-szállítmány kis hazánkba. Hja, tegnap este megint esõben "kellett" aszfaltoznom a R. SpeedMax A+O -kal; hát azért csúszkál rendesen, még az egészen apró döntésnél is...
amit írtam a Conti slick-rõl, úgy értettem (hülyén fogalmaztam), hogy vizes aszfalton sem (különösebben) csúszik meg elõbb fékezésnél, mint szárazon, ugyanez nem volt igaz az eredeti bütykösebb Kbix-ra. ebbõl gondolom, hogy az anyagával nem lehet nagy baj, hátha érdemes kürülnézni a gyártónál, vagy másnak is vannak jó tapasztalatai.
emellett bennük van kb. 1000 km, és még a középsõ öntési csík sem tûnt el a futófelületrõl. én csak a kanyarokban aszfaltra mosott sódertõl félek velük... :S
#11559
Írta 2007. június 07. - 11:19
_____________________________________________
AM rlz
#11560
Írta 2007. június 07. - 10:12
a kevláros nincs a forgalmazó kínálatában (talán akkor vennék is...)2.690 Ft, egy isten a mintája agresszív XC-re, jól gurul és 560g? Ne már, valami hibája csak kell legyen Nem kopik el 1500km alatt?
edit: ah, most olvasom csak lcs-t, akkor gondolom a 2690 a drótos cucc. mennyibe kerül a kevlár?