Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#11321
Írta 2007. július 30. - 14:17

Az a baj, hogy szerintem a nem kifejezett sárgumik között (pl. 1.5ös Medusa) nagyon nehéz olyat találni, ami pl. a tavalyi Crosskovácsis / Duna Maratonos sárban elmegy, és nem életveszély ott, ahol nincs sár, vagy kõ. Az ilyen vegyes, kicsit sáros, de nagyobbrészt tekerhetõ terepen nekem eddig nagyon bevált a RR (2.1-es).
#11322
Írta 2007. július 30. - 14:05

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#11323
Írta 2007. július 30. - 13:55

ráadásul ha minden igaz, az 2,25" RR voltA hosszútáv gyõztese is RR-rel ment szilváson, de én nem nevezném sárnak, ami ott volt inkább csak nedves talajnak.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#11324
Írta 2007. július 30. - 12:44

A hosszútáv gyõztese is RR-rel ment szilváson, de én nem nevezném sárnak, ami ott volt inkább csak nedves talajnak.
Köszönöm a válaszokat.
Csak azért kérdezem mert hétvégére (a Bükk Maratonra) a www.met.hu és a www.idokep.hu is esõt/záport mond.
Úgyhogy lelkiekben lehet készülni....

GYÛÛÛÛLÖLÖM A SARAT!!!! Brühühü....

#11325
Írta 2007. július 30. - 12:04

A sebesség mindent megold.
#11326
Írta 2007. július 30. - 11:52


ha tekerhetõ, normális sárról beszélünk, mint pl. a Szilvásváradon, akkor nem volt vele gond. Eltömõdõs, semmivel nem tekerhetõ sárban nem próbáltam, de ott gyakorlatilag semmi nem jó.
Biztosan van jobb gumi sárba, de bõven vállalható vele szerintem egy itt-ott sáros verseny.
#11327
Írta 2007. július 30. - 11:10

katasztrofálisan, az az egy amire nem jóVan valakinek tapasztalata arról, hogy a Racing Ralph hogy viselkedik sárban?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#11328
Írta 2007. július 30. - 10:57

#11329
Írta 2007. július 30. - 10:37

van olyan külsõ ami már direkt elfordulásvédelemmel van ellátva, a schwalbe-nak is van ilyenje.Senkienk semmi ötlet a gumik elfordulására?
Járt már más is így?
Nagyobb nyomást ajánlottak egy boltban.
De én a lefelék és a felfelék miatt az 1.8 bar körüli nyomást kedvelem.
amugy minden külsõt az ajánlott nyomásértéken kell használni, nem annyin amennyin tetszik.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#11330
Írta 2007. július 30. - 09:45

Járt már más is így?
Nagyobb nyomást ajánlottak egy boltban.
De én a lefelék és a felfelék miatt az 1.8 bar körüli nyomást kedvelem.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#11331
Írta 2007. július 30. - 08:26

Azt mindegyik cikk kimondja minél nagyobb a nyomás annál kisebb a gördülési ellenállás sík egyenletes terepen.De az furcsa hogy a ballonosabb guminak kisebb a gördülési ellenállása.
de ez utóbbit azonos nyomásra vonatkoztatják, ami a gyakorlatban nem teljesül (egy 2.1-es gumit úgysem akkora nyomáson használsz, mint egy 1.5-öst). a súlynak azért lehet szerepe sima úton is, (nomeg emelkedõn), mert a padálozás nem teljesen egyenletes, tehát apró gyorsítások-lassulások vannak folyamatosan. aztán hogy ez mennyire számít valójában, nem tudom, talán majd ha lesz egy igazán könnyû külsõm, vagy kerekem, akkor tudom összehasonlítani...
#11332
Írta 2007. július 29. - 21:48

#11333
Írta 2007. július 29. - 21:43

svábli belsõ van a mongúzba, elöl egyszer foltozott, hátul nincs folt.és a hátsó mindig leereszt egy nap alatt kb fél bárt.az elsõvel semmi baj nincs.na jó köpenycserénél átcseréltem a 2 belsõt, és most az elöl hibátlan belsõvel csinálja ezt hátul.a köpeny explorer.mit csináljak?áldozzak 2 új belsõre?nem nagyon szeretném inkább pumpálok mert gyûjtök az spd pedálra!elõre is kösz a segítséget!
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11334
Írta 2007. július 29. - 21:24

http://www.schwalbet...ling_resistance
http://www.rouesarti...le-1503651.html
http://www.diablocyc...yclescience.htm
http://www.helsinki....en/rolling.html
Azt mindegyik cikk kimondja minél nagyobb a nyomás annál kisebb a gördülési ellenállás sík egyenletes terepen.De az furcsa hogy a ballonosabb guminak kisebb a gördülési ellenállása.Ellenben nehezebb gyorsítani.A gumi tömege csak gyorsításkor fontos, egyenletes sebességnél mindegy, ott a gördülési ellenállás számít.
Akkor lehet hogy Maxxis Flyweight 330 kéne ami ballonos is viszonylag és könnyû is és alig van rajta minta.
Érdekes cikkek.
#11335
Írta 2007. július 29. - 17:26

Szerintem lenne pár országútis, aki mondana egy-két újat nektek. Szerintetek miért van az, hogy egy 3 baros guminál jobban gurul egy 5 baros, de egy 7 baros már megint rosszabban? (kizárólag gördülési ellenállás, egy ideálisan sík útfelületen)
Ha ez igaz akkor lehet hogy ez is belejátszik a problémába.Mikor elõször használtam a kereket 3,5 báron használtam defektgátló nélkül.Ilyenkor azt hittem rosszul mér a sebmérõ -fõként a freeride kerék után- annyira ment a gép.Azóta beleraktam a 27 grammos kevláros defektszalagot és 4-5 báron használom és nem megy valamiért annyira, érezhetõ bõven a különbség.Lehet hogy ez a gumi jobban megy 3 báron?Nehéz elhinni de érdekelne a magyarázata ha így van.A defektszalagot nem akarom kivenni mert csak egyszer lehet beleragasztani.úgy tudom páylabringások 12 báron mennek.
Én azon gondolkodtam még hogy a slick gumi jóval nagyobb felületen érintkezik a talajjal mint egy terepgumi.Tehát akkor nagyobb az ellenállás is ebbõl a szempontbõl mert nagyobb felületen súrlódik.A cc guminak pedig csak a bütykei érintik a talajt kicsi felülettel.Persze a bütykökre egyesével fel kell mászni mint egy hegyre ezért ez viszont lassít.Akkor szerintem az lenne a jó slick gumi amibõl kiemelkedik egy 2 milliméteres csík amin egyenesbe magas nyomáson lehet haladni és kanyarba a nagy összefüggõ felület ér már le.Meg fékezésnél is belapul a kerék és az összefüggõ nagy felület érvényesül megint.Nekem az lenne a lényeg hogy minél gyorsabban tudjak menni...szerintetek mi az ideális akkor?Érdemes latex belsõket venni amivel állítólag csökken a gördülési ellenállás?Érezhetõ az az elõny?
#11336
Írta 2007. július 29. - 06:16

#11337
Írta 2007. július 29. - 00:11


A sebesség mindent megold.
#11338
Írta 2007. július 28. - 23:54

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#11339
Írta 2007. július 28. - 21:58

úgyhogy Jani sporttársat tudom csak ismételni
#11340
Írta 2007. július 28. - 21:39
