Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#11281
Írta 2007. július 30. - 14:17
Az a baj, hogy szerintem a nem kifejezett sárgumik között (pl. 1.5ös Medusa) nagyon nehéz olyat találni, ami pl. a tavalyi Crosskovácsis / Duna Maratonos sárban elmegy, és nem életveszély ott, ahol nincs sár, vagy kõ. Az ilyen vegyes, kicsit sáros, de nagyobbrészt tekerhetõ terepen nekem eddig nagyon bevált a RR (2.1-es).
#11282
Írta 2007. július 30. - 14:05
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#11283
Írta 2007. július 30. - 13:55
ráadásul ha minden igaz, az 2,25" RR voltA hosszútáv gyõztese is RR-rel ment szilváson, de én nem nevezném sárnak, ami ott volt inkább csak nedves talajnak.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#11284
Írta 2007. július 30. - 12:44
A hosszútáv gyõztese is RR-rel ment szilváson, de én nem nevezném sárnak, ami ott volt inkább csak nedves talajnak.
Köszönöm a válaszokat.
Csak azért kérdezem mert hétvégére (a Bükk Maratonra) a www.met.hu és a www.idokep.hu is esõt/záport mond.
Úgyhogy lelkiekben lehet készülni....
GYÛÛÛÛLÖLÖM A SARAT!!!! Brühühü....
#11285
Írta 2007. július 30. - 12:04
A sebesség mindent megold.
#11286
Írta 2007. július 30. - 11:52
ha tekerhetõ, normális sárról beszélünk, mint pl. a Szilvásváradon, akkor nem volt vele gond. Eltömõdõs, semmivel nem tekerhetõ sárban nem próbáltam, de ott gyakorlatilag semmi nem jó.
Biztosan van jobb gumi sárba, de bõven vállalható vele szerintem egy itt-ott sáros verseny.
#11287
Írta 2007. július 30. - 11:10
katasztrofálisan, az az egy amire nem jóVan valakinek tapasztalata arról, hogy a Racing Ralph hogy viselkedik sárban?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#11288
Írta 2007. július 30. - 10:57
#11289
Írta 2007. július 30. - 10:37
van olyan külsõ ami már direkt elfordulásvédelemmel van ellátva, a schwalbe-nak is van ilyenje.Senkienk semmi ötlet a gumik elfordulására?
Járt már más is így?
Nagyobb nyomást ajánlottak egy boltban.
De én a lefelék és a felfelék miatt az 1.8 bar körüli nyomást kedvelem.
amugy minden külsõt az ajánlott nyomásértéken kell használni, nem annyin amennyin tetszik.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#11290
Írta 2007. július 30. - 09:45
Járt már más is így?
Nagyobb nyomást ajánlottak egy boltban.
De én a lefelék és a felfelék miatt az 1.8 bar körüli nyomást kedvelem.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#11291
Írta 2007. július 30. - 08:26
Azt mindegyik cikk kimondja minél nagyobb a nyomás annál kisebb a gördülési ellenállás sík egyenletes terepen.De az furcsa hogy a ballonosabb guminak kisebb a gördülési ellenállása.
de ez utóbbit azonos nyomásra vonatkoztatják, ami a gyakorlatban nem teljesül (egy 2.1-es gumit úgysem akkora nyomáson használsz, mint egy 1.5-öst). a súlynak azért lehet szerepe sima úton is, (nomeg emelkedõn), mert a padálozás nem teljesen egyenletes, tehát apró gyorsítások-lassulások vannak folyamatosan. aztán hogy ez mennyire számít valójában, nem tudom, talán majd ha lesz egy igazán könnyû külsõm, vagy kerekem, akkor tudom összehasonlítani...
#11292
Írta 2007. július 29. - 21:48
#11293
Írta 2007. július 29. - 21:43
svábli belsõ van a mongúzba, elöl egyszer foltozott, hátul nincs folt.és a hátsó mindig leereszt egy nap alatt kb fél bárt.az elsõvel semmi baj nincs.na jó köpenycserénél átcseréltem a 2 belsõt, és most az elöl hibátlan belsõvel csinálja ezt hátul.a köpeny explorer.mit csináljak?áldozzak 2 új belsõre?nem nagyon szeretném inkább pumpálok mert gyûjtök az spd pedálra!elõre is kösz a segítséget!
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11294
Írta 2007. július 29. - 21:24
http://www.schwalbet...ling_resistance
http://www.rouesarti...le-1503651.html
http://www.diablocyc...yclescience.htm
http://www.helsinki....en/rolling.html
Azt mindegyik cikk kimondja minél nagyobb a nyomás annál kisebb a gördülési ellenállás sík egyenletes terepen.De az furcsa hogy a ballonosabb guminak kisebb a gördülési ellenállása.Ellenben nehezebb gyorsítani.A gumi tömege csak gyorsításkor fontos, egyenletes sebességnél mindegy, ott a gördülési ellenállás számít.
Akkor lehet hogy Maxxis Flyweight 330 kéne ami ballonos is viszonylag és könnyû is és alig van rajta minta.
Érdekes cikkek.
#11295
Írta 2007. július 29. - 17:26
Szerintem lenne pár országútis, aki mondana egy-két újat nektek. Szerintetek miért van az, hogy egy 3 baros guminál jobban gurul egy 5 baros, de egy 7 baros már megint rosszabban? (kizárólag gördülési ellenállás, egy ideálisan sík útfelületen)
Ha ez igaz akkor lehet hogy ez is belejátszik a problémába.Mikor elõször használtam a kereket 3,5 báron használtam defektgátló nélkül.Ilyenkor azt hittem rosszul mér a sebmérõ -fõként a freeride kerék után- annyira ment a gép.Azóta beleraktam a 27 grammos kevláros defektszalagot és 4-5 báron használom és nem megy valamiért annyira, érezhetõ bõven a különbség.Lehet hogy ez a gumi jobban megy 3 báron?Nehéz elhinni de érdekelne a magyarázata ha így van.A defektszalagot nem akarom kivenni mert csak egyszer lehet beleragasztani.úgy tudom páylabringások 12 báron mennek.
Én azon gondolkodtam még hogy a slick gumi jóval nagyobb felületen érintkezik a talajjal mint egy terepgumi.Tehát akkor nagyobb az ellenállás is ebbõl a szempontbõl mert nagyobb felületen súrlódik.A cc guminak pedig csak a bütykei érintik a talajt kicsi felülettel.Persze a bütykökre egyesével fel kell mászni mint egy hegyre ezért ez viszont lassít.Akkor szerintem az lenne a jó slick gumi amibõl kiemelkedik egy 2 milliméteres csík amin egyenesbe magas nyomáson lehet haladni és kanyarba a nagy összefüggõ felület ér már le.Meg fékezésnél is belapul a kerék és az összefüggõ nagy felület érvényesül megint.Nekem az lenne a lényeg hogy minél gyorsabban tudjak menni...szerintetek mi az ideális akkor?Érdemes latex belsõket venni amivel állítólag csökken a gördülési ellenállás?Érezhetõ az az elõny?
#11296
Írta 2007. július 29. - 06:16
#11297
Írta 2007. július 29. - 00:11
A sebesség mindent megold.
#11298
Írta 2007. július 28. - 23:54
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#11299
Írta 2007. július 28. - 21:58
úgyhogy Jani sporttársat tudom csak ismételni