Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15857 hozzászólás a témában

#11281
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.739 hozzászólás
Tigger: abszolút nem kötözködésbõl kérdezem: mi volt a gondod a gumival? Csúszott, eltömõdött, nem forgott el a vázban, elkapart?
Az a baj, hogy szerintem a nem kifejezett sárgumik között (pl. 1.5ös Medusa) nagyon nehéz olyat találni, ami pl. a tavalyi Crosskovácsis / Duna Maratonos sárban elmegy, és nem életveszély ott, ahol nincs sár, vagy kõ. Az ilyen vegyes, kicsit sáros, de nagyobbrészt tekerhetõ terepen nekem eddig nagyon bevált a RR (2.1-es).

#11282
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás
mindenesetre nekem itt a pilisben, átlagos sárban nem tûnt használhatónak ..../2,25ös és 2,4-es/
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#11283
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

A hosszútáv gyõztese is RR-rel ment szilváson, de én nem nevezném sárnak, ami ott volt inkább csak nedves talajnak.

ráadásul ha minden igaz, az 2,25" RR volt

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#11284
Sitti

Sitti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 259 hozzászólás

A hosszútáv gyõztese is RR-rel ment szilváson, de én nem nevezném sárnak, ami ott volt inkább csak nedves talajnak.


Köszönöm a válaszokat.
Csak azért kérdezem mert hétvégére (a Bükk Maratonra) a www.met.hu és a www.idokep.hu is esõt/záport mond.
Úgyhogy lelkiekben lehet készülni.... :(

GYÛÛÛÛLÖLÖM A SARAT!!!! Brühühü.... :(

#11285
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A hosszútáv gyõztese is RR-rel ment szilváson, de én nem nevezném sárnak, ami ott volt inkább csak nedves talajnak.


A sebesség mindent megold.

 


#11286
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.739 hozzászólás
én meg mindig leírom, hogy nekem semmi bajom nem volt vele sárban, de erre meg senki nem figyel :)
ha tekerhetõ, normális sárról beszélünk, mint pl. a Szilvásváradon, akkor nem volt vele gond. Eltömõdõs, semmivel nem tekerhetõ sárban nem próbáltam, de ott gyakorlatilag semmi nem jó.
Biztosan van jobb gumi sárba, de bõven vállalható vele szerintem egy itt-ott sáros verseny.

#11287
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Van valakinek tapasztalata arról, hogy a Racing Ralph hogy viselkedik sárban?

katasztrofálisan, az az egy amire nem jó
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#11288
Sitti

Sitti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 259 hozzászólás
Van valakinek tapasztalata arról, hogy a Racing Ralph hogy viselkedik sárban?

#11289
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Senkienk semmi ötlet a gumik elfordulására?
Járt már más is így?

Nagyobb nyomást ajánlottak egy boltban.
De én a lefelék és a felfelék miatt az 1.8 bar körüli nyomást kedvelem.

van olyan külsõ ami már direkt elfordulásvédelemmel van ellátva, a schwalbe-nak is van ilyenje.
amugy minden külsõt az ajánlott nyomásértéken kell használni, nem annyin amennyin tetszik.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#11290
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás
Senkienk semmi ötlet a gumik elfordulására?
Járt már más is így?

Nagyobb nyomást ajánlottak egy boltban.
De én a lefelék és a felfelék miatt az 1.8 bar körüli nyomást kedvelem.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#11291
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Azt mindegyik cikk kimondja minél nagyobb a nyomás annál kisebb a gördülési ellenállás sík egyenletes terepen.De az furcsa hogy a ballonosabb guminak kisebb a gördülési ellenállása.


de ez utóbbit azonos nyomásra vonatkoztatják, ami a gyakorlatban nem teljesül (egy 2.1-es gumit úgysem akkora nyomáson használsz, mint egy 1.5-öst). a súlynak azért lehet szerepe sima úton is, (nomeg emelkedõn), mert a padálozás nem teljesen egyenletes, tehát apró gyorsítások-lassulások vannak folyamatosan. aztán hogy ez mennyire számít valójában, nem tudom, talán majd ha lesz egy igazán könnyû külsõm, vagy kerekem, akkor tudom összehasonlítani...

#11292
zaskarrace

zaskarrace

    vendég

  • fórumtag
  • 154 hozzászólás
Ma sikerült megkapnom az idei év elsõ defektjét. A Bükkben tekertünk 55 km-t, és már csak pár km-re voltunk a bogácsi parkolótól, ahol álltunk. A szántóföldek között vezetõ földúton nyomtuk visszafelé. A Panaracer Fire XC Pro-defektvédõ szalag-Maxxis Super Thin összeállításon sem a Garda tó és környéke, sem a salzkammerguti hegyvidék, sem a hazai maratonok nem tudtak eddig kifogni. De ma ez sikerült a civilizált ember által 1-2 méter hosszan burkolólap-darabokkal felszórt útnak. Olyan durrdefeketem volt, ami eddig csak országútival. Már csak itthon szedtem szét, és elégedetten állapítottam meg, hogy csak ér valamit a defektvédõ szalag. Jónéhány tüske volt a külsõben és a szalagban is, amik szerencsére nem érték el a belsõt...Ezt a szalagot azonban grammmániásoknak nem ajánlom: le sem merem írni - 120 gramm körül van egy kerék adagja...

#11293
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
no most nekem lenne egy olyan problémám hogy;
svábli belsõ van a mongúzba, elöl egyszer foltozott, hátul nincs folt.és a hátsó mindig leereszt egy nap alatt kb fél bárt.az elsõvel semmi baj nincs.na jó köpenycserénél átcseréltem a 2 belsõt, és most az elöl hibátlan belsõvel csinálja ezt hátul.a köpeny explorer.mit csináljak?áldozzak 2 új belsõre?nem nagyon szeretném inkább pumpálok mert gyûjtök az spd pedálra!elõre is kösz a segítséget!

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#11294
Archee 11

Archee 11

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Hát ez bonyolultabb mint gondoltam:

http://www.schwalbet...ling_resistance

http://www.rouesarti...le-1503651.html

http://www.diablocyc...yclescience.htm

http://www.helsinki....en/rolling.html

Azt mindegyik cikk kimondja minél nagyobb a nyomás annál kisebb a gördülési ellenállás sík egyenletes terepen.De az furcsa hogy a ballonosabb guminak kisebb a gördülési ellenállása.Ellenben nehezebb gyorsítani.A gumi tömege csak gyorsításkor fontos, egyenletes sebességnél mindegy, ott a gördülési ellenállás számít.
Akkor lehet hogy Maxxis Flyweight 330 kéne ami ballonos is viszonylag és könnyû is és alig van rajta minta.
Érdekes cikkek.

#11295
Archee 11

Archee 11

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Szerintem lenne pár országútis, aki mondana egy-két újat nektek. Szerintetek miért van az, hogy egy 3 baros guminál jobban gurul egy 5 baros, de egy 7 baros már megint rosszabban? (kizárólag gördülési ellenállás, egy ideálisan sík útfelületen)


Ha ez igaz akkor lehet hogy ez is belejátszik a problémába.Mikor elõször használtam a kereket 3,5 báron használtam defektgátló nélkül.Ilyenkor azt hittem rosszul mér a sebmérõ -fõként a freeride kerék után- annyira ment a gép.Azóta beleraktam a 27 grammos kevláros defektszalagot és 4-5 báron használom és nem megy valamiért annyira, érezhetõ bõven a különbség.Lehet hogy ez a gumi jobban megy 3 báron?Nehéz elhinni de érdekelne a magyarázata ha így van.A defektszalagot nem akarom kivenni mert csak egyszer lehet beleragasztani.úgy tudom páylabringások 12 báron mennek.
Én azon gondolkodtam még hogy a slick gumi jóval nagyobb felületen érintkezik a talajjal mint egy terepgumi.Tehát akkor nagyobb az ellenállás is ebbõl a szempontbõl mert nagyobb felületen súrlódik.A cc guminak pedig csak a bütykei érintik a talajt kicsi felülettel.Persze a bütykökre egyesével fel kell mászni mint egy hegyre ezért ez viszont lassít.Akkor szerintem az lenne a jó slick gumi amibõl kiemelkedik egy 2 milliméteres csík amin egyenesbe magas nyomáson lehet haladni és kanyarba a nagy összefüggõ felület ér már le.Meg fékezésnél is belapul a kerék és az összefüggõ nagy felület érvényesül megint.Nekem az lenne a lényeg hogy minél gyorsabban tudjak menni...szerintetek mi az ideális akkor?Érdemes latex belsõket venni amivel állítólag csökken a gördülési ellenállás?Érezhetõ az az elõny?

#11296
Trek3900

Trek3900

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás
Akkor az a lényeg jól tudtam amit tudtam ....

#11297
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Van minta a gumin, mennyire sima az aszfalt, milyen gumikeverék? :) Elég sokmindentõl függ. Ki az aki 7 baron használ olyan gumit, amit 3 baron is lehet?


A sebesség mindent megold.

 


#11298
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Szerintem lenne pár országútis, aki mondana egy-két újat nektek. Szerintetek miért van az, hogy egy 3 baros guminál jobban gurul egy 5 baros, de egy 7 baros már megint rosszabban? (kizárólag gördülési ellenállás, egy ideálisan sík útfelületen)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#11299
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
ha felfúvod a gumit keményre akkor jobban fog gurulni mert kisebb felületen érintkezik a talajjal így kissebb az ellenállás/surlódás, kátyús útszakaszon pedig a puhább jobban "rugózik" így komfortosabb, illetve földúton nagyobb felületen fekszik a gumi a talajra és így jobban tapad....

úgyhogy Jani sporttársat tudom csak ismételni

#11300
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Teljesen igaz.


A sebesség mindent megold.