Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15880 replies to this topic

#1081
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Ezt relativálnám, sártól függ. Nekem pont a Nobby jött be nagyon hátul, fölfelé abban a középkategóriás már-jól-csúszik-de-még-nem-korcsolya rendesen kapaszkodik ahol a Racing Ralph csak kipörög. Amikor már telepakol akkor kb. mindegy milyen gumid van, csak a Nobby nehezebb lesz mert többet tud tartani, illetve jobban eltömi a helyet ami van a villád/vázadban.

 

Valakitől azt a tippet kaptam hogy szilikonspray, akkor elég gyorsan ledobja, állítólag láncon/váltáson is használható.

 

A keskeny gumi magas nyomás iskola nekem nem szimpatikus, az csak akkor működik ha jó csúszós híg f*s de alacsony a réteg, akkor le tud érni valamire amin lehet hajtani. Egyébként jobban elsüllyedsz és csak több erőbe kerül.

Híg fosban minden gumi le ér a keményebb rétegig, a vékony gumi lényege pont a besüllyedés, tartja oldalról a gumit, nem csúszik ki, mintha sínen menne a bicó, cserében száraz részeken keservesebb menni vele a nagy nyomás és a méretes bütykök miatt.


  • j4ni likes this

#1082
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Szappanos vizet hasznalj, vagy direkt erre keszitett sikisitot... Az ha megszarad, nem csuszik. a gumiperemnek az a feladata, hogy ne mozduljon el a felnin. Az olaj amellett, hogy megtamadhatja a gumit, csuszos is marad, es elcsuszhat a felnin a gumi.

Veglegesre fujas elott mindig erdemes vegigbillegtettni.

#1083
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

igazán nagy dágványba egyik sem lesz jó, de akkor már inkább ron és abból is 2,1 es.

 

Ezt relativálnám, sártól függ. Nekem pont a Nobby jött be nagyon hátul, fölfelé abban a középkategóriás már-jól-csúszik-de-még-nem-korcsolya rendesen kapaszkodik ahol a Racing Ralph csak kipörög. Amikor már telepakol akkor kb. mindegy milyen gumid van, csak a Nobby nehezebb lesz mert többet tud tartani, illetve jobban eltömi a helyet ami van a villád/vázadban.

 

Valakitől azt a tippet kaptam hogy szilikonspray, akkor elég gyorsan ledobja, állítólag láncon/váltáson is használható.

 

A keskeny gumi magas nyomás iskola nekem nem szimpatikus, az csak akkor működik ha jó csúszós híg f*s de alacsony a réteg, akkor le tud érni valamire amin lehet hajtani. Egyébként jobban elsüllyedsz és csak több erőbe kerül.


  • j4ni likes this

#1084
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,148 posts

Nálam a bevált setup elől Schwalbe 2.25 Rocket Ron (SnakeSkin) vagy 2.35 Racing Ralph merev villával, hátul 2.2-es RaceKing ProTection. Télen és nyáron, normál terepen, szikláson, meredeken, technikáson, szárazon vagy sárban, mindegy.

Ha ez segít... ;-)

 

Egyet tudok érteni azzal, hogy egész évben egyazon mindenes szett, minden terepre. Én is így használtam évekig a Continental Mountain King 2,4-et elöl, hátul meg... nos hátul mikor mit. A jelenlegi Raceking 2,2 páros viszont nagyon bejött... :)


  • j4ni likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1085
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nálam a bevált setup elől Schwalbe 2.25 Rocket Ron (SnakeSkin) vagy 2.35 Racing Ralph merev villával, hátul 2.2-es RaceKing ProTection. Télen és nyáron, normál terepen, szikláson, meredeken, technikáson, szárazon vagy sárban, mindegy.

Ha ez segít... ;-)


  • j4ni likes this

#1086
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,148 posts

Ha jól sejtem, Tig azért a 2,1-et ajánlja, mert ha tényleg saras terepre kell, akkor oda elvileg jobb lesz a keskenyebb. Ha inkább amolyan "mindenes" gumi kell, aminél a racekingnél komolyabb terepképességen van a hangsúly, benne természetesen esetlegesen saras részekkel, de nem kifejezetten dagványban használnád, akkor 2,25. Van ilyenem, pontosabban az előző változat, használható. :)


  • j4ni likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1087
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

igazán nagy dágványba egyik sem lesz jó, de akkor már inkább ron és abból is 2,1 es.

 

Köszi a választ!

 

igazán nagy dagonyába nem mennék el, élvezni is szeretném a tekerést.

A cél az lenne, hogy a Raceking mellé ami ugye nem szereti a sarat legyen valami ami nedves időben jobban teljesít mint a Raceking. Tehát az egydimenziós (száraz) Raceking mellé nem egy totális ellenpólust keresek, hanem valamit ami jól kiegészíti azt és például Mátrára nyugodt szívvel el tudok menni és nem azon agyalni, hogy akkor most száraz lesz-e a pálya vagy nem. Szeretném ezzel a két pár gumival lefedni az egész időjáráspalettát ami még élvezhető nekem (a totális dagonya ebbe nem tartozik bele).

 

Kérlek indokold meg, hogy Rocket Ronból miért a 2.1-es? A több sárférőhely miatt vagy esetleg kevesebb sarat szed föl?

Én nagyon élveztem a 2.0" után a 2.2" ballonosságát, szóval jól meg kell gondolnom, hogy ballonosságban visszafele akarok-e lépni.

Egyébként most 76Kg vagyok.

 

J.



#1088
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Sziasztok!

 

szeretnék venni a 26"x2.2" Race King Performance mellé -amivel szárazon meg vagyok elégedve- egy pár gumit esős saras időre is. Jelenleg ezeket látom fájdalomküszöbön belül:

 

https://www.bike-com...treifen-p40667/

illetve:

https://www.bike-com...treifen-p46879/

 

Életem első maratonja, a Bükk után megjött a kedvem, hogy több maratonra, teljesítménytúrára etc elmenjek (a győzelem/dobogó mindenféle reménye nélkül). Félek, hogy legközelebb az idő nem lesz olyan kegyes, mint múlt vasárnap Felsőtárkányban...

 

Nah, szóval:

-(1) V-fékem van, ez nyilván limitál: A 2.2-es Race King szélességéhez hogyan viszonyul a 2.25"-ös Rocket Ron illetve a 2.25", 2.35" ös Nobby Nic?

 

-(2) Hogy nehezítsek a dolgomon, taposópedállal nyomom, és nem tervezek váltani, semmi esetre nem kockáztatok egy lábsérülést -most is szar a sarkam-

Itt azt figyeltem meg, hogy bár bennem fölfele rengeteg erő van, de amikor a tapadás a határon van, akkor a taposópedál egyenetlen erőátvitele miatt gyakran megcsúszik a hátsó gumi, különösen laza, nedves talajon. Szeretném ezt a gumival amennyire lehet kompenzálni. Tudom, hogy az SPD lenne erre az értelmes megoldás.

 

-(3) Nyilván szükséges, hogy minél jobban öntisztuljon a gumi

 

-(4) Az alacsonyabb tömege miatt egyelőre a Rocket Ron tettszik jobban, ha meg tudok két gumin (2.25-öt feltételezve) 180gr-ot spórolni az nyilván nem rossz. A bicajom elég nehéz így is, nem kell rárakni még egy lapáttal. :)

 

Vélemények?

 

Előre is köszi a gyors infókat!

J.

igazán nagy dágványba egyik sem lesz jó, de akkor már inkább ron és abból is 2,1 es.


  • j4ni likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1089
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

szeretnék venni a 26"x2.2" Race King Performance mellé -amivel szárazon meg vagyok elégedve- egy pár gumit esős saras időre is. Jelenleg ezeket látom fájdalomküszöbön belül:

 

https://www.bike-com...treifen-p40667/

illetve:

https://www.bike-com...treifen-p46879/

 

Életem első maratonja, a Bükk után megjött a kedvem, hogy több maratonra, teljesítménytúrára etc elmenjek (a győzelem/dobogó mindenféle reménye nélkül). Félek, hogy legközelebb az idő nem lesz olyan kegyes, mint múlt vasárnap Felsőtárkányban...

 

Nah, szóval:

-(1) V-fékem van, ez nyilván limitál: A 2.2-es Race King szélességéhez hogyan viszonyul a 2.25"-ös Rocket Ron illetve a 2.25", 2.35" ös Nobby Nic?

 

-(2) Hogy nehezítsek a dolgomon, taposópedállal nyomom, és nem tervezek váltani, semmi esetre nem kockáztatok egy lábsérülést -most is szar a sarkam-

Itt azt figyeltem meg, hogy bár bennem fölfele rengeteg erő van, de amikor a tapadás a határon van, akkor a taposópedál egyenetlen erőátvitele miatt gyakran megcsúszik a hátsó gumi, különösen laza, nedves talajon. Szeretném ezt a gumival amennyire lehet kompenzálni. Tudom, hogy az SPD lenne erre az értelmes megoldás.

 

-(3) Nyilván szükséges, hogy minél jobban öntisztuljon a gumi

 

-(4) Az alacsonyabb tömege miatt egyelőre a Rocket Ron tettszik jobban, ha meg tudok két gumin (2.25-öt feltételezve) 180gr-ot spórolni az nyilván nem rossz. A bicajom elég nehéz így is, nem kell rárakni még egy lapáttal. :)

 

Vélemények?

 

Előre is köszi a gyors infókat!

J.


Edited by j4ni, 2016. August 12. - 14:47.


#1090
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Elnézést, töröltem a hozzászólást, mert rossz helyre írtam.


Edited by ultio, 2016. August 07. - 20:41.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1091
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts
Meg is adta magát ma reggelre. Szerintem a szelep belső része tekeredett ki, legalábbis az első kerékhez mérve, de nem kockáztatok, kuka. Országútiba egy 50g-os belső mennyire megbízható. (Continental Race Supersonic 18/25 622/630.

#1092
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

Lehet az lesz akkor, nekem is ennyi idő kellett neki.



#1093
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts
Kedden mentem. Majd megfigyelem holnap milyen lesz. Ha lassú defekt, nagyon lassú lehet, mert ma gurulás után sem változott semmit. 4 nap után viszont nem maradt benne semmi.

#1094
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

Mikor mentél vele utoljára? Lehet lassú defekt, nekem az volt a hátsó kerekemben.



#1095
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts
Ma indultam volna tekerni és észrevettem, hogy teljesen le van eresztve a hátsó gumi. (Continental grand prix 4000 s2 a külső és Schwalbe sv20 40mm szingo a belső.) Semmi sérülés, felpumpáltam, semmi hang, mentem egy 40-est és még mindig semmi. Nem ereszt. Mi lehetett vele? Volt már ilyen valakinek.

#1096
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Hát minél jobban kopnak a bütykök és simább a gumi, pont hogy annál könnyebb tekerni.
Nem fog leszakadni a külső, lejárhatod addig, amíg a szövet már kilátszik, bár örömöd nem sok lesz benne, mert akkor már semmit nem fog tartani a gumi.

Mióta láttam, hogy kopik, elkezdtem aszfalt felé járni inkább. Gondoltam, gyorsan megadom neki a kegyelemdöfést.

Aham... már nem is tudom, mikor volt ez, nem akaródzik elkopni neki :D

 

Amúgy az fordult meg a fejemben, hogy a bütyök lassít, de ahogy kopik a gumi, és a bütykök már alig látszanak, onnantól egyre nagyobb felület éri az aszfaltot, és az még jobban visszahúz.

 

Este még bedobok egy képet, ha el nem felejtem, de eddig mindenhol elvitt a gumi. Még úgy is, hogy most már közelebb van a semi-slick-hez, mint a bütyköshöz.



#1097
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Ha már meglehetősen kopott a gumi, az okozhat olyan érzést, mintha folyamatosan húznám a féket/lekvárban tekernék?

 

Maxxix Ignitorról, vagy a Dy-No-Mite-ról van szó, hirtelen nem tudom, de a középső bütykök már nehezen kivehetők.

Amúgy is, lesz ebből valaha tükörsima (akkor cserélném), vagy csak azt kockáztatom, hogy egyszer csak a komplett külső leszakad? :rolleyes:

Hát minél jobban kopnak a bütykök és simább a gumi, pont hogy annál könnyebb tekerni.
Nem fog leszakadni a külső, lejárhatod addig, amíg a szövet már kilátszik, bár örömöd nem sok lesz benne, mert akkor már semmit nem fog tartani a gumi.



#1098
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Ha már meglehetősen kopott a gumi, az okozhat olyan érzést, mintha folyamatosan húznám a féket/lekvárban tekernék?

 

Maxxix Ignitorról, vagy a Dy-No-Mite-ról van szó, hirtelen nem tudom, de a középső bütykök már nehezen kivehetők.

Amúgy is, lesz ebből valaha tükörsima (akkor cserélném), vagy csak azt kockáztatom, hogy egyszer csak a komplett külső leszakad? :rolleyes:



#1099
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

.. még toldd meg egy teleszkópos nyeregcsővel. Be lehet olyan keményre állítani, hogy tekerés közben még merev legyen, de ha valami ütős dolgon áthaladsz, akkor ott már összenyomódik a teleszkóp. Pápá, fenékfájdalom :) (hatalmas, rugós nyereggel pláne, de szerintem itt azt sokan nagynak, nehéznek, rondának, akárminek mondanák, pedig nagyon jó egy ilyen fotel :) )

 

Ennél már csak egy össztelós jobb, hasonló teleszkóp beállítással.

Akkor tekerés közben semmit nem rugózik, viszont jól kivédi az út egyenlőtlenségeit.  :)


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1100
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Évekig kerestem a megfelelő nyerget és egy időben nekem is volt ilyen kombináció (Suntour rugós + WTB Vigo nyereg). Amióta megtaláltam a Brooks Cambium C17-et már elég a sima acél (Deore XT) nyeregcső is hozzá (sőt, amikor kombináltam próbaképp a rugós nyeregcsővel, inkább rosszabb lett a helyzet mert a derekam fájdult meg 20km után). Szerintem inkább a jó (ülőcsontoknak megfelelő szélességű, jó helyen alátámasztó) nyereg - egy kicsit ballonosabb gumival - megtalálása a kényelem kulcsa, rugózhat akármennyit a nyeregcső, nekem ez a tapasztalatom.

Lehet, nekem a rugós nyeregcső a boltbajárós, mindenemerev bringán van. Még az ülés is egy "fapad", szóval jól jön hozzá, cserébe alig használom.

Viszont a fully + rugós nyereg kombináció vicces :D Annyit mondjuk még nem tekertem vele, hogy a kényelmességéről is nyilatkozzak.

 

Bár ez lehet, hogy már másik topikba tartozó téma ^^