Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#1061
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Nálam a bevált setup elől Schwalbe 2.25 Rocket Ron (SnakeSkin) vagy 2.35 Racing Ralph merev villával, hátul 2.2-es RaceKing ProTection. Télen és nyáron, normál terepen, szikláson, meredeken, technikáson, szárazon vagy sárban, mindegy.

Ha ez segít... ;-)

 

Egyet tudok érteni azzal, hogy egész évben egyazon mindenes szett, minden terepre. Én is így használtam évekig a Continental Mountain King 2,4-et elöl, hátul meg... nos hátul mikor mit. A jelenlegi Raceking 2,2 páros viszont nagyon bejött... :)


  • j4ni likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1062
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nálam a bevált setup elől Schwalbe 2.25 Rocket Ron (SnakeSkin) vagy 2.35 Racing Ralph merev villával, hátul 2.2-es RaceKing ProTection. Télen és nyáron, normál terepen, szikláson, meredeken, technikáson, szárazon vagy sárban, mindegy.

Ha ez segít... ;-)


  • j4ni likes this

#1063
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Ha jól sejtem, Tig azért a 2,1-et ajánlja, mert ha tényleg saras terepre kell, akkor oda elvileg jobb lesz a keskenyebb. Ha inkább amolyan "mindenes" gumi kell, aminél a racekingnél komolyabb terepképességen van a hangsúly, benne természetesen esetlegesen saras részekkel, de nem kifejezetten dagványban használnád, akkor 2,25. Van ilyenem, pontosabban az előző változat, használható. :)


  • j4ni likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1064
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

igazán nagy dágványba egyik sem lesz jó, de akkor már inkább ron és abból is 2,1 es.

 

Köszi a választ!

 

igazán nagy dagonyába nem mennék el, élvezni is szeretném a tekerést.

A cél az lenne, hogy a Raceking mellé ami ugye nem szereti a sarat legyen valami ami nedves időben jobban teljesít mint a Raceking. Tehát az egydimenziós (száraz) Raceking mellé nem egy totális ellenpólust keresek, hanem valamit ami jól kiegészíti azt és például Mátrára nyugodt szívvel el tudok menni és nem azon agyalni, hogy akkor most száraz lesz-e a pálya vagy nem. Szeretném ezzel a két pár gumival lefedni az egész időjáráspalettát ami még élvezhető nekem (a totális dagonya ebbe nem tartozik bele).

 

Kérlek indokold meg, hogy Rocket Ronból miért a 2.1-es? A több sárférőhely miatt vagy esetleg kevesebb sarat szed föl?

Én nagyon élveztem a 2.0" után a 2.2" ballonosságát, szóval jól meg kell gondolnom, hogy ballonosságban visszafele akarok-e lépni.

Egyébként most 76Kg vagyok.

 

J.



#1065
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Sziasztok!

 

szeretnék venni a 26"x2.2" Race King Performance mellé -amivel szárazon meg vagyok elégedve- egy pár gumit esős saras időre is. Jelenleg ezeket látom fájdalomküszöbön belül:

 

https://www.bike-com...treifen-p40667/

illetve:

https://www.bike-com...treifen-p46879/

 

Életem első maratonja, a Bükk után megjött a kedvem, hogy több maratonra, teljesítménytúrára etc elmenjek (a győzelem/dobogó mindenféle reménye nélkül). Félek, hogy legközelebb az idő nem lesz olyan kegyes, mint múlt vasárnap Felsőtárkányban...

 

Nah, szóval:

-(1) V-fékem van, ez nyilván limitál: A 2.2-es Race King szélességéhez hogyan viszonyul a 2.25"-ös Rocket Ron illetve a 2.25", 2.35" ös Nobby Nic?

 

-(2) Hogy nehezítsek a dolgomon, taposópedállal nyomom, és nem tervezek váltani, semmi esetre nem kockáztatok egy lábsérülést -most is szar a sarkam-

Itt azt figyeltem meg, hogy bár bennem fölfele rengeteg erő van, de amikor a tapadás a határon van, akkor a taposópedál egyenetlen erőátvitele miatt gyakran megcsúszik a hátsó gumi, különösen laza, nedves talajon. Szeretném ezt a gumival amennyire lehet kompenzálni. Tudom, hogy az SPD lenne erre az értelmes megoldás.

 

-(3) Nyilván szükséges, hogy minél jobban öntisztuljon a gumi

 

-(4) Az alacsonyabb tömege miatt egyelőre a Rocket Ron tettszik jobban, ha meg tudok két gumin (2.25-öt feltételezve) 180gr-ot spórolni az nyilván nem rossz. A bicajom elég nehéz így is, nem kell rárakni még egy lapáttal. :)

 

Vélemények?

 

Előre is köszi a gyors infókat!

J.

igazán nagy dágványba egyik sem lesz jó, de akkor már inkább ron és abból is 2,1 es.


  • j4ni likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1066
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

szeretnék venni a 26"x2.2" Race King Performance mellé -amivel szárazon meg vagyok elégedve- egy pár gumit esős saras időre is. Jelenleg ezeket látom fájdalomküszöbön belül:

 

https://www.bike-com...treifen-p40667/

illetve:

https://www.bike-com...treifen-p46879/

 

Életem első maratonja, a Bükk után megjött a kedvem, hogy több maratonra, teljesítménytúrára etc elmenjek (a győzelem/dobogó mindenféle reménye nélkül). Félek, hogy legközelebb az idő nem lesz olyan kegyes, mint múlt vasárnap Felsőtárkányban...

 

Nah, szóval:

-(1) V-fékem van, ez nyilván limitál: A 2.2-es Race King szélességéhez hogyan viszonyul a 2.25"-ös Rocket Ron illetve a 2.25", 2.35" ös Nobby Nic?

 

-(2) Hogy nehezítsek a dolgomon, taposópedállal nyomom, és nem tervezek váltani, semmi esetre nem kockáztatok egy lábsérülést -most is szar a sarkam-

Itt azt figyeltem meg, hogy bár bennem fölfele rengeteg erő van, de amikor a tapadás a határon van, akkor a taposópedál egyenetlen erőátvitele miatt gyakran megcsúszik a hátsó gumi, különösen laza, nedves talajon. Szeretném ezt a gumival amennyire lehet kompenzálni. Tudom, hogy az SPD lenne erre az értelmes megoldás.

 

-(3) Nyilván szükséges, hogy minél jobban öntisztuljon a gumi

 

-(4) Az alacsonyabb tömege miatt egyelőre a Rocket Ron tettszik jobban, ha meg tudok két gumin (2.25-öt feltételezve) 180gr-ot spórolni az nyilván nem rossz. A bicajom elég nehéz így is, nem kell rárakni még egy lapáttal. :)

 

Vélemények?

 

Előre is köszi a gyors infókat!

J.


Edited by j4ni, 2016. August 12. - 14:47.


#1067
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Elnézést, töröltem a hozzászólást, mert rossz helyre írtam.


Edited by ultio, 2016. August 07. - 20:41.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1068
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts
Meg is adta magát ma reggelre. Szerintem a szelep belső része tekeredett ki, legalábbis az első kerékhez mérve, de nem kockáztatok, kuka. Országútiba egy 50g-os belső mennyire megbízható. (Continental Race Supersonic 18/25 622/630.

#1069
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

Lehet az lesz akkor, nekem is ennyi idő kellett neki.



#1070
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts
Kedden mentem. Majd megfigyelem holnap milyen lesz. Ha lassú defekt, nagyon lassú lehet, mert ma gurulás után sem változott semmit. 4 nap után viszont nem maradt benne semmi.

#1071
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

Mikor mentél vele utoljára? Lehet lassú defekt, nekem az volt a hátsó kerekemben.



#1072
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts
Ma indultam volna tekerni és észrevettem, hogy teljesen le van eresztve a hátsó gumi. (Continental grand prix 4000 s2 a külső és Schwalbe sv20 40mm szingo a belső.) Semmi sérülés, felpumpáltam, semmi hang, mentem egy 40-est és még mindig semmi. Nem ereszt. Mi lehetett vele? Volt már ilyen valakinek.

#1073
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Hát minél jobban kopnak a bütykök és simább a gumi, pont hogy annál könnyebb tekerni.
Nem fog leszakadni a külső, lejárhatod addig, amíg a szövet már kilátszik, bár örömöd nem sok lesz benne, mert akkor már semmit nem fog tartani a gumi.

Mióta láttam, hogy kopik, elkezdtem aszfalt felé járni inkább. Gondoltam, gyorsan megadom neki a kegyelemdöfést.

Aham... már nem is tudom, mikor volt ez, nem akaródzik elkopni neki :D

 

Amúgy az fordult meg a fejemben, hogy a bütyök lassít, de ahogy kopik a gumi, és a bütykök már alig látszanak, onnantól egyre nagyobb felület éri az aszfaltot, és az még jobban visszahúz.

 

Este még bedobok egy képet, ha el nem felejtem, de eddig mindenhol elvitt a gumi. Még úgy is, hogy most már közelebb van a semi-slick-hez, mint a bütyköshöz.



#1074
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Ha már meglehetősen kopott a gumi, az okozhat olyan érzést, mintha folyamatosan húznám a féket/lekvárban tekernék?

 

Maxxix Ignitorról, vagy a Dy-No-Mite-ról van szó, hirtelen nem tudom, de a középső bütykök már nehezen kivehetők.

Amúgy is, lesz ebből valaha tükörsima (akkor cserélném), vagy csak azt kockáztatom, hogy egyszer csak a komplett külső leszakad? :rolleyes:

Hát minél jobban kopnak a bütykök és simább a gumi, pont hogy annál könnyebb tekerni.
Nem fog leszakadni a külső, lejárhatod addig, amíg a szövet már kilátszik, bár örömöd nem sok lesz benne, mert akkor már semmit nem fog tartani a gumi.



#1075
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Ha már meglehetősen kopott a gumi, az okozhat olyan érzést, mintha folyamatosan húznám a féket/lekvárban tekernék?

 

Maxxix Ignitorról, vagy a Dy-No-Mite-ról van szó, hirtelen nem tudom, de a középső bütykök már nehezen kivehetők.

Amúgy is, lesz ebből valaha tükörsima (akkor cserélném), vagy csak azt kockáztatom, hogy egyszer csak a komplett külső leszakad? :rolleyes:



#1076
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

.. még toldd meg egy teleszkópos nyeregcsővel. Be lehet olyan keményre állítani, hogy tekerés közben még merev legyen, de ha valami ütős dolgon áthaladsz, akkor ott már összenyomódik a teleszkóp. Pápá, fenékfájdalom :) (hatalmas, rugós nyereggel pláne, de szerintem itt azt sokan nagynak, nehéznek, rondának, akárminek mondanák, pedig nagyon jó egy ilyen fotel :) )

 

Ennél már csak egy össztelós jobb, hasonló teleszkóp beállítással.

Akkor tekerés közben semmit nem rugózik, viszont jól kivédi az út egyenlőtlenségeit.  :)


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1077
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Évekig kerestem a megfelelő nyerget és egy időben nekem is volt ilyen kombináció (Suntour rugós + WTB Vigo nyereg). Amióta megtaláltam a Brooks Cambium C17-et már elég a sima acél (Deore XT) nyeregcső is hozzá (sőt, amikor kombináltam próbaképp a rugós nyeregcsővel, inkább rosszabb lett a helyzet mert a derekam fájdult meg 20km után). Szerintem inkább a jó (ülőcsontoknak megfelelő szélességű, jó helyen alátámasztó) nyereg - egy kicsit ballonosabb gumival - megtalálása a kényelem kulcsa, rugózhat akármennyit a nyeregcső, nekem ez a tapasztalatom.

Lehet, nekem a rugós nyeregcső a boltbajárós, mindenemerev bringán van. Még az ülés is egy "fapad", szóval jól jön hozzá, cserébe alig használom.

Viszont a fully + rugós nyereg kombináció vicces :D Annyit mondjuk még nem tekertem vele, hogy a kényelmességéről is nyilatkozzak.

 

Bár ez lehet, hogy már másik topikba tartozó téma ^^



#1078
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 432 posts

Ha nem Fully-d van (márpedig ha ennyit jelent a gumi, gondolom, hogy nem), akkor még toldd meg egy teleszkópos nyeregcsővel. Be lehet olyan keményre állítani, hogy tekerés közben még merev legyen, de ha valami ütős dolgon áthaladsz, akkor ott már összenyomódik a teleszkóp. Pápá, fenékfájdalom :) (hatalmas, rugós nyereggel pláne, de szerintem itt azt sokan nagynak, nehéznek, rondának, akárminek mondanák, pedig nagyon jó egy ilyen fotel :) )

Évekig kerestem a megfelelő nyerget és egy időben nekem is volt ilyen kombináció (Suntour rugós + WTB Vigo nyereg). Amióta megtaláltam a Brooks Cambium C17-et már elég a sima acél (Deore XT) nyeregcső is hozzá (sőt, amikor kombináltam próbaképp a rugós nyeregcsővel, inkább rosszabb lett a helyzet mert a derekam fájdult meg 20km után). Szerintem inkább a jó (ülőcsontoknak megfelelő szélességű, jó helyen alátámasztó) nyereg - egy kicsit ballonosabb gumival - megtalálása a kényelem kulcsa, rugózhat akármennyit a nyeregcső, nekem ez a tapasztalatom.



#1079
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Kicseréltem a 658g-os külsőt egy 591g-osra, így most elöl-hátul van rendes gumi (Raceking 2.2 26") belsőnek meg latex kerül bele. Most jöttem a kipróbálásról (HHH-Árpád kilátó-Kecske hegyi kf, etc).

 

Hát eszméletlen! Eddig (a legutóbbi 1.75-ös városi virsliket leszámítva) csak budget gumijaim voltak, kb. ez a 2000Ft-os Kenda szint (ilyenem konkrétan volt):

http://webbicikli.hu..._K886_KLAW_REAR

és ezt általában "kellemes" 3.0bar-on használtam. Utána a városi virsliket 4.5-5bar-on (a napokban ezekkel is voltam terepen)

 

E:2.0bar, H:2.3bar-ra fújtam, így a korábbiakhoz olyan volt mintha kétkerekű SUV-n ülnék. Az elején önkéntelenül jó-párszor le kellett néznem a gumikra, nincs-e defektem.

 

Városban talán kevésbé haladtam, mint a repedésig pumpált vékony, slick-ké kopott semi-slickekkel, de a kényelem kárpótolt. Terepen fölfelé meg a korábbiakhoz képest mint az álom. Sokkal kevésbé pattogott a köveken gyökereken, érzésre jobb és könnyebb volt hajtani. Lefele meg olyan sebességeket produkáltam félelemérzet nélkül, hogy csak na. A végén azért fékeztem, mert tudtam, hogy éjszaka egyedül bukni nem lenne leányálom.

 

Szóval eddig nagyon meg vagyok elégedve. Remélem esőben sem szerepel le annyira mint amennyire a termék pozicionálása sejteti :)

Ha nem Fully-d van (márpedig ha ennyit jelent a gumi, gondolom, hogy nem), akkor még toldd meg egy teleszkópos nyeregcsővel. Be lehet olyan keményre állítani, hogy tekerés közben még merev legyen, de ha valami ütős dolgon áthaladsz, akkor ott már összenyomódik a teleszkóp. Pápá, fenékfájdalom :) (hatalmas, rugós nyereggel pláne, de szerintem itt azt sokan nagynak, nehéznek, rondának, akárminek mondanák, pedig nagyon jó egy ilyen fotel :) )



#1080
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

Kicseréltem a 658g-os külsőt egy 591g-osra, így most elöl-hátul van rendes gumi (Raceking 2.2 26") belsőnek meg latex kerül bele. Most jöttem a kipróbálásról (HHH-Árpád kilátó-Kecske hegyi kf, etc).

 

Hát eszméletlen! Eddig (a legutóbbi 1.75-ös városi virsliket leszámítva) csak budget gumijaim voltak, kb. ez a 2000Ft-os Kenda szint (ilyenem konkrétan volt):

http://webbicikli.hu..._K886_KLAW_REAR

és ezt általában "kellemes" 3.0bar-on használtam. Utána a városi virsliket 4.5-5bar-on (a napokban ezekkel is voltam terepen)

 

E:2.0bar, H:2.3bar-ra fújtam, így a korábbiakhoz olyan volt mintha kétkerekű SUV-n ülnék. Az elején önkéntelenül jó-párszor le kellett néznem a gumikra, nincs-e defektem.

 

Városban talán kevésbé haladtam, mint a repedésig pumpált vékony, slick-ké kopott semi-slickekkel, de a kényelem kárpótolt. Terepen fölfelé meg a korábbiakhoz képest mint az álom. Sokkal kevésbé pattogott a köveken gyökereken, érzésre jobb és könnyebb volt hajtani. Lefele meg olyan sebességeket produkáltam félelemérzet nélkül, hogy csak na. A végén azért fékeztem, mert tudtam, hogy éjszaka egyedül bukni nem lenne leányálom.

 

Szóval eddig nagyon meg vagyok elégedve. Remélem esőben sem szerepel le annyira mint amennyire a termék pozicionálása sejteti :)