Köszi srácok!
Majd esetleg tájékoztasd a bandát, hogy mi mellett döntöttél.
Engem érdekel, hogy a Smart Sam - Urban univerzális irány, vagy az aszfalton is gyors terepgumi lesz a befutó.
Rabbit módosította - 2023. október 13. - 13:00
Köszi srácok!
Majd esetleg tájékoztasd a bandát, hogy mi mellett döntöttél.
Engem érdekel, hogy a Smart Sam - Urban univerzális irány, vagy az aszfalton is gyors terepgumi lesz a befutó.
Rabbit módosította - 2023. október 13. - 13:00
+1 szavazat a Schwalbe Smart Sam külsőre! Városba is jó a középső futóél miatt és terepen is kb 100%-os, elképesztő köves helyeken simán felmentem vele. Szintén több ezer km város/terep után alig van rajta kopás. Ha meg a DD (Double Defense) változatot veszed, a defekt miatt sem kell aggódnod. Ma is (kb minden nap!!) kb 4-5 Királydinnyét húztam ki belőle - semmi hatással rá.
Nekem a Conti Race King az életem csalódása. Igen, könnyű és gördül is de terepen nem olyan jó szerintem és szó szerint értsd, az első csepp nedvességnél jégpályán érzed magad alatt a talajt. Ilyet pl Schwalbe gumin még nem éreztem soha.De ez a magánvéleményem. Más meg szereti.
Raceking ügyben +1, valóban könnyen tud csúszni, de aszfalton jól el lehet lenni vele, és előre ezért is javasoltam a X-Kinget.
...és amit elfelejtettem: az utóbbi 1-2-3 évben Maxxis külsőkkel megyek (Forekaster, Ikon, Ardent Race és Rambler). ezek mindegyikével nagyon elégedett vagyok, jól működnek és meglepő módon egyiken sem látszik különösebb kopás, még a Rambleren sem, amit pedig főleg aszfalton használok. nem érzem, hogy különösebben visszafogna aszfalton és könnyeb terepen is jól elboldogul.szóval ezt (bár az enyém 38mm) ajánlom, ha létezik belőle "rendes" montis széles változat. vagy az Ardent Race/Ikon is jó lehet.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
+1 szavazat a Schwalbe Smart Sam külsőre! Városba is jó a középső futóél miatt és terepen is kb 100%-os, elképesztő köves helyeken simán felmentem vele. Szintén több ezer km város/terep után alig van rajta kopás. Ha meg a DD (Double Defense) változatot veszed, a defekt miatt sem kell aggódnod. Ma is (kb minden nap!!) kb 4-5 Királydinnyét húztam ki belőle - semmi hatással rá.
Nekem a Conti Race King az életem csalódása. Igen, könnyű és gördül is de terepen nem olyan jó szerintem és szó szerint értsd, az első csepp nedvességnél jégpályán érzed magad alatt a talajt. Ilyet pl Schwalbe gumin még nem éreztem soha.
De ez a magánvéleményem. Más meg szereti.
Ha már szó volt a simává koptatott gumikról: 29-esre melyek azok a külsők 2.2-2.4 szélességben, amik városban a legjobban gördülnek? Teljesen nem akarok lemondani a terepképességről, de sajnos az idő nagy részét betonon töltöm, szóval nagyon fontos a jó gördülés.
sválbe smart sam
alább említett race king
illetve a conti ruban -most ezt használom , egész jól gördül ,cca 3500 km (nagyrészt asfalt) gyakorlatilag nem látszik rajta kopás-, kivételesen nem csirkébb mint a névleges méret sőt. .. tőlem szokatlan hogy dícsérek egy conti mtb gumit, -és pénzt mondgy nem adtam volna érte ,de ha már így adódott felkerült, aztán maradt-
alább bm-es termékbemutató teszt
https://bikemag.hu/m...z-aszfaltot-is/
Ha már szó volt a simává koptatott gumikról: 29-esre melyek azok a külsők 2.2-2.4 szélességben, amik városban a legjobban gördülnek? Teljesen nem akarok lemondani a terepképességről, de sajnos az idő nagy részét betonon töltöm, szóval nagyon fontos a jó gördülés.
klasszikusan a conti x-king/race king (e/h) páros amolyan mindenes.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Ha már szó volt a simává koptatott gumikról: 29-esre melyek azok a külsők 2.2-2.4 szélességben, amik városban a legjobban gördülnek? Teljesen nem akarok lemondani a terepképességről, de sajnos az idő nagy részét betonon töltöm, szóval nagyon fontos a jó gördülés.
Smart Sam Performance amúgy rendkívül szimpatikus.
Ha meg gyárilag félslick-et választanál, jó szívvel ajánlom a Conti Travel Contactot. Nagyon megszerettem, pedig én aztán nem vagyok oda az ilyen futóéles rusnyaságokért.
Ha már Maxxis: egyik kedvenc márkám lett az elmúlt években. Tartós, átlagosnál nehezebben kopik, nedves körülmények között ha nem is a Schwalbe szintje, de jól teljesített.
Kivéve az Aspen 2.1 TR 2C EXO külsőket (nem olcsó fajta, ~50 EUR/db!), már a második púposodott ki és kellett kidobni ~2 év után, hiába nem volt különösebben kopott. Hasonlóan jártam egy Forekaster 2.2 TR 2C EXO-val. Csak hogy árnyaljam a képet.
Persze aki sokat megy ezekkel, 1-1.5 év alatt csereéretté kopnak, a többség nem éri el a durrdefekt-közeli szintet.
szerintem RelakS csak trollkodik...
Melyik részével?
Tényleg szövetig koptattam a Maxxist. Ha nem hiszed, este bedobok egy képet
A régi gumi meg még az előző bringámmal lett véve, annak a "gyári" gumijai, csak arra a bringára ilyen városi közlekedésre alkalmas sima gumit raktam (Kenda K847, városi "cirkálóra" jó az). Ez meg pihent a pincében pár társával együtt, gondoltam, elhasználom őket, mielőtt veszek egy normális gumit.
Amúgy meg pont arra számítottam, hogy mivel régi olcsó cucc, majd olyan kemény lesz, mint a kő, és inkább az lesz a bajom, hogy nem tudok megállni vele, meg kicsúszik alólam. Ez szerencsére nem jellemző rá.
A lényeg, hogy nem én nyikkantam meg, hanem a gumi ilyen.
Smart Sam Performance amúgy rendkívül szimpatikus.
RelakS módosította - 2023. augusztus 07. - 11:07
Mivel már rommá volt kopva a Maxxis, az egy slick gumi lett. Persze hogy megszoktad a jó gördülését. Egy vadi új gumi a fél centis bütykeivel természetesen nem lesz gördülő bajnok. Amúgy is, azon a nevenincs 90es évekbeli Ritchey Z-Max utánzaton (Deli??? Az mi?) az árából ítélve nem volt fő szempont hogy bütykös monti gumiként még jól is gördüljön.
Vagy megszokod ezt vagy veszel egy Schwalbe Nobby Nic-et, esetleg egy Smart Sam-et. (pl. én ezeket ismerem de majd mondanak a többiek más tippet) , azok bütykösek de gördülnek is normálisan.
simán...bár az említett maxxis sem egy alacsony gördülési ellenállású slick....
Nos, ami a Maxxist illeti, slick rész már stimmelt Direkt addig hajtottam, amíg kikukucskált a gumi alól a szövet. Más eddigre lehet, hogy már másik hármat is lecserélt volna.
Ahogy Prohardveren mondták: végig ki van fizetve
Külső és külső között lehet akkora különbség, hogy a csere óta úgy érzem, mintha bekapcsolt dinamós világítással közlekednék? Rommá kopott Maxxis Dy-No--Mite!-ot cseréltem régi ... Deli Tire-re (ilyen a mintája)
simán...bár az említett maxxis sem egy alacsony gördülési ellenállású slick....
Külső és külső között lehet akkora különbség, hogy a csere óta úgy érzem, mintha bekapcsolt dinamós világítással közlekednék? Rommá kopott Maxxis Dy-No--Mite!-ot cseréltem régi ... Deli Tire-re (ilyen a mintája)
Sziasztok!
Csak egy gyors tubeless kérdésem lenne.
Bár egy ideje tubeless ready gumit használok és a felni is az, eddig mindig belsővel volt összerakva.
Most kiváncsiság képp lepucoltam a felni belső oldalfalát és a gumit is áttöröltem az illeszkedő felületen, belső ki, simán felpattant műhelypumpával, látszólag egész jól tartja is a nyomást, kb fél bart ereszt egy nap alatt.
Érdemes löttyöt tenni bele? Vagy ennyi nyomásvesztés teljesen ok és használjam bátran lötty nélkül?
(Szerintem anno volt már szúrásos defekt a gumival,lehet van valami pici lyuk rajta ) gondolom ez miatt érdemes lenne.
Tudom, hogy hitvallás a lötty téma, mindenki mást preferál. Az oko milk-ről és a Continental Revo sealantról olvastam, hogy viszonylag sokáig folyékony állagú marad és jól tömítenek, sztem ezek közül választok egyet, ha érdemes.
Kicsit félek a dzsuvától amit csinál, de ha nyugodt montizás az eredmény, látom értelmét.
Szerintem rakjál bele löttyöt, mert akkor hetekig nem kell vele foglalkoznod hogy eresztett-e nyomást.
OKO-ból nekem nem a tej, hanem a sűrűbb, a belsőbe való cucc volt (van), ez 100%-osan működött.
Viszont volt Conti Revo Sealantom is...na ez nálam leszerepelt alaposan. Életem legnagyobb szopását okozta. Mentem egy hideg téli reggelen melóba, egyszer csak hallom, érzem hogy defekt. Fröcskölt, folyt a tej orrán-száján a mini kis likon de a Conti nem csinált semmit. Mintha Mizó tej lett volna benne. Mivel kesztyűben nem tudsz, az újaim lefagytak mire megszereltem a Kerepesi út szélén a kereket.
Nálam nagyon bevált a Stans folyadék és a Schwalbe is - de ezt a Stans gyártja. Szóval a Stans az tuti jó tej.
Félelmed a tejtől nem értem de hát "Jobb félni mint megijedni". Igen, fél év után jó eséllyel kiszáradnak de akkor löttyintesz bele egy kicsit és kész.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Sziasztok!
Csak egy gyors tubeless kérdésem lenne.
Bár egy ideje tubeless ready gumit használok és a felni is az, eddig mindig belsővel volt összerakva.
Most kiváncsiság képp lepucoltam a felni belső oldalfalát és a gumit is áttöröltem az illeszkedő felületen, belső ki, simán felpattant műhelypumpával, látszólag egész jól tartja is a nyomást, kb fél bart ereszt egy nap alatt.
Érdemes löttyöt tenni bele? Vagy ennyi nyomásvesztés teljesen ok és használjam bátran lötty nélkül?
(Szerintem anno volt már szúrásos defekt a gumival,lehet van valami pici lyuk rajta ) gondolom ez miatt érdemes lenne.
Tudom, hogy hitvallás a lötty téma, mindenki mást preferál. Az oko milk-ről és a Continental Revo sealantról olvastam, hogy viszonylag sokáig folyékony állagú marad és jól tömítenek, sztem ezek közül választok egyet, ha érdemes.
Kicsit félek a dzsuvától amit csinál, de ha nyugodt montizás az eredmény, látom értelmét.
Kisherceg,mi baj lehet belőle?
kisebb, mint kellene, ezért kihasadhat.
(én is használtam "alulméretes" belsőt párszor, nem volt soha gondom vele, de nyilván ezt nem javaslom senkinek sem. lehet vele kísérletezni, de csak saját felelősségre.)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"