Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15884 replies to this topic

#761
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Speed vagy Speedgrip Addixot hasznalsz? En most akartam feltenni a Speedgrip Nobby Nicet a regi Pacestar helyett, de a teszt alapjan a Speedgrip akkor meg a Speednel is rosszabb lesz a Pacestarhoz kepest (pedig papiron meg a Speedgrip gordulese is kicsivel jobb a Pacestarnal)? Tubeless hasznalom (hatul 23 psi, elol 20 psi, 29x2,25). Van meg egy szett Pacestaros NN-em is, el akartam adni most, hogy megvan az Addix, de akkor lehet, hogy megis inkabb erdemes megtartani?

Tubeless szivargas nalam nem igazan volt meg oldalfalon sem (SnakeSkin Pacestar NN es RaRa)

 

speedrol van szo, speedgripet nem lehetett kapni akkor meg. a szivargas az oldalat nem erinti, csak foltok jelennek meg a futofeluleten, a levegot sem ereszti. nekem olyba tunik, hogy talan tul porozus az anyag, es ha all a bringa atszivarog rajta. nekem most jottek elo, hogy x hetig nem volt a monti hasznalatban, addig nem lattam rajta.

 

1017409d1443010444-schwalbe-thunder-burt


Edited by arn, 2017. November 23. - 15:13.


#762
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts

Én nem tudom, hogy ezeknek a teszteknek külső szempontjából van-e értelme. Laboratóriumi körülmények között ha minden külsőt ugyan azon a felnin mérnek meg akkor azon a felnin, azokkal a beállításokkal (nyomás pl) kapunk összehasonlítható értékeket amiből lehet következtetni valamire. Ezeket az Addix külsőket biztosan nem 17 mm-es felnikre tervezték már, viszont ha 22-23 mm-es felnikkel teszteltek volna akkor nem lehetne összehasonlítani tisztességesen a régi modellekkel (és a többi tesztelt modellel) hiszen akkor meg azt követelné sok olvasó, hogy a régi gumikat teszteljék le széles felnivel :). Én Evo RaRo és RaRa Speed külsőket hajtok és nagyon kedvelem őket tehát a teszt eredménye nem érdekel amúgy és nem is fáj. Előre Speedgrip-et vettem volna de nem lehetett kapni. Nevetséges amit az elmúlt hónapokban műveltem a külsők cserélgetésével (a sok pénzről nem is beszéljünk) most nyugodtam meg, hogy ismét a jól bevált modellek vannak fent elöl és hátul is. Abszolút egyén függő, hogy kinek mi jön be, a kerékpározási stílustól a tudásig, nyomásig, felni szélességig, terepig, minden befolyásoló tényező. A Race King-et nem szerettem, itt sokan használják nagy megelégedéssel. Van a fórum olyan user aki 1.2-1.3 barral megy és belsővel (én még TL sem megyek ennyivel), biztosan más szempontokat vesz figyelembe mint amit a teszt gép :). Nem tudom ki mit tud levonni abból, hogy az egyik gumi a másiknál gördülési szempontból milyen, hiszen lehet egy kanyarban vagy egy technikás emelkedőn a sokszorosát hozza vissza.  

Egy adott méretű autóguminál talán nincs ennyi változó, hiszen senki nem jár 1.2 barral például.  

Szóljatok, ha rosszul látom! :)  

RaRa Speeddel milyen tapasztalataid vannak, miota hasznalod? Elol Speedgrip NN-et fogok feltenni, hatulra szivesen tennek akar Speed NN-et (nem gyartjak :( ) vagy Speedgrip RaRa-t (szinten nem gyartjak :( ). Szoval lehet, hogy felmenne egy Speed RaRa (vagy siman Speedgrip NN). Amugy 22,5mm-es (belso szelesseg) tubeless felnin



#763
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts

a tesztelő áttérhetne a mai XC felnik egyikére. +tubeless setuppal szintén mérném a helyében. 17mm-es belső szélességű felnin, mikor már az XC felnik mind 22-23mm belső szélességűek... Gyanítom, a Schwalbe már ezekre optimalizálta az Addix sorozatot.

Az az 1-2 Watt alig pár másodpercet jelent csak mondjuk egy 5 km-es mászáson. Tegyük fel, hogy valóban nagyobb a gördülési ellenállása. Mégis, ha a külső minősége jobb, mint a régiek, akár érhet ennyit ez a minimális veszteség...

Igen, a 17c felni tenyleg fura igy 2017-ben egy 2,25"-es guminal. Mondjuk a Speci Ground Control eleg rosszul szerepelt anno a tesztjeben, de nekem pl. teljesen bevalt.

 

A masik gyanus dolog az Addix gumikkal kapcsolatban viszont az, hogy nem keves helyen (mtbr.com Addix forum, CRC velemenyek, fotokkal) paran panaszkodtak arra, hogy kvazi uj (50-100 km hasznalat) Addix Speedgrip gumi ugy lyukadt ki, hogy egy butyok gyakorlatilag leszakadt es az alatta talalhato gumiban meretes lyukat szakitott ki. Az is igaz, hogy korabban a Pacestar Schwalbekra is sokan panaszkodtak tartossag szempontjabol, de nekem azokkal sem volt igazan gondom.



#764
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,575 posts

Én nem tudom, hogy ezeknek a teszteknek külső szempontjából van-e értelme. Laboratóriumi körülmények között ha minden külsőt ugyan azon a felnin mérnek meg akkor azon a felnin, azokkal a beállításokkal (nyomás pl) kapunk összehasonlítható értékeket amiből lehet következtetni valamire. Ezeket az Addix külsőket biztosan nem 17 mm-es felnikre tervezték már, viszont ha 22-23 mm-es felnikkel teszteltek volna akkor nem lehetne összehasonlítani tisztességesen a régi modellekkel (és a többi tesztelt modellel) hiszen akkor meg azt követelné sok olvasó, hogy a régi gumikat teszteljék le széles felnivel :). Én Evo RaRo és RaRa Speed külsőket hajtok és nagyon kedvelem őket tehát a teszt eredménye nem érdekel amúgy és nem is fáj. Előre Speedgrip-et vettem volna de nem lehetett kapni. Nevetséges amit az elmúlt hónapokban műveltem a külsők cserélgetésével (a sok pénzről nem is beszéljünk) most nyugodtam meg, hogy ismét a jól bevált modellek vannak fent elöl és hátul is. Abszolút egyén függő, hogy kinek mi jön be, a kerékpározási stílustól a tudásig, nyomásig, felni szélességig, terepig, minden befolyásoló tényező. A Race King-et nem szerettem, itt sokan használják nagy megelégedéssel. Van a fórum olyan user aki 1.2-1.3 barral megy és belsővel (én még TL sem megyek ennyivel), biztosan más szempontokat vesz figyelembe mint amit a teszt gép :). Nem tudom ki mit tud levonni abból, hogy az egyik gumi a másiknál gördülési szempontból milyen, hiszen lehet egy kanyarban vagy egy technikás emelkedőn a sokszorosát hozza vissza.  

Egy adott méretű autóguminál talán nincs ennyi változó, hiszen senki nem jár 1.2 barral például.  

Szóljatok, ha rosszul látom! :)  



#765
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

a tesztelő áttérhetne a mai XC felnik egyikére. +tubeless setuppal szintén mérném a helyében. 17mm-es belső szélességű felnin, mikor már az XC felnik mind 22-23mm belső szélességűek... Gyanítom, a Schwalbe már ezekre optimalizálta az Addix sorozatot.

Az az 1-2 Watt alig pár másodpercet jelent csak mondjuk egy 5 km-es mászáson. Tegyük fel, hogy valóban nagyobb a gördülési ellenállása. Mégis, ha a külső minősége jobb, mint a régiek, akár érhet ennyit ez a minimális veszteség...


  • steveadorjan likes this

#766
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts

elso gordulesi tesztek... speed addix https://www.bicycler...ddix-speed-2017

 

rosszabbnak hoztak ki, mint a regit, pedig en baromira nem ereztem kulonbseget az x-king, race king, rocket ron kozott a tavalyi evbol. az addixnal igen, raadasul terepen kevesbe muanyagos mint a korabbi pacestar keverek, jobban csillapit (es gordul), vmivel magasabb nyomason is hasznalom.

 

viszont ha sokat all a bringa, ennel is jonnek a futofeluleten a foltok... a rocket ronnal nem latom, de a thunderburtnel igen. bar ezzel nemtom mennyire erdemes foglalkozni, mert a nem tubeless gumim is csinalta, aztan fel ev mulva szinte ugyanannyi latexlottyot boritottam ki belole, mint amennyit beletoltottem.

Speed vagy Speedgrip Addixot hasznalsz? En most akartam feltenni a Speedgrip Nobby Nicet a regi Pacestar helyett, de a teszt alapjan a Speedgrip akkor meg a Speednel is rosszabb lesz a Pacestarhoz kepest (pedig papiron meg a Speedgrip gordulese is kicsivel jobb a Pacestarnal)? Tubeless hasznalom (hatul 23 psi, elol 20 psi, 29x2,25). Van meg egy szett Pacestaros NN-em is, el akartam adni most, hogy megvan az Addix, de akkor lehet, hogy megis inkabb erdemes megtartani?

Tubeless szivargas nalam nem igazan volt meg oldalfalon sem (SnakeSkin Pacestar NN es RaRa)



#767
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

elso gordulesi tesztek... speed addix https://www.bicycler...ddix-speed-2017

 

rosszabbnak hoztak ki, mint a regit, pedig en baromira nem ereztem kulonbseget az x-king, race king, rocket ron kozott a tavalyi evbol. az addixnal igen, raadasul terepen kevesbe muanyagos mint a korabbi pacestar keverek, jobban csillapit (es gordul), vmivel magasabb nyomason is hasznalom.

 

viszont ha sokat all a bringa, ennel is jonnek a futofeluleten a foltok... a rocket ronnal nem latom, de a thunderburtnel igen. bar ezzel nemtom mennyire erdemes foglalkozni, mert a nem tubeless gumim is csinalta, aztan fel ev mulva szinte ugyanannyi latexlottyot boritottam ki belole, mint amennyit beletoltottem.


Edited by arn, 2017. November 22. - 18:40.


#768
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

mar parszor felfedeztek a spanyolviaszt, az evek megvalaszoljak, hogy ez lesz e a tuti.

 

en a rugalmassagara lennek kivancsi lennek, az befolyasolja a gordulest, csillapitast. a hasonlo megoldasok eddig nem nagyon valtak be. a plusz anyag mindig rosszabb ilyen szempontbol (a tubeless max egy latex hartya) - esetleg vekonyfalu gumikkal lenne erdekes, ugy sulyban meg elonyosebb is lenne, csak megint elojonne a fal serulekenysege, gordulesben meg ki tudja.

 

Der Eclipse rollt wie ein Sack Nüsse und das merkt man auch.


Edited by arn, 2017. November 22. - 18:31.


#769
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,205 posts

Igen, én is hasonlóan érzek... viszont 20% kedvezménnyel már egész emészthető, legalábbis a nyerhető grammok még mindig így a legolcsóbbak, azt gondolom.  

Viszont, ha csak annyit bír/visel mint pl egy latex belső, akkor annyiba is kellene kerülnie (kb 3e ft), és valójában a latexet is letette az ember pár év próbálkozás után...  

 

Én szerettem a latexbelsőt, nem tapasztaltam semmi hátrányát. Most is elmélkedek rajta, hogy a 27,5 külsőkbe inkább az kellene, nem hagyományos butyl. Kár, hogy nem rendeléskor jutott eszembe... :(


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#770
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

EZ kifejezetten tetszett a cikkben(??) leírtak alapján. Aztán megláttam a linken az árát. :(

 

 

Igen, én is hasonlóan érzek... viszont 20% kedvezménnyel már egész emészthető, legalábbis a nyerhető grammok még mindig így a legolcsóbbak, azt gondolom.  

Viszont, ha csak annyit bír/visel mint pl egy latex belső, akkor annyiba is kellene kerülnie (kb 3e ft), és valójában a latexet is letette az ember pár év próbálkozás után...  



#771
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,205 posts

EZ kifejezetten tetszett a cikkben(??) leírtak alapján. Aztán megláttam a linken az árát. :( 

 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#772
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Kb a 2.4es xking felel meg a 2.2es race kingnek vagy az uj addixeknek.

Mkbol epp iden jon ujabb minta.

#773
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,205 posts
Elöl-hátul conti x-king racesport van, 2,4 méretben. Hárul le vagyok nyűgözve, sokkal jobb, mint 2,2-ben volt ugyanez. Elöl sem rossz, de kiegyensúlyozottabbnak érezném valami harapósabb, agresszívabb mimtával. A conti trailkingje tetszik, de kiváncsi vagyok, van-e ötletetek valami jobbra. Olyasmi kellene, amin nincs 'vállas' átmenet a szélső bütyöksornál, mer' azt úúútálom.
(Belsőt használok.)

Alert, múltbarévedés következik!! A régi conti mountain kinget szerettem, szóval valami hasonló jó volna.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#774
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Elolrol ~1500km utan dobtam ki, mert ugyanugy jottek az ok nelkuli defektek.
Lehet az uj Addix keverekek jobbak, de most elvagyok itt a Contikkal.

 

akkor nem kimeled oket :) nalam elol eleg sokaig elmegy egy rocket ron.

tubelessel hogy jott defekt? csak azert kerdem, mert nekem meg sose volt, csak amikor kivagtam az oldalat.



#775
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 posts
  • LocationBad Goisern

Most tettem le örökre a Conti RK gumikat (ugyan ezt a drágább fajtát) tehát hozzám a Schwalbe sokkal jobban passzol. 
A Rocket Ron az biztosan erősen javasolt hátra? 
A Rocket Ron oldalon nem írják, hogy előre jó csak, de a Racing Ralph oldalon említik, hogy RaRa hátsó gumihoz RaRo szuper előre: https://www.schwalbe...cing-ralph.html
Works perfectly on the rear wheel in combination with Rocket Ron[/size]


Elolrol ~1500km utan dobtam ki, mert ugyanugy jottek az ok nelkuli defektek.
Lehet az uj Addix keverekek jobbak, de most elvagyok itt a Contikkal.

#776
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,575 posts

Most tettem le örökre a Conti RK gumikat (ugyan ezt a drágább fajtát) tehát hozzám a Schwalbe sokkal jobban passzol. 

A Rocket Ron az biztosan erősen javasolt hátra? 

A Rocket Ron oldalon nem írják, hogy előre jó csak, de a Racing Ralph oldalon említik, hogy RaRa hátsó gumihoz RaRo szuper előre: https://www.schwalbe...cing-ralph.html

Works perfectly on the rear wheel in combination with Rocket Ron

 

  



#777
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Schwalbe szerint is az egyik “legkoposabb” minta, de erdemes az ujabb keverekeket is probalni, mert a speedgrip allitolag 2x tartosabb. En speedeket vettem, mert egyszeruen nem tekerek annyit, hogy erdekeljen ez a szempont.

A speedet egyertelmuen jobb osszessegeben hasznalni, mint a tavalyi contikat. De contiek is ujabb mintakkal jonnek iden.

Edited by arn, 2017. October 18. - 07:33.


#778
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 posts
  • LocationBad Goisern

gumik.jpg

 

 

Schwalbe Rocket Ron Evolution SnakeSkin VS Continental RaceKing Protection
Mindkettő 1200 km után azonos körülmények (Salzkammergut) közt. 
Azt hiszem nem kérdés, hogy számomra az 50g plusz a Conti esetében bőven megéri, hogy nem várok néhány száz km után a spontán defektekre.
Biztos más körülmények közt tartósabb a Schwalbe, de gondoltam megosztom a képeket, mert elég gyakran előjön kérdésként, hogy melyiket a kettő közül XC/Maraton felhasználásra.


Edited by dzsonhee, 2017. October 17. - 19:05.

  • Kisherceg and zscs like this

#779
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Találtam egy talán hasznos dolgot a belsők méretezéséről :  

https://bikepro.hu/c...5ada536c93ac23a

 

Bels%C5%91%20gumi%20m%C3%A9retek.JPG?v=n


Edited by Balu1, 2017. September 14. - 17:47.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#780
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,692 posts

A DT szerint 2,1-2,2 szelessegig simän elmehetsz.

https://pictures.dts..._WEB_ZZ_001.pdf


Edited by marton, 2017. September 14. - 10:41.

Marci