Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#741
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Maxxis külsőkből 1 Aspen és 2 Ikonom volt/van most. Ardentről nem tudok nyilatkozni.

 

Nekem a EXO verziók vannak, az Aspen 2C és az Ikonok 3C verziók. Kopásállóságuk nagyon jó, legalább 2x annyit bírnak (nálam), mint a Schwalbe Evo külsői. Defektállóságuk hasonló, mint a többié, itt nem tapasztaltam különbséget a Continental, Maxxis és Schwalbe-k közt, nálam az utóbbi 2-3 évben mindegyik gyártó gumijai jól teljesítettek. Tapadásuk szerintem valahol a Schwalbe környékén van, jobb, mint a Conti külsőké, nedves sziklás terepen hasonlóan csúszkál.

Német és angol mérések alapján a Maxxis külsők gördülési ellenállása pár Wattal magasabb, mint a Schwalbe versenyzős XC külsőié.

Nagyon jó minőségűek, a tubeless install könnyű velük.

 

Az Ikon már egészen agresszív minta első kerékre, úgy tapasztaltam. Hátra nekem bőven elég az Aspen - természetesen próbáltam az Ikont is hátul, XC-hez már sok is egy Ikon hátra (nekem).


zscs módosította - 2018. február 07. - 15:19


#742
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Két konkrét maxxis gumival kapcsolatban van valakinek tapasztalata/véleménye? 

 

Maxxis Ikon: https://www.bike-com...ng-Tyre-p59636/

 

Maxxis Ardent: https://www.bike-com...ng-Tyre-p46070/

 

Köszi!



#743
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás

Miért is? Mondjuk tubelessnél ez gondolom valamivel egyszerűbb, mint belsős rendszernél defektvédelem gyanánt :D

A Joe's No Flat tömlő a képembe robbant (szinte), aminek vagy én vagyok az oka, vagy nem, de ez után inkább vettem Schwalbe Doc Blue-t. Ezt a gumi felrakása után töltöm be. Szelep kicsavar, adagoló edényből bepumpál, szelep visszacsavar.

Amúgy ez is, és a slime is nekem befogja a szelepet. A slime 2 év alatt szép lassan, a doc blue hónapok alatt. Olyankor kerék leereszt, szelep ki, szmötyi kipiszkál, szelep vissza. Van otthon ócó kínai szelepem arra az esetre, ha ettől tönkremennének, de egyelőre bírják a strapát :D Presta szelepekről van szó.

1 euroert lehet venni Schwalbe presta-szelepmagot (nem tudom, hogy a valve core-nak mi a szep forditasa) is. Mondjuk az is Kinaban keszul :) En mar csereltem a DT tubeless gyari szelep magjat egy ilyen Schwalbe-ra.



#744
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Barmelyik eltomitheti, varni kell kicsit 12 ora allasnal, mielott hasznalod. En is jartam ugy, hogy beszorult a gumitormelek, es leeresztett, mert nem tomitett.

#745
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Ezzel vigyázni kell, mert nem csak a sérüléseket, de a szelepet is könnyen eltömítheti, így betölteni a külső felrakása előtt érdemes.

 

 

Miért is? Mondjuk tubelessnél ez gondolom valamivel egyszerűbb, mint belsős rendszernél defektvédelem gyanánt :D

A Joe's No Flat tömlő a képembe robbant (szinte), aminek vagy én vagyok az oka, vagy nem, de ez után inkább vettem Schwalbe Doc Blue-t. Ezt a gumi felrakása után töltöm be. Szelep kicsavar, adagoló edényből bepumpál, szelep visszacsavar.

Amúgy ez is, és a slime is nekem befogja a szelepet. A slime 2 év alatt szép lassan, a doc blue hónapok alatt. Olyankor kerék leereszt, szelep ki, szmötyi kipiszkál, szelep vissza. Van otthon ócó kínai szelepem arra az esetre, ha ettől tönkremennének, de egyelőre bírják a strapát :D Presta szelepekről van szó.



#746
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

en is kb 2011 vege ota hasznalok tubelesst, eloszor stanst, aztan kiprobaltam a joest, majd gyorsan visszatertem a stansre :D egyszer szakadt ki az oldalfal a cxen,ami azonnal nyomasvesztessel jart, de kb ennyiszer hagyott cserben. egyedul telen viszek magammal potbelsot, kb felevente ellenorzom, toltok utana.



#747
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Versenyszezon elején betöltök 70-80ml-t és őszig nem foglalkozom vele



#748
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás

2011 júniusa óta megyek tubeless-szel. Először Joe's NoFlats lötyit használtam, aztán abból az Eco verziót. Egy időben (2012-13 körül) áttértem a Continental sealantre, majd Joe's eco ismét.

2014-től csak Stans notubes. Abból a "sima" verziót használom alapvetően, kivéve nyáron.

Nyáron versenyzéshez a drága "race" verzió van a kerekeimben, mivel abban apró, nagyon vékony műanyagszálak vannak és minden szúrt defektet megfog, sőt, a vágottból az 5-6 mm-es sem probléma. Ezzel vigyázni kell, mert nem csak a sérüléseket, de a szelepet is könnyen eltömítheti, így betölteni a külső felrakása előtt érdemes.

Tökéletesen működik. Idén 8 hosszú táv versenyen indultam, volt defektem, de ez csak célba érkezés után tűnt fel abból, hogy csupa szmötyi a váz.

Szezon végére általában 8-10 szúrt "defekt" helye minimum van minden külsőmben. A bő 6 év alatt 2x kellett kókányolnom eddig, mikor a szmötyi nem fogta meg a szivárgást. Mindkettő esetben Schwalbe volt a külső egyébként, egyik esetben pedig az is közrejátszott, hogy nem volt elég defektgátló a kerékben.

A Stan's Race mennyi ideig marad folyekony (vagyis milyen gyakran csereled/frissited, felteve hogy nem csak versenyre toltod be majd ki)? A szelepet tomitheti nyomasmeresnel is vagy fujasnal? Alapvetoen a kulso felpattintasa elott szoktam beletolteni, de ha hamar kiszarad es cserelni/potolni kell, akkor mondjuk eleg maceras ezert mindig lepattintani a gumit



#749
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

l. Először Joe's NoFlats lötyit használtam,  Egy időben (2012-13 körül) áttértem a Continental sealantre,

na az a2 pedig ugyanaz. csak a aconti drágább ...

 

vicces egyébként, hogy a svábli és s stans eredmények közt van különbség. (és mernék rá fogadni, hogy még legalább egy termék stans)

meg persze a körülmények nyilván nem hajszálra azonosak.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#750
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Egyszerűen kicseréled a verseny idejére a simát racéra, majd vissza?

 

...

Nyáron versenyzéshez a drága "race" verzió van a kerekeimben,

...



#751
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

2011 júniusa óta megyek tubeless-szel. Először Joe's NoFlats lötyit használtam, aztán abból az Eco verziót. Egy időben (2012-13 körül) áttértem a Continental sealantre, majd Joe's eco ismét.

2014-től csak Stans notubes. Abból a "sima" verziót használom alapvetően, kivéve nyáron.

Nyáron versenyzéshez a drága "race" verzió van a kerekeimben, mivel abban apró, nagyon vékony műanyagszálak vannak és minden szúrt defektet megfog, sőt, a vágottból az 5-6 mm-es sem probléma. Ezzel vigyázni kell, mert nem csak a sérüléseket, de a szelepet is könnyen eltömítheti, így betölteni a külső felrakása előtt érdemes.

Tökéletesen működik. Idén 8 hosszú táv versenyen indultam, volt defektem, de ez csak célba érkezés után tűnt fel abból, hogy csupa szmötyi a váz.

Szezon végére általában 8-10 szúrt "defekt" helye minimum van minden külsőmben. A bő 6 év alatt 2x kellett kókányolnom eddig, mikor a szmötyi nem fogta meg a szivárgást. Mindkettő esetben Schwalbe volt a külső egyébként, egyik esetben pedig az is közrejátszott, hogy nem volt elég defektgátló a kerékben.



#752
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás

Slime-ról gyakran jött már elő, hogy szinte csak jobb van nála a piacon. A tesztek is ezt igazolják. Íme egy a sok közül:

https://mbaction.com...alant-shootout/

Screen-Shot-2017-01-31-at-7.47.10-AM.png

Ismerem a teszte(ke)t, koszi. Nekem tenyleg nem volt meg gondom vele (de nem is azert irtam korabban, csak a Schwalbe porozussagarol volt szo, amit meg Slime-mal sem tapasztaltam annyira igazabol). A Stan's nekem nem alternativa, ezert kivancsi lennek mit hasznalsz/hasznaltok? Mint irtam, OrangeSealt kiprobalnam ha nem lenne annyira nehezkes beszerezni gazdasagos kiszerelesben. De nyitott vagyok mas tippekre is. Slime-bol most vettem az uj valtozatot (STR, ugy tudom itthon meg nem kaphato), de meg nem probaltam.


steveadorjan módosította - 2017. november 24. - 11:18


#753
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Slime-ról gyakran jött már elő, hogy szinte csak jobb van nála a piacon. A tesztek is ezt igazolják. Íme egy a sok közül:

https://mbaction.com...alant-shootout/

Screen-Shot-2017-01-31-at-7.47.10-AM.png



#754
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás

lehet az a baj.

Nem volt gond a Slime-mal, igazabol csak extra infokent emlitettem ahhoz, hogy alapvetoen nem volt szivargas a Schwalbeim futofeluleten (kiveve egy hasznalt RaRa-t, ami lehet, hogy ki volt mar szurva korabban). A Slime nem szarad ossze (egy ev utan csereltem) es nincs benne ammonia. Most vettem az uj valtozatot (STR) de meg nem probaltam ki, szoval nem tudom mennyire jo. Amugy szivesen kiprobalnam az Orangesealt, de csak dragan lehetne rendelni kulfoldrol egyelore



#755
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

 Pedig SlimePro-t hasznalok, ami eleg hig.

lehet az a baj.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#756
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás

Számomra szuper. Anyagát tekintve egy kicsit puhábbnak érzem mint ami régen volt (EVO, Snakeskin) de szerintem tök ugyan olyan a Speed használat közben. A többi keverékben lehet nagyobb különbség a régiekhez képest. 1.5 hónapja vannak fent (Pilis, Börzsöny, budai hegyek a terep) és szintén 22.5-es felnit használok, nem volt defektem.  Az arn féle szivárgással nem találkoztam a Speed változatoknál, a régiek nekem is szivárogtak de nem zavart nagyon. Egyébként 2 km után keresztbe beleállt az egyik bütyökbe egy kisebb rozsdás vaslemez (ezt nem veszem defektnek). Éppen egy 70 km-es körre indultam szóval kihúztam, 5 másodperc alatt megfogta a Stans lötty és mentem tovább. 

De ha dzsonhee-t kérdezed aki pár hozzászólással lentebb még képeket is szúrt be akkor biztosan ezt sem szeretné, de valószínűleg olyan sziklákat itt nem látok mint amilyeneket Ő kint. A Race King méretre nekem is jobban tetszett de nem barátkoztam meg velük. 

Koszi. A terep nekem is kb. ugyanaz. A dzsonhee-fele kopas nalam sem 1 ev alatt jelentkezik (igazabol meg 2 ev alatt sem) :P



#757
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.575 hozzászólás

RaRa Speeddel milyen tapasztalataid vannak, miota hasznalod? Elol Speedgrip NN-et fogok feltenni, hatulra szivesen tennek akar Speed NN-et (nem gyartjak :( ) vagy Speedgrip RaRa-t (szinten nem gyartjak :( ). Szoval lehet, hogy felmenne egy Speed RaRa (vagy siman Speedgrip NN). Amugy 22,5mm-es (belso szelesseg) tubeless felnin

 

Számomra szuper. Anyagát tekintve egy kicsit puhábbnak érzem mint ami régen volt (EVO, Snakeskin) de szerintem tök ugyan olyan a Speed használat közben. A többi keverékben lehet nagyobb különbség a régiekhez képest. 1.5 hónapja vannak fent (Pilis, Börzsöny, budai hegyek a terep) és szintén 22.5-es felnit használok, nem volt defektem.  Az arn féle szivárgással nem találkoztam a Speed változatoknál, a régiek nekem is szivárogtak de nem zavart nagyon. Egyébként 2 km után keresztbe beleállt az egyik bütyökbe egy kisebb rozsdás vaslemez (ezt nem veszem defektnek). Éppen egy 70 km-es körre indultam szóval kihúztam, 5 másodperc alatt megfogta a Stans lötty és mentem tovább. 

De ha dzsonhee-t kérdezed aki pár hozzászólással lentebb még képeket is szúrt be akkor biztosan ezt sem szeretné, de valószínűleg olyan sziklákat itt nem látok mint amilyeneket Ő kint. A Race King méretre nekem is jobban tetszett de nem barátkoztam meg velük. 



#758
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Nekem is ez az elso problemas schwalbem ilyen szempontbol.

#759
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás

speedrol van szo, speedgripet nem lehetett kapni akkor meg. a szivargas az oldalat nem erinti, csak foltok jelennek meg a futofeluleten, a levegot sem ereszti. nekem olyba tunik, hogy talan tul porozus az anyag, es ha all a bringa atszivarog rajta. nekem most jottek elo, hogy x hetig nem volt a monti hasznalatban, addig nem lattam rajta.

 

1017409d1443010444-schwalbe-thunder-burt

Ilyen 5 Schwalbebol (2 NN SS Evo Pacestar, 3 RaRA SS Evo Pacestar) egynel fordult eddig csak elo nalam (az egyik, korabban belsovel keveset hasznalt RaRa-nal). Pedig SlimePro-t hasznalok, ami eleg hig. De sok kepet lattam neten hasonlo problemarol, fel is voltam keszulve ra amikor tubelessesitettem a Nobbykat.



#760
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

a tesztelő áttérhetne a mai XC felnik egyikére. +tubeless setuppal szintén mérném a helyében. 17mm-es belső szélességű felnin, mikor már az XC felnik mind 22-23mm belső szélességűek... Gyanítom, a Schwalbe már ezekre optimalizálta az Addix sorozatot.

Az az 1-2 Watt alig pár másodpercet jelent csak mondjuk egy 5 km-es mászáson. Tegyük fel, hogy valóban nagyobb a gördülési ellenállása. Mégis, ha a külső minősége jobb, mint a régiek, akár érhet ennyit ez a minimális veszteség...

 

az aranyok nem hiszem, hogy valtoznanak... de lehet a schwalbe teljesen mashogy teszteli. szvsz olcsobb lett volna nekik a pacestart megtartani legalabb az egyik keverekkent. de vmiert megsem tettek.

 

az ilyen gordulesi tesztekben az sem jon vissza, hogy pl valamelyik minta jobban szetterul hatul, ha felfele kemenyebben taposod neki, es jelentosen megno az ellenallasa (igaz ez nem veletlen,a  tapadasa is jobb lesz). ezt speciel sokkal jobban megerzem.