Maxxis külsőkből 1 Aspen és 2 Ikonom volt/van most. Ardentről nem tudok nyilatkozni.
Nekem a EXO verziók vannak, az Aspen 2C és az Ikonok 3C verziók. Kopásállóságuk nagyon jó, legalább 2x annyit bírnak (nálam), mint a Schwalbe Evo külsői. Defektállóságuk hasonló, mint a többié, itt nem tapasztaltam különbséget a Continental, Maxxis és Schwalbe-k közt, nálam az utóbbi 2-3 évben mindegyik gyártó gumijai jól teljesítettek. Tapadásuk szerintem valahol a Schwalbe környékén van, jobb, mint a Conti külsőké, nedves sziklás terepen hasonlóan csúszkál.
Német és angol mérések alapján a Maxxis külsők gördülési ellenállása pár Wattal magasabb, mint a Schwalbe versenyzős XC külsőié.
Nagyon jó minőségűek, a tubeless install könnyű velük.
Az Ikon már egészen agresszív minta első kerékre, úgy tapasztaltam. Hátra nekem bőven elég az Aspen - természetesen próbáltam az Ikont is hátul, XC-hez már sok is egy Ikon hátra (nekem).
Köszi!
A magam technikai szintjéből kiindulva gondoltam, hogy hátra teszem az ikon-t és előre az ardent-et. Főleg kanyarban nem szeretném, hogy idő előtt boruljon ki alólam a bicikli, ez meg úgyis csak elől szempont inkább, úgyhogy körüljárom kicsit az aspen-t is.
Mennyire méretpontosak egyébként ezek a maxxis gumik? Értem ezalatt, hogy a 2,25-ös, ami elvileg 57mm, az egyrészt valóban ennyi-e, és ha igen, akkor a hurka legszélesebb pontján mérve, vagy a szélső bütyöksorok távolsága?
Azért néztem az egyszerűbb változatokat, mert nem cél a belső nélküli használat, de mondjuk defektet belsővel sem szeretnék kapni.