Szép idõ van Degecen?:DHa Danténál nem égett még ki akkor itthon senkinél nem fog.
Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#7061
Írta 2010. február 18. - 15:38
#7062
Írta 2010. február 18. - 14:11
Ha Danténál nem égett még ki akkor itthon senkinél nem fog.A latex belsöket kizárólag tárcsafékes kerekekhez ajánlom.
Hosszú lejtözés/fékezés közben a felmelegedett felni képes kiégetni a latex belsöt. Láttam ilyen esést, ezért irom.
A sebesség mindent megold.
#7063
Írta 2010. február 18. - 13:55
akik hasznalnak latexet: csak versenyzesre hasznaljatok (alkalmankent), vagy allandojelleggel?
azt hittem vmi mas kell hozza, mert nem lehet vulkanizalni, vagy ilyesmi. koszi az infokat.
3 éve, állandó jelleggel, Michelin, egy szett az outiban, egy szett a montiban. Összesen 1x kaptam defektet. Én szeretem
#7064
Írta 2010. február 18. - 13:50
Hosszú lejtözés/fékezés közben a felmelegedett felni képes kiégetni a latex belsöt. Láttam ilyen esést, ezért irom.
Latex 700% al elasztikusab mint egy "sima" belsö gumi, ezért nehezeb átszúrni, de sajnos nem höálló.
Ragasztani lehet:
#7065
Írta 2010. február 17. - 21:21
probaltam kicsit utanaolvasni: a vittoriat szidjak, a michelint vagy nagyon dicserik, vagy nagyon szidjak ugy latszik megosztja a nepet a latex dolog.
akik hasznalnak latexet: csak versenyzesre hasznaljatok (alkalmankent), vagy allandojelleggel?
azt hittem vmi mas kell hozza, mert nem lehet vulkanizalni, vagy ilyesmi. koszi az infokat.
Nekem mislen van bent állandó jelleggel és amikor kiszakítottam, meg tudtam ragasztani Tip-Top ragasztóval.
#7066
Írta 2010. február 17. - 20:32
A Pilis Kupán nyertem egy autószelepeset, annak még semmi baja nincs, csak nem megy bele a szelep a felnimbe...
Egyébként jó vele menni, én szeretem. Ja, és a defektet is vagy egy fél év rendszeres használat után kaptam.
Gumiteszt: IRC Mudmad 1.95: a 2008-as Crosskovácsi után újra feltettem... de most nem sárba, hanem hóba. Kb. 2,5 baron hagytam, hogy a letaposatlan részeken is inkább "ússzon", mint hogy süllyedjen.
Kb. olyan terepen mentem vele, mint amit Bikertigger mutatott a fotón.
Felfelé vannak "üres pedálfordulatok", amikor csak kaparod magad alatt a havat, de szerintem ez betudható annak, hogy már vizesedett a hó. Ahol már nagyon vizes volt, ott sem erõ, sem technika nem számított... toltam.
Lefelé azért csúszkált rendesen, meg hozzájön még az is, hogy béna vagyok a nyomtartásban, így néha a nyom melletti 25 centis szûz hóban találtam magam.
Lehet, hogy még egy kicsit alacsonyabb nyomáson kellett volna hagyni. Na majd legközelebb.
#7067
Írta 2010. február 17. - 19:56
milyen típusú latexet használtok?most én is elgondolkodtam a beszerzésén.eddig amit találtam az a vittoria,és a michelin
probaltam kicsit utanaolvasni: a vittoriat szidjak, a michelint vagy nagyon dicserik, vagy nagyon szidjak ugy latszik megosztja a nepet a latex dolog.
akik hasznalnak latexet: csak versenyzesre hasznaljatok (alkalmankent), vagy allandojelleggel?
Ragasztani ugyanúgy tudod mint a hagyományosat.
Amennyiben mégis átszúrná a belsõt a tüske nagyon nagy valószinüséggel csak otthon fogod észre venni másnap reggel (Vagy akkor sem) mert sokkal rugalmasabb mint a butil és egyszerûen olyan finoman rátapad a tüskére hogy alig ereszt el levegõt, a tömege meg szerintem 100-120gr lehet.
azt hittem vmi mas kell hozza, mert nem lehet vulkanizalni, vagy ilyesmi. koszi az infokat.
#7068
Írta 2010. február 17. - 19:38
#7069
Írta 2010. február 17. - 19:23
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#7070
Írta 2010. február 17. - 19:12
125g/126g/127g/133g a tömege a 4 latex belsõmnek.... a tömege meg szerintem 100-120gr lehet.
A sebesség mindent megold.
#7071
Írta 2010. február 17. - 18:38
Ragasztani ugyanúgy tudod mint a hagyományosat.asszem akkor kiprobalom, ha az aran tulteszem magam a bringa tomege nagyon nem erdekelt amugy sose, de a forgo tomegre erdemes kolteni.
ez alapjan csak elonyei vannak egy kommersz belsohoz kepest. vagy a rendszeres fujason kivul van vmi mas?
ugyanugy lehet puderezni? vagy nem is kell?
mivel lehet ragasztani?
vagyis meg vmi eszembe jutott ha szúrásos defekt van, ugyanugy ereszti a levegot, mint a masik? tehat nem minden defekt durrdefekt?
Amennyiben mégis átszúrná a belsõt a tüske nagyon nagy valószinüséggel csak otthon fogod észre venni másnap reggel (Vagy akkor sem) mert sokkal rugalmasabb mint a butil és egyszerûen olyan finoman rátapad a tüskére hogy alig ereszt el levegõt, a tömege meg szerintem 100-120gr lehet.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7072
Írta 2010. február 17. - 08:39
menet tapasztalatok érdekelnének,mennyire szakadós az oldala meg ilyenek.
régebben szinte csak vittoriát használtam (kb10 éve),akkoriban naon faxa volt. hamarabb kopott el a futófelület,mint kiszakadt.
amit az utóbbi 10 évben használtam:schwalbe,tufo,hutchinson,michelin. a schwalbe elég okés volt,a hutchinson oldala hamar megadta magát,bár még simán lehetett volna használni. elég magas profillal készítették,amit én nem igazán kedveltem. a michelin meg sztem a gumiemberükrõl mintázták a gumijukat,mert nagyon ballonosra sikeredett. a 23-as inkább 26-os volt. a tufo volt mind1ik közül sztem a legjobb,mert nagyon hasonló volt a szingóhoz a futása,tulajdonsága. mondjuk ennek is volt hátránya:a javítás nem mindig jött össze a trutyijával.
kicsit sokra sikeredett ez a szösszenet. szóval mit tudtok a vittoria rubino pro techrõl?
#7073
Írta 2010. február 17. - 08:21
ez alapjan csak elonyei vannak egy kommersz belsohoz kepest. vagy a rendszeres fujason kivul van vmi mas?
ugyanugy lehet puderezni? vagy nem is kell?
mivel lehet ragasztani?
vagyis meg vmi eszembe jutott ha szurasos defekt van, ugyanugy ereszti a levegot, mint a masik? tehat nem minden defekt durrdefekt?
#7074
Írta 2010. február 16. - 23:16
#7075
Írta 2010. február 16. - 23:02
Rugalmasabb, porózusabb anyag. Volt, hogy a gumiban volt 1 tüske, be is nyomta a belsõt, de nem lyukasztotta ki.
Én is úgy szakítottam ki egyszer a latexet, hogy gumicserénél nem akart kijönni a belsõ, elkezdtem rángatni, mert nem tudtam, hogy mitõl ragadt bele a külsõbe. Kiszakadt és csak utána láttam, hogy egy injekciós tû van a külsõben vagy 2 centi mélyen. Nagyon hegyes volt, de nem bírta átszúrni a latexet, csak akkor vágta ki, amikor elkezdtem rángatni.
Defektet 2 éve nem kaptam vele.
Én egyébként is minden elinduláskor ellenõrzöm a nyomást, akár latex van bent, akár butil, tehát nem kell sûrûbben fújnom a latex miatt.
#7076
Írta 2010. február 16. - 22:09
Ez pl egy latex belsõ:
Mod: Megy az tovább is :D
Nekem is 2.35 van hátul, és abban is ez van.
#7077
Írta 2010. február 16. - 22:00
Latex belsõ, könnyû, defekt állósága is fényévekkel jobb mint egy "könnyû sima belsõnek " cserébe sûrûben kell fújni. Nem ólcsó viszont nekem böven többet bír mint sima társai.
a latex defektallobb? ezt nem is tudtam pld?
ugy latom a michelin az elterjedt, de az 2.1ig megy.
#7078
Írta 2010. február 16. - 20:49
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7079
Írta 2010. február 16. - 19:08
2.25os kulsohoz kellene.
#7080
Írta 2010. február 16. - 16:01
Újabb kérdés:
Puha keverékû gumikat keresek (nem Maxxis,újat szeretnék kipróbálni) fõként DH-hoz a Mecsekben, de az út betonon a hegy aljáig 30perc tekerve. Kompromisszumokkal teli gumit keresek.
Ebike-on van egy nagyon jó ajánlat : http://ebike.hu/term...nce line hs358/
Törekednék az összhangra... De van ajánlat Michelin 24-es (használt,97%) gumikra is, hasonló árban.
Esetleg valami tapasztalat,valami?
Thx