ezt átbeszéltük már párszor ezen a fórumon.
van egy márkád, akkor több lehetõséged van
1) nem költesz image-re, adod olcsón, veszik olcsón
2) költesz image-re (marketing, kereskedõk okitása, szponzoráció, stb) ami pénzbe kerül. költesz raktárkészletre, elõrendelésre, ami pénzbe kerül. ezt beleteszed a termék árába. viszont venni ugyanannyiért veszed továbbra is, mint az egyes példában szereplõt. ami azt jelenti mások is annyiért veszik. csak õk lesz*rják a te márkaépítésedet raktárkészletedet mindenestõl. õk csak olcsón tudnak venni és olcsón eladni. a márkát már valaki felépítette ergo könnyû dolguk van az eladással.
aztán majd ha a márka emiatt elsüllyed (mert te nem finanszirozod veszteségesen) akkor õ majd mást ad el olcsón.
másik: az hogy valamit webshopban veszel meg az ha boltban veszed alap esetben külön dolog.
1 webshop - tudnod kell mit veszel. ha nem jó, nem veszik vissza, vagy ha igen, akkor is a posta a tied
2 bolt - bemész, kérdezõsködsz mi jó mi nem. tanácsot adnak. felszerelik. tuti jót kapsz. nem kell tudnod pontosan mit keresel, csak nagyjából. ezek azok a szolgáltatások, aminek ára van. mindenütt.
jó példa: lengõkar szilentet keresek a verdába. webshopokban 7 gyártó 5 különbözõ tipusát kapni. honnan fogom tudni nekem melyik kell? (autótipusra, évjáratra már szûrve vagyunk, de szerencsére abban az évben kétféle típust szereltek - hasonlóan fékbetéthez. lucas-féle meg bosch, jeladóval vagy anélkül) olcsó, de kitörölhetem vele a s*ggem ha rosszat veszek. bementem egy kiskerbe, kinézték katalógusból korrekten, segitettek, megvettem. 200-al dárágbban mint a webshop. ennyit megért.
ja és az árérzékeny piac: ez a legnagyobb hülyeség, amit eddig hallottam. ez a piac nem árérzékeny, csak a kereskedõk belenevelik a hülyeséget a vevõkbe. tudod mennyit tudnak költeni ugyanazok az emberek más hobbikra? merülés/búvárkodás, sziklamászás, kite, surf, snowboard, sí, blabla
olyan árak mennek mint állat, mégis van rá kereslet?!
Nem szeretnék veszekedni, mert valószínû, hogy jobban tudod, megvan a tapasztalatod, napi kapcsolatban vagy ezzel, én pedig csak elvi síkban látom, illetve gondolom...
árérzékenységet pedig arra értem, hogy a magyar kollektíven abból is alkudni akar és olcsóbban megkapni ami már minden határon túlmegy...
Nem azt mondtam nincs pénz hülyeségre, csak azt hogy inkább tuskóba megy vásárolni mert ott "olcsóbb" vagy elhiszi hogy az...
A lényeg, hogy magamból indulok ki, és szívom a fogam mindig... lehet rossz szokás...