Nem hitvallás kérdése. Van olyan gumi amit nem érdemes 2.5 bar fölé fújni, mert pattog. Tapasztalatom szerint a 120 TPI-nél nagyobb szövetsûrûségû gumik ilyenek. Az összes ~60 TPI-s gumival amiket régebben használtam kellett a 3 bar. Aztán jött egy Race King World Cup, Maxxis Crossmarc eXception, Vredestein Black Panther Kevlar és kiderült, hogy ezeknél a 2-2.2 bar a jó nyomás latex belsõvel.
Ha ennél többet kaptak, akkor göröngyös talajon pattogtak mindenfelé a kerekek, nem lehetett rendesen irányban tartani a gépet. Lejjebb engedtem a nyomást és láss csodát: mintha kisimították volna az ösvényt. A felütés meg felhasználói hiba: vagy túl kicsi a nyomás, vagy egy merevvázas gépen nem kéne minden lejtõn a nyeregben tehénkedni, kicsit kiülve a nyereg mögé szabad terhelni a combokat, és nem lesz felütés.
Erre én nem fogadnék. Se a tpi-re, se a felütésre.