Jelentkezz be Regisztrálj
![Kép](http://forum.bikemag.hu/uploads/profile/photo-thumb-574.png?_r=0)
Gumitopik
#6501
Írta 2010. május 29. - 14:00
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Az a kérdésem lenne hogy az lehetséges hogy van olyan 26" felni amire nem lehet 26" külsõ gumit rátenni (DH/FR) ? Vagy olyan nincs csak, az a lényeg hogy 26"-os legyen a felni és a külsõ gumi is ?!
#6502
Írta 2010. május 29. - 12:54
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Megnéztem nincs repedés , hanem a felni és a gumiperem között jön ki. De csak nagyon minimális, de nem tudom hogy ez most baj e hogy ez az anyag (tej) a felniperem és a gumiperem közöttre került.
Ez azt jelenti, hogy nem tömít rendesen. Ez elég nagy baj, mivel két dolgot jelenthet:
-a perem nem elég jó minõségû, magyarul megkarcoltad, vagy odaütötted
-a gumi nem elég jó minõségû
Elméletileg a tiszta UST felni és az UST külsõ még tej nélkül sem szabad, hogy szeleljen. Én a helyedben megpróbálkoznék egy leszedés, kitisztítás, visszarakás megoldással. Pont ugyanolyan, mint egy sima gumi, ha szappanos vízzel átkened, s középre rendezed a peremeket, kézzel is le lehet szedni. Ha a középrerendezés nem megy, akkor véged van, nagyon szoros a preme, izmos gumileszedõ kell, ami nem lehet fém, mivel megkárosíthatja a felnit.
A visszarakás már trükkösebb, errõl több megoldás is olvasható - de megmentelek, s leírom a tutit, ami MINDIG mûködik, s nem kell kompresszor és hasonló baromságok. Egyik perem bepattint, másik perem 80 % bepattint, tej be, másik perem is bepattint. Ezután szappanos vízzel bekened a gumi széleit, s mindenhol szabályosan középre rendezed. A kereket LÓGASD, ne a földön tárold, s ne is fektesd le. Ez nagyon fontos, ezt sokan elb***k. A szelepnél a peremet mindkét oldalon húzd ki a felni széléig, hogy szinte a végleges helyére kerüljön - ehhez elég a szelepnél 10-10 centit megdolgozni, s a többi maradjon középre rendezve. Ezek után egy sima mûhelypumpával felfújod, s szépen bepattan a helyére. felfújod 4 barra, majd 5 perc után visszaengeded a kívánt nyomásra. Ezzel a módszerrel 3 márkát is elsõre fel tudtam fújni, s az ismételt fújások során sem volt probléma. A 2.1-eseket eleve kézzel rakom fel, leszedõt csak a vékonyhoz használok. Sokak szerint legendásan nehéz az UST felrakás, de szerintem csak bénák - azaz egy-egy lépés kimarad, pedig mindegyik nagyon fontos. Tipikus hiba a földön álló kerék, ahol az ellapuló gumi miatt máris orkánszerûen távozik a levegõ.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
![:)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#6503
Írta 2010. május 29. - 12:36
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
s a felni oldalfalán nem véletlen egy repedésen keresztül jön az anyag ?
Megnéztem nincs repedés , hanem a felni és a gumiperem között jön ki. De csak nagyon minimális, de nem tudom hogy ez most baj e hogy ez az anyag (tej) a felniperem és a gumiperem közöttre került.
#6504
Írta 2010. május 29. - 10:10
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Schwalbe Jimmyröl mit kel tudni, menettapasztalat valakinek van esetleg:-)?
Maxxis medusáról:Nagyon jó crosskovácsira,csak ajánlani tudom,nem ragad bele a sár,jól tapad:-)
Köszi
#6505
Írta 2010. május 28. - 22:35
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Sziasztok.
van egy kis problémám.
Az ust-s kerekem kicsit leeresztett és a felni oldalfalán egy kicsit jön ez a defektgátló tej.
Mit lehet ilyenkor csinálni?
Elég ha csak letörölgetem az oldaláról?
Van szét kell ilyenkor szedni? (egyáltalán hogy szedjem szét, mint egy sima gumit?)
Elõször van nálam ust-s kerék ezért kicsit tanácstalan vagyok.
s a felni oldalfalán nem véletlen egy repedésen keresztül jön az anyag ?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6506
Írta 2010. május 28. - 22:10
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
van egy kis problémám.
Az ust-s kerekem kicsit leeresztett és a felni oldalfalán egy kicsit jön ez a defektgátló tej.
Mit lehet ilyenkor csinálni?
Elég ha csak letörölgetem az oldaláról?
Van szét kell ilyenkor szedni? (egyáltalán hogy szedjem szét, mint egy sima gumit?)
Elõször van nálam ust-s kerék ezért kicsit tanácstalan vagyok.
#6507
Írta 2010. május 28. - 17:42
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#6508
Írta 2010. május 28. - 17:31
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Köszönöm , ez így már mindjárt érthetõbb mint amit az eladó srác mondott. Én is így sejtettem....vagyis gondoltam. Melyik szert érdemes beletenni a gumiba? Vagy kábé ugyan azt tudják?
joe bácsi féle lötty, elég sokaknak bevált
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6509
Írta 2010. május 28. - 16:42
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#6510
Írta 2010. május 28. - 16:27
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Srácok! Ma szerettem volna venni defektgátló löttyöt de az eladó cimbora azt mondta ,hogy annak ellenére, hogy benne van a belsõben ,mindig fújogatni kell a gumit ha defektet kapok. Nem pont az lenne az értelme , hogy ne kelljen foglalkozni a defekttel verseny közben? Mi az igazság? Vagy inkább a szalag a jó? Vagy marad a pót gumi meg az anyázás....
A szalag egy nem túl izmos tüske ellen is csak ennyit ér.
Eleinte szalagot használtam, de amikor egyszerre két tüske is átszúrta vettem utána lötyit. 1 hete lecseréltem a külsõket és amikor megszokásból végigtapogattam belülrõl, megint találtam két tüskét, de ezeket eddig észre sem vettem, a lötyi tette a dolgát rendesen. Az igaz, hogy egyszer icipicit leeresztett a gumi, gondolom akkor kaptam meg a tüskéket, és ha most nem cserélem a külsõket észre sem veszem, hogy defektem volt.
#6511
Írta 2010. május 28. - 16:03
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
utólagos szalag meg kidörzsöli a belsõt, akkor már valami defektgátlós külsõ (bár gondolom az nem a könnyû versenykategória).
#6512
Írta 2010. május 28. - 15:48
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#6513
Írta 2010. május 28. - 15:18
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Maxxis medusáról:Nagyon jó crosskovácsira,csak ajánlani tudom,nem ragad bele a sár,jól tapad:-)
#6514
Írta 2010. május 26. - 19:45
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#6516
Írta 2010. május 26. - 09:19
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
622 x 20-as felnire fel lehet tenni 32 széles külsõt? Trekking kerékpárról van szó.
#6517
Írta 2010. május 25. - 23:27
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#6518
Írta 2010. május 24. - 10:59
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Köszi.a 2.125" elvileg annyival nagyobb, amennyivel több az érték...gyártónként változhat.
Mivel a belsõn a 2.125 több, mint a 2.1 így asszem egyértelmû, de 2.3"-ig simán jó szokott lenni.
(hát igen, elméletileg egyértelmû... gyakorlatban manapság már ezt is inkább megkérdezem, mielõtt kiderül, hogy valami egész mást jelent, mint amire tippelek
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#6519
Írta 2010. május 24. - 10:40
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
2.1" a köpeny szélessége.
a 2.125" elvileg annyival nagyobb, amennyivel több az érték...gyártónként változhat.
Mivel a belsõn a 2.125 több, mint a 2.1 így asszem egyértelmû, de 2.3"-ig simán jó szokott lenni.
#6520
Írta 2010. május 24. - 10:23
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
És a x2.1 és x2.125 az valódi eltérés vagy ugyanazt jelentik, csak a Michelin spórolt a karakterekkel és lehagyta a végérõl azt a 0.025-t?
(gondolom, ha egy belsõre azt írják, hogy max. 26x2.125-ig, akkor a 26x2.1-es külsõbe még berakhatom)