Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15858 hozzászólás a témában

#6501
marczy

marczy

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
Helló

Az a kérdésem lenne hogy az lehetséges hogy van olyan 26" felni amire nem lehet 26" külsõ gumit rátenni (DH/FR) ? Vagy olyan nincs csak, az a lényeg hogy 26"-os legyen a felni és a külsõ gumi is ?!

#6502
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Megnéztem nincs repedés , hanem a felni és a gumiperem között jön ki. De csak nagyon minimális, de nem tudom hogy ez most baj e hogy ez az anyag (tej) a felniperem és a gumiperem közöttre került.


Ez azt jelenti, hogy nem tömít rendesen. Ez elég nagy baj, mivel két dolgot jelenthet:

-a perem nem elég jó minõségû, magyarul megkarcoltad, vagy odaütötted
-a gumi nem elég jó minõségû

Elméletileg a tiszta UST felni és az UST külsõ még tej nélkül sem szabad, hogy szeleljen. Én a helyedben megpróbálkoznék egy leszedés, kitisztítás, visszarakás megoldással. Pont ugyanolyan, mint egy sima gumi, ha szappanos vízzel átkened, s középre rendezed a peremeket, kézzel is le lehet szedni. Ha a középrerendezés nem megy, akkor véged van, nagyon szoros a preme, izmos gumileszedõ kell, ami nem lehet fém, mivel megkárosíthatja a felnit.

A visszarakás már trükkösebb, errõl több megoldás is olvasható - de megmentelek, s leírom a tutit, ami MINDIG mûködik, s nem kell kompresszor és hasonló baromságok. Egyik perem bepattint, másik perem 80 % bepattint, tej be, másik perem is bepattint. Ezután szappanos vízzel bekened a gumi széleit, s mindenhol szabályosan középre rendezed. A kereket LÓGASD, ne a földön tárold, s ne is fektesd le. Ez nagyon fontos, ezt sokan elb***k. A szelepnél a peremet mindkét oldalon húzd ki a felni széléig, hogy szinte a végleges helyére kerüljön - ehhez elég a szelepnél 10-10 centit megdolgozni, s a többi maradjon középre rendezve. Ezek után egy sima mûhelypumpával felfújod, s szépen bepattan a helyére. felfújod 4 barra, majd 5 perc után visszaengeded a kívánt nyomásra. Ezzel a módszerrel 3 márkát is elsõre fel tudtam fújni, s az ismételt fújások során sem volt probléma. A 2.1-eseket eleve kézzel rakom fel, leszedõt csak a vékonyhoz használok. Sokak szerint legendásan nehéz az UST felrakás, de szerintem csak bénák - azaz egy-egy lépés kimarad, pedig mindegyik nagyon fontos. Tipikus hiba a földön álló kerék, ahol az ellapuló gumi miatt máris orkánszerûen távozik a levegõ.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6503
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 hozzászólás

s a felni oldalfalán nem véletlen egy repedésen keresztül jön az anyag ?


Megnéztem nincs repedés , hanem a felni és a gumiperem között jön ki. De csak nagyon minimális, de nem tudom hogy ez most baj e hogy ez az anyag (tej) a felniperem és a gumiperem közöttre került.

#6504
boti

boti

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás

Schwalbe Jimmyröl mit kel tudni, menettapasztalat valakinek van esetleg:-)?

Maxxis medusáról:Nagyon jó crosskovácsira,csak ajánlani tudom,nem ragad bele a sár,jól tapad:-)


Köszi

#6505
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

Sziasztok.

van egy kis problémám.
Az ust-s kerekem kicsit leeresztett és a felni oldalfalán egy kicsit jön ez a defektgátló tej.
Mit lehet ilyenkor csinálni?
Elég ha csak letörölgetem az oldaláról?
Van szét kell ilyenkor szedni? (egyáltalán hogy szedjem szét, mint egy sima gumit?)
Elõször van nálam ust-s kerék ezért kicsit tanácstalan vagyok.


s a felni oldalfalán nem véletlen egy repedésen keresztül jön az anyag ?
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6506
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 hozzászólás
Sziasztok.

van egy kis problémám.
Az ust-s kerekem kicsit leeresztett és a felni oldalfalán egy kicsit jön ez a defektgátló tej.
Mit lehet ilyenkor csinálni?
Elég ha csak letörölgetem az oldaláról?
Van szét kell ilyenkor szedni? (egyáltalán hogy szedjem szét, mint egy sima gumit?)
Elõször van nálam ust-s kerék ezért kicsit tanácstalan vagyok.

#6507
ricsárd

ricsárd

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás

joe bácsi féle lötty, elég sokaknak bevált

Oké, akkor megitatom a csacsit:)

#6508
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

Köszönöm , ez így már mindjárt érthetõbb mint amit az eladó srác mondott. Én is így sejtettem....vagyis gondoltam. Melyik szert érdemes beletenni a gumiba? Vagy kábé ugyan azt tudják?


joe bácsi féle lötty, elég sokaknak bevált
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6509
ricsárd

ricsárd

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás
Köszönöm , ez így már mindjárt érthetõbb mint amit az eladó srác mondott. Én is így sejtettem....vagyis gondoltam. Melyik szert érdemes beletenni a gumiba? Vagy kábé ugyan azt tudják?

#6510
Ronin

Ronin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 844 hozzászólás

Srácok! Ma szerettem volna venni defektgátló löttyöt de az eladó cimbora azt mondta ,hogy annak ellenére, hogy benne van a belsõben ,mindig fújogatni kell a gumit ha defektet kapok. Nem pont az lenne az értelme , hogy ne kelljen foglalkozni a defekttel verseny közben? Mi az igazság? Vagy inkább a szalag a jó? Vagy marad a pót gumi meg az anyázás....:)


A szalag egy nem túl izmos tüske ellen is csak ennyit ér.
Eleinte szalagot használtam, de amikor egyszerre két tüske is átszúrta vettem utána lötyit. 1 hete lecseréltem a külsõket és amikor megszokásból végigtapogattam belülrõl, megint találtam két tüskét, de ezeket eddig észre sem vettem, a lötyi tette a dolgát rendesen. Az igaz, hogy egyszer icipicit leeresztett a gumi, gondolom akkor kaptam meg a tüskéket, és ha most nem cserélem a külsõket észre sem veszem, hogy defektem volt.


#6511
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
annyi ideig ereszt amíg a lötyi el nem tömíti a lyukat. aztán verseny végén visszafújod azt a pár tized bar-t bele.
utólagos szalag meg kidörzsöli a belsõt, akkor már valami defektgátlós külsõ (bár gondolom az nem a könnyû versenykategória).

#6512
ricsárd

ricsárd

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás
Srácok! Ma szerettem volna venni defektgátló löttyöt de az eladó cimbora azt mondta ,hogy annak ellenére, hogy benne van a belsõben ,mindig fújogatni kell a gumit ha defektet kapok. Nem pont az lenne az értelme , hogy ne kelljen foglalkozni a defekttel verseny közben? Mi az igazság? Vagy inkább a szalag a jó? Vagy marad a pót gumi meg az anyázás....:)

#6513
hencsa

hencsa

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás
Schwalbe Jimmyröl mit kel tudni, menettapasztalat valakinek van esetleg:-)?

Maxxis medusáról:Nagyon jó crosskovácsira,csak ajánlani tudom,nem ragad bele a sár,jól tapad:-)

#6514
HonvedAdam

HonvedAdam

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Köszi! Közben már fel is került a két Continental Touring Plus.. remélem ezzel jóval kevesebb defektem lesz!

#6515
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Hali!

622 x 20-as felnire fel lehet tenni 32 széles külsõt? Trekking kerékpárról van szó.


Simán.
A bibliánk is írja :)
Láttam már 19-es trekking felnin 25-ös gumit is, azzal sem volt gond.
Failure is always an option.

#6516
HonvedAdam

HonvedAdam

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Hali!

622 x 20-as felnire fel lehet tenni 32 széles külsõt? Trekking kerékpárról van szó.

#6517
boti

boti

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Vkinek van vmilyen tapasztalata a Maxxis Medusa sárgumikkal? Crosskovácsi maratonon ilyennel tervezek menni. Elõre is köszi.

#6518
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

a 2.125" elvileg annyival nagyobb, amennyivel több az érték...gyártónként változhat.
Mivel a belsõn a 2.125 több, mint a 2.1 így asszem egyértelmû, de 2.3"-ig simán jó szokott lenni.

Köszi.

(hát igen, elméletileg egyértelmû... gyakorlatban manapság már ezt is inkább megkérdezem, mielõtt kiderül, hogy valami egész mást jelent, mint amire tippelek :) )

#6519
madve

madve

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 537 hozzászólás
26" kerék átmérõ
2.1" a köpeny szélessége.
a 2.125" elvileg annyival nagyobb, amennyivel több az érték...gyártónként változhat.
Mivel a belsõn a 2.125 több, mint a 2.1 így asszem egyértelmû, de 2.3"-ig simán jó szokott lenni.

#6520
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
Elméleti kérdésem lenne: az általam használt Michelin külsõre méretként az van írva, hogy 26x2.1 - ez mit jelent? (a 26-ot tudom, de a x2.1?)
És a x2.1 és x2.125 az valódi eltérés vagy ugyanazt jelentik, csak a Michelin spórolt a karakterekkel és lehagyta a végérõl azt a 0.025-t?

(gondolom, ha egy belsõre azt írják, hogy max. 26x2.125-ig, akkor a 26x2.1-es külsõbe még berakhatom)