Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15862 hozzászólás a témában

#6501
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 hozzászólás

Ez azt jelenti, hogy nem tömít rendesen. Ez elég nagy baj, mivel két dolgot jelenthet:

-a perem nem elég jó minõségû, magyarul megkarcoltad, vagy odaütötted
-a gumi nem elég jó minõségû

Elméletileg a tiszta UST felni és az UST külsõ még tej nélkül sem szabad, hogy szeleljen. Én a helyedben megpróbálkoznék egy leszedés, kitisztítás, visszarakás megoldással. Pont ugyanolyan, mint egy sima gumi, ha szappanos vízzel átkened, s középre rendezed a peremeket, kézzel is le lehet szedni. Ha a középrerendezés nem megy, akkor véged van, nagyon szoros a preme, izmos gumileszedõ kell, ami nem lehet fém, mivel megkárosíthatja a felnit.

A visszarakás már trükkösebb, errõl több megoldás is olvasható - de megmentelek, s leírom a tutit, ami MINDIG mûködik, s nem kell kompresszor és hasonló baromságok. Egyik perem bepattint, másik perem 80 % bepattint, tej be, másik perem is bepattint. Ezután szappanos vízzel bekened a gumi széleit, s mindenhol szabályosan középre rendezed. A kereket LÓGASD, ne a földön tárold, s ne is fektesd le. Ez nagyon fontos, ezt sokan elb***k. A szelepnél a peremet mindkét oldalon húzd ki a felni széléig, hogy szinte a végleges helyére kerüljön - ehhez elég a szelepnél 10-10 centit megdolgozni, s a többi maradjon középre rendezve. Ezek után egy sima mûhelypumpával felfújod, s szépen bepattan a helyére. felfújod 4 barra, majd 5 perc után visszaengeded a kívánt nyomásra. Ezzel a módszerrel 3 márkát is elsõre fel tudtam fújni, s az ismételt fújások során sem volt probléma. A 2.1-eseket eleve kézzel rakom fel, leszedõt csak a vékonyhoz használok. Sokak szerint legendásan nehéz az UST felrakás, de szerintem csak bénák - azaz egy-egy lépés kimarad, pedig mindegyik nagyon fontos. Tipikus hiba a földön álló kerék, ahol az ellapuló gumi miatt máris orkánszerûen távozik a levegõ.


Köszönöm a pro választ!

Az igazság az hogy én is elb***sztam mert a földön volt és ezért jött ki egy kis tej. Szerintem nagy gond nincs, mert tegnap felfújtam és nem eresztett le. A lógatásra pedig a saját hibámból már én is rájöttem, úgy látszik számomra ez az ust tûzkeresztség. :)

Tehát nem ereszt, remélem nem is fog.
Csak az baj e hogy a felni és gumiperem között ugye ami kifojt tej maradvány még ott van. Csak ugy tudnám kitisztítani, hogy leszedem a gumit, de nem tudom hogy megéri-e most ezért lebontani. A gumiban lévõ tejet fel lehet még egyszer használni vagy nem?

Uhh elég lámi vagyok...

#6502
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
ha egy 23m mszéles felnire rádobsz egy 60mm ballonos külsõt az tuti lefordul...

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#6503
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Lehetséges, mert pl egy extra széles DH felnire nem lehet 26x1.5-ös városi/aszfalt gumit felrakni rendesen. Fordítva nem tudom, mi lehet az akadálya, (már hogy átlagos felnire széles gumit), azzal szerintem nem lehet gond.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6504
funkyman

funkyman

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Üdv Mindenkinek!

Valakinek van tapasztalata a SCHWALBI Land Cruiser külsörõl?
Mert ilyen tervezek venni de gondoltam elöbb meg kérdezlek titeket hátha tudtok segíteni?

Elõre is kösz

#6505
marczy

marczy

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
Helló

Az a kérdésem lenne hogy az lehetséges hogy van olyan 26" felni amire nem lehet 26" külsõ gumit rátenni (DH/FR) ? Vagy olyan nincs csak, az a lényeg hogy 26"-os legyen a felni és a külsõ gumi is ?!

#6506
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Megnéztem nincs repedés , hanem a felni és a gumiperem között jön ki. De csak nagyon minimális, de nem tudom hogy ez most baj e hogy ez az anyag (tej) a felniperem és a gumiperem közöttre került.


Ez azt jelenti, hogy nem tömít rendesen. Ez elég nagy baj, mivel két dolgot jelenthet:

-a perem nem elég jó minõségû, magyarul megkarcoltad, vagy odaütötted
-a gumi nem elég jó minõségû

Elméletileg a tiszta UST felni és az UST külsõ még tej nélkül sem szabad, hogy szeleljen. Én a helyedben megpróbálkoznék egy leszedés, kitisztítás, visszarakás megoldással. Pont ugyanolyan, mint egy sima gumi, ha szappanos vízzel átkened, s középre rendezed a peremeket, kézzel is le lehet szedni. Ha a középrerendezés nem megy, akkor véged van, nagyon szoros a preme, izmos gumileszedõ kell, ami nem lehet fém, mivel megkárosíthatja a felnit.

A visszarakás már trükkösebb, errõl több megoldás is olvasható - de megmentelek, s leírom a tutit, ami MINDIG mûködik, s nem kell kompresszor és hasonló baromságok. Egyik perem bepattint, másik perem 80 % bepattint, tej be, másik perem is bepattint. Ezután szappanos vízzel bekened a gumi széleit, s mindenhol szabályosan középre rendezed. A kereket LÓGASD, ne a földön tárold, s ne is fektesd le. Ez nagyon fontos, ezt sokan elb***k. A szelepnél a peremet mindkét oldalon húzd ki a felni széléig, hogy szinte a végleges helyére kerüljön - ehhez elég a szelepnél 10-10 centit megdolgozni, s a többi maradjon középre rendezve. Ezek után egy sima mûhelypumpával felfújod, s szépen bepattan a helyére. felfújod 4 barra, majd 5 perc után visszaengeded a kívánt nyomásra. Ezzel a módszerrel 3 márkát is elsõre fel tudtam fújni, s az ismételt fújások során sem volt probléma. A 2.1-eseket eleve kézzel rakom fel, leszedõt csak a vékonyhoz használok. Sokak szerint legendásan nehéz az UST felrakás, de szerintem csak bénák - azaz egy-egy lépés kimarad, pedig mindegyik nagyon fontos. Tipikus hiba a földön álló kerék, ahol az ellapuló gumi miatt máris orkánszerûen távozik a levegõ.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6507
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 hozzászólás

s a felni oldalfalán nem véletlen egy repedésen keresztül jön az anyag ?


Megnéztem nincs repedés , hanem a felni és a gumiperem között jön ki. De csak nagyon minimális, de nem tudom hogy ez most baj e hogy ez az anyag (tej) a felniperem és a gumiperem közöttre került.

#6508
boti

boti

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás

Schwalbe Jimmyröl mit kel tudni, menettapasztalat valakinek van esetleg:-)?

Maxxis medusáról:Nagyon jó crosskovácsira,csak ajánlani tudom,nem ragad bele a sár,jól tapad:-)


Köszi

#6509
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Sziasztok.

van egy kis problémám.
Az ust-s kerekem kicsit leeresztett és a felni oldalfalán egy kicsit jön ez a defektgátló tej.
Mit lehet ilyenkor csinálni?
Elég ha csak letörölgetem az oldaláról?
Van szét kell ilyenkor szedni? (egyáltalán hogy szedjem szét, mint egy sima gumit?)
Elõször van nálam ust-s kerék ezért kicsit tanácstalan vagyok.


s a felni oldalfalán nem véletlen egy repedésen keresztül jön az anyag ?
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6510
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 hozzászólás
Sziasztok.

van egy kis problémám.
Az ust-s kerekem kicsit leeresztett és a felni oldalfalán egy kicsit jön ez a defektgátló tej.
Mit lehet ilyenkor csinálni?
Elég ha csak letörölgetem az oldaláról?
Van szét kell ilyenkor szedni? (egyáltalán hogy szedjem szét, mint egy sima gumit?)
Elõször van nálam ust-s kerék ezért kicsit tanácstalan vagyok.

#6511
ricsárd

ricsárd

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás

joe bácsi féle lötty, elég sokaknak bevált

Oké, akkor megitatom a csacsit:)

#6512
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Köszönöm , ez így már mindjárt érthetõbb mint amit az eladó srác mondott. Én is így sejtettem....vagyis gondoltam. Melyik szert érdemes beletenni a gumiba? Vagy kábé ugyan azt tudják?


joe bácsi féle lötty, elég sokaknak bevált
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6513
ricsárd

ricsárd

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás
Köszönöm , ez így már mindjárt érthetõbb mint amit az eladó srác mondott. Én is így sejtettem....vagyis gondoltam. Melyik szert érdemes beletenni a gumiba? Vagy kábé ugyan azt tudják?

#6514
Ronin

Ronin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 844 hozzászólás

Srácok! Ma szerettem volna venni defektgátló löttyöt de az eladó cimbora azt mondta ,hogy annak ellenére, hogy benne van a belsõben ,mindig fújogatni kell a gumit ha defektet kapok. Nem pont az lenne az értelme , hogy ne kelljen foglalkozni a defekttel verseny közben? Mi az igazság? Vagy inkább a szalag a jó? Vagy marad a pót gumi meg az anyázás....:)


A szalag egy nem túl izmos tüske ellen is csak ennyit ér.
Eleinte szalagot használtam, de amikor egyszerre két tüske is átszúrta vettem utána lötyit. 1 hete lecseréltem a külsõket és amikor megszokásból végigtapogattam belülrõl, megint találtam két tüskét, de ezeket eddig észre sem vettem, a lötyi tette a dolgát rendesen. Az igaz, hogy egyszer icipicit leeresztett a gumi, gondolom akkor kaptam meg a tüskéket, és ha most nem cserélem a külsõket észre sem veszem, hogy defektem volt.


#6515
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
annyi ideig ereszt amíg a lötyi el nem tömíti a lyukat. aztán verseny végén visszafújod azt a pár tized bar-t bele.
utólagos szalag meg kidörzsöli a belsõt, akkor már valami defektgátlós külsõ (bár gondolom az nem a könnyû versenykategória).

#6516
ricsárd

ricsárd

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás
Srácok! Ma szerettem volna venni defektgátló löttyöt de az eladó cimbora azt mondta ,hogy annak ellenére, hogy benne van a belsõben ,mindig fújogatni kell a gumit ha defektet kapok. Nem pont az lenne az értelme , hogy ne kelljen foglalkozni a defekttel verseny közben? Mi az igazság? Vagy inkább a szalag a jó? Vagy marad a pót gumi meg az anyázás....:)

#6517
hencsa

hencsa

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás
Schwalbe Jimmyröl mit kel tudni, menettapasztalat valakinek van esetleg:-)?

Maxxis medusáról:Nagyon jó crosskovácsira,csak ajánlani tudom,nem ragad bele a sár,jól tapad:-)

#6518
HonvedAdam

HonvedAdam

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Köszi! Közben már fel is került a két Continental Touring Plus.. remélem ezzel jóval kevesebb defektem lesz!

#6519
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Hali!

622 x 20-as felnire fel lehet tenni 32 széles külsõt? Trekking kerékpárról van szó.


Simán.
A bibliánk is írja :)
Láttam már 19-es trekking felnin 25-ös gumit is, azzal sem volt gond.
Failure is always an option.

#6520
HonvedAdam

HonvedAdam

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Hali!

622 x 20-as felnire fel lehet tenni 32 széles külsõt? Trekking kerékpárról van szó.