Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#6381
Írta 2010. június 24. - 10:27
Én ezt arra mondtam, hogy azért az túlzás, hogy egy virsli gumis országuti kevésbé rázna, mint egy ballonosabb aszfalt gumis monti (megfelelõ nyomásértékek mellett). Általában. Eltérések lehetnek geometria és villa függvényében, erre is láttunk példát.
A többi contactnak más a keveréke mint a sport contactnak. Az oldalfal erõsítés meg amiatt jó, mert csomaggal túrázni is alkalmassá teszi a gumit, és alacsonyabb nyomáson lehet vele tekerni - mert ugye a kényelem miatt jött szóba az egész. Felütésem meg még eletemben nem volt, pedig csak akkor fújok a gumiba, ha már kopog a felni
#6382
Írta 2010. június 24. - 09:30
hát. nálam a montira a szlik gumi, kb még mindig a kurvának a liliom szinonimája. (kivétel a görgõ, annak aki bírja)
Ebben igazad van, na de te nem is tekersz rossz idõben. Amikor 4 napig szakad az esõ, én ugyanúgy megyek, s erre a célra van egy fullrigid sárhányós montim. Igazából jó teszt, mert egybõl retekben megyek vele.
Ami nekem volt slick eddig:
Maxxis Xenith 1.5 - egész jó, nagyon gyors, jó súly, de iszonyatmód kopik, egy szezonban kockára koptattam
Schwalbe Kojak 2.0 - nagyon jó ballonos, teljesen slick, ellenben valami rettenetesen csúszós keverék, városban tökély
Conti Sport Contact - nagyon rideg gumi, egyáltalán nem ajánlom
Ritchey Tom Slick - szerintem nem éri meg az árát, de egész jó, ellenben gizda, s ezért ráz
Schwalbe Marathon Racer 1.7 - pillekönnyû, RaceGuard van benne, gyors, tartós, tapad, viszont szentségtelenül drága (nekem most ez van fent)
Nekem az oldalfal erõsítés nem szempont, akkor már legyen jó súlyban, ha meg felütéstõl félsz, hát ne használj belsõt. Én is felraktam már 1.7-es slicket "gettó-UST" megoldással. (1 tekercs szigszalag, másfél deci tej, szelep, s lehet pumpálni)
Terepezni én is eljárok 1.5-össel, de az nem jelenti azt, hogy baromira kényelmes is lenne.
Hát ja, ha lenne pénzem, vennék második bringának egy országútit, de egyelõre csak "második" gumira telik...
Harmadiknak inkább, mivel sajnálni fogod igazi nagy retekben és/vagy télen használni.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#6383
Írta 2010. június 24. - 09:16
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#6384
Írta 2010. június 24. - 07:31
Találtam még 2 jónak tûnõ slicket, ezek 1,5-ösek: Maxxis Detonator és Xenith. Ezekrõl mi a véleményetek?
Ezeket nem ismerem, de olyat vegyél ami oldalfal erõsítéses (pl. conti city contact, shwalbe marathon)
és akkor az 1,5-öset is kb. 3,5 baron nyugodtan lehet használni (az én 70 kilómhoz biztosan), és akkor nagyon kényelmes, nagyobb nyomáson viszont elkezd kellemetlenül rázni, és rosszabul is gurul.
A 1,75-ös méret szerintem annyiban más, hogy bár menetkényelemben közel hasonló (ezt sem szabad túlfújni), de a nagyobb úthibákat, padkákat jobban tolerálja, nem kell mindenhol átemelni az elejét - hátulját. Cserébe nehezebb.
A sport contactnak pedig van a köztes 1,6-os mérete, ami közelebb áll az 1,75-höz, nincs benne oldalfal erõsítés, de elég ballonos és ebben a kategóriában egész könnyû.
#6385
Írta 2010. június 23. - 23:19
Egyetértek.
Én meg nem ezt tapasztaltam. 1.5-el még terepezni is eljárok, és a 21-es szingó acélvázon jobban rázott sokkal.
És a contival is elégedett vagyok.
#6386
Írta 2010. június 23. - 23:19
Shimi szerint 1.5 volna a minimum, slicke nemtudom kellene e, sosem volt aszfaltos gumám. Lenne ust´s is?
#6387
Írta 2010. június 23. - 23:10
Sziasztok!
26"-os MTB kerékre keresek aszfaltra való külsõt! Találtam is egy szimpatikusat: Continental Sport Contact 1,3. Jó vékony, és nem túl drága, de egy másik oldalon panaszkodtak rá, hogy nagyon csúszik...
Valakinek van tapasztalata errõl? Vagy tudnátok ajánlani hasonló árút, ami jobb?
Elõre is köszi a választ!
Találtam még 2 jónak tûnõ slicket, ezek 1,5-ösek: Maxxis Detonator és Xenith. Ezekrõl mi a véleményetek?
#6388
Írta 2010. június 23. - 23:09
#6389
Írta 2010. június 23. - 23:06
hát. nálam a montira a szlik gumi, kb még mindig a kurvának a liliom szinonímája. (kivétel a görgõ, annak aki bírja)
Hát ja, ha lenne pénzem, vennék második bringának egy országútit, de egyelõre csak "második" gumira telik...
#6390
Írta 2010. június 23. - 22:17
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6391
Írta 2010. június 23. - 22:17
Más. Szerintem montira aszfaltra legalább 1.5-öset, de méginkább 1.7-eset vegyél, mert egy 1.3-as a szart is kirázza belõled. Egész más a menetdinamikája egy montinak és egész más egy országútinak, a montiváz, villa, kerekek eleve sokkal merevebbek a függõleges irányból jövõ terhelésekre. Amikor 1.5ös slick montizás után átálltam országútira, s azon ugyebár 23cx700-as gumi van, 8 bar nyomáson, nagyon féltem, hogy jujj mennyire rázni fog. És nem. És a monti jobban ráz.
Egyetértek.
#6392
Írta 2010. június 23. - 22:12
Jó gumma. +10km/h tempó a 2"-os bütykösökhöz képest, defekt nem volt. Esõben firkáltam vele már. Aszfalton.
Ha ez komoly, akkor megyek és veszek azonnal, mivel nekem maximum 3 km/h különbség van a 2.1-es bütykös és a slick gizda között, sõt, országútival is maximum +5 km/h-t verek rá az össztelós montimra (azonos pulzusszám mellett).
Szerintem igencsak vacak a Conti, mivel a gumikeveréke hidegben megdermed, s extracsúszós lesz. Ami nekem bevált, az a Schwalbe Marathon Racer, ezzel -10-ben sem volt gondom.
Más. Szerintem montira aszfaltra legalább 1.5-öset, de méginkább 1.7-eset vegyél, mert egy 1.3-as a szart is kirázza belõled. Egész más a menetdinamikája egy montinak és egész más egy országútinak, a montiváz, villa, kerekek eleve sokkal merevebbek a függõleges irányból jövõ terhelésekre. Amikor 1.5ös slick montizás után átálltam országútira, s azon ugyebár 23cx700-as gumi van, 8 bar nyomáson, nagyon féltem, hogy jujj mennyire rázni fog. És nem. És a monti jobban ráz.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#6393
Írta 2010. június 23. - 20:06
Ja, tud valaki jófajta futóéles terepgumit valami ésszerû áron. Korábban volt egy hasonló michelinem, és rendkívül elégedett voltam vele, csak sajnos azt a típust már rég nem gyártják... Kösz!
Szia,
Schwalbe Black Jack. Én ezt használom aszfalt / vegyes terepen. A másik garnitúrám Schwalbe Nobby Nick 2,25 amit azért sajnálnám asztfalton nyúzni.
A Szilvást én a Black Jack-el nyomtam, elég jól tisztult. Egy hátránya van, - mint ált. minden Schwalbinak - vizes aszfalton/kövön kicsit csúszik. Bár lehet, hogy a többi gumi is ....
#6394
Írta 2010. június 23. - 17:38
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#6395
Írta 2010. június 23. - 17:35
26"-os MTB kerékre keresek aszfaltra való külsõt! Találtam is egy szimpatikusat: Continental Sport Contact 1,3. Jó vékony, és nem túl drága, de egy másik oldalon panaszkodtak rá, hogy nagyon csúszik...
Valakinek van tapasztalata errõl? Vagy tudnátok ajánlani hasonló árút, ami jobb?
Elõre is köszi a választ!
#6396
Írta 2010. június 20. - 21:02
#6397
Írta 2010. június 20. - 20:58
Helló! Kreatív felhasználásra keresek kb 2,3-2,5-ös névleges vastagságú belsõ gumit. Nem baj, ha sérült, csak legyen benne épp szakasz.
A kreatív felhasználás ebben az esetben annyit jelent, hogy gumi szorítógyûrûk kellenének. 1,9-2x-eset próbáltam, de nem tudtam ráerõltetni, ezért gondolom, hogy kb. 2,3-2x -es lenne a jó méret (tudom tágul, de légnyomás nélkül azért nehezebb ezt kivitelezni). Maszek lámpa projekt-hez lesz a nyárra. Szóval bármilyen használt, sérült gumi is jó.
Bocs a késõi reakcióért.
Üdv
#6398
Írta 2010. június 20. - 17:21
#6399
Írta 2010. június 20. - 16:56
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6400
Írta 2010. június 20. - 14:29
Az utóbbi balaton bike fest maratonon volt két defektem, s nem pumpát használok hanem CO2-es patronnal fújom fel. A gondom vele hogy nem fújta fel elég keményre a gumit Racing ralph 2,1. Holott azt mondják hogy egy patronnal 2,5 barra fel lehet fújni. Vagy gyakorlatban mégsem így van? (lehet én voltam a béna, de a második defektemnél sem fújta fel keményre, pedig nem ment mellé).