Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#5361
Írta 2011. február 24. - 19:43
15-õs felnibe nem lesz jó a 37 széles gumi?
#5362
Írta 2011. február 24. - 17:33
Találtam egy táblázatot, ez mennyire használható? http://ebike.hu/dl/g...patibilitas.xls
Most az a kérdés, hogy a gumi szélességet úgy számoljuk ki (pl.:2,25*25.4), vagy megmérjük a felpumpált gumi valódi szélességét? Ez szerint a táblázat szerint a 20mm széles felnin, még a 2,1' gumi sem biztonságos. (pedig ez egy ritchey Wcs felni)
#5363
Írta 2011. február 24. - 17:25
teljesen, ez Sheldon Brown táblázata
Tire Sizing Systems
mondjuk én használtam 18,6mm belsõ szélességû felnin 2,35"-ost évekig minden gond nélkül...
Nekem 19C-622-es felnim van arra kellene valami erdõ járó gumi. (cross kerékpár)
#5364
Írta 2011. február 24. - 17:18
Tire Sizing Systems
mondjuk én használtam 18,6mm belsõ szélességû felnin 2,35"-ost évekig minden gond nélkül...
#5365
Írta 2011. február 24. - 17:08
Nekem 17esen volt 2,25ös.
Találtam egy táblázatot, ez mennyire használható? http://ebike.hu/dl/g...patibilitas.xls
#5366
Írta 2011. február 24. - 16:52
#5367
Írta 2011. február 24. - 16:50
Én meg azt hittem hogy ez a 20mm nagyon vékony, ránézésre legalább is nagyon keskenynek tûnt, és megijedtem. még egyszer köszi, megnyugodtam
#5368
Írta 2011. február 24. - 16:42
Ha a felni belsõ szélessége 20mm(belsõ peremtõl-peremig mérve), akkor max. milyen széles gumit lehet használni hozzá? 2,25' még jó rá?
Igen. Akár mér egy 2,4es is jó lehet rá.
A sebesség mindent megold.
#5369
Írta 2011. február 24. - 16:24
#5370
Írta 2011. február 24. - 11:17
(ja és 26"os latex van a 29es kerékben!)
#5371
Írta 2011. február 23. - 18:06
#5372
Írta 2011. február 23. - 17:54
Sziasztok!Defekt megelõzéssel kapcsolatban szeretném tanácsotokat kérni!Valami használható,a gyakorlatban is bevált módszert keresek outi kerekeim számára.Nagyrészt felütõs defektjeim vannak.A gumiba töltendõ folyadék erre jó?Egyáltalán outiba a magas nyomás miatt ez a cucc beválhat?Aki használt már ilyent outiban és vannak tapasztalati a témában,légyszi ossza meg velem is!Köszi
Schwalbe Big Apple, hm? :DD [/idiota]
#5373
Írta 2011. február 23. - 17:12
CX gumi eladó! http://apro.bikemag....es-l191180.html
#5374
Írta 2011. február 23. - 17:01
#5375
Írta 2011. február 23. - 16:30
Köszi a tanácsokat!Lehet hogy a fõ gond a rengeteg kátyú és az utakra felhordott kavicsok mennyiségével van.Jó tudom kerüljem ki õket,de egy pillanatra nem figyelek oda aztán már nyolcvannal tekerek :)és nem tudok mindent kikerülni.Úgy látom a pumpa,belsõ,a szerszám hordozásától na és az útszéli szerelés rémétõl ezután sem szabadulhatok.
próbáld meg átemelni a kátyukon, én 6 bar körül használtam a 23 mm-es országuti külsõt, de mentem 19-essel is hasonló nyomáson (6-7 bar), azt sem sikerült felütnöm Budapesten
"8 Barost versenyen fölfújom 11-12Bara"
ehhez én csak gratulálni tudok
#5376
Írta 2011. február 23. - 16:27
Köszi a tanácsokat!Lehet hogy a fõ gond a rengeteg kátyú és az utakra felhordott kavicsok mennyiségével van.Jó tudom kerüljem ki õket,de egy pillanatra nem figyelek oda aztán már nyolcvannal tekerek :)és nem tudok mindent kikerülni.Úgy látom a pumpa,belsõ,a szerszám hordozásától na és az útszéli szerelés rémétõl ezután sem szabadulhatok.
80-nal?
#5377
Írta 2011. február 23. - 16:23
#5378
Írta 2011. február 23. - 15:14
De a belsõ nélküli rendszeren is el lehet gondolkodni.
De országutiba a leggagyibb külsöbe is 7,5-8 Bart beletuszkolok.
Ajóbakba akkár 10-11 is de 7,5 nél már nem kell félni a felütéstöl!
10-11 nél már azt kell nézni a gumi mit bír a 8 Barost versenyen fölfújom 11-12Bara is csak arra kell figyenli hogy kavicsra rá ne menyek vele vagy kilövi vagy szétroban a kerék(párszor már volt ilyen:D:D)
Löpappal adtunk 2 jó tippet v meiket probáld meg.
A pumpálás a legolcsobb lenne;)
#5379
Írta 2011. február 23. - 11:37
Sziasztok!Defekt megelõzéssel kapcsolatban szeretném tanácsotokat kérni!Valami használható,a gyakorlatban is bevált módszert keresek outi kerekeim számára.Nagyrészt felütõs defektjeim vannak.A gumiba töltendõ folyadék erre jó?Egyáltalán outiba a magas nyomás miatt ez a cucc beválhat?Aki használt már ilyent outiban és vannak tapasztalati a témában,légyszi ossza meg velem is!Köszi
Szerintem figyelj jobban oda a guminyomásra, 7bár alatt ne nagyon használd.Tejet csak olyan presztás belsõbe tudsz tölteni, ami szétszedhetõ szeleppel van, pl. Schwalbe.Én is ajánlom a belsõ nélküli rendszert, bár errõl csak montin vannak tapasztalataim, de ott jók.
#5380
Írta 2011. február 23. - 11:35
Sziasztok!Defekt megelõzéssel kapcsolatban szeretném tanácsotokat kérni!Valami használható,a gyakorlatban is bevált módszert keresek outi kerekeim számára.Nagyrészt felütõs defektjeim vannak.A gumiba töltendõ folyadék erre jó?Egyáltalán outiba a magas nyomás miatt ez a cucc beválhat?Aki használt már ilyent outiban és vannak tapasztalati a témában,légyszi ossza meg velem is!Köszi
Nagyobb gumi, erõsebb oldalfal, nagyobb nyomás. Ezek tudnak segíteni rajta semmi más.
Eddigi tapasztalataim során a tej a belsõ nélküli rendszereknél jó mert felütéses defektet nem kapsz vele,és tüske szúrás elleni is elég jó.
De a vágás ellen Pl: üveg szilánk stb... nem ér semmit mert az kivágja a köpenyt és szimplán a nyomás miatt kispriccel a tej egy része és a levegõ is kiszökik nem tudja eltömíteni:(:(
Mert ha csak felütéses defekted van érdemes lenne elgondolkodni a belsõ nélküli rendszerek.Kb 10 ezer ft
és felütéssel nem lesz bajod montinál 3,5Bár helyet 1,8-2,0Bár közt elég használni és kõ kemény.
Ha csak sima belsõbe rakod a tejet ez inkább a tüskék ellen véd,mert a felütéses defektnél nagyobb a lyuk amit csinálsz a belsõ gumin mint amit el tudna tömíteni a folyadék.
Országútija van.
A sebesség mindent megold.