Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15857 hozzászólás a témában

#5281
richierash

richierash

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
már az elején elakadok amikor csak egyik felét kell felrakni, nagyon nem akar sikerülni :(

#5282
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
youtubeon rengeteg szerelos video van :)

#5283
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 hozzászólás

nem tudom jó helyen kérek-e tanácsot de van egy kis problémám. gumi felrakásban még nincs annyira gyakorlatom és ahhoz kérnék egy rövid leírást hogy hogyan a legegyszerûbb és leggyorsabb felrakni egy 622*13-as felnire egy 622*23as gumit. elõre is köszi!


A külsõ egyik peremét pattintsd rá a felnire,a belsõbe fújj egy kis levegõt, h nehezebb legyen kicsípni.Beleteszed a belsõt, majd felpattintod mûanyag külsõleszedõvel (feltevõvel) a másik felét a külsõnek.Elsõre lehet nem egyszerû, volt, h kicsíptem 1-2 belsõt anno én is.

#5284
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
ha bírod az angolt
Park Tool Co. » ParkTool Blog » Tire and Inner Tube Replacement

egyik oldali peremet felrakod, bele a belsõt, szelep be, 1bar-t belenyomsz, majd a szeleptõl indulsz el körbe (ott beigazítod pontosan), majd a vége felé engeded ki a levegõt, hogy könnyebb legyen.
szerszámot nem célszerû használni, csak kivágnád a belsõt. odacsípésre figyelj.
majd ha kész belenyomsz pár bar-t, meggyúrod, hogy mindenhol bepattanjon a perem és felfújod rendesen.

gumi-felni párosítástól függ amúgy hogy mennyit fogsz szenvedni :D

#5285
richierash

richierash

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
nem tudom jó helyen kérek-e tanácsot de van egy kis problémám. gumi felrakásban még nincs annyira gyakorlatom és ahhoz kérnék egy rövid leírást hogy hogyan a legegyszerûbb és leggyorsabb felrakni egy 622*13-as felnire egy 622*23as gumit. elõre is köszi!

#5286
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 hozzászólás

Használt valaki Hutchinson Phyton 2,0-ás (nem tubeless, nem drótos) külsõt? Érdekelne a tapasztalat.

Elõre is kösz, Gábor


Jó súlyban van, a gördülési ellenállása sem nagy, nekem viszont szétrepedt, ahogy a Hutchinson Bulldog is.

#5287
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Használt valaki Hutchinson Phyton 2,0-ás (nem tubeless, nem drótos) külsõt? Érdekelne a tapasztalat.

Elõre is kösz, Gábor
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#5288
radeonforever

radeonforever

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás

ha esetleg olcsóbban szeretnéd megúszni, akkor Schwalbe city jet. többezer városi km és nulla defekt


Megnéztem a javasolt gumikat is, de találtam egy Specialized Crossroads Armadillo gumit, amit külföldi fórumokon nagyon dícsérnek, mert amellett, hogy defektálló, még gyorsan is lehet vele haladni. Bár nem slick, de a tavalyi monszunt alapul véve nem árt, ha vannak esõelvezetõ csatornák.
Még jó, hogy ennyi kíváló minõségû gumiból lehet választani.

#5289
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
ha esetleg olcsóbban szeretnéd megúszni, akkor Schwalbe city jet. többezer városi km és nulla defekt

#5290
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 hozzászólás
[quote name='kotovics']Ez a No-Flats rendszer gyakorlati használata után érdeklõdnék. Nem tudom eldönteni, hogy erre ruházzak be, vagy latex belsõre?
Szóval, mivel a felnim nem tubeles rendszerû, ezért ezt a JOE'S TUBELESS SZALAG-ot néztem ki. Ez olyan, mintha a belsõ el lenne vágva középen, és
csak a felnibe belesimuló része lenne meg (ha jól értem a rendszert).

-Ez alá még ugyanúgy kell a felniszalag?
-Egy 2,25' gumihoz kb. mennyi tej kell?
-Egy dl tej kb. 100g? (hasonló súlyú mint a víz?)

Próbálom a súlyt kikalkulálni, a latex belsõvel összehasonlítani.[/QUOT

A No flat felniszalagot belerakod a kerékbe rárakod a külsöt lehetöleg ne contit mert az életbe nem lesz belsõ nélküli "Tapasztalat"
És 75-100ml lötyöt beleöntesz a kerékbe felrakás elöt amikor van még egy 6-8cm es hézag.
fölpatintod a külsöt és kompreszoral fujsz bele kb 2 bart. Oldalára forditod a kereket és elkezded forgatni a kereket amég viszonylag el nem tömiti a felni és a gumi ilesztésénél a levegö utját ugyanez a másik oldalon lehet 3-4 alakalomal rá kell fujni kompreszoral de utána akácerdõbe is mehetsz tüske ilyesmi nem akadályde ha valami szétvágja akkor elég nagy szivás :( fél év alat nekem még nem volt vele semi bajom vele.
Szerintm nehezebb mint a víz de jobbmint a belsös rendszer nekem nagyon tetszik az edzögépen is ilyen rendszert szeretnék amint lesz rá lovém:D

#5291
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Köszönöm a válaszokat, bár az kimaradt a kérdésembõl, hogy szinte csak aszfaltra kellene a gumi.
Néztem direkt aszfaltgumikat is, amikkel biztos könnyebb lenne a haladás, nekem azonban toronymagasan a defektmentesség a fontos, mert rögtön meló után angolórám van, és nincs még 5 percem se defektet javítani.
Így maradok a Schwalbe Marathon Supreme-nél latex belsõvel használva.


continental city contact az aszfalt gumi, és defekmentes (most ez van az én bringámon, eddig 7 ezret mentem vele), vagy akár a sportcontact is jó, ha kifejzetten csak aszfaltra valót szeretnél

#5292
radeonforever

radeonforever

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
Köszönöm a válaszokat, bár az kimaradt a kérdésembõl, hogy szinte csak aszfaltra kellene a gumi.
Néztem direkt aszfaltgumikat is, amikkel biztos könnyebb lenne a haladás, nekem azonban toronymagasan a defektmentesség a fontos, mert rögtön meló után angolórám van, és nincs még 5 percem se defektet javítani.
Így maradok a Schwalbe Marathon Supreme-nél latex belsõvel használva.

#5293
kotovics

kotovics

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás
Ez a No-Flats rendszer gyakorlati használata után érdeklõdnék. Nem tudom eldönteni, hogy erre ruházzak be, vagy latex belsõre?
Szóval, mivel a felnim nem tubeles rendszerû, ezért ezt a JOE'S TUBELESS SZALAG-ot néztem ki. Ez olyan, mintha a belsõ el lenne vágva középen, és
csak a felnibe belesimuló része lenne meg (ha jól értem a rendszert).

-Ez alá még ugyanúgy kell a felniszalag?
-Egy 2,25' gumihoz kb. mennyi tej kell?
-Egy dl tej kb. 100g? (hasonló súlyú mint a víz?)

Próbálom a súlyt kikalkulálni, a latex belsõvel összehasonlítani.

#5294
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
az utolsó a legjobb. De az nem igazán terepre való.

#5295
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

contik elég jó de a Schwalbe Maraton Supreme HD Ceramic elég sokan dicsérik nem tudom ezt még nem probáltam 2 évig csak kontival versenyeztem 1 szer volt vele defektem a 2 szezon alat igaz elég sürün kelet cserélnem mert nagyon kopott 4-5 versenyt birt.
A slixk gumijaisem rosszak azzal is 1 szazon alatt amikor még nem volt országutim 1vagy 2 defektet néztem be.


de gondolom nem túragumival versenyeztél

mert amiket kérdezett, az nagyjából mind az, ált. teljesen más védelemmel, mint egy terepgumi

#5296
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 hozzászólás

mivel az összeset nem próbáltam, így sorrendet nem állítanék fel, de a contik defektvédelme az nagyon jó, én a letekert 27-28 ezer km alatt az út szélén még nem javítottam velük defektet (modjuk a 100-as szöget nem számolom, mert az autógumit is kikészít), azzal a 4-5 lassú defektel simán haza tudtam még tekerni.


contik elég jó de a Schwalbe Maraton Supreme HD Ceramic elég sokan dicsérik nem tudom ezt még nem probáltam 2 évig csak kontival versenyeztem 1 szer volt vele defektem a 2 szezon alat igaz elég sürün kelet cserélnem mert nagyon kopott 4-5 versenyt birt.
A slixk gumijaisem rosszak azzal is 1 szazon alatt amikor még nem volt országutim 1vagy 2 defektet néztem be.

#5297
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
mivel az összeset nem próbáltam, így sorrendet nem állítanék fel, de a contik defektvédelme az nagyon jó, én a letekert 27-28 ezer km alatt az út szélén még nem javítottam velük defektet (modjuk a 100-as szöget nem számolom, mert az autógumit is kikészít), azzal a 4-5 lassú defektel simán haza tudtam még tekerni.

#5298
radeonforever

radeonforever

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
Sziasztok!

Az alábbi gumik közül melyik rendelkezik jobb defektvédelemmel?
Continental Contact
Continental Country Plus Reflex
Maxxis Overdrive Maxxprotect
Schwalbe Big Apple
Schwalbe Maraton Supreme HD Ceramic

Nekem a legutolsó tûnik a legjobbnak, de ha tudtok jobbat, azt szívesen fogadom. Ár nem számít, csak a defektvédelem legyen a maxon.
26"-os 2"-es körüli szélességgel tárcsafékes felnire lenne.(Specialized Hardrock Sport)

#5299
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 hozzászólás

Maxis meduza 1,8" ? Arról is jókat írnak, és olcsó


Michelin XC A/T Errõl mi a véleményetek nem lehet túl rossz.
Schwalbe Blach Shark Mud HS325 Heavy Duty vagy ez estleg

#5300
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Koszi! Nem tudom h csak a baratomnak volt balszerencseje vele de az oldalso butykok par fagyott talajon valo tekeres utan leszakadtak. Nem 5-10 db hanem majdhogynem mindegyik butyok fellig v egeszben leszakadt :/ Csunya latvany volt!


Hála égnek nekem ilyen gondom nem volt. Remélem nem is lesz :) Ezt használtam Buék kupán, isteni volt. Használtam sárban és egyedül az agyag bánt el vele.