Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15857 hozzászólás a témában

#5001
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Oké, thx. Lehet kellene vennem egy tubeless kitet és elöl átalakítani UST-re nem UST felnivel és gumival? Vagy a minimum nyomás akkor sem lesz kisebb? Az igazi a Mavic 819 lenne valódi UST gumival, de most nincs pénz új kerékre..

Nem lennél vele elõbbre. A rendszerben az erõs oldalfalú UST gumi a lényeg.


A sebesség mindent megold.

 


#5002
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Oké, thx. Lehet kellene vennem egy tubeless kitet és elöl átalakítani UST-re nem UST felnivel és gumival? Vagy a minimum nyomás akkor sem lesz kisebb? Az igazi a Mavic 819 lenne valódi UST gumival, de most nincs pénz új kerékre..

#5003
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Szóval akkor jól érzem, hogy ugyanazzal a gumival UST-ben 2.3 baron is ugyanolyan könnyen tekerek, mint a nem UST-s változattal 2.8 baron?

Terepen igen.

Hátul van Maxxis Advantage 26x2.1 LUST 70-es keverék, elsõt már írtam: Maxxis Ardent 26x2.25 60-as keverék, nem UST. Ha hátul lemennék 2 barra vagy az alá, akkor az elsõben a 2.2-2.3 bar túl kemény lenne, gondolom én. Elvileg a hátsóba többet kellene pumpálni, ott van a nagyobb tömeg?

Elvileg igen, de nálad ez az ust nem ust téma megkeveri. De nyugodtan lehet hátul kisebb nyomásod legalább nem ráz annyira az út.


A sebesség mindent megold.

 


#5004
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Az UST 2báron is nagyon kemény.


Szóval akkor jól érzem, hogy ugyanazzal a gumival UST-ben 2.3 baron is ugyanolyan könnyen tekerek, mint a nem UST-s változattal 2.8 baron?

Hátul van Maxxis Advantage 26x2.1 LUST 70-es keverék, elsõt már írtam: Maxxis Ardent 26x2.25 60-as keverék, nem UST. Ha hátul lemennék 2 barra vagy az alá, akkor az elsõben a 2.2-2.3 bar túl kemény lenne, gondolom én. Elvileg a hátsóba többet kellene pumpálni, ott van a nagyobb tömeg?

#5005
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Tavaly amikor itt volt a maraton eb gyõztese és interjút csináltak vele akkor mondta, hogy 1,8 körül használja a belsõs 2,1-es külsõit. Õ már ennyire tud bringázni. :)

Az enyémen 2 bar a minimum ajánlás szerint. A gond, hogy elöl még nem UST van, azon 2.5 bar: hajtogatható Maxxis Ardent 26x2.25. 2.3 barnal lejjebb nem merem vinni. Ez viszont alig megy be a helyére, annyira laza. Szerinted mennyi a minimum amennyire még bátran lemehetek az elsõvel? 80-85kg vagyok + biciklin 2 kulacs, karácsonyfadíszek..


Lefordulni nem fog 2 báron sem, de azt neked kell tudni, hogy mennyin nem ütöd fel.

Az enyémen is, de azért hónapról hónapra lejjebb megyek 0.1-el, most elõl-hátul 1.7-1.8 van. :D

Belsõvel attól függ, mennyire vereted. Ha ügyes vagy, s nem csattansz neki szembõl köveknek és 10 centis padka-szegélyeknek, akkor bátran engedheted.

Az egyik, lefelé nem fékezõ mindenen átmenõ, csapattársam használja a 2,25 racingralphokat 1,6-on. Ha nála nincs gond ezen a nyomáson akkor senkinél nem lesz.

amúgy azok a 1-1,5 baros értékek elég durvák. ott egyáltalán hogy nem koppan a felni már akkor mikor ráültök?

Ha nem fújok bele levegõt akkor sem lapul be a gumi a bringa súlya alatt. Gondolom ez mindent elmond.

Hát ti nagyon ügyesek vagytok, én ha 2,7 alá mentem a 2,2-es belsõs Conti MountainKingel, akkor párszor megtámadott az a harapós kígyó...
Most 2,1-es belsõ nélküli NN-et használok, de nem merek 2,2-2,3 alá menni, nem akarom odaverni a drága 819-es felniket.
Hozzá tartozik, hogy erre azért vannak sziklás részek és sem túl technikás, sem túl óvatos nem vagyok...

Tavaly amikor együtt bringáztunk és a merevvel voltam csak 1,6 volt elöl a belsõs 2,25ös racingralphban és nem mentem lassan lefelé :) , de nem ütöttem fel, a téli túránkon még kisebb nyomás volt elöl.
Egyébként ha átváltok elmebeteg üzemmódba akkor valahol 2,3-2,4 körül van elöl amit nem tudok felütni belsõs rendszernél. Az UST 2báron is nagyon kemény.


A sebesség mindent megold.

 


#5006
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

No mindegy, az a 2.25-ös Maxxis Ardent egy viszonylag ballonosabb gumi már, simán használhatod a súlyoddal 2 báron is, szerintem.
(UST-s és egyéb tapasztalataim viszont nincsenek.)


Köszönöm a részletes válaszokat neked és a többieknek is. Szóval 2.25-ös Maxxis Ardent van elöl hajtogatható kivitelben, nem UST, szóval belsõvel, (valóban ballonos), a felnire alig lehet ráilleszteni annyira laza és kézzel simán lejön. Ennek a gyári minimuma 2.5 bar. Erre érted, hogy lemehetek 2 bar-ra? A terep a Mecseken brutális, esett már le a láncom a lánckerékrõl rázkódástól, a Rock Shox Dart 2 100 mozgott 95mm-t. Nem vagyok az életveszélyes fajta, de sziklás terepen néha megeresztem, nem szeretném ha leugrana a gumi. Az agyagos, gödrös talajról ne is beszéljünk. Szóval a kérdés, hogy mi a minimum nyomás ezzel, 2.3 bar még bizontságos? Mint írtam 80-85kg vagyok és a biciklin is van pár kg plussz tömeg és merev vázas.

#5007
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás
A 2.1-es UST NN elöl 1 bar alatt használom.
Hátul a 2.0 Larsen TT belsövel 1,8.

Qubber Quenn belsökkel elöl 1,5 bar hátul 1,8

utolsö felütésem 3 éve volt.

#5008
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás
Hát ti nagyon ügyesek vagytok, én ha 2,7 alá mentem a 2,2-es belsõs Conti MountainKingel, akkor párszor megtámadott az a harapós kígyó...
Most 2,1-es belsõ nélküli NN-et használok, de nem merek 2,2-2,3 alá menni, nem akarom odaverni a drága 819-es felniket.
Hozzá tartozik, hogy erre azért vannak sziklás részek és sem túl technikás, sem túl óvatos nem vagyok...
Failure is always an option.

#5009
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
scwalbe nobby nic rövidítései.

amúgy ha fél óra alatt ereszt le az elég mákos "felütés". :D jellemzõen abban a pillanatban elszáll minden.

múlkor 2,0-2,1 bar körül ütöttem fel egy vékonyfalú 2,5"os syncrost, fél kilós maxxis dh belsõvel. a legnagyobb para az volt, hogy olyan finoman mozog a gép hátulja, hogy csak akkor vettem észre mikor egy kanyarban egyszerûen kiment alólam.
amúgy azok a 1-1,5 baros értékek elég durvák. ott egyáltalán hogy nem koppan a felni már akkor mikor ráültök?

blogon:
a fenti maxxisokat most cseréltem le michelin latexekre. 900g ugrott le a géprõl (maxxis eléggé alulbecsült gyári tömeg 470g, michelin 120g)

#5010
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Mit jelent a NN és NNic?


Schwalbe Nobby Nic.

#5011
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás
A Schwalbe Nobby Nic gumi nevenek errefele hasznalatos roviditese. :)

#5012
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Nekem még a belsõs Maxxis Advantage-al volt felütlsem, amikor többen mentünk és a lovak közé csaptam, fél óra alatt leeresztõs. Gyári minimum 2.5 bar ottis, 2.4-en volt. UST-t nehéz lenne felütni. :) Mit jelent a NN és NNic?

#5013
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

hát én 2,3-2,5 alá nem nagyon merek a belsõs 2,25-ös NN-el menni, igaz karcolgatom a mázsát. életem egzetlen felütése is NN volt igay akkor nem lehetett benne több 1,8 nál - jó lesz az ne tököljünk pumpálással alapon -.


Fene tudja, hogy van ez... Például az egy kedvenc lejtõzõs részem a Budai-hegyekben a Határ-nyeregtõl a sárgán lefelé Hûvösvölgyhöz, vagy a HHH-n a Szuszogó melletti egyik jelöletlen ösvény, illetve a HHH oldalában is van kedvenc rész; itt-ott egész komoly kövekkel. Lehet, hogy csak idõ kérdése, és meglesz nekem is az a felütés? :-)

#5014
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Nekem elõl-hátul 1.8-2.0 bar a nyomás a belsõs rendszerrel használt 2.25-ös NNic-ekben (gyári minimum 2.0 bar) és a ~81 kg + málha tömeggel nem ütöttem még fel soha a 3 év alatt, mióta ilyeneket használok. Még úgy sem, hogy fordult már elõ, hogy néztem, ejha, mintha lapos lenne és a nyomásmérõ 1.4 bart mutatott - ami már elég necces szerintem. :-)
Amit viszont tapasztaltam, hogy számításba kell venni azt, hogy:
- fully-val mész-e vagy merevfarúval
- mennyit mozogsz lábból és a karokkal köves és rázósabb, durvább terepen
- mennyire ballonos a gumi és ehhez milyen nehéz vagy, stb.
A fully hátsó traktusának mozgása hátul némileg csökkenti a felütés veszélyét (mint ahogy kontraproduktív az "ülve-DH"), illetve ha jól "növeled a rugóutat" a tested mozgásával, nem lehet gond. 90-100 kg testsúly felett mondjuk nem nagyon mennék 2 bar alá egyetlen gumival sem, és inkább egy 2.2-es, 2.3-as gumit használnék, ahogy az ismerõseim közt látom ezt a csapásirányt érdemes követni. Valahol itt mindenképp kell kompromisszumokat kötni, hiába pár 10 grammal nehezebb az a külsõ, szerintem megéri szélesebbet venni. Szintén jó pont még a felütésveszély csökkentésére, hogy ha nem grammániás belsõt használunk, hanem valami "átlagosat". Amióta a drága könnyû belsõket a sima, olcsóbb Schwalbe-kra cseréltem, 1, azaz egyetlen tüske tudott csak olyan lyukat fúrni a gumimba, hogy foltoznom kellett. Pont most volt egy esetem, hogy 2 hét alatt leeresztett a gumim 0.7-0.8 barra, hát gondoltam, most már megnézem, hol van benne tüske. Nos, megtaláltam, már a külsõt kívülrõl nézegetve de mivel jó vastag a belsõm anyaga, nem tudott elszökni a tüske mellett a levegõ.
No mindegy, az a 2.25-ös Maxxis Ardent egy viszonylag ballonosabb gumi már, simán használhatod a súlyoddal 2 báron is, szerintem.
(UST-s és egyéb tapasztalataim viszont nincsenek.)


hát én 2,3-2,5 alá nem nagyon merek a belsõs 2,25-ös NN-el menni, igaz karcolgatom a mázsát. életem egzetlen felütése is NN volt igay akkor nem lehetett benne több 1,8 nál - jó lesz az ne tököljünk pumpálással alapon -.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5015
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Az enyémen 2 bar a minimum ajánlás szerint. A gond, hogy elöl még nem UST van, azon 2.5 bar: hajtogatható Maxxis Ardent 26x2.25. 2.3 barnal lejjebb nem merem vinni. Ez viszont alig megy be a helyére, annyira laza. Szerinted mennyi a minimum amennyire még bátran lemehetek az elsõvel? 80-85kg vagyok + biciklin 2 kulacs, karácsonyfadíszek..


Nekem elõl-hátul 1.8-2.0 bar a nyomás a belsõs rendszerrel használt 2.25-ös NNic-ekben (gyári minimum 2.0 bar) és a ~81 kg + málha tömeggel nem ütöttem még fel soha a 3 év alatt, mióta ilyeneket használok. Még úgy sem, hogy fordult már elõ, hogy néztem, ejha, mintha lapos lenne és a nyomásmérõ 1.4 bart mutatott - ami már elég necces szerintem. :-)
Amit viszont tapasztaltam, hogy számításba kell venni azt, hogy:
- fully-val mész-e vagy merevfarúval
- mennyit mozogsz lábból és a karokkal köves és rázósabb, durvább terepen
- mennyire ballonos a gumi és ehhez milyen nehéz vagy, stb.
A fully hátsó traktusának mozgása hátul némileg csökkenti a felütés veszélyét (mint ahogy kontraproduktív az "ülve-DH"), illetve ha jól "növeled a rugóutat" a tested mozgásával, nem lehet gond. 90-100 kg testsúly felett mondjuk nem nagyon mennék 2 bar alá egyetlen gumival sem, és inkább egy 2.2-es, 2.3-as gumit használnék, ahogy az ismerõseim közt látom ezt a csapásirányt érdemes követni. Valahol itt mindenképp kell kompromisszumokat kötni, hiába pár 10 grammal nehezebb az a külsõ, szerintem megéri szélesebbet venni. Szintén jó pont még a felütésveszély csökkentésére, hogy ha nem grammániás belsõt használunk, hanem valami "átlagosat". Amióta a drága könnyû belsõket a sima, olcsóbb Schwalbe-kra cseréltem, 1, azaz egyetlen tüske tudott csak olyan lyukat fúrni a gumimba, hogy foltoznom kellett. Pont most volt egy esetem, hogy 2 hét alatt leeresztett a gumim 0.7-0.8 barra, hát gondoltam, most már megnézem, hol van benne tüske. Nos, megtaláltam, már a külsõt kívülrõl nézegetve de mivel jó vastag a belsõm anyaga, nem tudott elszökni a tüske mellett a levegõ.
No mindegy, az a 2.25-ös Maxxis Ardent egy viszonylag ballonosabb gumi már, simán használhatod a súlyoddal 2 báron is, szerintem.
(UST-s és egyéb tapasztalataim viszont nincsenek.)

#5016
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Köszi. Ezt a belsõgumis elsõkerekemre érted? Ott 2.5 bar a minimum.

#5017
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Az enyémen 2 bar a minimum ajánlás szerint.


Az enyémen is, de azért hónapról hónapra lejjebb megyek 0.1-el, most elõl-hátul 1.7-1.8 van. :D

Belsõvel attól függ, mennyire vereted. Ha ügyes vagy, s nem csattansz neki szembõl köveknek és 10 centis padka-szegélyeknek, akkor bátran engedheted.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#5018
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Az enyémen 2 bar a minimum ajánlás szerint. A gond, hogy elöl még nem UST van, azon 2.5 bar: hajtogatható Maxxis Ardent 26x2.25. 2.3 barnal lejjebb nem merem vinni. Ez viszont alig megy be a helyére, annyira laza. Szerinted mennyi a minimum amennyire még bátran lemehetek az elsõvel? 80-85kg vagyok + biciklin 2 kulacs, karácsonyfadíszek..

#5019
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Amit eddig használtam rendes UST-t, azok biztos nem tudnak lefordulni még fél báron sem. Kézzel is elég nagy erõt kell kifejtenem leszedésénél, hogy a perem beugorjon középre. És már többször mentem 1bár alatt UST-vel, soha semmi gond nem volt velük. Most is csak 1,5 van elöl-hátul.


A sebesség mindent megold.

 


#5020
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Kérdésem lenne: a montis szingós rendszereket ugyanúgy kell ragasztgatni mint az országútis testvéreiket?


Igen, ugyanúgy. Teljesen más a fizikája, mint az UST-nek, s simán lehet 1.2-1.5-ön használni, nem tud lefordulni köves terepen kanyarban. Az UST ugye 1.5-ön már odafigyelést igényel - bár a barátnõm gond nélkül így használja. A 2.2-eseket mi is 1.8-on használjuk (UST) és nincs velük semmi gond. Én vennék szingósat, annak ellenére, hogy baromi jó vele menni - iszonyat drága a gumi, s drága a kerék is, ha van pénzed, s nem sajnálsz 100 € összegeket guminként, akkor hajrá, de ez még nagyon high-end. És hát ugye szinte javíthatatlan, ha valami kivágja. Montis szingóból nincs egyelõre peremes a piacon, szóval nem tudod hagyományos felnivel használni.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)