Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15880 hozzászólás a témában

#5001
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Egy kis tapasztalat megosztás. A Maxxis Xenith-ek nagyon állatok, nem bántam meg a vételt. Kívánja a sebességet. Felfelé hihetetlen fokozatokban toltam neki mint a veszettegér és olyan távon, amit eddig még nem teljesítettem, most lazán. Lefelé enyhe kanyarba 55-el mentem bele, ment volna jobban is, de nem akartam. Bedõlésnél is tart. Nedves úton jól tapad. Sík aszfalton 40-45-ös sprintet lazán lehet vele csinálni. Viszont enyhe vizet is felszed az útról és fröcsög, sokkal jobban mint a terepgumi. A Mecsek (egyik) legnagyobb csúcsiról fel le mentem vele így elsõre, 18.3-as átlag. 4.5 barral mentem, megpróbálom az 5 bart.

#5002
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Sziasztok!
Most kérdezek egy hülyét: A NNic-eket használja valaki fordított forgásiránnyal? Elöl, vagy hátul? Mik a tapasztalatok?


Csak annyit javaslok, ha már egyszer feltetted valahogy, ne fordítsd többet.

UST külsõ javítás ügyben kérdés: van két javító készletem is (CRC-rõl), az alapelv ugyanaz, dugj be egy tût óvatosan, hogy ne szélesítsd ki a lyukat. Utána a tû végében levõ lyukba (ez egy célszerszám) a mellékelt, méretre szabott gumicsíkot betenni, bekenni a ragasztóval, a lyukba benyomni és a közepét kihúzni (így egy harmonika alakban lesz benne, kilógó maradékot levágni. 5 perc múlva kész. Ez végleges javítás? Vagy jobb levenni és belülrõl egy foltot tenni rá, de milyet?

#5003
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Jó erõs szûcscérnával meg lettek varrva a kb. 1,5 - 2 centiméteren oldalhasadt Conti RK külsõk, belülre megy most a folt, hogy ne tudjon kikandikálni a belsõ, meg a cérna se sértse a belsõt. Esetleg kellene valamilyen foltot tenni az abroncs külsõ oldalára is? Van-e egyáltalán értelme? Megmaradna? Köszönöm a válaszokat.


en tettem kivulre-belulre. belulre a belso miatt, kivulre esztetikai cellal inkabb :)

#5004
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás
Jó erõs szûcscérnával meg lettek varrva a kb. 1,5 - 2 centiméteren oldalhasadt Conti RK külsõk, belülre megy most a folt, hogy ne tudjon kikandikálni a belsõ, meg a cérna se sértse a belsõt. Esetleg kellene valamilyen foltot tenni az abroncs külsõ oldalára is? Van-e egyáltalán értelme? Megmaradna? Köszönöm a válaszokat.

#5005
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
ha csak egy nicet hasznal az ember, akkor szvsz tipikusan elsogumi.

#5006
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Hátulra úgy ragd jobban kapaszkodik.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#5007
Samorost

Samorost

    vendég

  • fórumtag
  • 24 hozzászólás
Sziasztok!
Most kérdezek egy hülyét: A NNic-eket használja valaki fordított forgásiránnyal? Elöl, vagy hátul? Mik a tapasztalatok?

#5008
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Ok, csak valaki írta és felmerült. Kipróbálok egy elöl-hátul 2 bart fel is, le is valami ütõsebb pályán. Legfeljebb az elsõt felütöm (és meglátom mennyire fog az SPD) :) A láncot egy ideje a középsõ lánckerékre rakom lefelé, azóta még nem esett le.


Én aggódtam, és eddig nem mertem alacsonyabb nyomással menni, de pont a lentiek alapján felbátorodtam, és elöl/hátul 2 báron tekertem ma egyet (819-es felni, 2,1-es UST-s NN, merev faru bringa).
Semmi odaverés nem volt, pedig elég sziklás részen is voltam és nem óvatoskodtam. Igazuk lehet ezeknek a srácoknak :)
Tapasztalatok (ugyanez a gumi 2,3-2,5 barhoz képest):
- aszfalton nem éreztem különbséget (kivéve a kátyúknál, azokon simábban átment)
- köves részen határozottan simábban és könnyebben gurul
- füves részen szintén jobbnak éreztem
- süppedõs murva mintha kicsit még jobban visszafogná

Összességében jó volt, így marad :)
Failure is always an option.

#5009
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Ok, csak valaki írta és felmerült. Kipróbálok egy elöl-hátul 2 bart fel is, le is valami ütõsebb pályán. Legfeljebb az elsõt felütöm (és meglátom mennyire fog az SPD) :) A láncot egy ideje a középsõ lánckerékre rakom lefelé, azóta még nem esett le.

#5010
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ha lenne UST-ben 26x2.25 Maxxis Advantage hátura, ki is próbálnám. Ennél lejjebb mintázatban már nem szeretném adni és nem nagyon tudok alternatívát. Maxxis Minion 26x2.5 UST durva lenne tekerés szempontjából, a felnire is nagy. UST-vel megkötöttem magam.

Ha a 85kg-ommal (plusz a biciklin 5kg) 2 barig lemegyek nem áll fenn a veszélye, hogy odaverem a 819-es felnit egy ütõsebb sziklakertben? Egyszer már leesett a lánc a lánckerékrõl egy ilyen helyen.. Csak, hogy a terepet demonstrálni tudjam.


UST-t 2baron odavered akkor nagyon ügyes vagy. A láncleesés nem jelent semmit, mindenkinek leesik lefelé aki kicsit jobban engedi neki.


A sebesség mindent megold.

 


#5011
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Ha lenne UST-ben 26x2.25 Maxxis Advantage hátura, ki is próbálnám. Ennél lejjebb mintázatban már nem szeretném adni és nem nagyon tudok alternatívát. Maxxis Minion 26x2.5 UST durva lenne tekerés szempontjából, a felnire is nagy. UST-vel megkötöttem magam.

Ha a 85kg-ommal (plusz a biciklin 5kg) 2 barig lemegyek nem áll fenn a veszélye, hogy odaverem a 819-es felnit egy ütõsebb sziklakertben? Egyszer már leesett a lánc a lánckerékrõl egy ilyen helyen.. Csak, hogy a terepet demonstrálni tudjam.

#5012
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
2.25 simán válalható
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#5013
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Ez meglep, de kipróbálom. A 26x2.1-es Maxxis Advantage is elég nehezen tekerhetõ egyébként, egy kompromisszumos megoldás az up és downhill között. Érdemes lenne ennél feljebb menni szélességben?

#5014
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás
Terepre szélesfelni = szélesguma = kevésnyomás ;)

#5015
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás

Megleptél. Aszfalton saját tapasztalat szerint sokkal könnyebb tekerni terepgumival 3.5-4 baron. ...

Ez a linkelt pdf szerint is így van, terepen jönnek ki az alacsony nyomás elõnyei.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#5016
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Megleptél. Aszfalton saját tapasztalat szerint sokkal könnyebb tekerni terepgumival 3.5-4 baron. Terepen 2.8 baron érzésre úgy tûnik könnyebben tekerek felfelé, mint 2.3-2.4 barral. Ahogy vittem le a nyomást a kettõ között, egyre nehezebb volt tekerni. Gondolom ez függ a tereptõl is. Itt van minden, vastag por, szikla, sár. Sárban, puha talajon a gördülési ellenállás érzésre lehet 50% alatti is. Olyan mintha ragasztóban tekernék. Mindenesetre megpróbálom a 2 bart felfelé. :)

#5017
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Felfelé nem szoktál bele többet nyomni? Jó lenne ha kitalálnának olyat, ami felfelé automatikusan felpumpálja a gumit, lefelé leengedi, arra várhatok. :)


Pont felfelé jön ki igazán minden elõnye a kisebb nyomásnak a gumikban. Idõrõl idõre visszatérõ téma itt, hogy a közhiedelemmel ellentétben a gördülési ellenállás jelentõsen csökkenhet laposabb kerékkel (valaki linkelt be ide egyetemi tanulmányt pár hónapja, Schwalbe MTB gumikkal végzett mérésekkel alátámasztva) - természetesen terepen.

Edit: Nem tudom már, ez volt-e, mindenesetre ez a Gugli elsõ találata:-), és a nyomást, mintázatot és a külsõ szélességét feszegetik:
http://www.mtbonline...illustrated.pdf

#5018
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Felfelé nem szoktál bele többet nyomni? Jó lenne ha kitalálnának olyat, ami felfelé automatikusan felpumpálja a gumit, lefelé leengedi, arra várhatok. :)

#5019
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

2 bar alatt nem kínlódás felfelé menni? Nem tudom felétek mekkora dombok vannak, a Mecsek nem piskóta.


A Bükkben kicsit nagyobb hegyek vannak mint nálatok.


A sebesség mindent megold.

 


#5020
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
2 bar alatt nem kínlódás felfelé menni? Nem tudom felétek mekkora dombok vannak, a Mecsek nem piskóta.