Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15858 hozzászólás a témában

#5001
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Az UST 2báron is nagyon kemény.


Lehet, hogy meg kellene nézni pontos-e a pumpám, én 2,2-t is tök laposnak érzek és egész jól kisimít majdnem mindent.

Amúgy gumi függõ is, a Hutchinson Bulldognál 2,4-2,5 baron (belsõvel) sem volt soha felütésem, a MK-nél még pár tizeddel magasabb nyomáson is simán.
Failure is always an option.

#5002
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Oké, thx. Lehet kellene vennem egy tubeless kitet és elöl átalakítani UST-re nem UST felnivel és gumival? Vagy a minimum nyomás akkor sem lesz kisebb? Az igazi a Mavic 819 lenne valódi UST gumival, de most nincs pénz új kerékre..

Nem lennél vele elõbbre. A rendszerben az erõs oldalfalú UST gumi a lényeg.


A sebesség mindent megold.

 


#5003
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Oké, thx. Lehet kellene vennem egy tubeless kitet és elöl átalakítani UST-re nem UST felnivel és gumival? Vagy a minimum nyomás akkor sem lesz kisebb? Az igazi a Mavic 819 lenne valódi UST gumival, de most nincs pénz új kerékre..

#5004
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Szóval akkor jól érzem, hogy ugyanazzal a gumival UST-ben 2.3 baron is ugyanolyan könnyen tekerek, mint a nem UST-s változattal 2.8 baron?

Terepen igen.

Hátul van Maxxis Advantage 26x2.1 LUST 70-es keverék, elsõt már írtam: Maxxis Ardent 26x2.25 60-as keverék, nem UST. Ha hátul lemennék 2 barra vagy az alá, akkor az elsõben a 2.2-2.3 bar túl kemény lenne, gondolom én. Elvileg a hátsóba többet kellene pumpálni, ott van a nagyobb tömeg?

Elvileg igen, de nálad ez az ust nem ust téma megkeveri. De nyugodtan lehet hátul kisebb nyomásod legalább nem ráz annyira az út.


A sebesség mindent megold.

 


#5005
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Az UST 2báron is nagyon kemény.


Szóval akkor jól érzem, hogy ugyanazzal a gumival UST-ben 2.3 baron is ugyanolyan könnyen tekerek, mint a nem UST-s változattal 2.8 baron?

Hátul van Maxxis Advantage 26x2.1 LUST 70-es keverék, elsõt már írtam: Maxxis Ardent 26x2.25 60-as keverék, nem UST. Ha hátul lemennék 2 barra vagy az alá, akkor az elsõben a 2.2-2.3 bar túl kemény lenne, gondolom én. Elvileg a hátsóba többet kellene pumpálni, ott van a nagyobb tömeg?

#5006
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Tavaly amikor itt volt a maraton eb gyõztese és interjút csináltak vele akkor mondta, hogy 1,8 körül használja a belsõs 2,1-es külsõit. Õ már ennyire tud bringázni. :)

Az enyémen 2 bar a minimum ajánlás szerint. A gond, hogy elöl még nem UST van, azon 2.5 bar: hajtogatható Maxxis Ardent 26x2.25. 2.3 barnal lejjebb nem merem vinni. Ez viszont alig megy be a helyére, annyira laza. Szerinted mennyi a minimum amennyire még bátran lemehetek az elsõvel? 80-85kg vagyok + biciklin 2 kulacs, karácsonyfadíszek..


Lefordulni nem fog 2 báron sem, de azt neked kell tudni, hogy mennyin nem ütöd fel.

Az enyémen is, de azért hónapról hónapra lejjebb megyek 0.1-el, most elõl-hátul 1.7-1.8 van. :D

Belsõvel attól függ, mennyire vereted. Ha ügyes vagy, s nem csattansz neki szembõl köveknek és 10 centis padka-szegélyeknek, akkor bátran engedheted.

Az egyik, lefelé nem fékezõ mindenen átmenõ, csapattársam használja a 2,25 racingralphokat 1,6-on. Ha nála nincs gond ezen a nyomáson akkor senkinél nem lesz.

amúgy azok a 1-1,5 baros értékek elég durvák. ott egyáltalán hogy nem koppan a felni már akkor mikor ráültök?

Ha nem fújok bele levegõt akkor sem lapul be a gumi a bringa súlya alatt. Gondolom ez mindent elmond.

Hát ti nagyon ügyesek vagytok, én ha 2,7 alá mentem a 2,2-es belsõs Conti MountainKingel, akkor párszor megtámadott az a harapós kígyó...
Most 2,1-es belsõ nélküli NN-et használok, de nem merek 2,2-2,3 alá menni, nem akarom odaverni a drága 819-es felniket.
Hozzá tartozik, hogy erre azért vannak sziklás részek és sem túl technikás, sem túl óvatos nem vagyok...

Tavaly amikor együtt bringáztunk és a merevvel voltam csak 1,6 volt elöl a belsõs 2,25ös racingralphban és nem mentem lassan lefelé :) , de nem ütöttem fel, a téli túránkon még kisebb nyomás volt elöl.
Egyébként ha átváltok elmebeteg üzemmódba akkor valahol 2,3-2,4 körül van elöl amit nem tudok felütni belsõs rendszernél. Az UST 2báron is nagyon kemény.


A sebesség mindent megold.

 


#5007
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

No mindegy, az a 2.25-ös Maxxis Ardent egy viszonylag ballonosabb gumi már, simán használhatod a súlyoddal 2 báron is, szerintem.
(UST-s és egyéb tapasztalataim viszont nincsenek.)


Köszönöm a részletes válaszokat neked és a többieknek is. Szóval 2.25-ös Maxxis Ardent van elöl hajtogatható kivitelben, nem UST, szóval belsõvel, (valóban ballonos), a felnire alig lehet ráilleszteni annyira laza és kézzel simán lejön. Ennek a gyári minimuma 2.5 bar. Erre érted, hogy lemehetek 2 bar-ra? A terep a Mecseken brutális, esett már le a láncom a lánckerékrõl rázkódástól, a Rock Shox Dart 2 100 mozgott 95mm-t. Nem vagyok az életveszélyes fajta, de sziklás terepen néha megeresztem, nem szeretném ha leugrana a gumi. Az agyagos, gödrös talajról ne is beszéljünk. Szóval a kérdés, hogy mi a minimum nyomás ezzel, 2.3 bar még bizontságos? Mint írtam 80-85kg vagyok és a biciklin is van pár kg plussz tömeg és merev vázas.

#5008
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás
A 2.1-es UST NN elöl 1 bar alatt használom.
Hátul a 2.0 Larsen TT belsövel 1,8.

Qubber Quenn belsökkel elöl 1,5 bar hátul 1,8

utolsö felütésem 3 éve volt.

#5009
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás
Hát ti nagyon ügyesek vagytok, én ha 2,7 alá mentem a 2,2-es belsõs Conti MountainKingel, akkor párszor megtámadott az a harapós kígyó...
Most 2,1-es belsõ nélküli NN-et használok, de nem merek 2,2-2,3 alá menni, nem akarom odaverni a drága 819-es felniket.
Hozzá tartozik, hogy erre azért vannak sziklás részek és sem túl technikás, sem túl óvatos nem vagyok...
Failure is always an option.

#5010
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
scwalbe nobby nic rövidítései.

amúgy ha fél óra alatt ereszt le az elég mákos "felütés". :D jellemzõen abban a pillanatban elszáll minden.

múlkor 2,0-2,1 bar körül ütöttem fel egy vékonyfalú 2,5"os syncrost, fél kilós maxxis dh belsõvel. a legnagyobb para az volt, hogy olyan finoman mozog a gép hátulja, hogy csak akkor vettem észre mikor egy kanyarban egyszerûen kiment alólam.
amúgy azok a 1-1,5 baros értékek elég durvák. ott egyáltalán hogy nem koppan a felni már akkor mikor ráültök?

blogon:
a fenti maxxisokat most cseréltem le michelin latexekre. 900g ugrott le a géprõl (maxxis eléggé alulbecsült gyári tömeg 470g, michelin 120g)

#5011
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Mit jelent a NN és NNic?


Schwalbe Nobby Nic.

#5012
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás
A Schwalbe Nobby Nic gumi nevenek errefele hasznalatos roviditese. :)

#5013
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Nekem még a belsõs Maxxis Advantage-al volt felütlsem, amikor többen mentünk és a lovak közé csaptam, fél óra alatt leeresztõs. Gyári minimum 2.5 bar ottis, 2.4-en volt. UST-t nehéz lenne felütni. :) Mit jelent a NN és NNic?

#5014
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

hát én 2,3-2,5 alá nem nagyon merek a belsõs 2,25-ös NN-el menni, igaz karcolgatom a mázsát. életem egzetlen felütése is NN volt igay akkor nem lehetett benne több 1,8 nál - jó lesz az ne tököljünk pumpálással alapon -.


Fene tudja, hogy van ez... Például az egy kedvenc lejtõzõs részem a Budai-hegyekben a Határ-nyeregtõl a sárgán lefelé Hûvösvölgyhöz, vagy a HHH-n a Szuszogó melletti egyik jelöletlen ösvény, illetve a HHH oldalában is van kedvenc rész; itt-ott egész komoly kövekkel. Lehet, hogy csak idõ kérdése, és meglesz nekem is az a felütés? :-)

#5015
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

Nekem elõl-hátul 1.8-2.0 bar a nyomás a belsõs rendszerrel használt 2.25-ös NNic-ekben (gyári minimum 2.0 bar) és a ~81 kg + málha tömeggel nem ütöttem még fel soha a 3 év alatt, mióta ilyeneket használok. Még úgy sem, hogy fordult már elõ, hogy néztem, ejha, mintha lapos lenne és a nyomásmérõ 1.4 bart mutatott - ami már elég necces szerintem. :-)
Amit viszont tapasztaltam, hogy számításba kell venni azt, hogy:
- fully-val mész-e vagy merevfarúval
- mennyit mozogsz lábból és a karokkal köves és rázósabb, durvább terepen
- mennyire ballonos a gumi és ehhez milyen nehéz vagy, stb.
A fully hátsó traktusának mozgása hátul némileg csökkenti a felütés veszélyét (mint ahogy kontraproduktív az "ülve-DH"), illetve ha jól "növeled a rugóutat" a tested mozgásával, nem lehet gond. 90-100 kg testsúly felett mondjuk nem nagyon mennék 2 bar alá egyetlen gumival sem, és inkább egy 2.2-es, 2.3-as gumit használnék, ahogy az ismerõseim közt látom ezt a csapásirányt érdemes követni. Valahol itt mindenképp kell kompromisszumokat kötni, hiába pár 10 grammal nehezebb az a külsõ, szerintem megéri szélesebbet venni. Szintén jó pont még a felütésveszély csökkentésére, hogy ha nem grammániás belsõt használunk, hanem valami "átlagosat". Amióta a drága könnyû belsõket a sima, olcsóbb Schwalbe-kra cseréltem, 1, azaz egyetlen tüske tudott csak olyan lyukat fúrni a gumimba, hogy foltoznom kellett. Pont most volt egy esetem, hogy 2 hét alatt leeresztett a gumim 0.7-0.8 barra, hát gondoltam, most már megnézem, hol van benne tüske. Nos, megtaláltam, már a külsõt kívülrõl nézegetve de mivel jó vastag a belsõm anyaga, nem tudott elszökni a tüske mellett a levegõ.
No mindegy, az a 2.25-ös Maxxis Ardent egy viszonylag ballonosabb gumi már, simán használhatod a súlyoddal 2 báron is, szerintem.
(UST-s és egyéb tapasztalataim viszont nincsenek.)


hát én 2,3-2,5 alá nem nagyon merek a belsõs 2,25-ös NN-el menni, igaz karcolgatom a mázsát. életem egzetlen felütése is NN volt igay akkor nem lehetett benne több 1,8 nál - jó lesz az ne tököljünk pumpálással alapon -.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5016
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Az enyémen 2 bar a minimum ajánlás szerint. A gond, hogy elöl még nem UST van, azon 2.5 bar: hajtogatható Maxxis Ardent 26x2.25. 2.3 barnal lejjebb nem merem vinni. Ez viszont alig megy be a helyére, annyira laza. Szerinted mennyi a minimum amennyire még bátran lemehetek az elsõvel? 80-85kg vagyok + biciklin 2 kulacs, karácsonyfadíszek..


Nekem elõl-hátul 1.8-2.0 bar a nyomás a belsõs rendszerrel használt 2.25-ös NNic-ekben (gyári minimum 2.0 bar) és a ~81 kg + málha tömeggel nem ütöttem még fel soha a 3 év alatt, mióta ilyeneket használok. Még úgy sem, hogy fordult már elõ, hogy néztem, ejha, mintha lapos lenne és a nyomásmérõ 1.4 bart mutatott - ami már elég necces szerintem. :-)
Amit viszont tapasztaltam, hogy számításba kell venni azt, hogy:
- fully-val mész-e vagy merevfarúval
- mennyit mozogsz lábból és a karokkal köves és rázósabb, durvább terepen
- mennyire ballonos a gumi és ehhez milyen nehéz vagy, stb.
A fully hátsó traktusának mozgása hátul némileg csökkenti a felütés veszélyét (mint ahogy kontraproduktív az "ülve-DH"), illetve ha jól "növeled a rugóutat" a tested mozgásával, nem lehet gond. 90-100 kg testsúly felett mondjuk nem nagyon mennék 2 bar alá egyetlen gumival sem, és inkább egy 2.2-es, 2.3-as gumit használnék, ahogy az ismerõseim közt látom ezt a csapásirányt érdemes követni. Valahol itt mindenképp kell kompromisszumokat kötni, hiába pár 10 grammal nehezebb az a külsõ, szerintem megéri szélesebbet venni. Szintén jó pont még a felütésveszély csökkentésére, hogy ha nem grammániás belsõt használunk, hanem valami "átlagosat". Amióta a drága könnyû belsõket a sima, olcsóbb Schwalbe-kra cseréltem, 1, azaz egyetlen tüske tudott csak olyan lyukat fúrni a gumimba, hogy foltoznom kellett. Pont most volt egy esetem, hogy 2 hét alatt leeresztett a gumim 0.7-0.8 barra, hát gondoltam, most már megnézem, hol van benne tüske. Nos, megtaláltam, már a külsõt kívülrõl nézegetve de mivel jó vastag a belsõm anyaga, nem tudott elszökni a tüske mellett a levegõ.
No mindegy, az a 2.25-ös Maxxis Ardent egy viszonylag ballonosabb gumi már, simán használhatod a súlyoddal 2 báron is, szerintem.
(UST-s és egyéb tapasztalataim viszont nincsenek.)

#5017
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Köszi. Ezt a belsõgumis elsõkerekemre érted? Ott 2.5 bar a minimum.

#5018
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Az enyémen 2 bar a minimum ajánlás szerint.


Az enyémen is, de azért hónapról hónapra lejjebb megyek 0.1-el, most elõl-hátul 1.7-1.8 van. :D

Belsõvel attól függ, mennyire vereted. Ha ügyes vagy, s nem csattansz neki szembõl köveknek és 10 centis padka-szegélyeknek, akkor bátran engedheted.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#5019
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Az enyémen 2 bar a minimum ajánlás szerint. A gond, hogy elöl még nem UST van, azon 2.5 bar: hajtogatható Maxxis Ardent 26x2.25. 2.3 barnal lejjebb nem merem vinni. Ez viszont alig megy be a helyére, annyira laza. Szerinted mennyi a minimum amennyire még bátran lemehetek az elsõvel? 80-85kg vagyok + biciklin 2 kulacs, karácsonyfadíszek..

#5020
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Amit eddig használtam rendes UST-t, azok biztos nem tudnak lefordulni még fél báron sem. Kézzel is elég nagy erõt kell kifejtenem leszedésénél, hogy a perem beugorjon középre. És már többször mentem 1bár alatt UST-vel, soha semmi gond nem volt velük. Most is csak 1,5 van elöl-hátul.


A sebesség mindent megold.