Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#5001
Írta 2011. május 22. - 00:02

#5002
Írta 2011. május 20. - 21:34

Sziasztok!
Most kérdezek egy hülyét: A NNic-eket használja valaki fordított forgásiránnyal? Elöl, vagy hátul? Mik a tapasztalatok?
Csak annyit javaslok, ha már egyszer feltetted valahogy, ne fordítsd többet.
UST külsõ javítás ügyben kérdés: van két javító készletem is (CRC-rõl), az alapelv ugyanaz, dugj be egy tût óvatosan, hogy ne szélesítsd ki a lyukat. Utána a tû végében levõ lyukba (ez egy célszerszám) a mellékelt, méretre szabott gumicsíkot betenni, bekenni a ragasztóval, a lyukba benyomni és a közepét kihúzni (így egy harmonika alakban lesz benne, kilógó maradékot levágni. 5 perc múlva kész. Ez végleges javítás? Vagy jobb levenni és belülrõl egy foltot tenni rá, de milyet?
#5003
Írta 2011. május 20. - 20:09

Jó erõs szûcscérnával meg lettek varrva a kb. 1,5 - 2 centiméteren oldalhasadt Conti RK külsõk, belülre megy most a folt, hogy ne tudjon kikandikálni a belsõ, meg a cérna se sértse a belsõt. Esetleg kellene valamilyen foltot tenni az abroncs külsõ oldalára is? Van-e egyáltalán értelme? Megmaradna? Köszönöm a válaszokat.
en tettem kivulre-belulre. belulre a belso miatt, kivulre esztetikai cellal inkabb

#5004
Írta 2011. május 20. - 19:15

#5005
Írta 2011. május 20. - 14:34

#5006
Írta 2011. május 20. - 14:25

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#5007
Írta 2011. május 20. - 13:44

Most kérdezek egy hülyét: A NNic-eket használja valaki fordított forgásiránnyal? Elöl, vagy hátul? Mik a tapasztalatok?
#5008
Írta 2011. május 20. - 00:35

Ok, csak valaki írta és felmerült. Kipróbálok egy elöl-hátul 2 bart fel is, le is valami ütõsebb pályán. Legfeljebb az elsõt felütöm (és meglátom mennyire fog az SPD)
A láncot egy ideje a középsõ lánckerékre rakom lefelé, azóta még nem esett le.
Én aggódtam, és eddig nem mertem alacsonyabb nyomással menni, de pont a lentiek alapján felbátorodtam, és elöl/hátul 2 báron tekertem ma egyet (819-es felni, 2,1-es UST-s NN, merev faru bringa).
Semmi odaverés nem volt, pedig elég sziklás részen is voltam és nem óvatoskodtam. Igazuk lehet ezeknek a srácoknak

Tapasztalatok (ugyanez a gumi 2,3-2,5 barhoz képest):
- aszfalton nem éreztem különbséget (kivéve a kátyúknál, azokon simábban átment)
- köves részen határozottan simábban és könnyebben gurul
- füves részen szintén jobbnak éreztem
- süppedõs murva mintha kicsit még jobban visszafogná
Összességében jó volt, így marad

#5009
Írta 2011. május 19. - 23:30


#5010
Írta 2011. május 19. - 23:15

Ha lenne UST-ben 26x2.25 Maxxis Advantage hátura, ki is próbálnám. Ennél lejjebb mintázatban már nem szeretném adni és nem nagyon tudok alternatívát. Maxxis Minion 26x2.5 UST durva lenne tekerés szempontjából, a felnire is nagy. UST-vel megkötöttem magam.
Ha a 85kg-ommal (plusz a biciklin 5kg) 2 barig lemegyek nem áll fenn a veszélye, hogy odaverem a 819-es felnit egy ütõsebb sziklakertben? Egyszer már leesett a lánc a lánckerékrõl egy ilyen helyen.. Csak, hogy a terepet demonstrálni tudjam.
UST-t 2baron odavered akkor nagyon ügyes vagy. A láncleesés nem jelent semmit, mindenkinek leesik lefelé aki kicsit jobban engedi neki.
A sebesség mindent megold.
#5011
Írta 2011. május 19. - 22:58

Ha a 85kg-ommal (plusz a biciklin 5kg) 2 barig lemegyek nem áll fenn a veszélye, hogy odaverem a 819-es felnit egy ütõsebb sziklakertben? Egyszer már leesett a lánc a lánckerékrõl egy ilyen helyen.. Csak, hogy a terepet demonstrálni tudjam.
#5012
Írta 2011. május 19. - 22:25

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#5013
Írta 2011. május 19. - 22:05

#5014
Írta 2011. május 19. - 18:43


#5015
Írta 2011. május 19. - 10:24

Ez a linkelt pdf szerint is így van, terepen jönnek ki az alacsony nyomás elõnyei.Megleptél. Aszfalton saját tapasztalat szerint sokkal könnyebb tekerni terepgumival 3.5-4 baron. ...
#5016
Írta 2011. május 19. - 09:54


#5017
Írta 2011. május 19. - 08:03

Felfelé nem szoktál bele többet nyomni? Jó lenne ha kitalálnának olyat, ami felfelé automatikusan felpumpálja a gumit, lefelé leengedi, arra várhatok.
Pont felfelé jön ki igazán minden elõnye a kisebb nyomásnak a gumikban. Idõrõl idõre visszatérõ téma itt, hogy a közhiedelemmel ellentétben a gördülési ellenállás jelentõsen csökkenhet laposabb kerékkel (valaki linkelt be ide egyetemi tanulmányt pár hónapja, Schwalbe MTB gumikkal végzett mérésekkel alátámasztva) - természetesen terepen.
Edit: Nem tudom már, ez volt-e, mindenesetre ez a Gugli elsõ találata:-), és a nyomást, mintázatot és a külsõ szélességét feszegetik:
http://www.mtbonline...illustrated.pdf
#5018
Írta 2011. május 19. - 00:54


#5019
Írta 2011. május 19. - 00:27

2 bar alatt nem kínlódás felfelé menni? Nem tudom felétek mekkora dombok vannak, a Mecsek nem piskóta.
A Bükkben kicsit nagyobb hegyek vannak mint nálatok.
A sebesség mindent megold.
#5020
Írta 2011. május 19. - 00:08
