Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#5041
Írta 2011. május 16. - 17:11
#5042
Írta 2011. május 14. - 11:53
Megjöttek a 29×2,4-es Maxxis Ardentjeim. Elsõ méricskélések alapján ezek tényleg lesznek 60mm szélesek, remélem nem nagyon tágulnak, mert a végén nem férnek majd be a vázba/villába...
Merevvillához fogod használni?
A sebesség mindent megold.
#5043
Írta 2011. május 14. - 11:43
#5044
Írta 2011. május 14. - 09:41
Kezdõ kérdés, nem vagyok gumi témában járatos: Gyárilag Kenda Komodo-val van szerelve a montim (Kona Kula), idén mennék több maraton középtávot (lelkes amatõr szint / Master1), érdemes cserélnem? Valami könnyû, jobban kapaszkodó gumira gondoltam (Rocket Ron?), esetleg érdemes játszani tubelesset a Kendaval? (A felni sun ds2xc). 80 kg vagyok, a Kenda 2.1-es. Maradjak 2.1-en, vagy menjek 2.25-re? Az én súlyomnál hány barra érdemes fújni? Köszönöm a tanácsokat!
Nem érdemes. Semmit nem fog számítani a versenyen, ha lecseréled a gumit. 3bar körüli értékre.
A sebesség mindent megold.
#5045
Írta 2011. május 14. - 08:49
#5046
Írta 2011. május 14. - 06:47
lehet azért B-s ?
Szerintem a szó amit keresel: selejt és az nem egyenlõ az értékcsökkenttel (elvileg)
#5047
Írta 2011. május 13. - 23:02
a 42es smartsammel en is sokat szemeztem meg a crossbringas korszakomban, de 47es landcruisert vettem, ami baromi jol viselkedik, de nehez mint a ko (asszem 800g+ volt a 28as). a sammal jobban jartam volna. amugy crosscangara irtad a samet?
k.
_1.jpg[/IMG]
igen, a krosszbícón volt természetesen.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5048
Írta 2011. május 13. - 21:50
most jo lenne egy 2.25oset belerakni (ha beletudnek), hogy mi a fullmerev vaz es mi a 35os gumi "sara". mongy az a tapasztalatom, hogy az ut egyenetlensegeire inkabb gumi kell, a kiszamithatatlan terepre (szikla, katyu) meg felfuggesztes. asszem egy telos 29er kell gumicserelgetessel.
a 42es smartsammel en is sokat szemeztem meg a crossbringas korszakomban, de 47es landcruisert vettem, ami baromi jol viselkedik, de nehez mint a ko (asszem 800g+ volt a 28as). a sammal jobban jartam volna. amugy crosscangara irtad a samet?
roseknak van ilyen, 35os continentallal szerelik - 8-9kilosak.
#5049
Írta 2011. május 13. - 21:16
sulyban azert nem ua, nem mtb alkatreszeket hasznalnak (ezert erdekelne) a crossbicok sem olyan hosszuak, mint a 29erek.
arra is kivancsi lennek, hogy aszfalton milyenek a schwalbe mtb gumijainak cx verzioi. epp azt neztem, hogy ugyanugy van rron, ralph, etc. a 29ernek azaz elonye, hogy pl itt gyor kornyeken valszeg jobban ellennek a cx gumikkal, viszont egy bakonyi csapatasnal rakhatok ra ballonos gumikat. minel kevesebbet tekerunk a bakonyban, annal jobban hianyzik a regi crossbico - itt vagy 40-50%ot kell aszfalton tekernem, mire kierek terepre, aztan jon 30-40% olyan terep, amin a 35os cx gumi is eleg volt. jo lenne ha lenne sok lovem meg helyem par cangara.
42-es smart sam-et használtam tavaly, teljesen jó. nem gurul sokkal roszabbul mint az a fél slick aminek elfeljtettem a nevét .
az offhoz meg, sztem nagyon rövidek azok a vázak egyenes kormányhoz, mint az outik is. -vagy 2 számmal nagyobb kell- de Te tudod.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5050
Írta 2011. május 13. - 07:37
sulyban azert nem ua, nem mtb alkatreszeket hasznalnak (ezert erdekelne) a crossbicok sem olyan hosszuak, mint a 29erek.off
és akkor van egy rövid, merevvillás cross bicód
on
arra is kivancsi lennek, hogy aszfalton milyenek a schwalbe mtb gumijainak cx verzioi. epp azt neztem, hogy ugyanugy van rron, ralph, etc. a 29ernek azaz elonye, hogy pl itt gyor kornyeken valszeg jobban ellennek a cx gumikkal, viszont egy bakonyi csapatasnal rakhatok ra ballonos gumikat. minel kevesebbet tekerunk a bakonyban, annal jobban hianyzik a regi crossbico - itt vagy 40-50%ot kell aszfalton tekernem, mire kierek terepre, aztan jon 30-40% olyan terep, amin a 35os cx gumi is eleg volt. jo lenne ha lenne sok lovem meg helyem par cangara.
#5051
Írta 2011. május 12. - 22:23
van egyeneskormanyos cx bringa?
off
és akkor van egy rövid, merevvillás cross bicód
on
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5052
Írta 2011. május 12. - 20:28
van egyeneskormanyos cx bringa?
Van.
De ez most, hogy jön ide?
A sebesség mindent megold.
#5053
Írta 2011. május 12. - 20:19
#5054
Írta 2011. május 12. - 19:55
29eren nem probaltatok cx gumikat? lightosabb terepen persze... a crosscangaval marha sok helyen el tudtam menni.
CX géppel és cx gumikkal nyomtam itt a svájci Jurában 95km-t, nem csak laza terepen. Mûködik a dolog, de normális méretû gumival lényegesen megnõ a mókafaktor.
RK-Ikon problémakörre: Eléggé O-profil mindkét gumi, elõl jobban szeretem ha inkább U-alakú a gumi, szóval valami markáns oldalmintázat nekem nem árt.
#5055
Írta 2011. május 12. - 19:29
#5056
Írta 2011. május 12. - 18:54
Ha jobb elsõ keréken, akkor miért hátra tennéd?
Azt írta, hogy elsõ keréken jobb, mint a RK, ami azért nem túl nagy teljesítmény, valljuk be. Nem jó, csak jobb. És õ tudtommal hátul RK-et használ, mert oda amúgy tényleg elmegy.
#5057
Írta 2011. május 12. - 18:40
Ezt én 29esben ki fogom próbálni, a Conti RaceKing-hez eléggé hasonló. A RK valószínûleg jobban gurul a folyamatos középsõ mintasor miatt, az Ikon tuti jobb elsõkeréken a markánsabb oldalmintázat miatt. Nekem az Ikon is inkább hátsó mintázatnak tûnik.
Ha jobb elsõ keréken, akkor miért hátra tennéd?
#5058
Írta 2011. május 12. - 18:09
Tanúsíthatom. Minél mostohábbak a körülmények a hobbi bringások annál lassabbak, az eleje meg veszít 10-20 percet egy maratonon. A nagyobb sebesség és fordulat tényleg kidobja a sarat. Lásd tavaly Szilvásvárad ANDREAS Kugler 5:06:19 és nem volt száraz a pálya.
Van valakinek tapasztalata ezzel: Maxxis Ikon, mert én szemezgetek vele, de rohadt drága.
Ezt én 29esben ki fogom próbálni, a Conti RaceKing-hez eléggé hasonló. A RK valószínûleg jobban gurul a folyamatos középsõ mintasor miatt, az Ikon tuti jobb elsõkeréken a markánsabb oldalmintázat miatt. Nekem az Ikon is inkább hátsó mintázatnak tûnik.
#5059
Írta 2011. május 12. - 03:07
Viszi õket a lendület, az egyenletesebb terhelés és kb kétszeres watt/súly. És a nagyobb sebesség mellett sokkal jobban kidobálja a sarat a gumi. Ennyi a titok. Sárban jobban kijönnek a különbségek.
Tanúsíthatom. Minél mostohábbak a körülmények a hobbi bringások annál lassabbak, az eleje meg veszít 10-20 percet egy maratonon. A nagyobb sebesség és fordulat tényleg kidobja a sarat. Lásd tavaly Szilvásvárad ANDREAS Kugler 5:06:19 és nem volt száraz a pálya.
Van valakinek tapasztalata ezzel: Maxxis Ikon, mert én szemezgetek vele, de rohadt drága.
#5060
Írta 2011. május 11. - 16:34
A sebesség mindent megold.