Nem lennél vele elõbbre. A rendszerben az erõs oldalfalú UST gumi a lényeg.Oké, thx. Lehet kellene vennem egy tubeless kitet és elöl átalakítani UST-re nem UST felnivel és gumival? Vagy a minimum nyomás akkor sem lesz kisebb? Az igazi a Mavic 819 lenne valódi UST gumival, de most nincs pénz új kerékre..
Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#5001
Posted 2011. May 18. - 15:49
A sebesség mindent megold.
#5002
Posted 2011. May 18. - 15:43
#5003
Posted 2011. May 18. - 15:21
Terepen igen.Szóval akkor jól érzem, hogy ugyanazzal a gumival UST-ben 2.3 baron is ugyanolyan könnyen tekerek, mint a nem UST-s változattal 2.8 baron?
Elvileg igen, de nálad ez az ust nem ust téma megkeveri. De nyugodtan lehet hátul kisebb nyomásod legalább nem ráz annyira az út.Hátul van Maxxis Advantage 26x2.1 LUST 70-es keverék, elsõt már írtam: Maxxis Ardent 26x2.25 60-as keverék, nem UST. Ha hátul lemennék 2 barra vagy az alá, akkor az elsõben a 2.2-2.3 bar túl kemény lenne, gondolom én. Elvileg a hátsóba többet kellene pumpálni, ott van a nagyobb tömeg?
A sebesség mindent megold.
#5004
Posted 2011. May 18. - 15:15
Az UST 2báron is nagyon kemény.
Szóval akkor jól érzem, hogy ugyanazzal a gumival UST-ben 2.3 baron is ugyanolyan könnyen tekerek, mint a nem UST-s változattal 2.8 baron?
Hátul van Maxxis Advantage 26x2.1 LUST 70-es keverék, elsõt már írtam: Maxxis Ardent 26x2.25 60-as keverék, nem UST. Ha hátul lemennék 2 barra vagy az alá, akkor az elsõben a 2.2-2.3 bar túl kemény lenne, gondolom én. Elvileg a hátsóba többet kellene pumpálni, ott van a nagyobb tömeg?
#5005
Posted 2011. May 18. - 15:03
Az enyémen 2 bar a minimum ajánlás szerint. A gond, hogy elöl még nem UST van, azon 2.5 bar: hajtogatható Maxxis Ardent 26x2.25. 2.3 barnal lejjebb nem merem vinni. Ez viszont alig megy be a helyére, annyira laza. Szerinted mennyi a minimum amennyire még bátran lemehetek az elsõvel? 80-85kg vagyok + biciklin 2 kulacs, karácsonyfadíszek..
Lefordulni nem fog 2 báron sem, de azt neked kell tudni, hogy mennyin nem ütöd fel.
Az egyik, lefelé nem fékezõ mindenen átmenõ, csapattársam használja a 2,25 racingralphokat 1,6-on. Ha nála nincs gond ezen a nyomáson akkor senkinél nem lesz.Az enyémen is, de azért hónapról hónapra lejjebb megyek 0.1-el, most elõl-hátul 1.7-1.8 van.
Belsõvel attól függ, mennyire vereted. Ha ügyes vagy, s nem csattansz neki szembõl köveknek és 10 centis padka-szegélyeknek, akkor bátran engedheted.
Ha nem fújok bele levegõt akkor sem lapul be a gumi a bringa súlya alatt. Gondolom ez mindent elmond.amúgy azok a 1-1,5 baros értékek elég durvák. ott egyáltalán hogy nem koppan a felni már akkor mikor ráültök?
Tavaly amikor együtt bringáztunk és a merevvel voltam csak 1,6 volt elöl a belsõs 2,25ös racingralphban és nem mentem lassan lefelé , de nem ütöttem fel, a téli túránkon még kisebb nyomás volt elöl.Hát ti nagyon ügyesek vagytok, én ha 2,7 alá mentem a 2,2-es belsõs Conti MountainKingel, akkor párszor megtámadott az a harapós kígyó...
Most 2,1-es belsõ nélküli NN-et használok, de nem merek 2,2-2,3 alá menni, nem akarom odaverni a drága 819-es felniket.
Hozzá tartozik, hogy erre azért vannak sziklás részek és sem túl technikás, sem túl óvatos nem vagyok...
Egyébként ha átváltok elmebeteg üzemmódba akkor valahol 2,3-2,4 körül van elöl amit nem tudok felütni belsõs rendszernél. Az UST 2báron is nagyon kemény.
A sebesség mindent megold.
#5006
Posted 2011. May 18. - 14:51
No mindegy, az a 2.25-ös Maxxis Ardent egy viszonylag ballonosabb gumi már, simán használhatod a súlyoddal 2 báron is, szerintem.
(UST-s és egyéb tapasztalataim viszont nincsenek.)
Köszönöm a részletes válaszokat neked és a többieknek is. Szóval 2.25-ös Maxxis Ardent van elöl hajtogatható kivitelben, nem UST, szóval belsõvel, (valóban ballonos), a felnire alig lehet ráilleszteni annyira laza és kézzel simán lejön. Ennek a gyári minimuma 2.5 bar. Erre érted, hogy lemehetek 2 bar-ra? A terep a Mecseken brutális, esett már le a láncom a lánckerékrõl rázkódástól, a Rock Shox Dart 2 100 mozgott 95mm-t. Nem vagyok az életveszélyes fajta, de sziklás terepen néha megeresztem, nem szeretném ha leugrana a gumi. Az agyagos, gödrös talajról ne is beszéljünk. Szóval a kérdés, hogy mi a minimum nyomás ezzel, 2.3 bar még bizontságos? Mint írtam 80-85kg vagyok és a biciklin is van pár kg plussz tömeg és merev vázas.
#5007
Posted 2011. May 18. - 14:43
Hátul a 2.0 Larsen TT belsövel 1,8.
Qubber Quenn belsökkel elöl 1,5 bar hátul 1,8
utolsö felütésem 3 éve volt.
#5008
Posted 2011. May 18. - 14:13
Most 2,1-es belsõ nélküli NN-et használok, de nem merek 2,2-2,3 alá menni, nem akarom odaverni a drága 819-es felniket.
Hozzá tartozik, hogy erre azért vannak sziklás részek és sem túl technikás, sem túl óvatos nem vagyok...
#5009
Posted 2011. May 18. - 14:03
amúgy ha fél óra alatt ereszt le az elég mákos "felütés". jellemzõen abban a pillanatban elszáll minden.
múlkor 2,0-2,1 bar körül ütöttem fel egy vékonyfalú 2,5"os syncrost, fél kilós maxxis dh belsõvel. a legnagyobb para az volt, hogy olyan finoman mozog a gép hátulja, hogy csak akkor vettem észre mikor egy kanyarban egyszerûen kiment alólam.
amúgy azok a 1-1,5 baros értékek elég durvák. ott egyáltalán hogy nem koppan a felni már akkor mikor ráültök?
blogon:
a fenti maxxisokat most cseréltem le michelin latexekre. 900g ugrott le a géprõl (maxxis eléggé alulbecsült gyári tömeg 470g, michelin 120g)
#5010
Posted 2011. May 18. - 13:59
#5011
Posted 2011. May 18. - 13:59
#5012
Posted 2011. May 18. - 13:56
#5013
Posted 2011. May 18. - 13:42
hát én 2,3-2,5 alá nem nagyon merek a belsõs 2,25-ös NN-el menni, igaz karcolgatom a mázsát. életem egzetlen felütése is NN volt igay akkor nem lehetett benne több 1,8 nál - jó lesz az ne tököljünk pumpálással alapon -.
Fene tudja, hogy van ez... Például az egy kedvenc lejtõzõs részem a Budai-hegyekben a Határ-nyeregtõl a sárgán lefelé Hûvösvölgyhöz, vagy a HHH-n a Szuszogó melletti egyik jelöletlen ösvény, illetve a HHH oldalában is van kedvenc rész; itt-ott egész komoly kövekkel. Lehet, hogy csak idõ kérdése, és meglesz nekem is az a felütés? :-)
#5014
Posted 2011. May 18. - 13:29
Nekem elõl-hátul 1.8-2.0 bar a nyomás a belsõs rendszerrel használt 2.25-ös NNic-ekben (gyári minimum 2.0 bar) és a ~81 kg + málha tömeggel nem ütöttem még fel soha a 3 év alatt, mióta ilyeneket használok. Még úgy sem, hogy fordult már elõ, hogy néztem, ejha, mintha lapos lenne és a nyomásmérõ 1.4 bart mutatott - ami már elég necces szerintem. :-)
Amit viszont tapasztaltam, hogy számításba kell venni azt, hogy:
- fully-val mész-e vagy merevfarúval
- mennyit mozogsz lábból és a karokkal köves és rázósabb, durvább terepen
- mennyire ballonos a gumi és ehhez milyen nehéz vagy, stb.
A fully hátsó traktusának mozgása hátul némileg csökkenti a felütés veszélyét (mint ahogy kontraproduktív az "ülve-DH"), illetve ha jól "növeled a rugóutat" a tested mozgásával, nem lehet gond. 90-100 kg testsúly felett mondjuk nem nagyon mennék 2 bar alá egyetlen gumival sem, és inkább egy 2.2-es, 2.3-as gumit használnék, ahogy az ismerõseim közt látom ezt a csapásirányt érdemes követni. Valahol itt mindenképp kell kompromisszumokat kötni, hiába pár 10 grammal nehezebb az a külsõ, szerintem megéri szélesebbet venni. Szintén jó pont még a felütésveszély csökkentésére, hogy ha nem grammániás belsõt használunk, hanem valami "átlagosat". Amióta a drága könnyû belsõket a sima, olcsóbb Schwalbe-kra cseréltem, 1, azaz egyetlen tüske tudott csak olyan lyukat fúrni a gumimba, hogy foltoznom kellett. Pont most volt egy esetem, hogy 2 hét alatt leeresztett a gumim 0.7-0.8 barra, hát gondoltam, most már megnézem, hol van benne tüske. Nos, megtaláltam, már a külsõt kívülrõl nézegetve de mivel jó vastag a belsõm anyaga, nem tudott elszökni a tüske mellett a levegõ.
No mindegy, az a 2.25-ös Maxxis Ardent egy viszonylag ballonosabb gumi már, simán használhatod a súlyoddal 2 báron is, szerintem.
(UST-s és egyéb tapasztalataim viszont nincsenek.)
hát én 2,3-2,5 alá nem nagyon merek a belsõs 2,25-ös NN-el menni, igaz karcolgatom a mázsát. életem egzetlen felütése is NN volt igay akkor nem lehetett benne több 1,8 nál - jó lesz az ne tököljünk pumpálással alapon -.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5015
Posted 2011. May 18. - 13:15
Az enyémen 2 bar a minimum ajánlás szerint. A gond, hogy elöl még nem UST van, azon 2.5 bar: hajtogatható Maxxis Ardent 26x2.25. 2.3 barnal lejjebb nem merem vinni. Ez viszont alig megy be a helyére, annyira laza. Szerinted mennyi a minimum amennyire még bátran lemehetek az elsõvel? 80-85kg vagyok + biciklin 2 kulacs, karácsonyfadíszek..
Nekem elõl-hátul 1.8-2.0 bar a nyomás a belsõs rendszerrel használt 2.25-ös NNic-ekben (gyári minimum 2.0 bar) és a ~81 kg + málha tömeggel nem ütöttem még fel soha a 3 év alatt, mióta ilyeneket használok. Még úgy sem, hogy fordult már elõ, hogy néztem, ejha, mintha lapos lenne és a nyomásmérõ 1.4 bart mutatott - ami már elég necces szerintem. :-)
Amit viszont tapasztaltam, hogy számításba kell venni azt, hogy:
- fully-val mész-e vagy merevfarúval
- mennyit mozogsz lábból és a karokkal köves és rázósabb, durvább terepen
- mennyire ballonos a gumi és ehhez milyen nehéz vagy, stb.
A fully hátsó traktusának mozgása hátul némileg csökkenti a felütés veszélyét (mint ahogy kontraproduktív az "ülve-DH"), illetve ha jól "növeled a rugóutat" a tested mozgásával, nem lehet gond. 90-100 kg testsúly felett mondjuk nem nagyon mennék 2 bar alá egyetlen gumival sem, és inkább egy 2.2-es, 2.3-as gumit használnék, ahogy az ismerõseim közt látom ezt a csapásirányt érdemes követni. Valahol itt mindenképp kell kompromisszumokat kötni, hiába pár 10 grammal nehezebb az a külsõ, szerintem megéri szélesebbet venni. Szintén jó pont még a felütésveszély csökkentésére, hogy ha nem grammániás belsõt használunk, hanem valami "átlagosat". Amióta a drága könnyû belsõket a sima, olcsóbb Schwalbe-kra cseréltem, 1, azaz egyetlen tüske tudott csak olyan lyukat fúrni a gumimba, hogy foltoznom kellett. Pont most volt egy esetem, hogy 2 hét alatt leeresztett a gumim 0.7-0.8 barra, hát gondoltam, most már megnézem, hol van benne tüske. Nos, megtaláltam, már a külsõt kívülrõl nézegetve de mivel jó vastag a belsõm anyaga, nem tudott elszökni a tüske mellett a levegõ.
No mindegy, az a 2.25-ös Maxxis Ardent egy viszonylag ballonosabb gumi már, simán használhatod a súlyoddal 2 báron is, szerintem.
(UST-s és egyéb tapasztalataim viszont nincsenek.)
#5016
Posted 2011. May 18. - 12:46
#5017
Posted 2011. May 18. - 12:09
Az enyémen 2 bar a minimum ajánlás szerint.
Az enyémen is, de azért hónapról hónapra lejjebb megyek 0.1-el, most elõl-hátul 1.7-1.8 van.
Belsõvel attól függ, mennyire vereted. Ha ügyes vagy, s nem csattansz neki szembõl köveknek és 10 centis padka-szegélyeknek, akkor bátran engedheted.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#5018
Posted 2011. May 18. - 12:04
#5019
Posted 2011. May 18. - 11:20
A sebesség mindent megold.
#5020
Posted 2011. May 18. - 11:14
Kérdésem lenne: a montis szingós rendszereket ugyanúgy kell ragasztgatni mint az országútis testvéreiket?
Igen, ugyanúgy. Teljesen más a fizikája, mint az UST-nek, s simán lehet 1.2-1.5-ön használni, nem tud lefordulni köves terepen kanyarban. Az UST ugye 1.5-ön már odafigyelést igényel - bár a barátnõm gond nélkül így használja. A 2.2-eseket mi is 1.8-on használjuk (UST) és nincs velük semmi gond. Én vennék szingósat, annak ellenére, hogy baromi jó vele menni - iszonyat drága a gumi, s drága a kerék is, ha van pénzed, s nem sajnálsz 100 € összegeket guminként, akkor hajrá, de ez még nagyon high-end. És hát ugye szinte javíthatatlan, ha valami kivágja. Montis szingóból nincs egyelõre peremes a piacon, szóval nem tudod hagyományos felnivel használni.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás