Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#4981
Posted 2011. May 20. - 19:15
#4982
Posted 2011. May 20. - 14:34
#4983
Posted 2011. May 20. - 14:25
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#4984
Posted 2011. May 20. - 13:44
Most kérdezek egy hülyét: A NNic-eket használja valaki fordított forgásiránnyal? Elöl, vagy hátul? Mik a tapasztalatok?
#4985
Posted 2011. May 20. - 00:35
Ok, csak valaki írta és felmerült. Kipróbálok egy elöl-hátul 2 bart fel is, le is valami ütõsebb pályán. Legfeljebb az elsõt felütöm (és meglátom mennyire fog az SPD) A láncot egy ideje a középsõ lánckerékre rakom lefelé, azóta még nem esett le.
Én aggódtam, és eddig nem mertem alacsonyabb nyomással menni, de pont a lentiek alapján felbátorodtam, és elöl/hátul 2 báron tekertem ma egyet (819-es felni, 2,1-es UST-s NN, merev faru bringa).
Semmi odaverés nem volt, pedig elég sziklás részen is voltam és nem óvatoskodtam. Igazuk lehet ezeknek a srácoknak
Tapasztalatok (ugyanez a gumi 2,3-2,5 barhoz képest):
- aszfalton nem éreztem különbséget (kivéve a kátyúknál, azokon simábban átment)
- köves részen határozottan simábban és könnyebben gurul
- füves részen szintén jobbnak éreztem
- süppedõs murva mintha kicsit még jobban visszafogná
Összességében jó volt, így marad
#4986
Posted 2011. May 19. - 23:30
#4987
Posted 2011. May 19. - 23:15
Ha lenne UST-ben 26x2.25 Maxxis Advantage hátura, ki is próbálnám. Ennél lejjebb mintázatban már nem szeretném adni és nem nagyon tudok alternatívát. Maxxis Minion 26x2.5 UST durva lenne tekerés szempontjából, a felnire is nagy. UST-vel megkötöttem magam.
Ha a 85kg-ommal (plusz a biciklin 5kg) 2 barig lemegyek nem áll fenn a veszélye, hogy odaverem a 819-es felnit egy ütõsebb sziklakertben? Egyszer már leesett a lánc a lánckerékrõl egy ilyen helyen.. Csak, hogy a terepet demonstrálni tudjam.
UST-t 2baron odavered akkor nagyon ügyes vagy. A láncleesés nem jelent semmit, mindenkinek leesik lefelé aki kicsit jobban engedi neki.
A sebesség mindent megold.
#4988
Posted 2011. May 19. - 22:58
Ha a 85kg-ommal (plusz a biciklin 5kg) 2 barig lemegyek nem áll fenn a veszélye, hogy odaverem a 819-es felnit egy ütõsebb sziklakertben? Egyszer már leesett a lánc a lánckerékrõl egy ilyen helyen.. Csak, hogy a terepet demonstrálni tudjam.
#4989
Posted 2011. May 19. - 22:25
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#4990
Posted 2011. May 19. - 22:05
#4991
Posted 2011. May 19. - 18:43
#4992
Posted 2011. May 19. - 10:24
Ez a linkelt pdf szerint is így van, terepen jönnek ki az alacsony nyomás elõnyei.Megleptél. Aszfalton saját tapasztalat szerint sokkal könnyebb tekerni terepgumival 3.5-4 baron. ...
#4993
Posted 2011. May 19. - 09:54
#4994
Posted 2011. May 19. - 08:03
Felfelé nem szoktál bele többet nyomni? Jó lenne ha kitalálnának olyat, ami felfelé automatikusan felpumpálja a gumit, lefelé leengedi, arra várhatok.
Pont felfelé jön ki igazán minden elõnye a kisebb nyomásnak a gumikban. Idõrõl idõre visszatérõ téma itt, hogy a közhiedelemmel ellentétben a gördülési ellenállás jelentõsen csökkenhet laposabb kerékkel (valaki linkelt be ide egyetemi tanulmányt pár hónapja, Schwalbe MTB gumikkal végzett mérésekkel alátámasztva) - természetesen terepen.
Edit: Nem tudom már, ez volt-e, mindenesetre ez a Gugli elsõ találata:-), és a nyomást, mintázatot és a külsõ szélességét feszegetik:
http://www.mtbonline...illustrated.pdf
#4995
Posted 2011. May 19. - 00:54
#4996
Posted 2011. May 19. - 00:27
2 bar alatt nem kínlódás felfelé menni? Nem tudom felétek mekkora dombok vannak, a Mecsek nem piskóta.
A Bükkben kicsit nagyobb hegyek vannak mint nálatok.
A sebesség mindent megold.
#4997
Posted 2011. May 19. - 00:08
#4998
Posted 2011. May 18. - 20:01
#4999
Posted 2011. May 18. - 18:06
#5000
Posted 2011. May 18. - 15:49
Az UST 2báron is nagyon kemény.
Lehet, hogy meg kellene nézni pontos-e a pumpám, én 2,2-t is tök laposnak érzek és egész jól kisimít majdnem mindent.
Amúgy gumi függõ is, a Hutchinson Bulldognál 2,4-2,5 baron (belsõvel) sem volt soha felütésem, a MK-nél még pár tizeddel magasabb nyomáson is simán.