Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#4941
Írta 2011. május 28. - 12:14

#4942
Írta 2011. május 28. - 12:02

#4943
Írta 2011. május 28. - 10:51

A sebesség mindent megold.
#4944
Írta 2011. május 28. - 10:49

Mihez hasonlít a lötyi sûrûsége és tapadóképessége? Be kell tölteni valami jó ballonos kerékbe, bringát állványra tenni, szúrni egy kis lyukat a gumira aztán megpörgetni a kereket. Ha a lötty nem terül szét hanem áll alul és tocsog akkor minden egyes fordulatnál ha alulra ér a lyuk ki kell spriccelnie. Mármint az folyadéknak amit a lötty helyet raknánk be.
Nekem Slime lötyim van itthon. A flakonja áttetszõ, ha forgatom a flakont, a benne lévõ anyag inkább szétterül a falán minthogy az alján maradna. Viszont ha pihentettem, akkor visszafolyik az aljára a "tej", de ha már valamihez hasonlítanom kellene az állagát, akkor már inkább a kefírhez hasonlít a sûrûsége. Az ujjamra nyomva egy cseppet belõle megáll egy kupacban, nem folyik szét minden irányba. Szerintem a belsõben menet közben a fékezések, gyorsítások hatására szétterül a lötyi, csak akkor gyûlik össze a kerék alján, ha hosszabb idõre megállsz.
#4945
Írta 2011. május 28. - 10:14

de a lyuk meg lemegy ha forog a kerék
De én álló kerékrõl értekeztem.
Mert alattam azt írták, hogy mindenfelé spriccelni fog, mert a nyomáskülönbség kiviszi. Én meg azt mondom hogyha a lötty áll alul tócsában, de a lyuk éppen fent van, akkor spriccelni csak akkor fog, ha a lyuk lekerül, ahogy te is írtad. De az már mást tészta.
#4946
Írta 2011. május 28. - 08:18

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#4947
Írta 2011. május 27. - 21:34

egyértelmû,hogy minden irányba spriccel,mivel kívül kisebb a légnyomás mint a gumin belül,így a lötyi is inkább kívülre akar kerülni.ezt így tudnám elképzelni
De ha a lötyi lent van, és a lyuk meg fönt, akkor a lötyi nem fog felmenni...
#4948
Írta 2011. május 27. - 21:15

#4949
Írta 2011. május 27. - 19:46

Minden irányba spriccel. Tapasztalat.Mihez hasonlít a lötyi sûrûsége és tapadóképessége? Be kell tölteni valami jó ballonos kerékbe, bringát állványra tenni, szúrni egy kis lyukat a gumira aztán megpörgetni a kereket. Ha a lötty nem terül szét hanem áll alul és tocsog akkor minden egyes fordulatnál ha alulra ér a lyuk ki kell spriccelnie. Mármint az folyadéknak amit a lötty helyet raknánk be.

A sebesség mindent megold.
#4950
Írta 2011. május 27. - 19:19

nagy sebessegnel lenn van az aljan, es nem terul szet az egesz? arra gondoltam, hogy a centrifugalis ero szetteriti a belso feluleten.
Mihez hasonlít a lötyi sûrûsége és tapadóképessége? Be kell tölteni valami jó ballonos kerékbe, bringát állványra tenni, szúrni egy kis lyukat a gumira aztán megpörgetni a kereket. Ha a lötty nem terül szét hanem áll alul és tocsog akkor minden egyes fordulatnál ha alulra ér a lyuk ki kell spriccelnie. Mármint az folyadéknak amit a lötty helyet raknánk be.
#4951
Írta 2011. május 27. - 17:37

És szerinted szétkenõdik? Mert kb. szokott képzõdni a betöltött 90 ml-bõl két vékony csík a peremnél (2 gramm), minden más leül az aljára s csak forgó kerékben terül szét. Volt, hogy kiszívtam egy héttel késõbb, am benne volt, s a 90 ml-bõl 80 ml feletti kimenthetõ volt. Rázós terepen ott fröcsög odabent. De ha mondjuk satura fékezed, a folyadék még megy pár fordulatot, csak a saját élvezete miatt. Kigyorsításnál sem érzed, nem forgatott tömeg, saját rendszere van. Viszont cipelt tömeg, csakúgy, mint a hónaljszõrzet, ami az esetemben már jelentõs faktor.
nagy sebessegnel lenn van az aljan, es nem terul szet az egesz? arra gondoltam, hogy a centrifugalis ero szetteriti a belso feluleten.
#4952
Írta 2011. május 27. - 15:04

de ha szetkenodik, attol a tobbletsuly ugyanugy noveli a forgo tomeget.
És szerinted szétkenõdik? Mert kb. szokott képzõdni a betöltött 90 ml-bõl két vékony csík a peremnél (2 gramm), minden más leül az aljára s csak forgó kerékben terül szét. Volt, hogy kiszívtam egy héttel késõbb, am benne volt, s a 90 ml-bõl 80 ml feletti kimenthetõ volt. Rázós terepen ott fröcsög odabent. De ha mondjuk satura fékezed, a folyadék még megy pár fordulatot, csak a saját élvezete miatt. Kigyorsításnál sem érzed, nem forgatott tömeg, saját rendszere van. Viszont cipelt tömeg, csakúgy, mint a hónaljszõrzet, ami az esetemben már jelentõs faktor.

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4953
Írta 2011. május 26. - 20:11




#4954
Írta 2011. május 26. - 17:27

Hello!
Xc-re, gyors lefelékre is jó elsõ gumit tudtok ajánlani? Elsõsorban az olcsóbb kategória érdekel(5-6e), de ha óriási a különbség mondjuk az NN-el vagy RRalph-al szemben akkor elgondolkozok azokon is. Szóval errõl is kellene egy kis info.
A maxxisok jók ebben a kategóriában. Aspen, crossmark, monorail.
A sebesség mindent megold.
#4955
Írta 2011. május 26. - 17:14

Hello!
Xc-re, gyors lefelékre is jó elsõ gumit tudtok ajánlani? Elsõsorban az olcsóbb kategória érdekel(5-6e), de ha óriási a különbség mondjuk az NN-el vagy RRalph-al szemben akkor elgondolkozok azokon is. Szóval errõl is kellene egy kis info.
ha gyors es konnyu gumi, akkor rron.
A löttynek nincs perdülete.
de ha szetkenodik, attol a tobbletsuly ugyanugy noveli a forgo tomeget.
#4956
Írta 2011. május 26. - 15:38

Nekem a Schwalbe Double Defense + Michelin latex kombó eddig hibátlan, még nem volt defektem vele. Kopp kopp.
Löttyöt a súlya miatt nem akartam.
A löttynek nincs perdülete.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4957
Írta 2011. május 26. - 15:34

Xc-re, gyors lefelékre is jó elsõ gumit tudtok ajánlani? Elsõsorban az olcsóbb kategória érdekel(5-6e), de ha óriási a különbség mondjuk az NN-el vagy RRalph-al szemben akkor elgondolkozok azokon is. Szóval errõl is kellene egy kis info.
#4958
Írta 2011. május 26. - 13:24

Elsírnám magam, ha hetente 2 defektet szerelhetnék, válts rendszert, akármilyet, tejjel, latexbelsõvel, mert ez elég katasztrofális statisztika. 6000 km-re jut egy defektem, s az vágás.
Pedig nem mindig volt ez így.


#4959
Írta 2011. május 26. - 12:40

Löttyöt a súlya miatt nem akartam.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#4960
Írta 2011. május 26. - 11:33

Elsírnám magam, ha hetente 2 defektet szerelhetnék, válts rendszert, akármilyet, tejjel, latexbelsõvel, mert ez elég katasztrofális statisztika. 6000 km-re jut egy defektem, s az vágás.
A tejen gondolkodtam már. Ha meglesz minden más egyéb aminek meg kell lennie, majd veszek egy flakonnal.