Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15858 hozzászólás a témában

#4661
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Az aztán érdekes lenne. Mindenbõl vehetne újat, amire ránéznél. :D


Egy sokáig megbízhatónak tartott bolttal jártam úgy, hogy kb. 3-400km volt a bringában, amikor valamiért bementem hozzájuk, õk meg megszakértették, hogy elkopott az elsõ tárcsa és a lánc is csereérett. Idén meg miután csak õk voltak nyitva aznap, beugrottam megmutatni a hátsó váltómat, mert akadozott a defektjavítás után, erre nekiestek az elsõnek és még el is cseszték... :-(

ui: mielõtt valaki megint reklamálna a többszörös idézet hiánya miatt, jelezném, hogy kikapcsolt javascripttel nem igazán mûködik ez a funkció...

#4662
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Gyanítom nem Pécs közelében laksz, a Duna nem erre folyik, amúgy megnézném én is szívesen. :)


Ha fizeted az utam, kb. három-négy nap alatt el tudnék tekerni odáig... Csak kellene közben bringabiztos szállást találni. :-)

#4663
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Gyanítom nem Pécs közelében laksz, a Duna nem erre folyik, amúgy megnézném én is szívesen. :)


Az aztán érdekes lenne. Mindenbõl vehetne újat, amire ránéznél. :D


A sebesség mindent megold.

 


#4664
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Gyanítom nem Pécs közelében laksz, a Duna nem erre folyik, amúgy megnézném én is szívesen. :)

#4665
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Egyszer nézesd már át a bicikit A-tól Z-ig egy igazán hozzáértõvel, hihetetlen, hogy mennyit szívsz vele. Segítek, ha kell, mondjuk én a bontásban-rontásban jobb vagyok. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4666
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
Végül csak lehiggadtam annyira, hogy összeraktam a "legót", lesz-ami-lesz alapon. Aztán az elõbb lementem egy pár kilométeres próbakörre. Sokkal csendesebb lett betonon a Race Kinggel és úgy tûnik, megszûnt az a rezonancia is, ami a másik gumival, az órám akkori beállításával 28-30km/h tartományban rendszeresen elõjött.
Viszont kevésbé érzem stabilnak a gépet, ami betonon nem nagy gáz, de földúton elég kényelmetlen.
És persze kérdés, hogy ezzel a felniszalaggal nem lesz-e gondom késõbb.

#4667
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
en tavaly akkor kukaztam a hayes fekeket, amikor oraim mentek ra, hogy beallitsam... shimanonal fel pillanat. legkozelebb is shimano lesz.

#4668
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Úgy értettem a kónusz elforgatásánál, nem a fékpofák és a tárcsa között (ott századmilliméterek). Tehát addig forgatod a kónuszt (a végén milliméterenként), amíg tökéletesen beáll a tárcsa középre, de a kerék (tengely) maradjon a helyén, tövig benyomva.

#4669
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Így már értem! Nálam a pálcika gyorszáras kerekeknél az segített, hogy forgattam a kónuszt (tehát magát a tengelyt), jó játék, de még mindig jobb mint féknyerget állítani. Ha már közelítesz a jó pozícióhoz, milliméterek is számítanak. A kerék rendesen legyen a helyén és a gyorszárat is rá szoktam húzni rendesen.

Milliméterek? Többesszámban? Olyan tárcsaféket még nem láttam... Ezen jó, ha 0.2-03.mm van a tárcsa és a fékpofák közt... Szóval elég macerás volt, de most jónak tûnik.

#4670
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Félreértések elkerülése végett: a féket nem akarom buzerálni, az érdekelne, hogy a kerék visszaszerelésekor van-e valami trükk, amivel pontosan a helyére lehet igazítani a kereket úgy, hogy a tárcsafék is csendben maradjon. (elõtte ugyanis csendben volt)
De nézem azt a topic-ot is, hátha...


Így már értem! Nálam a pálcika gyorszáras kerekeknél az segített, hogy forgattam a kónuszt (tehát magát a tengelyt), jó játék, de még mindig jobb mint féknyerget állítani. Ha már közelítesz a jó pozícióhoz, milliméterek is számítanak. A kerék rendesen legyen a helyén és a gyorszárat is rá szoktam húzni rendesen.

A többire amiket írtál: a Rock Shox villáknál ismert, hogy elsõ olajcsere után lesz jó - vidd olyanhoz, aki ért is hozzá (sajnos nagyítóval kell keresni), pedálból jót kell venni (az a legkevesebb), keréknél talán a felniszalag csere vagy igazítás (lyuk kivágás) segít (ha jól értem az vágta ki a belsõd).

#4671
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

MIlyen bringa? Engem érdekelne.. :D
Komolyra fordítva a szót, azok a dolgok amiket leírtál idegesítõ dolgok, és jogos, hogy egy félmillás bringánál nem szabadna elõfordulniuk, de ez vele jár olykor sajnos. Nekem is csípte már ki nem egyszer egy-egy rossz felniszalag a belsót, a zsír új gyorszár lazult fel pár nap alatt, és a pedál is viccelt már meg. A pedálon próbálj lazítani, akkor talán jó lesz. Ha ez vígasztal, a zsír új Reba villám megvétel óta szar volt, de nem akartam visszaküldenigariba, mert szezon közepe volt, és biztos voltam benne, hogy nem kapom vissza a következõ versenyre. Most csináltuk meg, tömítést kellett bele csináltatni, most már remélem jó lesz. Ne vegye el a kedved szerintem.


Hai Impact SL - és egyelõre úgy gondolom, hogy nem viccnek szántam. Vannak egyéb okaim is, de azok a biciklitõl függetlenek.
A pedált még tavaly kicseréltem, miután egy alkalommal kis híján egy kamion alatt kötöttem ki miatta. XLC volt egyébként, ami a Hai saját márkája. A villa nekem is egy Reba (SL dual air) és a tavalyi évet végigszenvedtem vele úgy, hogy alig volt hajlandó mozogni. Idén még olajcsere után sem javult, de sikerült kiakasztani a remote lockouttal, emiatt szétszedték, újra összerakták, azóta rendesen mûködik akkori is, ha 120+psi van mindkét kamrában. Elõtte meg 100psi körül sem mocorgott.

#4672
labidani

labidani

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.124 hozzászólás

off:
Ebbõl egy dolog következik: ami bajom egy év alatt volt ezzel a biciklinek nevezett ipari hulladékkal, jobban teszem, ha többé nem ülök rá. Félmillás bicikli, olyan balesetveszélyes pedálokkal, amikbõl sokszor nem lehetett kilépni, mert a stopli beakadt valahol a pedálba, állandó, idegesítõ, de beazonosíthatatlan zörgésekkel, az elsõ szétszedés-összerakásig szarul mûködõ elsõ villával, egy hét után szó szerint kiesni készülõ középsõ aggyal, lepattogzott festékkel meg a bánat tudja még hány hibával... Írtam a boltos srácnak, hogy ha kell, ingyen elviheti ha kell neki. Ha neki nem kell, akkor majd megírom, hova lehet érte jönni... részemrõl kösz, de ennyi volt... :-(

MIlyen bringa? Engem érdekelne.. :D
Komolyra fordítva a szót, azok a dolgok amiket leírtál idegesítõ dolgok, és jogos, hogy egy félmillás bringánál nem szabadna elõfordulniuk, de ez vele jár olykor sajnos. Nekem is csípte már ki nem egyszer egy-egy rossz felniszalag a belsõt, a zsír új gyorszár lazult fel pár nap alatt, és a pedál is viccelt már meg. A pedálon próbálj lazítani, akkor talán jó lesz. Ha ez víiasztal, a zsír új Reba villám (2009-es vagy '10-es) megvétel óta szar volt, de nem akartam visszaküldeni gariba, mert szezon közepe volt, és biztos voltam benne, hogy nem kapom vissza a következõ versenyre. Most csináltuk meg, tömítés kellett bele csináltatni, most már remélem jó lesz. Ne vegye el a kedved szerintem, késõbb megbánnád szerintem.

#4673
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
Legalább tudom, mi tette tönkre az elõzõ szelepet a hátsó keréken, meg a mostanit is: a Mavic csodás, mûanyag felnivédõje. Elsõ alkalommal csak annyit láttam, hogy kb. 1mm-t kitakar a szelep számára vágott lyukból, de - mivel hiába próbáltam megmozdítani, nem mozdult - úgy gondoltam, ez nem baj.
Az új belsõ két hét után ugyanúgy, ugyanott ment szét. Annyi eltéréssel, hogy a felnivédõ most fel volt gyûrõdve a szelepnél.
-----------------------------
off:
Ebbõl egy dolog következik: ami bajom egy év alatt volt ezzel a biciklinek nevezett ipari hulladékkal, jobban teszem, ha többé nem ülök rá. Félmillás bicikli, olyan balesetveszélyes pedálokkal, amikbõl sokszor nem lehetett kilépni, mert a stopli beakadt valahol a pedálba, állandó, idegesítõ, de beazonosíthatatlan zörgésekkel, az elsõ szétszedés-összerakásig szarul mûködõ elsõ villával, egy hét után szó szerint kiesni készülõ középsõ aggyal, lepattogzott festékkel meg a bánat tudja még hány hibával... Írtam a boltos srácnak, hogy ha kell, ingyen elviheti ha kell neki. Ha neki nem kell, akkor majd megírom, hova lehet érte jönni... részemrõl kösz, de ennyi volt... :-(

#4674
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás

Félreértések elkerülése végett: a féket nem akarom buzerálni, az érdekelne, hogy a kerék visszaszerelésekor van-e valami trükk, amivel pontosan a helyére lehet igazítani a kereket úgy, hogy a tárcsafék is csendben maradjon. (elõtte ugyanis csendben volt)
De nézem azt a topic-ot is, hátha...


Nekem is volt hasonló problémám anno, alátéteket raktam be a tengelyre, és akkor nem ért hozzá.

#4675
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Félreértések elkerülése végett: a féket nem akarom buzerálni, az érdekelne, hogy a kerék visszaszerelésekor van-e valami trükk, amivel pontosan a helyére lehet igazítani a kereket úgy, hogy a tárcsafék is csendben maradjon. (elõtte ugyanis csendben volt)
De nézem azt a topic-ot is, hátha...


gyorsszar kerulese :)

#4676
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Félreértések elkerülése végett: a féket nem akarom buzerálni, az érdekelne, hogy a kerék visszaszerelésekor van-e valami trükk, amivel pontosan a helyére lehet igazítani a kereket úgy, hogy a tárcsafék is csendben maradjon. (elõtte ugyanis csendben volt)
De nézem azt a topic-ot is, hátha...


Van ilyen trükk: pont annyira kell meghúzni a gyorszárat.

#4677
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

érdekelne, hogy a kerék visszaszerelésekor van-e valami trükk, amivel pontosan a helyére lehet igazítani a kereket

Ha a tegnapi napot is beleszámítom, akkor kb. másfél órába telt, mire eltaláltam azt a pontot, ahol csendben van.
De sikerült! :-)

#4678
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

OFF: Fékre van itt külön topik. Mininális 8as nekem mindig volt minden tárcsában és megoldottam, hogy ne súrlódjon. Ha csinálom, tudom mit kell csinálni, de leírni macera és hosszú. :) Javaslom a féktopikot olvasásra, sokmindent leírtak már.

Félreértések elkerülése végett: a féket nem akarom buzerálni, az érdekelne, hogy a kerék visszaszerelésekor van-e valami trükk, amivel pontosan a helyére lehet igazítani a kereket úgy, hogy a tárcsafék is csendben maradjon. (elõtte ugyanis csendben volt)
De nézem azt a topic-ot is, hátha...

#4679
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Csak annyit, hogy senki sem akarta elhinni, hogy a fenébe lehet a kerék kerülete 2.2-es guminál 216 cm. Lemértük. Nem is annyi, mivel 217 cm. :D Ennyinek is kell lennie.


az szép. 2,25 NN (régi) 213
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4680
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

ui: van valami trükk arra, hogy a tárcsafék összeszerelés után se ciripeljen? Két variáció van jelen pillanatban:
- pici nyolcas van már a tárcsában, fordulatonként egy-egy pillanatra hozzáér az egyik fékpofához. Zajos, de nincs érezhetõ fékhatás, ha nem fékezek.
- hangja ugyan nincs, de folyamatosan súrlódik és ha megpörgetem a kereket, akkor jól érezhetõen fékezõdik.


OFF: Fékre van itt külön topik. Mininális 8as nekem mindig volt minden tárcsában és megoldottam, hogy ne súrlódjon. Ha csinálom, tudom mit kell csinálni, de leírni macera és hosszú. :) Javaslom a féktopikot olvasásra, sokmindent leírtak már.