Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15857 hozzászólás a témában

#4661
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Gyanítom nem Pécs közelében laksz, a Duna nem erre folyik, amúgy megnézném én is szívesen. :)


Ha fizeted az utam, kb. három-négy nap alatt el tudnék tekerni odáig... Csak kellene közben bringabiztos szállást találni. :-)

#4662
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Gyanítom nem Pécs közelében laksz, a Duna nem erre folyik, amúgy megnézném én is szívesen. :)


Az aztán érdekes lenne. Mindenbõl vehetne újat, amire ránéznél. :D


A sebesség mindent megold.

 


#4663
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Gyanítom nem Pécs közelében laksz, a Duna nem erre folyik, amúgy megnézném én is szívesen. :)

#4664
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Egyszer nézesd már át a bicikit A-tól Z-ig egy igazán hozzáértõvel, hihetetlen, hogy mennyit szívsz vele. Segítek, ha kell, mondjuk én a bontásban-rontásban jobb vagyok. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4665
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
Végül csak lehiggadtam annyira, hogy összeraktam a "legót", lesz-ami-lesz alapon. Aztán az elõbb lementem egy pár kilométeres próbakörre. Sokkal csendesebb lett betonon a Race Kinggel és úgy tûnik, megszûnt az a rezonancia is, ami a másik gumival, az órám akkori beállításával 28-30km/h tartományban rendszeresen elõjött.
Viszont kevésbé érzem stabilnak a gépet, ami betonon nem nagy gáz, de földúton elég kényelmetlen.
És persze kérdés, hogy ezzel a felniszalaggal nem lesz-e gondom késõbb.

#4666
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
en tavaly akkor kukaztam a hayes fekeket, amikor oraim mentek ra, hogy beallitsam... shimanonal fel pillanat. legkozelebb is shimano lesz.

#4667
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Úgy értettem a kónusz elforgatásánál, nem a fékpofák és a tárcsa között (ott századmilliméterek). Tehát addig forgatod a kónuszt (a végén milliméterenként), amíg tökéletesen beáll a tárcsa középre, de a kerék (tengely) maradjon a helyén, tövig benyomva.

#4668
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Így már értem! Nálam a pálcika gyorszáras kerekeknél az segített, hogy forgattam a kónuszt (tehát magát a tengelyt), jó játék, de még mindig jobb mint féknyerget állítani. Ha már közelítesz a jó pozícióhoz, milliméterek is számítanak. A kerék rendesen legyen a helyén és a gyorszárat is rá szoktam húzni rendesen.

Milliméterek? Többesszámban? Olyan tárcsaféket még nem láttam... Ezen jó, ha 0.2-03.mm van a tárcsa és a fékpofák közt... Szóval elég macerás volt, de most jónak tûnik.

#4669
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Félreértések elkerülése végett: a féket nem akarom buzerálni, az érdekelne, hogy a kerék visszaszerelésekor van-e valami trükk, amivel pontosan a helyére lehet igazítani a kereket úgy, hogy a tárcsafék is csendben maradjon. (elõtte ugyanis csendben volt)
De nézem azt a topic-ot is, hátha...


Így már értem! Nálam a pálcika gyorszáras kerekeknél az segített, hogy forgattam a kónuszt (tehát magát a tengelyt), jó játék, de még mindig jobb mint féknyerget állítani. Ha már közelítesz a jó pozícióhoz, milliméterek is számítanak. A kerék rendesen legyen a helyén és a gyorszárat is rá szoktam húzni rendesen.

A többire amiket írtál: a Rock Shox villáknál ismert, hogy elsõ olajcsere után lesz jó - vidd olyanhoz, aki ért is hozzá (sajnos nagyítóval kell keresni), pedálból jót kell venni (az a legkevesebb), keréknél talán a felniszalag csere vagy igazítás (lyuk kivágás) segít (ha jól értem az vágta ki a belsõd).

#4670
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

MIlyen bringa? Engem érdekelne.. :D
Komolyra fordítva a szót, azok a dolgok amiket leírtál idegesítõ dolgok, és jogos, hogy egy félmillás bringánál nem szabadna elõfordulniuk, de ez vele jár olykor sajnos. Nekem is csípte már ki nem egyszer egy-egy rossz felniszalag a belsót, a zsír új gyorszár lazult fel pár nap alatt, és a pedál is viccelt már meg. A pedálon próbálj lazítani, akkor talán jó lesz. Ha ez vígasztal, a zsír új Reba villám megvétel óta szar volt, de nem akartam visszaküldenigariba, mert szezon közepe volt, és biztos voltam benne, hogy nem kapom vissza a következõ versenyre. Most csináltuk meg, tömítést kellett bele csináltatni, most már remélem jó lesz. Ne vegye el a kedved szerintem.


Hai Impact SL - és egyelõre úgy gondolom, hogy nem viccnek szántam. Vannak egyéb okaim is, de azok a biciklitõl függetlenek.
A pedált még tavaly kicseréltem, miután egy alkalommal kis híján egy kamion alatt kötöttem ki miatta. XLC volt egyébként, ami a Hai saját márkája. A villa nekem is egy Reba (SL dual air) és a tavalyi évet végigszenvedtem vele úgy, hogy alig volt hajlandó mozogni. Idén még olajcsere után sem javult, de sikerült kiakasztani a remote lockouttal, emiatt szétszedték, újra összerakták, azóta rendesen mûködik akkori is, ha 120+psi van mindkét kamrában. Elõtte meg 100psi körül sem mocorgott.

#4671
labidani

labidani

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.124 hozzászólás

off:
Ebbõl egy dolog következik: ami bajom egy év alatt volt ezzel a biciklinek nevezett ipari hulladékkal, jobban teszem, ha többé nem ülök rá. Félmillás bicikli, olyan balesetveszélyes pedálokkal, amikbõl sokszor nem lehetett kilépni, mert a stopli beakadt valahol a pedálba, állandó, idegesítõ, de beazonosíthatatlan zörgésekkel, az elsõ szétszedés-összerakásig szarul mûködõ elsõ villával, egy hét után szó szerint kiesni készülõ középsõ aggyal, lepattogzott festékkel meg a bánat tudja még hány hibával... Írtam a boltos srácnak, hogy ha kell, ingyen elviheti ha kell neki. Ha neki nem kell, akkor majd megírom, hova lehet érte jönni... részemrõl kösz, de ennyi volt... :-(

MIlyen bringa? Engem érdekelne.. :D
Komolyra fordítva a szót, azok a dolgok amiket leírtál idegesítõ dolgok, és jogos, hogy egy félmillás bringánál nem szabadna elõfordulniuk, de ez vele jár olykor sajnos. Nekem is csípte már ki nem egyszer egy-egy rossz felniszalag a belsõt, a zsír új gyorszár lazult fel pár nap alatt, és a pedál is viccelt már meg. A pedálon próbálj lazítani, akkor talán jó lesz. Ha ez víiasztal, a zsír új Reba villám (2009-es vagy '10-es) megvétel óta szar volt, de nem akartam visszaküldeni gariba, mert szezon közepe volt, és biztos voltam benne, hogy nem kapom vissza a következõ versenyre. Most csináltuk meg, tömítés kellett bele csináltatni, most már remélem jó lesz. Ne vegye el a kedved szerintem, késõbb megbánnád szerintem.

#4672
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
Legalább tudom, mi tette tönkre az elõzõ szelepet a hátsó keréken, meg a mostanit is: a Mavic csodás, mûanyag felnivédõje. Elsõ alkalommal csak annyit láttam, hogy kb. 1mm-t kitakar a szelep számára vágott lyukból, de - mivel hiába próbáltam megmozdítani, nem mozdult - úgy gondoltam, ez nem baj.
Az új belsõ két hét után ugyanúgy, ugyanott ment szét. Annyi eltéréssel, hogy a felnivédõ most fel volt gyûrõdve a szelepnél.
-----------------------------
off:
Ebbõl egy dolog következik: ami bajom egy év alatt volt ezzel a biciklinek nevezett ipari hulladékkal, jobban teszem, ha többé nem ülök rá. Félmillás bicikli, olyan balesetveszélyes pedálokkal, amikbõl sokszor nem lehetett kilépni, mert a stopli beakadt valahol a pedálba, állandó, idegesítõ, de beazonosíthatatlan zörgésekkel, az elsõ szétszedés-összerakásig szarul mûködõ elsõ villával, egy hét után szó szerint kiesni készülõ középsõ aggyal, lepattogzott festékkel meg a bánat tudja még hány hibával... Írtam a boltos srácnak, hogy ha kell, ingyen elviheti ha kell neki. Ha neki nem kell, akkor majd megírom, hova lehet érte jönni... részemrõl kösz, de ennyi volt... :-(

#4673
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás

Félreértések elkerülése végett: a féket nem akarom buzerálni, az érdekelne, hogy a kerék visszaszerelésekor van-e valami trükk, amivel pontosan a helyére lehet igazítani a kereket úgy, hogy a tárcsafék is csendben maradjon. (elõtte ugyanis csendben volt)
De nézem azt a topic-ot is, hátha...


Nekem is volt hasonló problémám anno, alátéteket raktam be a tengelyre, és akkor nem ért hozzá.

#4674
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Félreértések elkerülése végett: a féket nem akarom buzerálni, az érdekelne, hogy a kerék visszaszerelésekor van-e valami trükk, amivel pontosan a helyére lehet igazítani a kereket úgy, hogy a tárcsafék is csendben maradjon. (elõtte ugyanis csendben volt)
De nézem azt a topic-ot is, hátha...


gyorsszar kerulese :)

#4675
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Félreértések elkerülése végett: a féket nem akarom buzerálni, az érdekelne, hogy a kerék visszaszerelésekor van-e valami trükk, amivel pontosan a helyére lehet igazítani a kereket úgy, hogy a tárcsafék is csendben maradjon. (elõtte ugyanis csendben volt)
De nézem azt a topic-ot is, hátha...


Van ilyen trükk: pont annyira kell meghúzni a gyorszárat.

#4676
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

érdekelne, hogy a kerék visszaszerelésekor van-e valami trükk, amivel pontosan a helyére lehet igazítani a kereket

Ha a tegnapi napot is beleszámítom, akkor kb. másfél órába telt, mire eltaláltam azt a pontot, ahol csendben van.
De sikerült! :-)

#4677
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

OFF: Fékre van itt külön topik. Mininális 8as nekem mindig volt minden tárcsában és megoldottam, hogy ne súrlódjon. Ha csinálom, tudom mit kell csinálni, de leírni macera és hosszú. :) Javaslom a féktopikot olvasásra, sokmindent leírtak már.

Félreértések elkerülése végett: a féket nem akarom buzerálni, az érdekelne, hogy a kerék visszaszerelésekor van-e valami trükk, amivel pontosan a helyére lehet igazítani a kereket úgy, hogy a tárcsafék is csendben maradjon. (elõtte ugyanis csendben volt)
De nézem azt a topic-ot is, hátha...

#4678
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Csak annyit, hogy senki sem akarta elhinni, hogy a fenébe lehet a kerék kerülete 2.2-es guminál 216 cm. Lemértük. Nem is annyi, mivel 217 cm. :D Ennyinek is kell lennie.


az szép. 2,25 NN (régi) 213
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4679
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

ui: van valami trükk arra, hogy a tárcsafék összeszerelés után se ciripeljen? Két variáció van jelen pillanatban:
- pici nyolcas van már a tárcsában, fordulatonként egy-egy pillanatra hozzáér az egyik fékpofához. Zajos, de nincs érezhetõ fékhatás, ha nem fékezek.
- hangja ugyan nincs, de folyamatosan súrlódik és ha megpörgetem a kereket, akkor jól érezhetõen fékezõdik.


OFF: Fékre van itt külön topik. Mininális 8as nekem mindig volt minden tárcsában és megoldottam, hogy ne súrlódjon. Ha csinálom, tudom mit kell csinálni, de leírni macera és hosszú. :) Javaslom a féktopikot olvasásra, sokmindent leírtak már.

#4680
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

home « Geax.com


Csak annyit, hogy senki sem akarta elhinni, hogy a fenébe lehet a kerék kerülete 2.2-es guminál 216 cm. Lemértük. Nem is annyi, mivel 217 cm. :D Ennyinek is kell lennie.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)