Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15880 replies to this topic

#4641
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Nekem is lenne egy kérdésem: használhatok-e 29esen 26-os latex belsõt? mintha olvastam volna, hogy valaki azzal megy
vagy hol lehet venni 29es latex belsõt?
Köszi


az mukodik... csak a szelep tema nem lesz egyszeru. amugy a giant kerekszettjet allitolag egyszeru tubelesse alakitani.

#4642
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
Nekem is lenne egy kérdésem: használhatok-e 29esen 26-os latex belsõt? mintha olvastam volna, hogy valaki azzal megy
vagy hol lehet venni 29es latex belsõt?
Köszi

#4643
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
Na most akkor montiról beszélünk vagy CX-rõl?

#4644
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 posts
Hát milyet illik?

Most éppen nem tudom mennyi van benne mert nem tudom mérni. De tutira 80 kiló vagyok. Jólvan, 81! :)

#4645
Szt Amás

Szt Amás

    vendég

  • fórumtag
  • 108 posts

CX monti. Bár eddig nem kellett csak max 4 és fél bár bele, mert vékonyka Continental SportCONTACT gumim van. Ha ennél kevesebbet fújok bele akkor ráülve full lapos lesz a gumi és érezhetõen nehezebb tekerni és nem mellesleg jojózik is picit a bicó. 80kiló vagyok.


Hát, vagy a 4,5bar nem stimmel, vagy a 80 kiló. ;)
Én õsszel 78 körül mozogtam, folyamatosan 3-4 kilós hátizsák még pluszba és 3,5 barnál többet ritkán nyomtam a cuccba. De zeezoltanónak igaza van: XTR kerékre nem illik ilyen külsõt rakni. :)

#4646
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
Rendszeresen használok fém átalakítót, csak az jó, amelyikben van egy kis gumigyûrû, de az hibátlan. Mondjuk én pumpával fújom, nem kompresszorral. CX-be sem kell szerintem 4-4.5 bárnál több szvsz, de a felfújás persze nem azon múlik.

#4647
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 posts
CX monti. Bár eddig nem kellett csak max 4 és fél bár bele, mert vékonyka Continental SportCONTACT gumim van. Ha ennél kevesebbet fújok bele akkor ráülve full lapos lesz a gumi és érezhetõen nehezebb tekerni és nem mellesleg jojózik is picit a bicó. 80kiló vagyok. Haver 120-30 kiló, neki a Conti gumija 5bárra van fújva, neki kell is az a nyomás.

De a lényeg hogy most fogalmam sincs mennyi van benne, de hogy pont nem jó, az biztos.

Mondjátok hogy gumi tömítõgyûrûs átalakítót éri meg. Nekem egy 400Ft-os sima fém átalakítóm van, de ebben r()hadtul nincs semmi gumi tömítõ! Rászorítani alig lehet, mert amint rászorítom a kompresszor csövét akkor a szelep csatlakozáskor lazul meg. :-\
Ezek alapján majd valamit összekókányolok otthon.

#4648
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Az új XTR felnim miatt kénytelen voltam venni francia(Presta) szelepes gumikat a kerekeimre. Az a bajom, hogy rettenetesen enehéz bele fújni. Kompresszor van itthon, meg van is szelep átalakítóm, de ha fújok bele, valahol mindig ereszt a mocsok. :( Ha kompresszorral fújok bele akkor a kompresszor csövének végén ereszt, de próbáltam már telópumpával is, azzal meg az átalakító és a szelep közt szökik. Tekertem rá vékony szigetelõszalag réteget, de csak egy fokkal lett jobb. Mivel csak fújás közben lehet nyomást mérni, így felnyomtam a kompresszort 6bárra(5-re akarom fújni a hátsót), de szerintem közel sincs benne annyi, full puha ha ráülök. :(
Tud valaki valami okosságot?


Ha XTR felni akkor gondolom monti és abba meg mi az istennek 5 bar?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4649
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Az új XTR felnim miatt kénytelen voltam venni francia(Presta) szelepes gumikat a kerekeimre. Az a bajom, hogy rettenetesen enehéz bele fújni. Kompresszor van itthon, meg van is szelep átalakítóm, de ha fújok bele, valahol mindig ereszt a mocsok. :( Ha kompresszorral fújok bele akkor a kompresszor csövének végén ereszt, de próbáltam már telópumpával is, azzal meg az átalakító és a szelep közt szökik. Tekertem rá vékony szigetelõszalag réteget, de csak egy fokkal lett jobb. Mivel csak fújás közben lehet nyomást mérni, így felnyomtam a kompresszort 6bárra(5-re akarom fújni a hátsót), de szerintem közel sincs benne annyi, full puha ha ráülök. :(
Tud valaki valami okosságot?


be szoktad elotte nyomni a tut, mielott barmit is raraksz?

#4650
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
ezek az extenderek hogy mukodnek? ki kell tekerni a szelepet, aztan ezt ra, es vissza a szelepet? a michelin latexnel ki lehet a szelepet egyaltalan szedni?

Feltöltött kép

#4651
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
letezik ilyen :)

Topeak Presta Valve Extender | Buy Online | ChainReactionCycles.com

Feltöltött kép

#4652
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
korabban volt mar michelin latex belsom mindket szelepes verzioban. arra emlekszem, hogy egyreszt nincs rajta az a biztosito anya a szelep elmozdulasa ellen, masreszt ha pumpaltam a latex elasztikussaga miatt elegge bemozdult. egyszoval kisse nehezkes volt... most merev canganal is ki akartam probalni, de eleg magas profilu a felni, a 40mmes presta szelep epp annyira latszik ki, hogy fel lehessen fujni. no ez latexnal szerintem tuti nem mukodne, mert becsuszna a szelep. nincs erre vmi megoldas? tekerjek a prestas verziora allando jellegel auto-presta konvertalot? tipp?

nem lenne ilyen gond, ha mongy lenne 60as verzioban, vagy anyaval.

#4653
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Gondoltam, de akkor a 570gr verzióból van B-s, nem a 440gr-ból. A mostani raceking is B-s, nincs vele gond, igazából nedvesebb maratonra keresek egy gyors gumit és x-kingre gondoltam. Most dunán conti edge-vel mentem, lefelé mind felfelé jó volt nagyon, fõleg amikor bedõltem, csak a köves részek rázósak voltak a vékonysága miatt. Szóval kinéztem ezt a két gumit, nem tudom melyiket vegyem :) (esetleg mountain king, de talán az aszfaltos részeket nem szeretné, ahogy az edge sem)

#4654
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Valószínûleg B-s.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#4655
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Valóban ez a 440gr-os verzió lehet 2500 ft.-ért?
Még, ha csak a sima hajtogathatós, akkor sincs rossz áron szerintem, Raceking-bõl kiindulva....

#4656
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
presta fejû pumpa kell hozzá

bár nekem az átalakítóval sem volt még soha sem gondom

#4657
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 posts
Egyszer kényszerhelyzetben autoszelepes kézi pumpával és átalakítóval kellett felfújnom az út szélén, de gond nélkül ment 6 barig. Rendesen rá kell csavarni az átalakítót, utána pedig figyelni kell, hogy ne forogjon vissza. És tényleg jobban megéri a gumis, szerintem 200 Ft nem pénz érte.

#4658
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
Én még soha életemben nem tudtam prestát rendesen felfújni.

Egyetlen megoldásnak a prestás csatlakozójú pumpát látom, olyanom meg nincs.

#4659
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Nekem van több átalakítóm is, a "normálisban" van gumi tömítõgyûrû. Párszáz forintos tétel. Az UST felniben eleve presta szelep van, eddig átalakítóval pumpáltam, ha nem nyomtam rá elég mélyen a fejet, akkor nem tudtam bele pumálni és/vagy eresztett kicsit. Ha nem tudod eléggé rányomni (nem megy lejjebb és még mindig ereszt) lehet, hogy azzal a tömlõvel sosem tudod rendesen felpumpálni, mert kicsi vagy túl nagy a feje (külsõ/belsõ méretre értem). Az úti pumpám tud prestat is fújni, azzal is simán ment, lehet jobban járnál olyan tömlõvéggel.

#4660
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Normális átalakítót kell venni.


A sebesség mindent megold.