Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#381
Írta 2020. július 11. - 23:55

Ha meg orszaguti gumi, akkor conti, a paletta tetejerol. Esetleg cst, de csak ha hajtogatos. Azokra is nezz ra.
De a fo kerdes, mire is kell ez? Nem figyeltem, lemaradtam valami uj szerzemenyrol? Orszaguti kormanyos vegre? 😀
#382
Írta 2020. július 11. - 22:26

azt azert kepzeld hozza, hogy a legotvarabb tubeless is jobb, mint a belsos
kojak nem jo - jol gurul de csak olyan nyomason, amin kirazza a beledet. vegyel egy ballonos outis gumit, ami tetszik.
Érdekes, a kojak (35mm) egy ballonos ou. guminak tűnik.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#383
Írta 2020. július 11. - 18:56

azt azert kepzeld hozza, hogy a legotvarabb tubeless is jobb, mint a belsos
kojak nem jo - jol gurul de csak olyan nyomason, amin kirazza a beledet. vegyel egy ballonos outis gumit, ami tetszik.
#384
Írta 2020. július 11. - 16:42




Na de amit kérdeznék: még mindig nem sikerült kitalálni ezt a gravel/oúti gumi dolgot (látni a tempóból, mennyire fontos... 🙄) Annyit sikerült kigondolni, hogy a terepjáró-képesség annyira nem is fontos. Így most a Schwalbe Kojaket néztem. Erről mit érdemes tudni, ez milyen? 35mm széles jó lehet a 21mm felnimen?
(Bocs, ez ilyen nehéz szülés nekem...)
Kisherceg módosította - 2020. július 11. - 16:43
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#385
Írta 2020. július 07. - 12:38

persze, hogy total mindegy a mi szintunkon, ez amolyan melyiknek a szine tetszik jobban. en is csak azert veszem eszre a kulonbsegeket, mert szinte vegigprobaltam mindent a conti-schwalbe palettan xc kategoriaban - maxxisbol csak az aspent ismerem - es nem is tudom szamszerusiteni (a dinamikusan valtozo korulmenyek miatt nem is lehet), csak tudok egy alafolerendeltsegi viszonyt megallapitani, priorizalva a szamomra fontosabb tulajdonsagokat.
a gumik azert erdekelnek kiemelten, mert a bringa arahoz kepest olcsok, de talan a legjobban befolyasoljak a menettulajdonsagokat - igy szivesen probalgatom oket. szerintem meg nem is volt olyan montis gumim, amit elhasznaltam volna, elobb cserelek vmi erdekesnek tunore.
az meg mar szakmai artalom, hogy odafigyelek az aprobb reszletekre, minden technikai dologba belemaszok, lehet az programarchitekturak, szamitogepek, vagy akarmi, es probalom a hibakat megoldani tovabbtokeletistve a rendszert de szerintem ezzel sokan vannak hasonloan egy technikai forumon - a szokasos kutyuzes, amit a nok sose fognak megerteni.
#386
Írta 2020. július 07. - 10:49

Ugyan Arn, ne vedd túl komolyan ezt az egész témát! Szerintem (szerintem!) sokkal komolyabban foglalkoztatnak a részletek, mint amit kifelé próbálsz közvetíteni, pedig majdnem tök mindegy a mi szintünkön, milyen gumival megyünk, ha megbízható, akkor OK és kész.
Nyugi, nekem is megvannak a magam heppjei, nem is egy! Például csak papolok itt, hogy egy külső így tapad meg úgy, nem hogy előbb megtanulnék rendesen bringázni!
#387
Írta 2020. július 07. - 08:31

epp azt probalom elmagyarazni, hogy a gordulesi tesztnek semmi koze a dontesemhez, es tapasztalatomhoz mert ezek a tesztek meg sehol sem voltak, amikor en ezeket a gumikat mar hasznaltam (es lecsereltem). utolagosan csak megerositest nyert, hogy a teszt ugyanazt merte, amilyen kovetkeztetesre en is jutottam magamtol.
nyilvan egy teszttel sose fogjak a valosagos korulmenyeket tokeletesen modellezni, de ez igaz a vilag osszes tesztjere. az is sokszor elhangzott, hogy mindenki azt hasznal, amit akar, es fekszik az o stilusanak - en is szeretnek plusz tapadast hasonlo gordulessel, de ezt a gumit meg nem talaltak fel, es a tapadas-gordules kompromisszumot en mashol szeretem meghuzni.
ha te nem erzed, vagy ez neked mellekes, akkor csak elvezd a plusz tapadas nyujtotta elonyoket.
#388
Írta 2020. július 07. - 06:47

Arn, szerinted egy hajtott, ráadásul mászás közben jobban terhelt hátsó kerék és a szabadon gördülő első kerék gördülési ellenállása kábé azonos?
Majd valaki szaki remélem kifejti rendesen, nem ilyen slendrián módon, mint ahogy az én fejemben leledz a fizika, már csak romjaiban.
#389
Írta 2020. július 06. - 22:44

hat nekem jobban bejon a ket race king:
+ jobban gurul
+ jobban csillapit, 0.2 barral magasabb nyomason is, gondolom a magasabb tpi miatt
+ jobb a fekezesi tapadas
- a kanyarokban hamarabb kitor oldalra, viszont ezt kiszamithatoan teszi, jol kezelheto
kicsit olyan mint a viccben, a jo gumi lehet gyors, konnyu es tapadhat, de csak kettot valaszthatszde a lenyeg, hogy a carbon ht lenyegeben terepen a leggyorsabb tekerheto monti, es ehhez jobban passzol. nincs olyan erzesem, hogy folyamatosan nyomni kell neki, hogy guruljon.
Ennyi a tortenet.
#390
Írta 2020. július 06. - 22:42

a 2019es racing ralph is atereszti a lottyot (7-8 honap utan) es foltosodik. a gordulesevel sem tudok kemeny/aszfaltos talajon kibekulni, ujra probalkozom a conti race kinggel. egyelore felreteszem a gumikat, mert a tapadasa tenyleg nagyon jo a rayjel, de a ray lenne az, amit eloszor visszatennek, igy komboban szerintem jobb kompromisszum a ron+burt, vagy ron+2018 ralph is. eloszor megnezem a race kinget elol-hatul mennyire jon be, ket evvel ezelottrol pozitiv emlekeim vannak rola.
A tobbirol meg ezt irtam.
#391
Írta 2020. július 06. - 22:21

ket gumira az 15w
majd ket eve vettem ray+ralph kombot, hasznaltam is vagy fel evet, de epp azert valtottam, mert lassunak ereztem. ha a tapadas jobb, es ugyanugy gurul - eszem agaban nem lett volna meg egy garnitura gumira kiadni a penzt. ezek a tesztek joval kesobb szulettek, csak megerositesnek volt jo.
https://forum.bikema...15#entry1234746
#392
Írta 2020. július 06. - 21:16

Lehet, hogy akár 8 Watt különbség is akad. Vagy nem. Amíg egy már 10 éve is elavult belső szélességű felnivel tesztelnek olyan külsőket, amiket 22.5-28 mm belső szélességű felnikre terveztek, addig...
(idézet az oldalról,"All size measurements are taken at" ... ... "on a 17.8 mm inner width rim")
#393
Írta 2020. július 06. - 20:46

Biztos?
Tudom, 1 minta nem minta. a 255 Watt és 12:06-os időt ignorálhatod, ott legalább 1, inkább 1.5 kg-mal több voltam, mint a 2 másik kiemelt mérésnél, ahol az elektronikus naplóm szerint ~ azonos testtömegem volt. Saccra ~5 Watt a különbség a Thunder Burthoz képest. Az semmi.
tesztdobon latod en kb hasonlora tippeltem, meg tesztek elott:
https://www.bicycler...addix-speedgrip
ron + thunderburthoz kepest is erezhetoen lassabb. a te wattjaidhoz kepest lehet nem szamottevo, de az enyemhez kepest annal inkabb
a continak elasztikusabbnak erzem az anyagat, olyasmi, mint amikor a butil belsot kicsereld latexra. ket tizeddel magasabb nyomason is megyek, mert annyival jobban csillapit. de inkabb a hatsogumin erzem a rosszabb gordulest, az elson kevesbe zavar, azt nem pumpalom folyamatosan a tekeressel.
arn módosította - 2020. július 06. - 20:52
#394
Írta 2020. július 06. - 19:39

tapadasban mindenkepp elorelepes
gordulesben nem eppen
...
Biztos?
Tudom, 1 minta nem minta. a 255 Watt és 12:06-os időt ignorálhatod, ott legalább 1, inkább 1.5 kg-mal több voltam, mint a 2 másik kiemelt mérésnél, ahol az elektronikus naplóm szerint ~ azonos testtömegem volt. Saccra ~5 Watt a különbség a Thunder Burthoz képest. Az semmi.
zscs módosította - 2020. július 06. - 19:40
#395
Írta 2020. július 06. - 16:16

Nem látom akkora problémának ezeket az enyhe szivárgásokat. Természetesen itt a minimum SnakeSkin/Protection/Exo stb. vastag oldalfalú külső és márkás defektgátló folyadék kombinációra gondolok, nem a papírfalú TLR-külsők és/vagy nem tubeless-ready külsők, valamint a már említett gyengébb minőségű defektgátlók kombójára.
No egy kicsit más téma. Még tavaly vettem egy új Racing Ray+Ralph 2.25 SnakeSkin kombót, 2 hete tettem fel őket. Tegnap próbálgattam a helyi enduro traileken a merevfarű bringámmal, ahol nem volt bedőlt fa, ott mindenhol 15-25 mp-et javítottam a korábbi PR-emen a fully-hoz képest, amin pedig elég klassz és viszonylag agresszív mintás trail külsők vannak (Maxxis Forekaster Exo, elől-hátul). Úgy emlékezem, a régi Racing Ralph nem volt ennyire jó, mint ez az új. A Ray pedig egyértelműen jobb, mint régi Ron. És még egészen ballonosak is a 25.6mm-es belső szélességű felniken. (Hja, 2 hét alatt zéró szivárgás - persze nem mintha nagyon érdekelne pár apró folt)
tapadasban mindenkepp elorelepes gordulesben nem eppen. amikor irtam rola nekem az volt az erzesem, hogy olyan, mint egy lightos trailgumi. magat a kombot en lassunak talaltam a ht bringamhoz, egy xc osszteloson lehet ezt valasztanam.
azon gondolkodom, hogy a rayjel kiprobalom majd a racekinget. mert a raceking jobban gurul, hatul nekem jobban is fekezheto, mint a ralph - jobban csillapit is.
arn módosította - 2020. július 06. - 16:25
#396
Írta 2020. július 06. - 14:10

Nem látom akkora problémának ezeket az enyhe szivárgásokat. Természetesen itt a minimum SnakeSkin/Protection/Exo stb. vastag oldalfalú külső és márkás defektgátló folyadék kombinációra gondolok, nem a papírfalú TLR-külsők és/vagy nem tubeless-ready külsők, valamint a már említett gyengébb minőségű defektgátlók kombójára.
No egy kicsit más téma. Még tavaly vettem egy új Racing Ray+Ralph 2.25 SnakeSkin kombót, 2 hete tettem fel őket. Tegnap próbálgattam a helyi enduro traileken a merevfarű bringámmal, ahol nem volt bedőlt fa, ott mindenhol 15-25 mp-et javítottam a korábbi PR-emen a fully-hoz képest, amin pedig elég klassz és viszonylag agresszív mintás trail külsők vannak (Maxxis Forekaster Exo, elől-hátul). Úgy emlékezem, a régi Racing Ralph nem volt ennyire jó, mint ez az új. A Ray pedig egyértelműen jobb, mint régi Ron. És még egészen ballonosak is a 25.6mm-es belső szélességű felniken. (Hja, 2 hét alatt zéró szivárgás - persze nem mintha nagyon érdekelne pár apró folt)
#397
Írta 2020. július 06. - 13:02

Én több ezer km óta használok/tam Crosskinget Protection változatban Stans-el. Azzal soha semmi baj nem volt, defekt, felütés nulla. A hagyományos Race verzió soha nem volt túlzottan TL kompatibilis, ellenben rettentő sérülékeny is. Ha mindenképpen a Race/hagyományos verzió mellett maradsz, fogadd meg Tzoli tanácsát, és ne vesződj itt más cápatakonnyal.
protectiont hasznaltam - nem racesportot, amirol beszelsz, ott is az oldalfal ereszt elsosorban, es nem a futofelulet - a videon is protection van, amelyiknel orran szajan folyik a lotty. a race king a minta neve, amugy elvileg ugyanaz, mint a crosskinged. de koszi a megerositest, hogy mukodhet a protection es a stans egyutt.
kozben valaszolt a bike24, azt irtak, hogy a stans az egyik legjobb lotty, jo tapasztalatuk van vele, nem ajanl mast. bizonyos tubeless gumik minosege hullamzo, szerintuk a gumi gyari hibas (ezt pont nem naluk vettem), kuldjem vissza. mar megtettem volna, ha nem azt irja a masik webshopos csoka a 300kmes gumira, hogy elhasznalt.
Schwalbe Snakeskin és Stans azért elég jók együtt azt hiszem. Foltosodások voltak, de mióta Addix technológiát bevezették nálam az is megszűnt. Defektem nulla már évek óta! Szög állt már ki a külsőmből, kihúztam és nagyon hamar tette a dolgát a Stans lötty.
Pont ma akartam írni, hogy a 2.35-ös Racing Ralph Evo, Snakeskin, Speed külső nagyon klassz hátul. Mentem már vele eleget (betonon is tépem felfelé) és nagyon tartósnak mutatkozik. Racing Ray-t hasonlóan jónak tartom.
addix snakeskin is foltosodhat:
thunderburt (speed)
racing ralph 2019 (speed)
ami nalam nem foltosodott egyaltalan:
rocket ron (speed)
racing ray (speedgrip)
racing ralph 2018 (speed)
illetve az cx/outis gumikkal sem volt problemam:
gone speed tl
gp5000tl
#398
Írta 2020. július 06. - 12:39

Schwalbe Snakeskin és Stans azért elég jók együtt azt hiszem. Foltosodások voltak, de mióta Addix technológiát bevezették nálam az is megszűnt. Defektem nulla már évek óta! Szög állt már ki a külsőmből, kihúztam és nagyon hamar tette a dolgát a Stans lötty.
Pont ma akartam írni, hogy a 2.35-ös Racing Ralph Evo, Snakeskin, Speed külső nagyon klassz hátul. Mentem már vele eleget (betonon is tépem felfelé) és nagyon tartósnak mutatkozik. Racing Ray-t hasonlóan jónak tartom.
#399
Írta 2020. július 06. - 10:34

En ezt ertem, de vhol a belso kialakulo latexreteg latna el ezt a feladatot. Es latja is el tobbnyire, ahol rendesen mukodik
a magas szovegsurusegu gumik sose voltak jok tubelessnek, es ezert nem is hasznaljak ra. Amennyire en tudom a conti ugyanugy alacsonytpis retegeket rak egymasra csak tobbet, es felszorozza a retegeket, igy kapja a magasabb tpi erteket. Amugy a snakeskin, etc modellek mind alacsonytpis gumik vastagabb gumireteggel, de ketsegtelen nem beleintegralt belso reteg, mint az ustnel. Konnyebb, ez az ara a bizonytalanabb mukodesnek.
A gumit es a tubeless lottyot illene egymashoz gyartani es optimalizalni, de ilyen nem tudom letezik e, a legnagyobb gyartok is csak veszik a sealantet, es egyik sem szazas megoldas, gyanitom a gumi gyartasi minoseggel fugg ossze.
Én több ezer km óta használok/tam Crosskinget Protection változatban Stans-el. Azzal soha semmi baj nem volt, defekt, felütés nulla. A hagyományos Race verzió soha nem volt túlzottan TL kompatibilis, ellenben rettentő sérülékeny is. Ha mindenképpen a Race/hagyományos verzió mellett maradsz, fogadd meg Tzoli tanácsát, és ne vesződj itt más cápatakonnyal.
#400
Írta 2020. július 05. - 16:58


a magas szovegsurusegu gumik sose voltak jok tubelessnek, es ezert nem is hasznaljak ra. Amennyire en tudom a conti ugyanugy alacsonytpis retegeket rak egymasra csak tobbet, es felszorozza a retegeket, igy kapja a magasabb tpi erteket. Amugy a snakeskin, etc modellek mind alacsonytpis gumik vastagabb gumireteggel, de ketsegtelen nem beleintegralt belso reteg, mint az ustnel. Konnyebb, ez az ara a bizonytalanabb mukodesnek.
A gumit es a tubeless lottyot illene egymashoz gyartani es optimalizalni, de ilyen nem tudom letezik e, a legnagyobb gyartok is csak veszik a sealantet, es egyik sem szazas megoldas, gyanitom a gumi gyartasi minoseggel fugg ossze.