Ja, mer mindenki Chris Akrigg, amint ráül egy koskormányos bringára:
Én sokkal jobban vigyázok, hogy ne rázódjon fel a sör.
Ja, mer mindenki Chris Akrigg, amint ráül egy koskormányos bringára:
Én sokkal jobban vigyázok, hogy ne rázódjon fel a sör.
Ó, ezen a videón mindig halálra röhögöm magam, mennyire igaz.
Ja, mer mindenki Chris Akrigg, amint ráül egy koskormányos bringára:
a gravel nem monti meg ezek a hibrid bringak azt feltetelezik, hogy sokat hasznalod aszfalton, vagy csak lightos terepen. oda meg total mindegy, hogy melyik van rajta, nagyobb sebessegnel meg elonyosebb is. lehet vele lejtozni, ami erdekes is egy szintig, onszopatas jelleggel.
reszemrol ez csak addig volt erdekes megoldas, amig egy bringam volt - amugy olyan mint a svajci bicska mindenre jo, de igazan semmire.
szvsz tekeresben nincs 90 evek szinvonala... a tekeres elvezete van. pl most hiaba van egy sub 10kgos xc bringam, elvileg gyors gumikkal, szar aszfalon, es egy konnyu erdei terepen is jobb a 32es outival menni. valahol ez is hasonlo, aki tekert mar cx bringaval, az erti mirol beszelek
amikor ossztelosom volt, "a" bringam, megvoltam gyozodve rola, hogy a montizas jovoje az ossztelo, es mekkora kiralysag, sose veszek mast. akkoriban vettem egy regi acelvazas turabringat. egy megmaradt 35os cx gumit tettem ra, ezzel jartam munkaba. megtanitott par dologra a 20 eves csatalo - elveztem a munkaba tekerest! volt, hogy elmentem ebedidoben vagy meg sotetedes elott a kozeli kis erdobe kerulni egyet. ezek utan visszaulve a montira olyan sterilnek, semmilyennek tunt maga a haladas (nem a lejtozes). volt, hogy a speci ott porosodott az eloterben, mert a turabringaval mentem el az erdobe, es akkor merult fel bennem, hogy nekem itt vmi hianyzik, eltunt. igy utolag gyor kornyekere nem is vennek mast egyetlen bringanak, mint egy cx/gravelt.
azota szerencsere megtehetem, hogy tobb bringam legyen, es a ht xc bringaval fole, az endurance outival meg ala lottem a cx bringanak, es ha kicsit tobb lejtozesre vagyom, akkor megyek a montival, ha tekeres lenyeg, akkor az outival (akar terepre). ezen szerintem nem is valtoztatok, amig fel tudok elvezetesen tekerni a hegyre. utana johet az mtb helyett egy ebike, lightos terepre marad a mostani endurance/cxhez hasonlo vmi.
arn módosította - 2020. szeptember 18. - 15:15
jaja, ennek örömére kaptak egy a '90-es évek színvonalán lévő bringát "új ruhában", sőt, a gyártók még azzal is sz___atják az erre fogékonyakat, hogy mindezt megfejelték a terepre csak hátránnyal bíró koskormánnyal. asszem ez pont ide illik (megint) de nem menjünk ebbe bele megint, nézzük a jó oldalt: (majdnem) mindenki talál kedvére való bringát. (olyan ez mint a szalagavató...
)
Ó, ezen a videón mindig halálra röhögöm magam, mennyire igaz.
Szvsz maga a maszas jobb droppos kormannyal, ha meredek, en alsofogasban fogtam. Konnyebben lehet tobb erot lehet atvinni, mint egy szeles kormannyal.
A mania lenyege szvsz inkabb abban rejlik, az hogy annyira eltoltak a montikat lejtozos iranyba, hogy az emberek el is felejtettek milyen egy tekeresorientalt bringaval terepen menni, es hogy mekkora oromet okozhat egy kozvetlen bringa, ami nem helyetted oldja meg a gondokat.
Ja, mer mindenki Chris Akrigg, amint ráül egy koskormányos bringára:
Szvsz maga a maszas jobb droppos kormannyal, ha meredek, en alsofogasban fogtam. Konnyebben lehet tobb erot lehet atvinni, mint egy szeles kormannyal.
A mania lenyege szvsz inkabb abban rejlik, az hogy annyira eltoltak a montikat lejtozos iranyba, hogy az emberek el is felejtettek milyen egy tekeresorientalt bringaval terepen menni, es hogy mekkora oromet okozhat egy kozvetlen bringa, ami nem helyetted oldja meg a gondokat.
jaja, ennek örömére kaptak egy a '90-es évek színvonalán lévő bringát "új ruhában", sőt, a gyártók még azzal is sz___atják az erre fogékonyakat, hogy mindezt megfejelték a terepre csak hátránnyal bíró koskormánnyal. asszem ez pont ide illik (megint) de nem menjünk ebbe bele megint, nézzük a jó oldalt: (majdnem) mindenki talál kedvére való bringát. (olyan ez mint a szalagavató...
)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Erre a 30-asra 4,1-6,2 bar van írva (60-90 psi). Valami szélesebbet keresek, minta nem kell sok, mert nem fogok olyan terepen menni. Tényleg nem értem ezt a gravel mániát, meredekebb helyen szar mászni országúti kormánnyal, persze a mintás, szélesebb gumi segít(het), de kormány attól még keskeny a középső részen. Oké, egyszerűbb terepeken elmegy, ott nem sokat számít, kivéve nekem, mert nagyon terheli a nyakamat. Régen is ez volt a bajom merevvillás montival, kicsinálta a nyakamat.
Gumifelrakással én is mindig szívok, mert a tubelesses felnik miatt tök nehezen pattan be a felniperem alá a külső. De bekenve mosogatószerrel a gumit a peremnél, meg felfújva 6-7 bárra, már a helyére pattan. Van az a kis gumikiemelkedés a perem felett, azt szoktam nézni, hogy sikerült-e rendesen feltenni a külsőt. Ami képet linkeltél azon olyan, mintha annál lenne szétrepedve. És mit mondtak a repedezett gumire?
japp, a tyúkbeles gumikat én is mindig áldom, meg a peremes felniket. bár lehet, az a gond, hogy nem szoktam magammal vinni mosogatószert...
egyelőre nem mondtak semmit, még szakértik. a repedezés annyira mondjuk nem zavarna talán*, nem akarom belső nélkül használni, de a kóválygás nagyon gáz, betesz az ocd-mnek.
*persze ciki, nem is veszek conti gumit egy darabig...
jó, hát így esett kézre, amúgy nem szoktam ilyet... :
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Continental XKing 27,5*2,3 Performance, megvan már kb május óta, de csak keveset használtam. Már elsőre is elég csálén sikerült csak felrakni. de még épp elfogadható volt. Most le kellett szednem egy defekt miatt (és akkor már egy másik felnire is rápróbáltam). Az alábbi csodás eredmény született, mikor visszatettem a helyére:
https://www.youtube....h?v=9gmeVfaqEn8
...és hogy teljes legyen a boldogság, ilyen bibiket találtam a perem közelében:
Ezzel mi a ___t lehet kezdeni? (Odáig oké, hogy írok az ebiknak...)
Azért is gáz ez, mert eddig (ezzel a mostani kettővel) volt össz 4 db performance contim, egy kivételével mindegyik üt kisebb vagy nagyobb mértékben. Ez a tubeless kompatibiltásuk miatt van? Amúgy tetszene, még a plusz súly sem zavaró.
Gumifelrakással én is mindig szívok, mert a tubelesses felnik miatt tök nehezen pattan be a felniperem alá a külső. De bekenve mosogatószerrel a gumit a peremnél, meg felfújva 6-7 bárra, már a helyére pattan. Van az a kis gumikiemelkedés a perem felett, azt szoktam nézni, hogy sikerült-e rendesen feltenni a külsőt. Ami képet linkeltél azon olyan, mintha annál lenne szétrepedve. És mit mondtak a repedezett gumire?
Az állítva videózásért meg:
Át kellene takarodnunk az országúti topikba.
Így most ez kényelmes, mindhárom fogásban? A térdhelyzeted megnézted? Annyit látni így a képből, hogy nagyon előre van tolva a nyerged... (Vittore, vagy Don kellene a kielemzéshez.
)
(A 110-ről 70-re váltást gondolom viccnek szántad.)
Ez már egy kona nyeregcsővel van, hogy jobban előre tudjam tolni a nyerget. Amivel érkezett, azzal nem lehetett ennyire előretolni. Még a 110-es kormányszár 100-asra cserélésen gondolkodtam, mert az van itthon, de végülis nem kellett, mert a másik nyeregcsővel kicsivel még előrébb került a nyereg, és már nem kellett annyira nyújtózkodnom. Gondolkodtam azon, hogy lehet valamelyik hézagolót betehetném a kormányszár alá, hogy magasabban legyen picivel a kormány, de nem érzem kényelmetlennek aszfalton. Bár mikor nyáron Rákosakármin bolyongtam, gondoltam megnézem, hogy milyen a Szilas-patak mellett az út. Kb. 4-5 km-t mentem kavicsos meg földúton, de a végén már éreztem a nyakamat. Jó, néhol picit hepehupás, meg a keskeny a keréknyomra ránőtt fű miatt, de nem is vártam azt, hogy annyira száguldozni fogok ilyen minta nélküli gumival.
A 70-es kormányszárat csak amiatt említettem, hogy ha terepen akarnék menni, de nem nagyon akarok. Azt már alig merem megemlíteni, mikor ezzel az országútival terepen jöttem lefelé, na az nagyon szar volt, mert a fékezés miatti fogás miatt jóval előrébb kell fognom a kormányt. Előrébb kerül a súlypont. Jó, ez sem ért meglepetésként, csak azért írom ezt, mert tényleg nem értem a gravelezést.
Át kellene takarodnunk az országúti topikba.
Így most ez kényelmes, mindhárom fogásban? A térdhelyzeted megnézted? Annyit látni így a képből, hogy nagyon előre van tolva a nyerged... (Vittore, vagy Don kellene a kielemzéshez. )
(A 110-ről 70-re váltást gondolom viccnek szántad.)
Rabbit módosította - 2020. szeptember 17. - 16:16
Áhh, basszus, egyről beszélünk. Látod, milyen kár, hogy ez így utólag derül ki, de vélhetően ez is oka volt, hogy nem szeretted meg ezt a műfajt. Hogy most a vázmérettel, a stucnival, vagy a kormány ejtésével, esetleg a szélességével volt a baj, már soha nem fogod megtudni.
Szerintem ez lehetett az oka a nyakfájásnak is, hogy nem volt kényelmes az alkatodhoz valamiért a középső fogás, és innentől kezdve már mindegy is.... Van fotód a bicajról? Kiváncsi lennék...
kb. ugyanilyen most is. Szóval ezzel a felszereltséggel egy sima országúti, amire végülis jó. Persze a 110-es stucni helyett próbálhattam volna 70-essel meg jóval szélesebb kormánnyal, bár olyat még nem találtam, ami közepén is elég széles lenne.
Itt a geója: static.evanscycles.com/production/pdf-media/sizing-table/Pinnacle_size_and_geometry_guide_arkose_19.pdf
Vagy itt: geometrygeeks.bike/bike/pinnacle-arkose-2019/
Sajna már csak gugli cache-ben van meg az evans oldalán. De volt ugyanez a váz gravelesebb változatban is: advntr.cc/review-pinnacle-arkose-d3/
blash módosította - 2020. szeptember 17. - 15:56
Lehet nem egyértelműen írtam, de meredekebb mászásra értettem, hogy középen fogtam, leginkább azért, mert oldalt vagy a fékváltókarnál kényelmetlen volt, meg nagyon előre kellett nyúlnom.
Áhh, basszus, egyről beszélünk. Látod, milyen kár, hogy ez így utólag derül ki, de vélhetően ez is oka volt, hogy nem szeretted meg ezt a műfajt. Hogy most a vázmérettel, a stucnival, vagy a kormány ejtésével, esetleg a szélességével volt a baj, már soha nem fogod megtudni.
Szerintem ez lehetett az oka a nyakfájásnak is, hogy nem volt kényelmes az alkatodhoz valamiért a középső fogás, és innentől kezdve már mindegy is.... Van fotód a bicajról? Kiváncsi lennék...
Én is csak a magam nevében beszélek, de nem középen fogom a kormányt terepen (ez ugye a felső fogás), hanem középsőben, a fékváltókarnál, egyszerű oknál fogva, hogy ott van a váltó és a fék, illetve lehet kiállva tekerni.
Felső fogásban még országútin is fura kiállva hajtani, nem is kényelmes.
Lehet nem egyértelműen írtam, de meredekebb mászásra értettem, hogy középen fogtam, leginkább azért, mert oldalt vagy a fékváltókarnál kényelmetlen volt, meg nagyon előre kellett nyúlnom.
Erre a 30-asra 4,1-6,2 bar van írva (60-90 psi). Valami szélesebbet keresek, minta nem kell sok, mert nem fogok olyan terepen menni. Tényleg nem értem ezt a gravel mániát, meredekebb helyen szar mászni országúti kormánnyal, persze a mintás, szélesebb gumi segít(het), de kormány attól még keskeny a középső részen. Oké, egyszerűbb terepeken elmegy, ott nem sokat számít, kivéve nekem, mert nagyon terheli a nyakamat. Régen is ez volt a bajom merevvillás montival, kicsinálta a nyakamat.
Én is csak a magam nevében beszélek, de nem középen fogom a kormányt terepen (ez ugye a felső fogás), hanem középsőben, a fékváltókarnál, egyszerű oknál fogva, hogy ott van a váltó és a fék, illetve lehet kiállva tekerni.
Felső fogásban még országútin is fura kiállva hajtani, nem is kényelmes.
Nem jó hír, kb 2 hete használok ilyen gumikat 36-osban...
Igaz, hogy csak ~3 baron, mert az Iron Cross felnire az van írva, hogy max 45 psi/32mm. Mondjuk akkor 36-ossal mégkevesebbre szabadna csak fújni?
Mindegy, ennyi tartalék csak van benne.
Erre a 30-asra 4,1-6,2 bar van írva (60-90 psi). Valami szélesebbet keresek, minta nem kell sok, mert nem fogok olyan terepen menni. Tényleg nem értem ezt a gravel mániát, meredekebb helyen szar mászni országúti kormánnyal, persze a mintás, szélesebb gumi segít(het), de kormány attól még keskeny a középső részen. Oké, egyszerűbb terepeken elmegy, ott nem sokat számít, kivéve nekem, mert nagyon terheli a nyakamat. Régen is ez volt a bajom merevvillás montival, kicsinálta a nyakamat.
blash módosította - 2020. szeptember 17. - 13:59
Nem jó hír, kb 2 hete használok ilyen gumikat 36-osban...
Igaz, hogy csak ~3 baron, mert az Iron Cross felnire az van írva, hogy max 45 psi/32mm. Mondjuk akkor 36-ossal mégkevesebbre szabadna csak fújni?
Mindegy, ennyi tartalék csak van benne.
(...) Tapadásból továbbra is jeles. Csak nem valami ballonos! A karbon felnimet versenyen felütöttem vele a szokásos 1.5-1.6 baron. Amin a 2.1-es Thunder Burtot is használtam és amit sosem ütettem fel ilyen nyomáson. (A Duke Lucky Jack felni széthasadt, crash replacement épp intézés alatt, Acros újrafűzi gyári állapotúra új felnivel.)
Áttettem XR 361 felnire, azt is felkoppintottam már 2x, szerencsére csak éppen hogy, a felninek semmi baja. 1.7 baron pattogok most. Kár, hogy nem olyan ballonos már, mint a régi RRalph, összességében egy jó gumi pedig.
Ha ennyit felütöd, miért nem raksz bele olyan íze hurkát. Van mar könnyebb is: www.worldwidecyclery.com/blogs/worldwide-cyclery-blog/cushcore-xc-tire-inserts-rider-review
Ja, a 30 mm sz;les WTB Exposure gumim oldalán jó hosszú repedések jelentek meg, pedig csak 4-5 baron használtam. Mindezt kb. 600 km után. Pedig eddig aránylag tetszett a gumi, csak egyszer kaptam vele defektet, mikor köves úton felütöttem. Najó, akkor biztos nem volt benne négy bar se... Az első és a hátsó is ugyanígy repedezett. A képen nem látni rendesen, de az exposure felirat alatti fekete csík az nem kiálló gumi, hanem a repedés. Nem tudom mennyit számít, de használtam nagyon sokáig tök olcsó conti gumit, ami még jobban szét volt repedezve. Bírta míg el nem kopott.
blash módosította - 2020. szeptember 17. - 13:48
Nem látom akkora problémának ezeket az enyhe szivárgásokat. Természetesen itt a minimum SnakeSkin/Protection/Exo stb. vastag oldalfalú külső és márkás defektgátló folyadék kombinációra gondolok, nem a papírfalú TLR-külsők és/vagy nem tubeless-ready külsők, valamint a már említett gyengébb minőségű defektgátlók kombójára.
No egy kicsit más téma. Még tavaly vettem egy új Racing Ray+Ralph 2.25 SnakeSkin kombót, 2 hete tettem fel őket. Tegnap próbálgattam a helyi enduro traileken a merevfarű bringámmal, ahol nem volt bedőlt fa, ott mindenhol 15-25 mp-et javítottam a korábbi PR-emen a fully-hoz képest, amin pedig elég klassz és viszonylag agresszív mintás trail külsők vannak (Maxxis Forekaster Exo, elől-hátul). Úgy emlékezem, a régi Racing Ralph nem volt ennyire jó, mint ez az új. A Ray pedig egyértelműen jobb, mint régi Ron. És még egészen ballonosak is a 25.6mm-es belső szélességű felniken. (Hja, 2 hét alatt zéró szivárgás - persze nem mintha nagyon érdekelne pár apró folt)
Kis update.
Szivárgás továbbra sincsen nálam (Stan's notubes sima lötyi). Rocket Ron egész jó, 1 lassú defektem volt fele, amit gumihernyóval kellett javítanom, elég nagy lyuk tátongott az egyik középső bordát átvágva rajta. Gondolom egy jó vastag szög vagy drót lehetett.
Racig Ralph..
Tapadásból továbbra is jeles. Csak nem valami ballonos! A karbon felnimet versenyen felütöttem vele a szokásos 1.5-1.6 baron. Amin a 2.1-es Thunder Burtot is használtam és amit sosem ütettem fel ilyen nyomáson. (A Duke Lucky Jack felni széthasadt, crash replacement épp intézés alatt, Acros újrafűzi gyári állapotúra új felnivel.)
Áttettem XR 361 felnire, azt is felkoppintottam már 2x, szerencsére csak éppen hogy, a felninek semmi baja. 1.7 baron pattogok most. Kár, hogy nem olyan ballonos már, mint a régi RRalph, összességében egy jó gumi pedig.
arn módosította - 2020. szeptember 16. - 14:38
Nekem a gp5000nel jott ki egy szal hasonloan. Azt hittem vmi beakadt, meghuztam, aztan a gumi peremenel jott vegig. Nagyon nem ok ez a 40-50 euros gumiknal.
A race kingnel se szamitott a lotty, ugyanugy folyik mindkettobol, szvsz szimplan szar gyartas. Hand made in germany...
Tegyél bele Mitas lötyit és vége a hisztinek, vagy ha nem ment sokat a gumi és eleged van belőle, valamennyi pénzért átveszem. (amúgy is hibás, szerinted)