Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#341
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ha felúszik, legalább nem lassít le... tongue.png

 

jah, de kanyarban nem tul elonyos biggrin.png 

mar tobb mint egy eve hasznalom, eleg jol kiismertem. (elol) nem egy tapados gumi, szeret sodrodni amugy is, de nagyon kiszamithatoan teszi, amit en szeretek. azt utalom, amikor tapad, aztan hirtelen csuszik meg. inkabb jelezze, hogy nincs messze a tapadashatar. ez teljesen jol mukodik poros, sima sotteres, kavicsos reszeken szaraz idoszakban.

 

ami a gyengeje: vizes kovon es sarban, korcsolyapalya. sarnal lecsuszik a bordakrol, vagy barmilyen sregen futo resznel - nagyon esznel kell lenni. kicsit is melyebb kavicsagyon sem lehet vele mar normalisan kanyarodni. amit viszont a legjobban furcsallottam, hogy a schwalbeknal ha csokkentem a nyomast, csak szarabb gordulest, de jobb tapadast tapasztaltam. itt elol ha csokkentem a nyomast, a kanyartartas megvaltozik, kiszamithatatlanabbul viselkedik, mint magas nyomasnal - foleg magasabb sebessegnel.


arn módosította - 2020. szeptember 18. - 20:41

  • Kisherceg kedveli ezt

#342
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

van vkinek osszehasonlitasi alapja a crossking - rocketron - racingray viszonylatban?
nem kellett volna eladnom a rayt, a sok eso az utobbi idoben lehordta a kavicsot a lejto aljara, amin a raceking szeret feluszni.

egy lehetséges megoldási javaslatom: https://www.strava.c...ties/3287737064

:)



#343
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.201 hozzászólás

van vkinek osszehasonlitasi alapja a crossking - rocketron - racingray viszonylatban?
nem kellett volna eladnom a rayt, a sok eso az utobbi idoben lehordta a kavicsot a lejto aljara, amin a raceking szeret feluszni.


Ha felúszik, legalább nem lassít le... :P

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#344
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

van vkinek osszehasonlitasi alapja a crossking - rocketron - racingray viszonylatban?
nem kellett volna eladnom a rayt, a sok eso az utobbi idoben lehordta a kavicsot a lejto aljara, amin a raceking szeret feluszni.



#345
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

 

Ja, mer mindenki Chris Akrigg, amint ráül egy koskormányos bringára:

 

 

Én sokkal jobban vigyázok, hogy ne rázódjon fel a sör.


  • Kisherceg kedveli ezt

#346
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

 

Ó, ezen a videón mindig halálra röhögöm magam, mennyire igaz.

 

 


 

Ja, mer mindenki Chris Akrigg, amint ráül egy koskormányos bringára:

 

 

a gravel nem monti :) meg ezek a hibrid bringak azt feltetelezik, hogy sokat hasznalod aszfalton, vagy csak lightos terepen. oda meg total mindegy, hogy melyik van rajta, nagyobb sebessegnel meg elonyosebb is. lehet vele lejtozni, ami erdekes is egy szintig, onszopatas jelleggel.

 

reszemrol ez csak addig volt erdekes megoldas, amig egy bringam volt - amugy olyan mint a svajci bicska mindenre jo, de igazan semmire.



#347
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

szvsz tekeresben nincs 90 evek szinvonala... a tekeres elvezete van. pl most hiaba van egy sub 10kgos xc bringam, elvileg gyors gumikkal, szar aszfalon, es egy konnyu erdei terepen is jobb a 32es outival menni. valahol ez is hasonlo, aki tekert mar cx bringaval, az erti mirol beszelek smile.png

 

amikor ossztelosom volt, "a" bringam, megvoltam gyozodve rola, hogy a montizas jovoje az ossztelo, es mekkora kiralysag, sose veszek mast. akkoriban vettem egy regi acelvazas turabringat.  egy megmaradt 35os cx gumit tettem ra, ezzel jartam munkaba. megtanitott par dologra a 20 eves csatalo - elveztem a munkaba tekerest! volt, hogy elmentem ebedidoben vagy meg sotetedes elott a kozeli kis erdobe kerulni egyet. ezek utan visszaulve a montira olyan sterilnek, semmilyennek tunt maga a haladas (nem a lejtozes). volt, hogy a speci ott porosodott az eloterben, mert a turabringaval mentem el az erdobe, es akkor merult fel bennem, hogy nekem itt vmi hianyzik, eltunt. igy utolag gyor kornyekere nem is vennek mast egyetlen bringanak, mint egy cx/gravelt.

azota szerencsere megtehetem, hogy tobb bringam legyen, es a ht xc bringaval fole, az endurance outival meg ala lottem a cx bringanak, es ha kicsit tobb lejtozesre vagyom, akkor megyek a montival, ha tekeres lenyeg, akkor az outival (akar terepre). ezen szerintem nem is valtoztatok, amig fel tudok elvezetesen tekerni a hegyre. utana johet az mtb helyett egy ebike, lightos terepre marad a mostani endurance/cxhez hasonlo vmi.


arn módosította - 2020. szeptember 18. - 15:15

  • Rabbit kedveli ezt

#348
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

jaja, ennek örömére kaptak egy a '90-es évek színvonalán lévő bringát "új ruhában", sőt, a gyártók még azzal is sz___atják az erre fogékonyakat, hogy mindezt megfejelték a terepre csak hátránnyal bíró koskormánnyal. asszem ez pont ide illik (megint) de nem menjünk ebbe bele megint, nézzük a jó oldalt: (majdnem) mindenki talál kedvére való bringát. (olyan ez mint a szalagavató... biggrin.pngbiggrin.pngwink.png  )

 

Ó, ezen a videón mindig halálra röhögöm magam, mennyire igaz.

 

 

Szvsz maga a maszas jobb droppos kormannyal, ha meredek, en alsofogasban fogtam. Konnyebben lehet tobb erot lehet atvinni, mint egy szeles kormannyal.

A mania lenyege szvsz inkabb abban rejlik, az hogy annyira eltoltak a montikat lejtozos iranyba, hogy az emberek el is felejtettek milyen egy tekeresorientalt bringaval terepen menni, es hogy mekkora oromet okozhat egy kozvetlen bringa, ami nem helyetted oldja meg a gondokat.

 

Ja, mer mindenki Chris Akrigg, amint ráül egy koskormányos bringára:

 


  • Kisherceg kedveli ezt

#349
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.201 hozzászólás

Szvsz maga a maszas jobb droppos kormannyal, ha meredek, en alsofogasban fogtam. Konnyebben lehet tobb erot lehet atvinni, mint egy szeles kormannyal.

A mania lenyege szvsz inkabb abban rejlik, az hogy annyira eltoltak a montikat lejtozos iranyba, hogy az emberek el is felejtettek milyen egy tekeresorientalt bringaval terepen menni, es hogy mekkora oromet okozhat egy kozvetlen bringa, ami nem helyetted oldja meg a gondokat.

 

jaja, ennek örömére kaptak egy a '90-es évek színvonalán lévő bringát "új ruhában", sőt, a gyártók még azzal is sz___atják az erre fogékonyakat, hogy mindezt megfejelték a terepre csak hátránnyal bíró koskormánnyal. asszem ez pont ide illik (megint) de nem menjünk ebbe bele megint, nézzük a jó oldalt: (majdnem) mindenki talál kedvére való bringát. (olyan ez mint a szalagavató... :D :Dwink.png  )


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#350
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Erre a 30-asra 4,1-6,2 bar van írva (60-90 psi). Valami szélesebbet keresek, minta nem kell sok, mert nem fogok olyan terepen menni. Tényleg nem értem ezt a gravel mániát, meredekebb helyen szar mászni országúti kormánnyal, persze a mintás, szélesebb gumi segít(het), de kormány attól még keskeny a középső részen. Oké, egyszerűbb terepeken elmegy, ott nem sokat számít, kivéve nekem, mert nagyon terheli a nyakamat. Régen is ez volt a bajom merevvillás montival, kicsinálta a nyakamat.


Szvsz maga a maszas jobb droppos kormannyal, ha meredek, en alsofogasban fogtam. Konnyebben lehet tobb erot lehet atvinni, mint egy szeles kormannyal.

A mania lenyege szvsz inkabb abban rejlik, az hogy annyira eltoltak a montikat lejtozos iranyba, hogy az emberek el is felejtettek milyen egy tekeresorientalt bringaval terepen menni, es hogy mekkora oromet okozhat egy kozvetlen bringa, ami nem helyetted oldja meg a gondokat.
  • Rabbit kedveli ezt

#351
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.201 hozzászólás

Gumifelrakással én is mindig szívok, mert a tubelesses felnik miatt tök nehezen pattan be a felniperem alá a külső. De bekenve mosogatószerrel a gumit a peremnél, meg felfújva 6-7 bárra, már a helyére pattan. Van az a kis gumikiemelkedés a perem felett, azt szoktam nézni, hogy sikerült-e rendesen feltenni a külsőt. Ami képet linkeltél azon olyan, mintha annál lenne szétrepedve. És mit mondtak a repedezett gumire?

 

 

 

 

japp, a tyúkbeles gumikat én is mindig áldom, meg a peremes felniket. bár lehet, az a gond, hogy nem szoktam magammal vinni mosogatószert... :P

egyelőre nem mondtak semmit, még szakértik. a repedezés annyira mondjuk nem zavarna talán*, nem akarom belső nélkül használni, de a kóválygás nagyon gáz, betesz az ocd-mnek.

 

*persze ciki, nem is veszek conti gumit egy darabig...

 

 

jó, hát így esett kézre, amúgy nem szoktam ilyet... :rolleyes.gif  :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#352
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Continental XKing 27,5*2,3 Performance, megvan már kb május óta, de csak keveset használtam. Már elsőre is elég csálén sikerült csak felrakni. de még épp elfogadható volt. Most le kellett szednem egy defekt miatt (és akkor már egy másik felnire is rápróbáltam). Az alábbi csodás eredmény született, mikor visszatettem a helyére:

https://www.youtube....h?v=9gmeVfaqEn8

 

...és hogy teljes legyen a boldogság, ilyen bibiket találtam a perem közelében:

50311466542_a3c3695326_k.jpg

 

50311466612_66f606ccb9_k.jpg

 

Ezzel mi a ___t lehet kezdeni? (Odáig oké, hogy írok az ebiknak...)

 

Azért is gáz ez, mert eddig (ezzel a mostani kettővel) volt össz 4 db performance contim, egy kivételével mindegyik üt kisebb vagy nagyobb mértékben. Ez a tubeless kompatibiltásuk miatt van? Amúgy tetszene, még a plusz súly sem zavaró.

 

 

Gumifelrakással én is mindig szívok, mert a tubelesses felnik miatt tök nehezen pattan be a felniperem alá a külső. De bekenve mosogatószerrel a gumit a peremnél, meg felfújva 6-7 bárra, már a helyére pattan. Van az a kis gumikiemelkedés a perem felett, azt szoktam nézni, hogy sikerült-e rendesen feltenni a külsőt. Ami képet linkeltél azon olyan, mintha annál lenne szétrepedve. És mit mondtak a repedezett gumire?

 

Az állítva videózásért meg:

 

Vertical Video Syndrome

 

 

 

 

 

 



#353
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Át kellene takarodnunk az országúti topikba.

Így most ez kényelmes, mindhárom fogásban? A térdhelyzeted megnézted? Annyit látni így a képből, hogy nagyon előre van tolva a nyerged... (Vittore, vagy Don kellene a kielemzéshez. wink.png )

(A 110-ről 70-re váltást gondolom viccnek szántad.)

 

Ez már egy kona nyeregcsővel van, hogy jobban előre tudjam tolni a nyerget. Amivel érkezett, azzal nem lehetett ennyire előretolni. Még a 110-es kormányszár 100-asra cserélésen gondolkodtam, mert az van itthon, de végülis nem kellett, mert a másik nyeregcsővel kicsivel még előrébb került a nyereg, és már nem kellett annyira nyújtózkodnom. Gondolkodtam azon, hogy lehet valamelyik hézagolót betehetném a kormányszár alá, hogy magasabban legyen picivel a kormány, de nem érzem kényelmetlennek aszfalton. Bár mikor nyáron Rákosakármin bolyongtam, gondoltam megnézem, hogy milyen a Szilas-patak mellett az út. Kb. 4-5 km-t mentem kavicsos meg földúton, de a végén már éreztem a nyakamat. Jó, néhol picit hepehupás, meg a keskeny a keréknyomra ránőtt fű miatt, de nem is vártam azt, hogy annyira száguldozni fogok ilyen minta nélküli gumival. 

 

A 70-es kormányszárat csak amiatt említettem, hogy ha terepen akarnék menni, de nem nagyon akarok. Azt már alig merem megemlíteni, mikor ezzel az országútival terepen jöttem lefelé, na az nagyon szar volt, mert a fékezés miatti fogás miatt jóval előrébb kell fognom a kormányt. Előrébb kerül a súlypont. Jó, ez sem ért meglepetésként, csak azért írom ezt, mert tényleg nem értem a gravelezést. 


  • Rabbit kedveli ezt

#354
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Át kellene takarodnunk az országúti topikba.

Így most ez kényelmes, mindhárom fogásban? A térdhelyzeted megnézted? Annyit látni így a képből, hogy nagyon előre van tolva a nyerged... (Vittore, vagy Don kellene a kielemzéshez. wink.png )

(A 110-ről 70-re váltást gondolom viccnek szántad.)


Rabbit módosította - 2020. szeptember 17. - 16:16


#355
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Áhh, basszus, egyről beszélünk. Látod, milyen kár, hogy ez így utólag derül ki, de vélhetően ez is oka volt, hogy nem szeretted meg ezt a műfajt. Hogy most a vázmérettel, a stucnival, vagy a kormány ejtésével, esetleg a szélességével volt a baj, már soha nem fogod megtudni.
Szerintem ez lehetett az oka a nyakfájásnak is, hogy nem volt kényelmes az alkatodhoz valamiért a középső fogás, és innentől kezdve már mindegy is.... Van fotód a bicajról? Kiváncsi lennék...


kb. ugyanilyen most is. Szóval ezzel a felszereltséggel egy sima országúti, amire végülis jó. Persze a 110-es stucni helyett próbálhattam volna 70-essel meg jóval szélesebb kormánnyal, bár olyat még nem találtam, ami közepén is elég széles lenne.

7619_pinnacle_arkose_r2_20200224_171445.

 

 

Itt a geója: static.evanscycles.com/production/pdf-media/sizing-table/Pinnacle_size_and_geometry_guide_arkose_19.pdf

Vagy itt: geometrygeeks.bike/bike/pinnacle-arkose-2019/

 

Sajna már csak gugli cache-ben van meg az evans oldalán. De volt ugyanez a váz gravelesebb változatban is: advntr.cc/review-pinnacle-arkose-d3/


blash módosította - 2020. szeptember 17. - 15:56

  • Rabbit kedveli ezt

#356
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Lehet nem egyértelműen írtam, de meredekebb mászásra értettem, hogy középen fogtam, leginkább azért, mert oldalt vagy a fékváltókarnál kényelmetlen volt, meg nagyon előre kellett nyúlnom.

Áhh, basszus, egyről beszélünk. Látod, milyen kár, hogy ez így utólag derül ki, de vélhetően ez is oka volt, hogy nem szeretted meg ezt a műfajt. Hogy most a vázmérettel, a stucnival, vagy a kormány ejtésével, esetleg a szélességével volt a baj, már soha nem fogod megtudni.

Szerintem ez lehetett az oka a nyakfájásnak is, hogy nem volt kényelmes az alkatodhoz valamiért a középső fogás, és innentől kezdve már mindegy is.... Van fotód a bicajról? Kiváncsi lennék...



#357
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Én is csak a magam nevében beszélek, de nem középen fogom a kormányt terepen (ez ugye a felső fogás), hanem középsőben, a fékváltókarnál, egyszerű oknál fogva, hogy ott van a váltó és a fék, illetve lehet kiállva tekerni.

Felső fogásban még országútin is fura kiállva hajtani, nem is kényelmes.

 

Lehet nem egyértelműen írtam, de meredekebb mászásra értettem, hogy középen fogtam, leginkább azért, mert oldalt vagy a fékváltókarnál kényelmetlen volt, meg nagyon előre kellett nyúlnom.



#358
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Erre a 30-asra 4,1-6,2 bar van írva (60-90 psi). Valami szélesebbet keresek, minta nem kell sok, mert nem fogok olyan terepen menni. Tényleg nem értem ezt a gravel mániát, meredekebb helyen szar mászni országúti kormánnyal, persze a mintás, szélesebb gumi segít(het), de kormány attól még keskeny a középső részen. Oké, egyszerűbb terepeken elmegy, ott nem sokat számít, kivéve nekem, mert nagyon terheli a nyakamat. Régen is ez volt a bajom merevvillás montival, kicsinálta a nyakamat.

Én is csak a magam nevében beszélek, de nem középen fogom a kormányt terepen (ez ugye a felső fogás), hanem középsőben, a fékváltókarnál, egyszerű oknál fogva, hogy ott van a váltó és a fék, illetve lehet kiállva tekerni.

Felső fogásban még országútin is fura kiállva hajtani, nem is kényelmes.



#359
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Nem jó hír, kb 2 hete használok ilyen gumikat 36-osban...wacko.png

Igaz, hogy csak ~3 baron, mert az Iron Cross felnire az van írva, hogy max 45 psi/32mm. Mondjuk akkor 36-ossal mégkevesebbre szabadna csak fújni?

Mindegy, ennyi tartalék csak van benne.

 

Erre a 30-asra 4,1-6,2 bar van írva (60-90 psi). Valami szélesebbet keresek, minta nem kell sok, mert nem fogok olyan terepen menni. Tényleg nem értem ezt a gravel mániát, meredekebb helyen szar mászni országúti kormánnyal, persze a mintás, szélesebb gumi segít(het), de kormány attól még keskeny a középső részen. Oké, egyszerűbb terepeken elmegy, ott nem sokat számít, kivéve nekem, mert nagyon terheli a nyakamat. Régen is ez volt a bajom merevvillás montival, kicsinálta a nyakamat.


blash módosította - 2020. szeptember 17. - 13:59


#360
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Nem jó hír, kb 2 hete használok ilyen gumikat 36-osban...wacko.png

Igaz, hogy csak ~3 baron, mert az Iron Cross felnire az van írva, hogy max 45 psi/32mm. Mondjuk akkor 36-ossal mégkevesebbre szabadna csak fújni?

Mindegy, ennyi tartalék csak van benne.