Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#361
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Arn, szerinted egy hajtott, ráadásul mászás közben jobban terhelt hátsó kerék és a szabadon gördülő első kerék gördülési ellenállása kábé azonos?

 

Majd valaki szaki remélem kifejti rendesen, nem ilyen slendrián módon, mint ahogy az én fejemben leledz a fizika, már csak romjaiban. :)



#362
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

hat nekem jobban bejon a ket race king:
+ jobban gurul
+ jobban csillapit, 0.2 barral magasabb nyomason is, gondolom a magasabb tpi miatt
+ jobb a fekezesi tapadas
- a kanyarokban hamarabb kitor oldalra, viszont ezt kiszamithatoan teszi, jol kezelheto

kicsit olyan mint a viccben, a jo gumi lehet gyors, konnyu es tapadhat, de csak kettot valaszthatsz :) de a lenyeg, hogy a carbon ht lenyegeben terepen a leggyorsabb tekerheto monti, es ehhez jobban passzol. nincs olyan erzesem, hogy folyamatosan nyomni kell neki, hogy guruljon.


Ennyi a tortenet.

#363
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

a 2019es racing ralph is atereszti a lottyot (7-8 honap utan) es foltosodik. a gordulesevel sem tudok kemeny/aszfaltos talajon kibekulni, ujra probalkozom a conti race kinggel. egyelore felreteszem a gumikat, mert a tapadasa tenyleg nagyon jo a rayjel, de a ray lenne az, amit eloszor visszatennek, igy komboban szerintem jobb kompromisszum a ron+burt, vagy ron+2018 ralph is. eloszor megnezem a race kinget elol-hatul mennyire jon be, ket evvel ezelottrol pozitiv emlekeim vannak rola.


A tobbirol meg ezt irtam.

#364
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

ket gumira az 15w :D 
 

majd ket eve vettem ray+ralph kombot, hasznaltam is vagy fel evet, de epp azert valtottam, mert lassunak ereztem. ha a tapadas jobb, es ugyanugy gurul - eszem agaban nem lett volna meg egy garnitura gumira kiadni a penzt. ezek a tesztek joval kesobb szulettek, csak megerositesnek volt jo.

https://forum.bikema...15#entry1234746

 



#365
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Lehet, hogy akár 8 Watt különbség is akad. Vagy nem. Amíg egy már 10 éve is elavult belső szélességű felnivel tesztelnek olyan külsőket, amiket 22.5-28 mm belső szélességű felnikre terveztek, addig...

(idézet az oldalról,"All size measurements are taken at" ... ... "on a 17.8 mm inner width rim")



#366
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Biztos?

 

Tudom, 1 minta nem minta. a 255 Watt és 12:06-os időt ignorálhatod, ott legalább 1, inkább 1.5 kg-mal több voltam, mint a 2 másik kiemelt mérésnél, ahol az elektronikus naplóm szerint ~ azonos testtömegem volt. Saccra ~5 Watt a különbség a Thunder Burthoz képest. Az semmi.

tesztdobon latod smile.png en kb hasonlora tippeltem, meg tesztek elott:
https://www.bicycler...addix-speedgrip

ron + thunderburthoz kepest is erezhetoen lassabb. a te wattjaidhoz kepest lehet nem szamottevo, de az enyemhez kepest annal inkabb biggrin.png

a continak elasztikusabbnak erzem az anyagat, olyasmi, mint amikor a butil belsot kicsereld latexra. ket tizeddel magasabb nyomason is megyek, mert annyival jobban csillapit. de inkabb a hatsogumin erzem a rosszabb gordulest, az elson kevesbe zavar, azt nem pumpalom folyamatosan a tekeressel.

 


Edited by arn, 2020. July 06. - 20:52.


#367
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

tapadasban mindenkepp elorelepes smile.pnggordulesben nem eppen

...

Biztos?

comparison-Racing-Ralph.gif

Tudom, 1 minta nem minta. a 255 Watt és 12:06-os időt ignorálhatod, ott legalább 1, inkább 1.5 kg-mal több voltam, mint a 2 másik kiemelt mérésnél, ahol az elektronikus naplóm szerint ~ azonos testtömegem volt. Saccra ~5 Watt a különbség a Thunder Burthoz képest. Az semmi.


Edited by zscs, 2020. July 06. - 19:40.


#368
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Nem látom akkora problémának ezeket az enyhe szivárgásokat. Természetesen itt a minimum SnakeSkin/Protection/Exo stb. vastag oldalfalú külső és márkás defektgátló folyadék kombinációra gondolok, nem a papírfalú TLR-külsők és/vagy nem tubeless-ready külsők, valamint a már említett gyengébb minőségű defektgátlók kombójára.

 

No egy kicsit más téma. Még tavaly vettem egy új Racing Ray+Ralph 2.25 SnakeSkin kombót, 2 hete tettem fel őket. Tegnap próbálgattam a helyi enduro traileken a merevfarű bringámmal, ahol nem volt bedőlt fa, ott mindenhol 15-25 mp-et javítottam a korábbi PR-emen a fully-hoz képest, amin pedig elég klassz és viszonylag agresszív mintás trail külsők vannak (Maxxis Forekaster Exo, elől-hátul). Úgy emlékezem, a régi Racing Ralph nem volt ennyire jó, mint ez az új. A Ray pedig egyértelműen jobb, mint régi Ron. És még egészen ballonosak is a 25.6mm-es belső szélességű felniken. (Hja, 2 hét alatt zéró szivárgás - persze nem mintha nagyon érdekelne pár apró folt)

 

tapadasban mindenkepp elorelepes smile.png gordulesben nem eppen. amikor irtam rola nekem az volt az erzesem, hogy olyan, mint egy lightos trailgumi. magat a kombot en lassunak talaltam a ht bringamhoz, egy xc osszteloson lehet ezt valasztanam.

 

azon gondolkodom, hogy a rayjel kiprobalom majd a racekinget. mert a raceking jobban gurul, hatul nekem jobban is fekezheto, mint a ralph - jobban csillapit is.


Edited by arn, 2020. July 06. - 16:25.


#369
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nem látom akkora problémának ezeket az enyhe szivárgásokat. Természetesen itt a minimum SnakeSkin/Protection/Exo stb. vastag oldalfalú külső és márkás defektgátló folyadék kombinációra gondolok, nem a papírfalú TLR-külsők és/vagy nem tubeless-ready külsők, valamint a már említett gyengébb minőségű defektgátlók kombójára.

 

No egy kicsit más téma. Még tavaly vettem egy új Racing Ray+Ralph 2.25 SnakeSkin kombót, 2 hete tettem fel őket. Tegnap próbálgattam a helyi enduro traileken a merevfarű bringámmal, ahol nem volt bedőlt fa, ott mindenhol 15-25 mp-et javítottam a korábbi PR-emen a fully-hoz képest, amin pedig elég klassz és viszonylag agresszív mintás trail külsők vannak (Maxxis Forekaster Exo, elől-hátul). Úgy emlékezem, a régi Racing Ralph nem volt ennyire jó, mint ez az új. A Ray pedig egyértelműen jobb, mint régi Ron. És még egészen ballonosak is a 25.6mm-es belső szélességű felniken. (Hja, 2 hét alatt zéró szivárgás - persze nem mintha nagyon érdekelne pár apró folt)



#370
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Én több ezer km óta használok/tam Crosskinget Protection változatban Stans-el. Azzal soha semmi baj nem volt, defekt, felütés nulla. A hagyományos Race verzió soha nem volt túlzottan TL kompatibilis, ellenben rettentő sérülékeny is. Ha mindenképpen a Race/hagyományos verzió mellett maradsz, fogadd meg Tzoli tanácsát, és ne vesződj itt más cápatakonnyal.

protectiont hasznaltam - nem racesportot, amirol beszelsz, ott is az oldalfal ereszt elsosorban, es nem a futofelulet - a videon is protection van, amelyiknel orran szajan folyik a lotty. a race king a minta neve, amugy elvileg ugyanaz, mint a crosskinged. de koszi a megerositest, hogy mukodhet a protection es a stans egyutt.

kozben valaszolt a bike24, azt irtak, hogy a stans az egyik legjobb lotty, jo tapasztalatuk van vele, nem ajanl mast. bizonyos tubeless gumik minosege hullamzo, szerintuk a gumi gyari hibas (ezt pont nem naluk vettem), kuldjem vissza. mar megtettem volna, ha nem azt irja a masik webshopos csoka a 300kmes gumira, hogy elhasznalt.
 

Schwalbe Snakeskin és Stans azért elég jók együtt azt hiszem. Foltosodások voltak, de mióta Addix technológiát bevezették nálam az is megszűnt. Defektem nulla már évek óta! Szög állt már ki a külsőmből, kihúztam és nagyon hamar tette a dolgát a Stans lötty. 

Pont ma akartam írni, hogy a 2.35-ös Racing Ralph Evo, Snakeskin, Speed külső nagyon klassz hátul. Mentem már vele eleget (betonon is tépem felfelé) és nagyon tartósnak mutatkozik. Racing Ray-t hasonlóan jónak tartom. 

addix snakeskin is foltosodhat:

thunderburt (speed)

racing ralph 2019 (speed)

 

ami nalam nem foltosodott egyaltalan:

rocket ron (speed)

racing ray (speedgrip)

racing ralph 2018 (speed)

 

illetve az cx/outis gumikkal sem volt problemam:

gone speed tl

gp5000tl



#371
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Schwalbe Snakeskin és Stans azért elég jók együtt azt hiszem. Foltosodások voltak, de mióta Addix technológiát bevezették nálam az is megszűnt. Defektem nulla már évek óta! Szög állt már ki a külsőmből, kihúztam és nagyon hamar tette a dolgát a Stans lötty. 

Pont ma akartam írni, hogy a 2.35-ös Racing Ralph Evo, Snakeskin, Speed külső nagyon klassz hátul. Mentem már vele eleget (betonon is tépem felfelé) és nagyon tartósnak mutatkozik. Racing Ray-t hasonlóan jónak tartom. 



#372
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 posts

En ezt ertem, de vhol a belso kialakulo latexreteg latna el ezt a feladatot. Es latja is el tobbnyire, ahol rendesen mukodik smile.png

a magas szovegsurusegu gumik sose voltak jok tubelessnek, es ezert nem is hasznaljak ra. Amennyire en tudom a conti ugyanugy alacsonytpis retegeket rak egymasra csak tobbet, es felszorozza a retegeket, igy kapja a magasabb tpi erteket. Amugy a snakeskin, etc modellek mind alacsonytpis gumik vastagabb gumireteggel, de ketsegtelen nem beleintegralt belso reteg, mint az ustnel. Konnyebb, ez az ara a bizonytalanabb mukodesnek.

A gumit es a tubeless lottyot illene egymashoz gyartani es optimalizalni, de ilyen nem tudom letezik e, a legnagyobb gyartok is csak veszik a sealantet, es egyik sem szazas megoldas, gyanitom a gumi gyartasi minoseggel fugg ossze.

Én több ezer km óta használok/tam Crosskinget Protection változatban Stans-el. Azzal soha semmi baj nem volt, defekt, felütés nulla. A hagyományos Race verzió soha nem volt túlzottan TL kompatibilis, ellenben rettentő sérülékeny is. Ha mindenképpen a Race/hagyományos verzió mellett maradsz, fogadd meg Tzoli tanácsát, és ne vesződj itt más cápatakonnyal.



#373
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
En ezt ertem, de vhol a belso kialakulo latexreteg latna el ezt a feladatot. Es latja is el tobbnyire, ahol rendesen mukodik :)

a magas szovegsurusegu gumik sose voltak jok tubelessnek, es ezert nem is hasznaljak ra. Amennyire en tudom a conti ugyanugy alacsonytpis retegeket rak egymasra csak tobbet, es felszorozza a retegeket, igy kapja a magasabb tpi erteket. Amugy a snakeskin, etc modellek mind alacsonytpis gumik vastagabb gumireteggel, de ketsegtelen nem beleintegralt belso reteg, mint az ustnel. Konnyebb, ez az ara a bizonytalanabb mukodesnek.

A gumit es a tubeless lottyot illene egymashoz gyartani es optimalizalni, de ilyen nem tudom letezik e, a legnagyobb gyartok is csak veszik a sealantet, es egyik sem szazas megoldas, gyanitom a gumi gyartasi minoseggel fugg ossze.

#374
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Akkor ne aruljak a protection, snakeskin etc gumikat tubelesskent smile.png nem a papir, szitagumikrol van szo.

Az eredeti tubeless gumikhoz képest ezek még mindig szitagumik. Azok a foltosodások nem véletlenül vannak, hiányos a légzáróréteg, ráadásul minél magasabb a szövetsűrűség általában annál többet szenved a gyártó ezzel.
Mondjuk múltkor éppen a Giant országúti gumijában csalódtam a pozitívan, ami tényleg olyan, mint egy valódi tubeless gumi, magától a helyére pattant és folyadék nélkül sem eresztett le pár perc alatt. És az oldalfala is vastag.



A sebesség mindent megold.

 


#375
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Akkor ne aruljak a protection, snakeskin etc gumikat tubelesskent :) nem a papir, szitagumikrol van szo.

#376
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

nekem kicsit azzal van teli a tokom, hogy premium 40-50 euros gumikrol, es 20-40eur/l lottyokrol beszelunk, es itt kombinalgatni kell, hogy mi mivel es hogyan mukodik.

Olyan gumit kell venni amiben van gumi :) (butyl légzáró réteg) és nem lesz gond



A sebesség mindent megold.

 


#377
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Tubeless pályafutásom Continental tejjel kezdtem. Már korábban sem jeleskedett a defektekkel szemben de mikor reggel a munkába menet a Kerepesi út szélén állva egy apró lyukból csak folyt és folyt és folyt...de be nem tömte. Na, a maradék fél flaskát kidobtam, vettem először Schwalbe, később Stans löttyöt (ugyanaz) és azóta nyugi van.

Én 2 éve használtam Race King Performance-el, azon folt nem volt. Utóbbi időben Schwalbe performance gumikkal járok, azokon néha volt folt de csak egy ideig, aztán eltűntek.

 

nekem kicsit azzal van teli a tokom, hogy premium 40-50 euros gumikrol, es 20-40eur/l lottyokrol beszelunk, es itt kombinalgatni kell, hogy mi mivel es hogyan mukodik.


  • Kisherceg and Rabbit like this

#378
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

Tubeless pályafutásom Continental tejjel kezdtem. Már korábban sem jeleskedett a defektekkel szemben de mikor reggel a munkába menet a Kerepesi út szélén állva egy apró lyukból csak folyt és folyt és folyt...de be nem tömte. Na, a maradék fél flaskát kidobtam, vettem először Schwalbe, később Stans löttyöt (ugyanaz) és azóta nyugi van.

Én 2 éve használtam Race King Performance-el, azon folt nem volt. Utóbbi időben Schwalbe performance gumikkal járok, azokon néha volt folt de csak egy ideig, aztán eltűntek.



#379
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Leírtam néhány hozzászólással lejjebb mit kell beletenni...Mi ebben az érthetetlen?

 

az elozo mondat vegebol nem volt egyertelmu, hogy ez a peldany volt mitasszal hasznalva, vagy csak valamelyik haverod gumija, amirol korabban beszeltel.



#380
TZoli

TZoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 133 posts

Leírtam néhány hozzászólással lejjebb mit kell beletenni...Mi ebben az érthetetlen?