Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#321
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

jaja, ennek örömére kaptak egy a '90-es évek színvonalán lévő bringát "új ruhában", sőt, a gyártók még azzal is sz___atják az erre fogékonyakat, hogy mindezt megfejelték a terepre csak hátránnyal bíró koskormánnyal. asszem ez pont ide illik (megint) de nem menjünk ebbe bele megint, nézzük a jó oldalt: (majdnem) mindenki talál kedvére való bringát. (olyan ez mint a szalagavató... biggrin.pngbiggrin.pngwink.png  )

 

Ó, ezen a videón mindig halálra röhögöm magam, mennyire igaz.

 

 

Szvsz maga a maszas jobb droppos kormannyal, ha meredek, en alsofogasban fogtam. Konnyebben lehet tobb erot lehet atvinni, mint egy szeles kormannyal.

A mania lenyege szvsz inkabb abban rejlik, az hogy annyira eltoltak a montikat lejtozos iranyba, hogy az emberek el is felejtettek milyen egy tekeresorientalt bringaval terepen menni, es hogy mekkora oromet okozhat egy kozvetlen bringa, ami nem helyetted oldja meg a gondokat.

 

Ja, mer mindenki Chris Akrigg, amint ráül egy koskormányos bringára:

 


  • Kisherceg likes this

#322
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Szvsz maga a maszas jobb droppos kormannyal, ha meredek, en alsofogasban fogtam. Konnyebben lehet tobb erot lehet atvinni, mint egy szeles kormannyal.

A mania lenyege szvsz inkabb abban rejlik, az hogy annyira eltoltak a montikat lejtozos iranyba, hogy az emberek el is felejtettek milyen egy tekeresorientalt bringaval terepen menni, es hogy mekkora oromet okozhat egy kozvetlen bringa, ami nem helyetted oldja meg a gondokat.

 

jaja, ennek örömére kaptak egy a '90-es évek színvonalán lévő bringát "új ruhában", sőt, a gyártók még azzal is sz___atják az erre fogékonyakat, hogy mindezt megfejelték a terepre csak hátránnyal bíró koskormánnyal. asszem ez pont ide illik (megint) de nem menjünk ebbe bele megint, nézzük a jó oldalt: (majdnem) mindenki talál kedvére való bringát. (olyan ez mint a szalagavató... :D :Dwink.png  )


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#323
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Erre a 30-asra 4,1-6,2 bar van írva (60-90 psi). Valami szélesebbet keresek, minta nem kell sok, mert nem fogok olyan terepen menni. Tényleg nem értem ezt a gravel mániát, meredekebb helyen szar mászni országúti kormánnyal, persze a mintás, szélesebb gumi segít(het), de kormány attól még keskeny a középső részen. Oké, egyszerűbb terepeken elmegy, ott nem sokat számít, kivéve nekem, mert nagyon terheli a nyakamat. Régen is ez volt a bajom merevvillás montival, kicsinálta a nyakamat.


Szvsz maga a maszas jobb droppos kormannyal, ha meredek, en alsofogasban fogtam. Konnyebben lehet tobb erot lehet atvinni, mint egy szeles kormannyal.

A mania lenyege szvsz inkabb abban rejlik, az hogy annyira eltoltak a montikat lejtozos iranyba, hogy az emberek el is felejtettek milyen egy tekeresorientalt bringaval terepen menni, es hogy mekkora oromet okozhat egy kozvetlen bringa, ami nem helyetted oldja meg a gondokat.
  • Rabbit likes this

#324
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Gumifelrakással én is mindig szívok, mert a tubelesses felnik miatt tök nehezen pattan be a felniperem alá a külső. De bekenve mosogatószerrel a gumit a peremnél, meg felfújva 6-7 bárra, már a helyére pattan. Van az a kis gumikiemelkedés a perem felett, azt szoktam nézni, hogy sikerült-e rendesen feltenni a külsőt. Ami képet linkeltél azon olyan, mintha annál lenne szétrepedve. És mit mondtak a repedezett gumire?

 

 

 

 

japp, a tyúkbeles gumikat én is mindig áldom, meg a peremes felniket. bár lehet, az a gond, hogy nem szoktam magammal vinni mosogatószert... :P

egyelőre nem mondtak semmit, még szakértik. a repedezés annyira mondjuk nem zavarna talán*, nem akarom belső nélkül használni, de a kóválygás nagyon gáz, betesz az ocd-mnek.

 

*persze ciki, nem is veszek conti gumit egy darabig...

 

 

jó, hát így esett kézre, amúgy nem szoktam ilyet... :rolleyes.gif  :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#325
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Continental XKing 27,5*2,3 Performance, megvan már kb május óta, de csak keveset használtam. Már elsőre is elég csálén sikerült csak felrakni. de még épp elfogadható volt. Most le kellett szednem egy defekt miatt (és akkor már egy másik felnire is rápróbáltam). Az alábbi csodás eredmény született, mikor visszatettem a helyére:

https://www.youtube....h?v=9gmeVfaqEn8

 

...és hogy teljes legyen a boldogság, ilyen bibiket találtam a perem közelében:

50311466542_a3c3695326_k.jpg

 

50311466612_66f606ccb9_k.jpg

 

Ezzel mi a ___t lehet kezdeni? (Odáig oké, hogy írok az ebiknak...)

 

Azért is gáz ez, mert eddig (ezzel a mostani kettővel) volt össz 4 db performance contim, egy kivételével mindegyik üt kisebb vagy nagyobb mértékben. Ez a tubeless kompatibiltásuk miatt van? Amúgy tetszene, még a plusz súly sem zavaró.

 

 

Gumifelrakással én is mindig szívok, mert a tubelesses felnik miatt tök nehezen pattan be a felniperem alá a külső. De bekenve mosogatószerrel a gumit a peremnél, meg felfújva 6-7 bárra, már a helyére pattan. Van az a kis gumikiemelkedés a perem felett, azt szoktam nézni, hogy sikerült-e rendesen feltenni a külsőt. Ami képet linkeltél azon olyan, mintha annál lenne szétrepedve. És mit mondtak a repedezett gumire?

 

Az állítva videózásért meg:

 

Vertical Video Syndrome

 

 

 

 

 

 



#326
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Át kellene takarodnunk az országúti topikba.

Így most ez kényelmes, mindhárom fogásban? A térdhelyzeted megnézted? Annyit látni így a képből, hogy nagyon előre van tolva a nyerged... (Vittore, vagy Don kellene a kielemzéshez. wink.png )

(A 110-ről 70-re váltást gondolom viccnek szántad.)

 

Ez már egy kona nyeregcsővel van, hogy jobban előre tudjam tolni a nyerget. Amivel érkezett, azzal nem lehetett ennyire előretolni. Még a 110-es kormányszár 100-asra cserélésen gondolkodtam, mert az van itthon, de végülis nem kellett, mert a másik nyeregcsővel kicsivel még előrébb került a nyereg, és már nem kellett annyira nyújtózkodnom. Gondolkodtam azon, hogy lehet valamelyik hézagolót betehetném a kormányszár alá, hogy magasabban legyen picivel a kormány, de nem érzem kényelmetlennek aszfalton. Bár mikor nyáron Rákosakármin bolyongtam, gondoltam megnézem, hogy milyen a Szilas-patak mellett az út. Kb. 4-5 km-t mentem kavicsos meg földúton, de a végén már éreztem a nyakamat. Jó, néhol picit hepehupás, meg a keskeny a keréknyomra ránőtt fű miatt, de nem is vártam azt, hogy annyira száguldozni fogok ilyen minta nélküli gumival. 

 

A 70-es kormányszárat csak amiatt említettem, hogy ha terepen akarnék menni, de nem nagyon akarok. Azt már alig merem megemlíteni, mikor ezzel az országútival terepen jöttem lefelé, na az nagyon szar volt, mert a fékezés miatti fogás miatt jóval előrébb kell fognom a kormányt. Előrébb kerül a súlypont. Jó, ez sem ért meglepetésként, csak azért írom ezt, mert tényleg nem értem a gravelezést. 


  • Rabbit likes this

#327
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Át kellene takarodnunk az országúti topikba.

Így most ez kényelmes, mindhárom fogásban? A térdhelyzeted megnézted? Annyit látni így a képből, hogy nagyon előre van tolva a nyerged... (Vittore, vagy Don kellene a kielemzéshez. wink.png )

(A 110-ről 70-re váltást gondolom viccnek szántad.)


Edited by Rabbit, 2020. September 17. - 16:16.


#328
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Áhh, basszus, egyről beszélünk. Látod, milyen kár, hogy ez így utólag derül ki, de vélhetően ez is oka volt, hogy nem szeretted meg ezt a műfajt. Hogy most a vázmérettel, a stucnival, vagy a kormány ejtésével, esetleg a szélességével volt a baj, már soha nem fogod megtudni.
Szerintem ez lehetett az oka a nyakfájásnak is, hogy nem volt kényelmes az alkatodhoz valamiért a középső fogás, és innentől kezdve már mindegy is.... Van fotód a bicajról? Kiváncsi lennék...


kb. ugyanilyen most is. Szóval ezzel a felszereltséggel egy sima országúti, amire végülis jó. Persze a 110-es stucni helyett próbálhattam volna 70-essel meg jóval szélesebb kormánnyal, bár olyat még nem találtam, ami közepén is elég széles lenne.

7619_pinnacle_arkose_r2_20200224_171445.

 

 

Itt a geója: static.evanscycles.com/production/pdf-media/sizing-table/Pinnacle_size_and_geometry_guide_arkose_19.pdf

Vagy itt: geometrygeeks.bike/bike/pinnacle-arkose-2019/

 

Sajna már csak gugli cache-ben van meg az evans oldalán. De volt ugyanez a váz gravelesebb változatban is: advntr.cc/review-pinnacle-arkose-d3/


Edited by blash, 2020. September 17. - 15:56.

  • Rabbit likes this

#329
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Lehet nem egyértelműen írtam, de meredekebb mászásra értettem, hogy középen fogtam, leginkább azért, mert oldalt vagy a fékváltókarnál kényelmetlen volt, meg nagyon előre kellett nyúlnom.

Áhh, basszus, egyről beszélünk. Látod, milyen kár, hogy ez így utólag derül ki, de vélhetően ez is oka volt, hogy nem szeretted meg ezt a műfajt. Hogy most a vázmérettel, a stucnival, vagy a kormány ejtésével, esetleg a szélességével volt a baj, már soha nem fogod megtudni.

Szerintem ez lehetett az oka a nyakfájásnak is, hogy nem volt kényelmes az alkatodhoz valamiért a középső fogás, és innentől kezdve már mindegy is.... Van fotód a bicajról? Kiváncsi lennék...



#330
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Én is csak a magam nevében beszélek, de nem középen fogom a kormányt terepen (ez ugye a felső fogás), hanem középsőben, a fékváltókarnál, egyszerű oknál fogva, hogy ott van a váltó és a fék, illetve lehet kiállva tekerni.

Felső fogásban még országútin is fura kiállva hajtani, nem is kényelmes.

 

Lehet nem egyértelműen írtam, de meredekebb mászásra értettem, hogy középen fogtam, leginkább azért, mert oldalt vagy a fékváltókarnál kényelmetlen volt, meg nagyon előre kellett nyúlnom.



#331
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Erre a 30-asra 4,1-6,2 bar van írva (60-90 psi). Valami szélesebbet keresek, minta nem kell sok, mert nem fogok olyan terepen menni. Tényleg nem értem ezt a gravel mániát, meredekebb helyen szar mászni országúti kormánnyal, persze a mintás, szélesebb gumi segít(het), de kormány attól még keskeny a középső részen. Oké, egyszerűbb terepeken elmegy, ott nem sokat számít, kivéve nekem, mert nagyon terheli a nyakamat. Régen is ez volt a bajom merevvillás montival, kicsinálta a nyakamat.

Én is csak a magam nevében beszélek, de nem középen fogom a kormányt terepen (ez ugye a felső fogás), hanem középsőben, a fékváltókarnál, egyszerű oknál fogva, hogy ott van a váltó és a fék, illetve lehet kiállva tekerni.

Felső fogásban még országútin is fura kiállva hajtani, nem is kényelmes.



#332
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Nem jó hír, kb 2 hete használok ilyen gumikat 36-osban...wacko.png

Igaz, hogy csak ~3 baron, mert az Iron Cross felnire az van írva, hogy max 45 psi/32mm. Mondjuk akkor 36-ossal mégkevesebbre szabadna csak fújni?

Mindegy, ennyi tartalék csak van benne.

 

Erre a 30-asra 4,1-6,2 bar van írva (60-90 psi). Valami szélesebbet keresek, minta nem kell sok, mert nem fogok olyan terepen menni. Tényleg nem értem ezt a gravel mániát, meredekebb helyen szar mászni országúti kormánnyal, persze a mintás, szélesebb gumi segít(het), de kormány attól még keskeny a középső részen. Oké, egyszerűbb terepeken elmegy, ott nem sokat számít, kivéve nekem, mert nagyon terheli a nyakamat. Régen is ez volt a bajom merevvillás montival, kicsinálta a nyakamat.


Edited by blash, 2020. September 17. - 13:59.


#333
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Nem jó hír, kb 2 hete használok ilyen gumikat 36-osban...wacko.png

Igaz, hogy csak ~3 baron, mert az Iron Cross felnire az van írva, hogy max 45 psi/32mm. Mondjuk akkor 36-ossal mégkevesebbre szabadna csak fújni?

Mindegy, ennyi tartalék csak van benne.



#334
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

(...) Tapadásból továbbra is jeles. Csak nem valami ballonos! A karbon felnimet versenyen felütöttem vele a szokásos 1.5-1.6 baron. Amin a 2.1-es Thunder Burtot is használtam és amit sosem ütettem fel ilyen nyomáson. (A Duke Lucky Jack felni széthasadt, crash replacement épp intézés alatt, Acros újrafűzi gyári állapotúra új felnivel.)
Áttettem XR 361 felnire, azt is felkoppintottam már 2x, szerencsére csak éppen hogy, a felninek semmi baja. 1.7 baron pattogok most. Kár, hogy nem olyan ballonos már, mint a régi RRalph, összességében egy jó gumi pedig.

 

Ha ennyit felütöd, miért nem raksz bele olyan íze hurkát. Van mar könnyebb is: www.worldwidecyclery.com/blogs/worldwide-cyclery-blog/cushcore-xc-tire-inserts-rider-review

Ja, a 30 mm sz;les WTB Exposure gumim oldalán jó hosszú repedések jelentek meg, pedig csak 4-5 baron használtam. Mindezt kb. 600 km után. Pedig eddig aránylag tetszett a gumi, csak egyszer kaptam vele defektet, mikor köves úton felütöttem. Najó, akkor biztos nem volt benne négy bar se... Az első és a hátsó is ugyanígy repedezett. A képen nem látni rendesen, de az exposure felirat alatti fekete csík az nem kiálló gumi, hanem a repedés. Nem tudom mennyit számít, de használtam nagyon sokáig tök olcsó conti gumit, ami még jobban szét volt repedezve. Bírta míg el nem kopott.


7619_20200911_181907.jpg


Edited by blash, 2020. September 17. - 13:48.


#335
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nem látom akkora problémának ezeket az enyhe szivárgásokat. Természetesen itt a minimum SnakeSkin/Protection/Exo stb. vastag oldalfalú külső és márkás defektgátló folyadék kombinációra gondolok, nem a papírfalú TLR-külsők és/vagy nem tubeless-ready külsők, valamint a már említett gyengébb minőségű defektgátlók kombójára.

 

No egy kicsit más téma. Még tavaly vettem egy új Racing Ray+Ralph 2.25 SnakeSkin kombót, 2 hete tettem fel őket. Tegnap próbálgattam a helyi enduro traileken a merevfarű bringámmal, ahol nem volt bedőlt fa, ott mindenhol 15-25 mp-et javítottam a korábbi PR-emen a fully-hoz képest, amin pedig elég klassz és viszonylag agresszív mintás trail külsők vannak (Maxxis Forekaster Exo, elől-hátul). Úgy emlékezem, a régi Racing Ralph nem volt ennyire jó, mint ez az új. A Ray pedig egyértelműen jobb, mint régi Ron. És még egészen ballonosak is a 25.6mm-es belső szélességű felniken. (Hja, 2 hét alatt zéró szivárgás - persze nem mintha nagyon érdekelne pár apró folt)

Kis update.

Szivárgás továbbra sincsen nálam (Stan's notubes sima lötyi). Rocket Ron egész jó, 1 lassú defektem volt fele, amit gumihernyóval kellett javítanom, elég nagy lyuk tátongott az egyik középső bordát átvágva rajta. Gondolom egy jó vastag szög vagy drót lehetett.

 

Racig Ralph..

Tapadásból továbbra is jeles. Csak nem valami ballonos! A karbon felnimet versenyen felütöttem vele a szokásos 1.5-1.6 baron. Amin a 2.1-es Thunder Burtot is használtam és amit sosem ütettem fel ilyen nyomáson. (A Duke Lucky Jack felni széthasadt, crash replacement épp intézés alatt, Acros újrafűzi gyári állapotúra új felnivel.)

Áttettem XR 361 felnire, azt is felkoppintottam már 2x, szerencsére csak éppen hogy, a felninek semmi baja. 1.7 baron pattogok most. Kár, hogy nem olyan ballonos már, mint a régi RRalph, összességében egy jó gumi pedig.



#336
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Eszem agaban sincs masik lottyot venni hozza, a masikakkal sincs semmi gond, a legjobb sealantek a piacon. 10 eve hasznalok tubeless gumikat, lattam mar par felet, ennek szita a futofelulete.

Ilyen tobb mint egy eve, mar sz@rok ra.

Edited by arn, 2020. September 16. - 14:38.


#337
TZoli

TZoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 133 posts

Nekem a gp5000nel jott ki egy szal hasonloan. Azt hittem vmi beakadt, meghuztam, aztan a gumi peremenel jott vegig. Nagyon nem ok ez a 40-50 euros gumiknal.

A race kingnel se szamitott a lotty, ugyanugy folyik mindkettobol, szvsz szimplan szar gyartas. Hand made in germany...

Tegyél bele Mitas lötyit és vége a hisztinek, vagy ha nem ment sokat a gumi és eleged van belőle, valamennyi pénzért átveszem. (amúgy is hibás, szerinted)



#338
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts
Mindenesetre írtam az ebike-nak, meglátjuk, mit lehet/tudnak tenni.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#339
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Nekem a gp5000nel jott ki egy szal hasonloan. Azt hittem vmi beakadt, meghuztam, aztan a gumi peremenel jott vegig. Nagyon nem ok ez a 40-50 euros gumiknal.

A race kingnel se szamitott a lotty, ugyanugy folyik mindkettobol, szvsz szimplan szar gyartas. Hand made in germany...

#340
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Continental XKing 27,5*2,3 Performance, megvan már kb május óta, de csak keveset használtam. Már elsőre is elég csálén sikerült csak felrakni. de még épp elfogadható volt. Most le kellett szednem egy defekt miatt (és akkor már egy másik felnire is rápróbáltam). Az alábbi csodás eredmény született, mikor visszatettem a helyére:

 
...és hogy teljes legyen a boldogság, ilyen bibiket találtam a perem közelében:
50311466542_a3c3695326_k.jpg
 
50311466612_66f606ccb9_k.jpg
 
Ezzel mi a ___t lehet kezdeni? (Odáig oké, hogy írok az ebiknak...)
 
Azért is gáz ez, mert eddig (ezzel a mostani kettővel) volt össz 4 db performance contim, egy kivételével mindegyik üt kisebb vagy nagyobb mértékben. Ez a tubeless kompatibiltásuk miatt van? Amúgy tetszene, még a plusz súly sem zavaró.
 
 
...és ugyanitt kérdés, hogy: Vennem kellene két gumit (nem a fentiek helyett) a 45650B-re. Most conti xking (racesport) van rajta (mondom, szeretem a mintát), de ezek után elbizonytalanodtam, vegyek-e újra. Szóval olyasmi kellene, ami 55-60mm közti széles, lehetőleg jól guroló külső. Belsővel használnám (tudok arról, hogy a skinwall hajlamos ereszteni a löttyöt, így nem szempont). Amit néztem:
 
a.) veszek két maxxis ikon AR/EXO/TR-t, 2,2 méret., ez mennyire adja ki a ráírt méretet? illetve nem világos, hogy skinwall miért "csak" 60tpi, míg a feketék elvileg 120tpi-sek a maxxis szerint. a hazai webboltokban meg írnak össze-vissza mindent.... :(
 
b.) elöre ardent, bár nem vagyok biztos benne, hogy kell az nekem előre, a bicaj a három éves, kopott contikkal is nagyon stabil, nem csúszkál, szóval ez overkillnek tűnik. ráadásul csak skinwall-t találtam itthoni boltban...
 
szóval ötletek, vélemények, tapasztalatok érdekelnének. köszi! :)

Ha eleg a kissebb minta elore qkkor ardent race hatra meg crossmark ii. Ballonossagot alt tudjak a maxxisok, a tpi passz
  • Kisherceg likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való