Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#3521
Írta 2012. június 02. - 08:33

Egy 622x19 felnire milyen széles gumit lehet ferakni? (Oké, attól a problémától eltekintve, hogy elfér-e.) Régebben mindenütt azt irták, hogy nem túl széleset, de a schwalbe.com-on ezt olvastam: "Since 2006, the combination of extra wide tires and narrow 17C and 19C rims is officially approved by ETRTO. This just caught up with reality, because this combination has already been an every day occurance in MTBs and Balloonbikes for many years and has not caused any problems.
Often the use of a wider rim is useful because it brings additional stability to the tire. The tire pressure can be reduced slightly before the stability becomes “spongy”. "
Itt az utolsó mondat a gyakorlatban mit jelent???? Mennyire kritikus ha kis nyomást használunk?
#3522
Írta 2012. június 01. - 10:12

#3523
Írta 2012. június 01. - 08:08

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3524
Írta 2012. június 01. - 07:39

#3525
Írta 2012. május 31. - 13:11

Szerintetek érdemes Ritchey Z-Maxot fordítva feltenni a hátsó kerékre? Elbambultam defektjavítás közben, és így sikerült... De jobban megnézve talán nem is baj, hátha jobban mászik így, hogy az ék alakú bütykök "éle" vág a talajba... Van valakinek efféle tapasztalata?
A Z-Max nagy hibája a túlzott tapadása. A fordított hátsó minta még jobban fog tapadni, én megfordítanám, 2 perc...
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#3526
Írta 2012. május 31. - 09:55

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3527
Írta 2012. május 31. - 09:44

Nem tudom, hogy bringa külsõknél él-e az a szempont, ami autóknál tudtommal fontos, miszerint jobb nem váltogatni a forgásirányt, mert az nem tesz jót a belsõ szerkezetnek.
#3528
Írta 2012. május 30. - 23:05

A régit használtuk így is úgy is! A bátyám fordította a hátsót én nem! Próbáld ki terepen aztán meglátod!
Az lesz. Aztán vagy vigyorral, vagy dudorral a pofámon jövök vissza.
Amúgy elvben egy irányba mutat csak rajta a nyíl, nem olyan, mint mondjuk a Conti Explorer, amin jelölve is van, hogy elõre így tedd fel, hátra meg amúgy.
#3529
Írta 2012. május 30. - 20:55

#3530
Írta 2012. május 30. - 09:16

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3531
Írta 2012. május 29. - 21:59

Szerintetek érdemes Ritchey Z-Maxot fordítva feltenni a hátsó kerékre? Elbambultam defektjavítás közben, és így sikerült... De jobban megnézve talán nem is baj, hátha jobban mászik így, hogy az ék alakú bütykök "éle" vág a talajba... Van valakinek efféle tapasztalata?
Ha nincs, legfeljebb kimegyek vele legközelebb így, aztán majd válaszolok magamnak.
#3532
Írta 2012. május 23. - 18:00

Sziasztok!
Nem tudja valaki, hogy Budapesten hol lehet kapni Maxxis Aspen vagy CrossMark gumikat 2.1-es méretben (akár kevlárosat)? Mert ahol eddig néztem, ott vagy nem árulják, vagy kifogytak. (Egy relatíve könnyû mindenes gumit kerestem, és ezekról sok jót mondtak.)
Bergusonban árulnak Maxxist, hívd fel õket

Probike:
http://probike.hu/in...emart&Itemid=71
http://probike.hu/in...emart&Itemid=71
#3533
Írta 2012. május 23. - 17:16

Nem tudja valaki, hogy Budapesten hol lehet kapni Maxxis Aspen vagy CrossMark gumikat 2.1-es méretben (akár kevlárosat)? Mert ahol eddig néztem, ott vagy nem árulják, vagy kifogytak. (Egy relatíve könnyû mindenes gumit kerestem, és ezekról sok jót mondtak.)
#3534
Írta 2012. május 22. - 09:25

felraktam hátulra egy continental raceking 2.2x26 hajtogatós gumit. Az eladó szerint nem B kategóriás, csak indiai gyártású. A gumi kacsázik egy helyen, a perem látszólag a helyén van. Lehet ezzel vmit kezdeni? Ma leszedem s végig nézem, hogy a minta egyenesen fut-e, aztán jó szappanosan felrakom.
Ez nem teljesen ide vág, de köze lehet egymáshoz a két dolognak. WTB felnim van amibe 11 mm-s felniszalag kellene, de égen földön nincs. Így egy 20 mm-s peremtõl peremig érõ swlabbe került bele. Be is feszült szépen mindaddig míg a gumi fel nem lett fújva. A felniben középen árok van így a nyomás benyomta oda a szalagot s a2 széle így feláll, elmászik ide-oda. Erre valami rögzítési mód? Esetleg szigszalag helyette?
#3535
Írta 2012. május 17. - 06:28


#3536
Írta 2012. május 16. - 20:59

Sziasztok!
Kénék egy kis segítséget Tõletek!
Vettem egy bringát, amin olyan gumi van, amit kevésbé tudok kihasználni.
Elõl-hátul is Schwalbe Nobby Nic van rajta.
Én 95%-ban aszfalton használom a bringát, így sajnálom elkoptatni ezt a jó kis gumit hátul.
Arra gondoltam, hogy hátulra veszek valamilyen olcsóbb, de aszfaltra való, kisebb ellenállású gumit.
Ti mit ajánlotok?
Szempontok:
Kis ellenállás
Esõben ne csússzon nagyon
Bírja a kilómétert
Jó lenne 3-5 ezerbõl megúszni…
Köszi!
Szép napot mindenkinek, Zoli
Ha városra olcsón akarsz jót akkor CST semislick vagy slick! Én több bringámon is használok CST-t amin nem számít a súly mag hasonlók! Kicsit neóhezebb, de több benne az anyag és szerintem 4 év alatt kb 2 defektet szereltem a CST-val és az ára meg a béka segge alatt van a kopása meg elhanyagolható!
A többieknek meg:
Schwalbe szerintem jó, de nekem egy tavaly szétszakadt RR-bõl!
Contival egyszer már megjártam de B kategóriás volt a városimon ellenben valami 3000Ft-os contivan és semmi gond nincs vele.
A Richeí Z-maxomat még az elõzõ bringámhoz vettem 5 évet versenyeztem tekertem hajtottam vele, épp hogy kicsit megkopott jelenleg 8-9 éves gumi de bármikor felmerném szerelni,
a Hutchinson meg maga az álom, volt több fajta is nekem nem kopik nagyon, de amikor air lightos volt az két év után cserére lett méltó, az egyiknek a külseje kapott egy varrni való defektet a párjával meg egy cimbi felnin végig tolt egy 24h-s kört és beölte a szélét!
Na de a lényeg sok jó gumi van a piacon nem érdemes a márkákat fikázni, hanem a tapasztalatokat leírni ide!
#3537
Írta 2012. május 16. - 19:43

Országútihoz, fõleg hobbiszerû használatra keresgélek 23-622-es külsõt, szóval nem valami top-kategóriásat.
Eddig 3 lehetõség jött szembe: CST C1406 CZAR
Continental Ultra Sport
SCHWALBE LUGANO HS384
Ezekrõl ha van valakinek tapasztalata, véleménye, azt szívesen olvasnám.
Van esetleg más, amit ajánlani tudtok ilyen célra?
#3538
Írta 2012. május 16. - 15:02

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#3539
Írta 2012. május 16. - 15:02

Az enyém 548grRacing Ralph Performance 2,25 mért súlyok: 530; 540; 550 és 580g.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3540
Írta 2012. május 16. - 14:51

A DD-s fecskével 2 év alatt sosem kaptam defektet, de ezt nem biztos hogy tudná a mezei kiadása vagy akár egy védelem nélküli Conti.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager