Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#3501
Írta 2012. június 07. - 11:41

#3502
Írta 2012. június 07. - 11:37

Sorold õket tételesen. Mert ez nem jellemzõ. Semi-slick az eleje.
Sas Józsi stb. De persze ismervén, milyen utakon jár, érthetõ - lehet csak lusta cserélni.

Ha lenne pénzem két jó elsõ kerékre, a másikon én is RR-t használnék, de így, fog a fene cserélgetni.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#3503
Írta 2012. június 07. - 11:28

De lehet, hogy menet közben én lettem izmosabb. Nekem bejött, komálom. Mindenki megy amivel akar azt csókolom.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#3504
Írta 2012. június 07. - 11:14

Azért ehhez képest a hosszútáv élmezõnybõl (akiktõl kapok egy órát) elég sokan mennek NN-el az elsõ keréken, nyilván nem tudnak biciklizni, vagy túl gyorsak lennének RR-al, s ezért még direkt jó a lassú mintázat.
Sorold õket tételesen. Mert ez nem jellemzõ. Semi-slick az eleje.
A sebesség mindent megold.
#3505
Írta 2012. június 07. - 10:52

ja. csak mikor haladnia kéne se mozdul meg túlzottan
Azért ehhez képest a hosszútáv élmezõnybõl (akiktõl kapok egy órát) elég sokan mennek NN-el az elsõ keréken, nyilván nem tudnak biciklizni, vagy túl gyorsak lennének RR-al, s ezért még direkt jó a lassú mintázat.

Járunk mostanában DH pályákra edzegetni, s a RR úgy elszáll, hogy öröm nézni, még a technikásabb edzõtársaim is felraktak elõre NN-t.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#3506
Írta 2012. június 07. - 08:31

az csak túlbiztositás a gyár részérõl
én a 90 pár kilómmal simán sammy slick-el fogok menni ha lesz megint olyan bringám
Ezzel csak részben értek egyet. Potenciálisan balesetet okozó paramétereknél (pl. max nyomás) nyilvánvalóan ez a helyzet. Ha a max terhelhetõséget jelentõsen (ugye itt több mint 30%-ról beszélünk) túlléped "csak" sûrûbben kapsz defektet, esetleg rövidebb lesz a gumi élettartama is, ami inkább csak a cég jóhírét rombolja és feltételezem ezt próbálják elkerülni. Mi más oka lenne a cégnek, hogy a saját termékének a felhasznájói körét szûkítse?? Ezt saját tapasztalatból is meg tudom erõsíteni, amikor annó megvettem a bringát egy Maxxis gumival volt szerelve és sokáig nem értettem, hogy miért csak akkor kapok defektet, amikor a gyerekülésben viszek valakit (azaz túlsúlyosak vagyuk) és miért csak a hátsó keréken, tipikusan oldalt van szúrt defektem. Arról volt szó, hogy max. nyomáson is nagyon szétterült alattunk a gumi. Részben ezért is van nekem az a pervezióm, hogy cross bicóba széles gumit akarok, ui. azok tipikusan jobban terhelhetõk és azóta komolyan veszem ezeket az adatokat (bár nem sok gyártó adja meg).
Ezek után már csak egy újabb költõi kérdés maradt, hogy XL méretû bringákat miért szerelnek csak 70 kg-ig ajánlott gumival???
#3507
Írta 2012. június 06. - 16:26


"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#3508
Írta 2012. június 06. - 16:25


Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3509
Írta 2012. június 06. - 16:20


"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#3510
Írta 2012. június 06. - 15:59

ez az új -sokkal agresszívabb- mintás NN itthonra tök felesleges. 2,25-ös meg 2,4-es max dh-ra, de ahoz meg vékony az oldalfala.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3511
Írta 2012. június 06. - 15:57

én a 90 pár kilómmal simán sammy slick-el fogok menni ha lesz megint olyan bringám
de amúgy ahová egy cross bicóval a 47-es smart sam nem elég oda már nem a gumi a szûk keresztmetszet.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3512
Írta 2012. június 06. - 14:32

Eddig a Smart Sam tûnik a legjobb megoldásnak, és a performance verziója igazán baráti áron elérhetõ -15 EUR. Egy költõi kérdés: A schwalbe 29-es méretben miért nem készít double defence vagy kevláros gumikat? Szerintem lenne rá igény..
#3513
Írta 2012. június 06. - 14:03

1. Nem csúszkál el dõlt talajon mint az RR.
2. 2 éve egy defektem se volt vele (DD-s nem sima!).
Nekem elöl NN, hátul RR vált be.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#3514
Írta 2012. június 06. - 13:28

#3515
Írta 2012. június 06. - 10:08

47-es smart sam ha ballonos
rocket ron, racing ralph vagy sammy slick (ezek 35-ösek de sztem bõven elég) ha ár nem számít
Köszi. A 2.1-es smart sam nem férne be szerinted?
#3516
Írta 2012. június 06. - 09:40

rocket ron, racing ralph vagy sammy slick (ezek 35-ösek de sztem bõven elég) ha ár nem számít

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3517
Írta 2012. június 06. - 09:32

Egy (MTB hajtómûves) cross bicóba szeretnék gumit venni, ebben kérem a tanácsotokat. Most Marathon Plus Tour gumi van benne, amivel abszolút elégedett vagyok - az elmúlt 3000 km során nem kaptam vele defektet és túrázásra tökéletes. De most erdõ (és domb) mellett lakom, ahova szívesen kimegyek tekerni, de ahol oldalirányba leejt az út, az elsõ kerék nagyon csúszik, és csak lépésben tudok menni (némi halálfélelemmel vegyítve ). Szokásos trekking gumiknál szeretnek valami ballonosabb gumit a (90+ kg miatt), hogy kényelmesebb legyen. A vázba szélesség alapján barmi befér, de a felni teteje és a váz között kb. 56 mm távolság van, ami a 29-er gumik jó részét kiejti. A gumi súlya nem igazán szempont, nem versenyszerûen tekerek, de azért a hétvégi bicikliseknél többet. Valami minimális defekt védelem se ártana. Javaslat?
#3518
Írta 2012. június 05. - 19:26

Belülrõl ragasztasz rá egy szép nagy foltot. Esetleg meg is varrod.
szimpla folt keves (nyulik), viszont van tubelesses folt is szovettel. de teljesen jo a varras + folt ra, hogy ne koptassa ki a belsot.
#3519
Írta 2012. június 05. - 17:10

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3520
Írta 2012. június 05. - 14:19
