Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#3501
Írta 2012. június 06. - 14:32

Eddig a Smart Sam tûnik a legjobb megoldásnak, és a performance verziója igazán baráti áron elérhetõ -15 EUR. Egy költõi kérdés: A schwalbe 29-es méretben miért nem készít double defence vagy kevláros gumikat? Szerintem lenne rá igény..
#3502
Írta 2012. június 06. - 14:03

1. Nem csúszkál el dõlt talajon mint az RR.
2. 2 éve egy defektem se volt vele (DD-s nem sima!).
Nekem elöl NN, hátul RR vált be.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#3503
Írta 2012. június 06. - 13:28

#3504
Írta 2012. június 06. - 10:08

47-es smart sam ha ballonos
rocket ron, racing ralph vagy sammy slick (ezek 35-ösek de sztem bõven elég) ha ár nem számít
Köszi. A 2.1-es smart sam nem férne be szerinted?
#3505
Írta 2012. június 06. - 09:40

rocket ron, racing ralph vagy sammy slick (ezek 35-ösek de sztem bõven elég) ha ár nem számít

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3506
Írta 2012. június 06. - 09:32

Egy (MTB hajtómûves) cross bicóba szeretnék gumit venni, ebben kérem a tanácsotokat. Most Marathon Plus Tour gumi van benne, amivel abszolút elégedett vagyok - az elmúlt 3000 km során nem kaptam vele defektet és túrázásra tökéletes. De most erdõ (és domb) mellett lakom, ahova szívesen kimegyek tekerni, de ahol oldalirányba leejt az út, az elsõ kerék nagyon csúszik, és csak lépésben tudok menni (némi halálfélelemmel vegyítve ). Szokásos trekking gumiknál szeretnek valami ballonosabb gumit a (90+ kg miatt), hogy kényelmesebb legyen. A vázba szélesség alapján barmi befér, de a felni teteje és a váz között kb. 56 mm távolság van, ami a 29-er gumik jó részét kiejti. A gumi súlya nem igazán szempont, nem versenyszerûen tekerek, de azért a hétvégi bicikliseknél többet. Valami minimális defekt védelem se ártana. Javaslat?
#3507
Írta 2012. június 05. - 19:26

Belülrõl ragasztasz rá egy szép nagy foltot. Esetleg meg is varrod.
szimpla folt keves (nyulik), viszont van tubelesses folt is szovettel. de teljesen jo a varras + folt ra, hogy ne koptassa ki a belsot.
#3508
Írta 2012. június 05. - 17:10

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3509
Írta 2012. június 05. - 14:19

#3510
Írta 2012. június 05. - 13:06

jut eszembe
a contikak ugye az a híre hogy igen csirkék a névleges mérethez képest (expon én is úgy láttam ). ehez képest multkoriban láttam keréken egy 2,2-es race kinget (még oda is mentem rákérdezni mekkora), kb durván ballonosabb volt mint a régi 2,4-as ralph (ami még akkora volt mint kellett neki lennie) . akkor most ez hogy is van ?
kösz
jaja, egy gyárilag szerelt bringán én is néztem, hogy a 2,2-es race king az milyen drabál gumi, ahhoz képest, hogy nekem van otthon egy 2.1 z-maxom, ami sokkal kissebb
amiket mostanában vettem contikat (2 pár contact) azok egész rendes méretben vannak látszólag, nem érik el a névleges szélességüket, de elég ballonosak
#3511
Írta 2012. június 05. - 12:54

a contikak ugye az a híre hogy igen csirkék a névleges mérethez képest (expon én is úgy láttam ). ehez képest multkoriban láttam keréken egy 2,2-es race kinget (még oda is mentem rákérdezni mekkora), kb durván ballonosabb volt mint a régi 2,4-as ralph (ami még akkora volt mint kellett neki lennie) . akkor most ez hogy is van ?
kösz
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3512
Írta 2012. június 05. - 12:07

maxxis ikonnal van megosztható tapasztalata valakinek? illetve aspenrõl is érdekelne. hátra lenne, 2,2-es méretben. köszi.
Ikont biztos, hogy nem vennék, mert a hasonló elv alapján készült microknob gumik közül õ szerepelt legrosszabbul az összes teszten. (a WTB Nano és a Geax Aka között) Az Aspen már egész jó, de az én tudásom mellett csak hátsó keréken tudnám használni, de persze nekem a RR is kevés elõre sárban...
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#3513
Írta 2012. június 05. - 11:56

#3514
Írta 2012. június 05. - 11:38

maxxis ikonnal van megosztható tapasztalata valakinek? illetve aspenrõl is érdekelne. hátra lenne, 2,2-es méretben. köszi.
Szinte csak Maxxist használok belsõvel, tehát UST-vel nincs tapasztalatom. Általában az a helyzet, hogy az alap gumik és az exception szériásak között igen nagy a teljesítménybeli különbség. Az alap maxxisok defektállósága nagyon gyenge, kemény keverékbõl vannak és kényelmetlenek is.
Konkrétan az aspen exception 2.1 méretben futtot nálam egy szezont. Méretre súlyra rendben volt, kb. hozta a gyári adatokat. Latex belsõvel elöl 2 hátul 2.2 bar nyomással (80kg vagyok) nagyon kényelmes, szinte kisimítja az utat. Rendkívül gyors gumi, de az alacsony mintázat miatt laza talajon kanyarban észnél kell lenni.
Nekem igazából a crossmark jött be, az is majdnem olyan gyors mint az aspen, de sokkal jobb az úttartása.
Ikont még nem próbáltam, mert az exception még nagyon drága, de jókat írnak róla.
#3515
Írta 2012. június 04. - 22:17

#3516
Írta 2012. június 04. - 22:07

edit: beeloztek
de hogy valami ujat is mondjak.
tubol a borvarrot vegyed.cernapol meg a muanyagot.
#3517
Írta 2012. június 04. - 22:06

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3518
Írta 2012. június 04. - 22:03

schwalbe rocket ron evo oldalfalán keletkezett egy kis sérülés. kicsit kitüremkedik a belsõ is, de egyelõre nem vészes. ez orvosolható vagy kuka?
#3520
Írta 2012. június 02. - 08:43

Sziasztok!
Egy 622x19 felnire milyen széles gumit lehet ferakni? (Oké, attól a problémától eltekintve, hogy elfér-e.) Régebben mindenütt azt irták, hogy nem túl széleset, de a schwalbe.com-on ezt olvastam: "Since 2006, the combination of extra wide tires and narrow 17C and 19C rims is officially approved by ETRTO. This just caught up with reality, because this combination has already been an every day occurance in MTBs and Balloonbikes for many years and has not caused any problems.
Often the use of a wider rim is useful because it brings additional stability to the tire. The tire pressure can be reduced slightly before the stability becomes “spongy”. "
Itt az utolsó mondat a gyakorlatban mit jelent???? Mennyire kritikus ha kis nyomást használunk?
Ilyen felnim van, ez elvileg 19mm a felniperem között: ZTR Arch 29" - 32 Hole White (nem fehér, hanem fekete, de ez nem számít)
Elõl 2,4"-os Maxxis Ardenttel megyek 1,5bar alatt, ha hihetek a pumpámnak, akkor 20psi körül. Hátul a 2,2"-os Conti Raceking is elvan 25psi-n. Elsõ keréken sosem éreztem, hogy gyûrõdne vagy kifelé mászna alólam a gumi kanyarban, a hátsó néha fura érzés, de ez inkább a másfajta gumiprofillal magyarázható.