Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#3501
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts
Szerintem nincs olyan, hogy túlzott tapadás. Még így is voltak tapadási problémáim a laza kavicsos-homokos terepen, ahová járok. (Velencei-hg.) Nem is felfelé a para, hanem meredek lejtõn óvatos ereszkedéskor, ha leblokkol a hátsó... Most már mindenképpen így hagyom, felkeresem az említett lejtõket, aztán, ahogy mondtam: vagy vigyor, vagy dudor...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#3502
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Szerintetek érdemes Ritchey Z-Maxot fordítva feltenni a hátsó kerékre? Elbambultam defektjavítás közben, és így sikerült... De jobban megnézve talán nem is baj, hátha jobban mászik így, hogy az ék alakú bütykök "éle" vág a talajba... Van valakinek efféle tapasztalata?


A Z-Max nagy hibája a túlzott tapadása. A fordított hátsó minta még jobban fog tapadni, én megfordítanám, 2 perc...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3503
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
nem
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3504
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Otthon, ha van rendes pumpád, nem lehet több, mint 10 perc megfordítani...

Nem tudom, hogy bringa külsõknél él-e az a szempont, ami autóknál tudtommal fontos, miszerint jobb nem váltogatni a forgásirányt, mert az nem tesz jót a belsõ szerkezetnek.

#3505
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

A régit használtuk így is úgy is! A bátyám fordította a hátsót én nem! Próbáld ki terepen aztán meglátod!


Az lesz. Aztán vagy vigyorral, vagy dudorral a pofámon jövök vissza.

Amúgy elvben egy irányba mutat csak rajta a nyíl, nem olyan, mint mondjuk a Conti Explorer, amin jelölve is van, hogy elõre így tedd fel, hátra meg amúgy.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#3506
Sengakov

Sengakov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 476 posts
A régit használtuk így is úgy is! A bátyám fordította a hátsót én nem! Próbáld ki terepen aztán meglátod!

#3507
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Ha jól emlékszem az is két irányú gumi.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3508
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts
Sziasztok!

Szerintetek érdemes Ritchey Z-Maxot fordítva feltenni a hátsó kerékre? Elbambultam defektjavítás közben, és így sikerült... De jobban megnézve talán nem is baj, hátha jobban mászik így, hogy az ék alakú bütykök "éle" vág a talajba... Van valakinek efféle tapasztalata?
Ha nincs, legfeljebb kimegyek vele legközelebb így, aztán majd válaszolok magamnak.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#3509
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts

Sziasztok!
Nem tudja valaki, hogy Budapesten hol lehet kapni Maxxis Aspen vagy CrossMark gumikat 2.1-es méretben (akár kevlárosat)? Mert ahol eddig néztem, ott vagy nem árulják, vagy kifogytak. (Egy relatíve könnyû mindenes gumit kerestem, és ezekról sok jót mondtak.)


Bergusonban árulnak Maxxist, hívd fel õket :)

Probike:
http://probike.hu/in...emart&Itemid=71
http://probike.hu/in...emart&Itemid=71

#3510
Valor

Valor

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts
Sziasztok!
Nem tudja valaki, hogy Budapesten hol lehet kapni Maxxis Aspen vagy CrossMark gumikat 2.1-es méretben (akár kevlárosat)? Mert ahol eddig néztem, ott vagy nem árulják, vagy kifogytak. (Egy relatíve könnyû mindenes gumit kerestem, és ezekról sok jót mondtak.)

#3511
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 posts
  • LocationEger
sziasztok!

felraktam hátulra egy continental raceking 2.2x26 hajtogatós gumit. Az eladó szerint nem B kategóriás, csak indiai gyártású. A gumi kacsázik egy helyen, a perem látszólag a helyén van. Lehet ezzel vmit kezdeni? Ma leszedem s végig nézem, hogy a minta egyenesen fut-e, aztán jó szappanosan felrakom.
Ez nem teljesen ide vág, de köze lehet egymáshoz a két dolognak. WTB felnim van amibe 11 mm-s felniszalag kellene, de égen földön nincs. Így egy 20 mm-s peremtõl peremig érõ swlabbe került bele. Be is feszült szépen mindaddig míg a gumi fel nem lett fújva. A felniben középen árok van így a nyomás benyomta oda a szalagot s a2 széle így feláll, elmászik ide-oda. Erre valami rögzítési mód? Esetleg szigszalag helyette?

#3512
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
en meg egy olcso cx schwalbeval tekerek 5 eve :) anno a krossbicon volt, most meg a varosi kecsken van, kevlaros. 3500 huf perpill, anno vmi 2e korul volt.

#3513
Sengakov

Sengakov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 476 posts

Sziasztok!

Kénék egy kis segítséget Tõletek!

Vettem egy bringát, amin olyan gumi van, amit kevésbé tudok kihasználni.
Elõl-hátul is Schwalbe Nobby Nic van rajta.

Én 95%-ban aszfalton használom a bringát, így sajnálom elkoptatni ezt a jó kis gumit hátul.
Arra gondoltam, hogy hátulra veszek valamilyen olcsóbb, de aszfaltra való, kisebb ellenállású gumit.

Ti mit ajánlotok?

Szempontok:
Kis ellenállás
Esõben ne csússzon nagyon
Bírja a kilómétert
Jó lenne 3-5 ezerbõl megúszni…

Köszi!
Szép napot mindenkinek, Zoli


Ha városra olcsón akarsz jót akkor CST semislick vagy slick! Én több bringámon is használok CST-t amin nem számít a súly mag hasonlók! Kicsit neóhezebb, de több benne az anyag és szerintem 4 év alatt kb 2 defektet szereltem a CST-val és az ára meg a béka segge alatt van a kopása meg elhanyagolható!

A többieknek meg:
Schwalbe szerintem jó, de nekem egy tavaly szétszakadt RR-bõl!
Contival egyszer már megjártam de B kategóriás volt a városimon ellenben valami 3000Ft-os contivan és semmi gond nincs vele.
A Richeí Z-maxomat még az elõzõ bringámhoz vettem 5 évet versenyeztem tekertem hajtottam vele, épp hogy kicsit megkopott jelenleg 8-9 éves gumi de bármikor felmerném szerelni,
a Hutchinson meg maga az álom, volt több fajta is nekem nem kopik nagyon, de amikor air lightos volt az két év után cserére lett méltó, az egyiknek a külseje kapott egy varrni való defektet a párjával meg egy cimbi felnin végig tolt egy 24h-s kört és beölte a szélét!

Na de a lényeg sok jó gumi van a piacon nem érdemes a márkákat fikázni, hanem a tapasztalatokat leírni ide!

#3514
hargitab

hargitab

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Sziasztok!
Országútihoz, fõleg hobbiszerû használatra keresgélek 23-622-es külsõt, szóval nem valami top-kategóriásat.
Eddig 3 lehetõség jött szembe: CST C1406 CZAR
Continental Ultra Sport
SCHWALBE LUGANO HS384
Ezekrõl ha van valakinek tapasztalata, véleménye, azt szívesen olvasnám.
Van esetleg más, amit ajánlani tudtok ilyen célra?

#3515
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Van kis szórás..

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#3516
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Racing Ralph Performance 2,25 mért súlyok: 530; 540; 550 és 580g.

Az enyém 548gr
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3517
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Nem a márka számít, hanem hogy egyáltalán el van -e látva defektvédelemmel a gumi.
A DD-s fecskével 2 év alatt sosem kaptam defektet, de ezt nem biztos hogy tudná a mezei kiadása vagy akár egy védelem nélküli Conti. ;)

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#3518
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Racing Ralph Performance 2,25 mért súlyok: 530; 540; 550 és 580g.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#3519
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts
Na, azért hátrább az agarakkal.
Én pl. eddig legtöbbször Contival kaptam defektet. Az országúti egysebimen is (25-ös Ultrasport), fõleg felütéseset, pedig tele szoktam fújni rendesen. A dirten (Explorer) pedig amiatt is volt, hogy elcsúszott a külsõ a felnin, és kitépte a szelepet.
Ugyanakkor a '91-ben vett Citybike-omon tavalyelõtt cseréltem le a Schwalbe City Jet-eket (ugyanolyanra, csak újabbra), illetve az elsõ még mindig fut a feleségem szolgálati bringáján, a kidudorodott gyári Rubena helyett. Defektre nem emlékszem. A másik garnitúra Schwalbe (Marathon) csak egy szezont futott, most tartalékban van, de azalatt nem kapott defektet.
A montin Ritchey Z-maxok vannak, kaptak már defektet, de jól körülhatárolható okokból: akáctüske, királydinnye...

Szóval ennyi erõvel én is mondhatnám, hogy Scwalbe a király, a többi (de fõleg a Conti) meg sz... De nem mondom. Ennek semelyik márkával kapcsolatban nincs értelme. Vagy ez valami bújtatott reklám akart lenni?
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#3520
tomix73

tomix73

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
..persze a szervízekben(amateur) álltalában mindig ajánlanak helyette mondjuk schwalbe-t vagy mást, mert hogy az is olyan jó mint egy continental gumi, dehogy jobb, meg kell rendelni a neten, nem kell a szervízre támaszkodni mindig, ajánlanám a bringáspárt és a continental oldalát ehhez.
7000-25000/darab