Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#3421
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Én se vettem észre, hogy a RR jobban kopna mint kéne. NN meg még kevésbé kopik.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#3422
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Gumi tartósság terén mik a tapasztalataitok? A két gyerekem (31 illetve 32 kilósok) õsszel kapott új bringát Rocket Ron Performance illetve Rapid Rob Active Line gumival, nagyjából 1000km-et mentek, és mindkettejük hátsó gumija 80%-ban elkopott. (Nem akartam elhinni. Õk mondták, hogy kopott, meg sem néztem, hiszen hogyan kophatott volna el? Aztán csak megnéztem, és tényleg.)


Nem lehet, hogy a csemeték farolgatnak ezerrel? Mert akkor kopik mint az állat! Barátnõm 50 kiló, nála 1000 km után újszerû még a Racing Ralph, s nálam is "csak" úgy 5-6000 után amortizálódik le (kettõ fogy szezonban).
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3423
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Nekem a Schwalbe NN-bõl a tömlõs EVO viharosan kopott (inkább morzsolódott). Az UST-s klasszisokkal tûnik tartósabbnak. A Maxxisaim a másik bringán sokkal jobban bírják, és töredék áruk van.

#3424
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Gumi tartósság terén mik a tapasztalataitok? A két gyerekem (31 illetve 32 kilósok) õsszel kapott új bringát Rocket Ron Performance illetve Rapid Rob Active Line gumival, nagyjából 1000km-et mentek, és mindkettejük hátsó gumija 80%-ban elkopott. (Nem akartam elhinni. Õk mondták, hogy kopott, meg sem néztem, hiszen hogyan kophatott volna el? Aztán csak megnéztem, és tényleg.) Én nemrég vettem egy pár Nobby Nic-et (Evolution), és 100 km után máris jelentõs kopás látszott a hátsón (81 kg vagyok). Korábban sosem volt Schwalbe gumim; egy Maxxist 5 év után cseréltem (akkor 90kg voltam), a feleségem 12 éves Bontrager gumiját most kezdjük nézegetni, hogy talán mintha cserére érett lenne. 90%-ban terepen megyünk, nem farolgatunk nagyokat. Most hátulra fölraktam magamnak egy (mezei, nem Black Chili) Conti Race Kinget, és kb. 300 km után még szinte újszerû. A munkábajárós bringámon a Conti TravelContact kb. 10 ekm-et szolgált. - Ez nyilván más kategória, de mégis.

Nem sajnálnám a pénzt jó gumikra, de félévente négy pár gumit cserélni kicsit húzós lenne. Vagy a tapadás-gördülés-tartósság hármasban ha az elsõ kettõre optimalizálunk, akkor annak a 3. látja a kárát? Vagy a Schwalbe a gyors termék életciklusra optimalizál?

#3425
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Szerintem kisebb. Ez a fajta ráadásul tapadós de egyben kopós keverékbõl van, könnyû, vékony oldalfallal. Ha ballonosat akarsz, akkor inkább Advantege-bõl egy 2,25-ös.


Köszi, akkor lehet nem ezt fogom venni. Advantagebõl szeptemberig nem lesz nekik:(

#3426
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Szerintem kisebb. Ez a fajta ráadásul tapadós de egyben kopós keverékbõl van, könnyû, vékony oldalfallal. Ha ballonosat akarsz, akkor inkább Advantege-bõl egy 2,25-ös.

#3427
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Sziasztok!
Tegnapi tekerésnél vettem észre hogy a Nobbym oldalfalán szálszakadás van... Helyette ezt néztem ki, 80% terep 20% aszfalt (az erdõig), 2.1-es méretben van akkora mint a NN 2.25?
Maxxis High Roller XC 120TPI (eXCeption series) (Kerék | Gumiköpeny | 26 coll MTB) | Kerékpár Webshop

Véleményeknek, tapasztalatoknak örülnék :) (defektállóság, oldalfal, stb)

#3428
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
simán használhatod, anno a specialized ugy csinált "extralight" belsõt, hogy 2,1" gumiba 1.0-1,5" belsõt raktak :) (gyárilag, igen)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3429
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.574 hozzászólás
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a max. 700x32-ig ajánlott belsõmet kell cserélni ha a külsõm most 700x35-ös?
(egyesek szerint kell ennyit tágulnia, fel tudom fújni mint a fene, de biztosan nem véletlenül van 32-ig)
Az extralight Scwalbe belsõkkel van valakinek tapasztalata? A kérdés az lenne, hogy használhatók, vagy minden sarkon defektes lesz a felütésektõl? (cyclocross bringáról van szó, szinte csak terepen használom)

thx

#3430
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Furcsa. Mérd le a felni átmérõjét, meg azét is amelyikre föl tudod tenni. Ha nem egyezik, akkor gyûri hibás. Ha egyezik, akkor nézd meg még 1x, hogy nem az-e a különbség, hogy a Crossmax-on "be tud esni" a mély középsõ vályúba a gumi pereme, és akkor a túloldal pedig "leesik".

#3431
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Nem az elsõ ust amivel találkozom,most is van itthon 3 és raktam már fel nem egyet.Van amire simán fel tudom tenni de a Crossmax SX-re nem,hiába próbáltam belsõvel is meg ellõttem rá egy rakat co-patront.

#3432
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 hozzászólás

Gondolom neked teljesen lehetetlen elképzelni hogy nem.


Ez az nekem is Cross max Sl van ezért írtam hogy nyugodtan nyomja föl 3,5 bárig rápattan a külsõ,ha jól néztem 5 ig birja a felni. Mert ha simán belsõfel fõlrakod elöször helyre igazodik a külsõ és ráfeszül erre a peremre,ezáltal ez egyik oldal már teljessen jó,nem tudom ezen mit nem lehet megcsinálni vagy mit kell rajta vitázni,a többieknek.Teljesen primitiv dolog ezt összerakni,nem egy egetverõ õrdöngõsség.


Egyelõre szerintem is user error. Hogyan próbálod felfújni?


Kompreszor adot!
Szed ki a tubelles szelepet rakj bele egy sima belsõt! ne autószelepesset mert az nem megy bele!:)
Fujd föl min 3 bárra a mavic crossmaxoknak van egy jelegzetes pereme ha,fefujod a gumi oda bepattan ha tubelles ha nem.
Ezútán leengeded 0 ra a nyomást! Az egyik oldalt bontod csak meg a másikra vigyázzol.Ha kõrbe bontottad a belsõt kiszeded,bele a tej vagy valami löty vagy ami szimpi.A Tubelles szelepez vissza rakod a gumigyûrûjével,hogy rendessen szigeteljen! Ha ezzel megvagy a külsöt probálod a lehetõ legjobban a felni pereméhez huzzni ha szépen precizen kõrbe megnézted hogy jól ileszkedik nincs nagy hézag kompreszorral felfújod! ahogy fújod 3-3,5 Bar ig pattani fog ne ilyedj meg nem a külsõ robban föl csak bepattan a külsõ a felni peremébe,amit az elején is írtam az a bizonyos perem!
amint felfujtad,leszedet a tömlöt a szelepröl és elkezded pörgetni a kereket és jobbra balra forditod hogy oldalt tömitsen!
Ez a Sufni paraszt megoldás sima nem tubeelles külsöknél!

M Jani barátunk tavaj várpalotán defektelt egy tubelles külsõvel nem volt benne neki löty sajna a levegõ is megszökött.(Bár vágás ellen semit nem ér) 10 percen belül kicserélte a külsõtt.leszedte a lyukassat rádobta a másikat helyre igazitotta és simán felfujta mûhely pumpával! :D
Nem tökölt a srác :D

#3433
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Gondolom neked teljesen lehetetlen elképzelni hogy nem.


Egyelõre szerintem is user error. Hogyan próbálod felfújni?


A sebesség mindent megold.

 


#3434
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

Ez az nekem is Cross max Sl van ezért írtam hogy nyugodtan nyomja föl 3,5 bárig rápattan a külsõ,ha jól néztem 5 ig birja a felni. Mert ha simán belsõfel fõlrakod elöször helyre igazodik a külsõ és ráfeszül erre a peremre,ezáltal ez egyik oldal már teljessen jó,nem tudom ezen mit nem lehet megcsinálni vagy mit kell rajta vitázni,a többieknek.Teljesen primitiv dolog ezt összerakni,nem egy egetverõ õrdöngõsség.


Gondolom neked teljesen lehetetlen elképzelni hogy nem.

#3435
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 hozzászólás

Ha Crossmax, akkor "rendes" UST felni az, nincs rajta semmilyen szalag.
Megpróbálok majd egy régebbi évjáratú fecskét én is. RedMetal3-am szintén rendes UST felnis, nincs egy fia lyuk sem rajta, no szalag (meg no para). Érdekes jelenség, pláne, hogy elvileg a gumi pereme pont hogy UST-kompatibilis kellene, hogy legyen egy tubeless ready külsõnél...


Ez az nekem is Cross max Sl van ezért írtam hogy nyugodtan nyomja föl 3,5 bárig rápattan a külsõ,ha jól néztem 5 ig birja a felni. Mert ha simán belsõfel fõlrakod elöször helyre igazodik a külsõ és ráfeszül erre a peremre,ezáltal ez egyik oldal már teljessen jó,nem tudom ezen mit nem lehet megcsinálni vagy mit kell rajta vitázni,a többieknek.Teljesen primitiv dolog ezt összerakni,nem egy egetverõ õrdöngõsség.

#3436
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Nekem a tl ready nn nagyon könnyen felment kézzel, és mûhelypumpával be is ugrott a helyére. (shimano mt65 felni, igazi ust).

#3437
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Az miért van,hogy tubeless kerékre(crossmax) nem tudom feltenni a tubeless gumit(RR) mert lötyög rajta?


Nálunk a Crosstrail-en is "lóg" a tubeless ready-nak titulált újabb Conti Protection. Õsrégi kevláros WTB Velociraptor bezzeg belsõs trükközés nélkül felmegy és tartja a levegõt...

#3438
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Nem lesz paszentos sehogy.Azt hiszem meglett a hiba forrása,figyelmetlen voltam.Igaz hogy tubeless szettel másik felnin mûködött,viszont a gumi az "tubeless ready",gondolom van különbség


Ha gumi és a felni ETRTO méretei stimmelnek, és nem gyári hibás egyik sem, akkor mindegy, hogy tubeless vagy tubeless ready, a dolognak mûködnie kell. Nekem is olyan volt, amikor elõször belsõvel raktam össze, hogy annyira lötyögött a külsõ a felnin, hogy amikor fújtam, egyik helyen ki tudott türemkedni a belsõ amikor. Aztán megigazgattam, odafogtam kézzel, hogy ne mozogjon el, tovább fújtam, a belsõ kinyomta külsõ peremét a felni nagyobb átmérõjû részére, és hirtelen nagyon passzentos lett.

Próbáltad felfújni?

#3439
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

akkor nem lehet, hogy a felniszalag tul lapos (vagy a perem magas)? masik "yellow tape"?


Ha Crossmax, akkor "rendes" UST felni az, nincs rajta semmilyen szalag.
Megpróbálok majd egy régebbi évjáratú fecskét én is. RedMetal3-am szintén rendes UST felnis, nincs egy fia lyuk sem rajta, no szalag (meg no para). Érdekes jelenség, pláne, hogy elvileg a gumi pereme pont hogy UST-kompatibilis kellene, hogy legyen egy tubeless ready külsõnél...

#3440
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Nem lesz paszentos sehogy.Azt hiszem meglett a hiba forrása,figyelmetlen voltam.Igaz hogy tubeless szettel másik felnin mûködött,viszont a gumi az "tubeless ready",gondolom van különbség