Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#3401
Posted 2012. July 01. - 11:39
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3402
Posted 2012. June 28. - 07:33
(egyesek szerint kell ennyit tágulnia, fel tudom fújni mint a fene, de biztosan nem véletlenül van 32-ig)
Az extralight Scwalbe belsõkkel van valakinek tapasztalata? A kérdés az lenne, hogy használhatók, vagy minden sarkon defektes lesz a felütésektõl? (cyclocross bringáról van szó, szinte csak terepen használom)
thx
#3403
Posted 2012. June 28. - 00:11
#3404
Posted 2012. June 27. - 20:53
#3405
Posted 2012. June 27. - 19:25
Gondolom neked teljesen lehetetlen elképzelni hogy nem.
Ez az nekem is Cross max Sl van ezért írtam hogy nyugodtan nyomja föl 3,5 bárig rápattan a külsõ,ha jól néztem 5 ig birja a felni. Mert ha simán belsõfel fõlrakod elöször helyre igazodik a külsõ és ráfeszül erre a peremre,ezáltal ez egyik oldal már teljessen jó,nem tudom ezen mit nem lehet megcsinálni vagy mit kell rajta vitázni,a többieknek.Teljesen primitiv dolog ezt összerakni,nem egy egetverõ õrdöngõsség.
Egyelõre szerintem is user error. Hogyan próbálod felfújni?
Kompreszor adot!
Szed ki a tubelles szelepet rakj bele egy sima belsõt! ne autószelepesset mert az nem megy bele!
Fujd föl min 3 bárra a mavic crossmaxoknak van egy jelegzetes pereme ha,fefujod a gumi oda bepattan ha tubelles ha nem.
Ezútán leengeded 0 ra a nyomást! Az egyik oldalt bontod csak meg a másikra vigyázzol.Ha kõrbe bontottad a belsõt kiszeded,bele a tej vagy valami löty vagy ami szimpi.A Tubelles szelepez vissza rakod a gumigyûrûjével,hogy rendessen szigeteljen! Ha ezzel megvagy a külsöt probálod a lehetõ legjobban a felni pereméhez huzzni ha szépen precizen kõrbe megnézted hogy jól ileszkedik nincs nagy hézag kompreszorral felfújod! ahogy fújod 3-3,5 Bar ig pattani fog ne ilyedj meg nem a külsõ robban föl csak bepattan a külsõ a felni peremébe,amit az elején is írtam az a bizonyos perem!
amint felfujtad,leszedet a tömlöt a szelepröl és elkezded pörgetni a kereket és jobbra balra forditod hogy oldalt tömitsen!
Ez a Sufni paraszt megoldás sima nem tubeelles külsöknél!
M Jani barátunk tavaj várpalotán defektelt egy tubelles külsõvel nem volt benne neki löty sajna a levegõ is megszökött.(Bár vágás ellen semit nem ér) 10 percen belül kicserélte a külsõtt.leszedte a lyukassat rádobta a másikat helyre igazitotta és simán felfujta mûhely pumpával!
Nem tökölt a srác
#3406
Posted 2012. June 27. - 15:50
Gondolom neked teljesen lehetetlen elképzelni hogy nem.
Egyelõre szerintem is user error. Hogyan próbálod felfújni?
A sebesség mindent megold.
#3407
Posted 2012. June 27. - 15:12
Ez az nekem is Cross max Sl van ezért írtam hogy nyugodtan nyomja föl 3,5 bárig rápattan a külsõ,ha jól néztem 5 ig birja a felni. Mert ha simán belsõfel fõlrakod elöször helyre igazodik a külsõ és ráfeszül erre a peremre,ezáltal ez egyik oldal már teljessen jó,nem tudom ezen mit nem lehet megcsinálni vagy mit kell rajta vitázni,a többieknek.Teljesen primitiv dolog ezt összerakni,nem egy egetverõ õrdöngõsség.
Gondolom neked teljesen lehetetlen elképzelni hogy nem.
#3408
Posted 2012. June 27. - 07:27
Ha Crossmax, akkor "rendes" UST felni az, nincs rajta semmilyen szalag.
Megpróbálok majd egy régebbi évjáratú fecskét én is. RedMetal3-am szintén rendes UST felnis, nincs egy fia lyuk sem rajta, no szalag (meg no para). Érdekes jelenség, pláne, hogy elvileg a gumi pereme pont hogy UST-kompatibilis kellene, hogy legyen egy tubeless ready külsõnél...
Ez az nekem is Cross max Sl van ezért írtam hogy nyugodtan nyomja föl 3,5 bárig rápattan a külsõ,ha jól néztem 5 ig birja a felni. Mert ha simán belsõfel fõlrakod elöször helyre igazodik a külsõ és ráfeszül erre a peremre,ezáltal ez egyik oldal már teljessen jó,nem tudom ezen mit nem lehet megcsinálni vagy mit kell rajta vitázni,a többieknek.Teljesen primitiv dolog ezt összerakni,nem egy egetverõ õrdöngõsség.
#3409
Posted 2012. June 26. - 22:30
#3410
Posted 2012. June 26. - 21:46
Az miért van,hogy tubeless kerékre(crossmax) nem tudom feltenni a tubeless gumit(RR) mert lötyög rajta?
Nálunk a Crosstrail-en is "lóg" a tubeless ready-nak titulált újabb Conti Protection. Õsrégi kevláros WTB Velociraptor bezzeg belsõs trükközés nélkül felmegy és tartja a levegõt...
#3411
Posted 2012. June 26. - 19:21
Nem lesz paszentos sehogy.Azt hiszem meglett a hiba forrása,figyelmetlen voltam.Igaz hogy tubeless szettel másik felnin mûködött,viszont a gumi az "tubeless ready",gondolom van különbség
Ha gumi és a felni ETRTO méretei stimmelnek, és nem gyári hibás egyik sem, akkor mindegy, hogy tubeless vagy tubeless ready, a dolognak mûködnie kell. Nekem is olyan volt, amikor elõször belsõvel raktam össze, hogy annyira lötyögött a külsõ a felnin, hogy amikor fújtam, egyik helyen ki tudott türemkedni a belsõ amikor. Aztán megigazgattam, odafogtam kézzel, hogy ne mozogjon el, tovább fújtam, a belsõ kinyomta külsõ peremét a felni nagyobb átmérõjû részére, és hirtelen nagyon passzentos lett.
Próbáltad felfújni?
#3412
Posted 2012. June 26. - 18:55
akkor nem lehet, hogy a felniszalag tul lapos (vagy a perem magas)? masik "yellow tape"?
Ha Crossmax, akkor "rendes" UST felni az, nincs rajta semmilyen szalag.
Megpróbálok majd egy régebbi évjáratú fecskét én is. RedMetal3-am szintén rendes UST felnis, nincs egy fia lyuk sem rajta, no szalag (meg no para). Érdekes jelenség, pláne, hogy elvileg a gumi pereme pont hogy UST-kompatibilis kellene, hogy legyen egy tubeless ready külsõnél...
#3413
Posted 2012. June 26. - 18:09
#3414
Posted 2012. June 26. - 17:49
#3415
Posted 2012. June 26. - 17:45
#3416
Posted 2012. June 26. - 17:44
#3417
Posted 2012. June 26. - 17:30
notubes/sun tubeless felniken ugy kell raeroszakolni a schwalbekat. kell az a szappanos lotty, hogy a helyere ugorjon, mert valahol tuti betapadna, es egyreszt eresztene, masreszt kart tennel a szigetelo szalagban, ha ugy mozdul el utana.
#3418
Posted 2012. June 26. - 16:51
Mindenre van megoldás elöször rakd össze belsõvel fujd föl kb 3 Bárig,majd enged le és az egyik oldalt szed le a gumit a belsöt szedd ki rakd bele a szelepet igény szerint tölcsd fel tejjel vagy éppen amit bele kívánsz rakni.A külsõt igazgast a felnihez hogy minél paszentosabb legyen ne jöjön ki a levegõ,és kopresszorral fujd föl 3-3,5 bárig.Útánnak kezd el pörgetni a kereket és bilencs jobra barra hoyga tej tömitsen estleg ha kell!Az miért van,hogy tubeless kerékre(crossmax) nem tudom feltenni a tubeless gumit(RR) mert lötyög rajta?
Enyi a nagy történet 10 perces mutatvány.
Remélem tudtam segiteni.
#3419
Posted 2012. June 26. - 16:36
#3420
Posted 2012. June 25. - 22:23
H&S max. 4 nap alatt kiszállítja, DHL-el.A helyi bringaboltban. Mondjuk mondták is, hogy az olcsóbb beszállítójuknál jelenleg nincs belõle... A webshopokat nem is nagyon néztem mivel nem érzem biztosnak, hogy megérkezne idõben.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager