Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#3361
Írta 2012. július 24. - 20:43

#3362
Írta 2012. július 24. - 20:28

A gumikopás kérdéséhez egy adalék, a német Bike magazin tesztje:
bike Ausgabe 8-11
A németek a rájuk jellemzõ hozzáállással egy gépen elkoptatták a külsõket, és lemérték, ehhez mennyi idõ kellett. A mérések szerinte a Nobby Nic és a Rocket Ron bizony kiugróan gyorsan kopnak, akár 2-3-4x gyorsabban mint más gumik.
ajj ez az xking mindig gondolkodoba ejt... ha kicsit konnyebb lenne a 29er, mar reg vettem volna, de +300got rapakolni a kerekekre kicsit soknak tunik. 29erben miert csak egyfele van?
#3363
Írta 2012. július 24. - 14:50

bike Ausgabe 8-11
A németek a rájuk jellemzõ hozzáállással egy gépen elkoptatták a külsõket, és lemérték, ehhez mennyi idõ kellett. A mérések szerinte a Nobby Nic és a Rocket Ron bizony kiugróan gyorsan kopnak, akár 2-3-4x gyorsabban mint más gumik.
#3364
Írta 2012. július 22. - 20:08

Hali,valaki elmesélné nekem röviden melyek a sár gumik conti ill schwable márkák érdekelnének(smart sam az hova tartozik?)
SmartSam 50% terep 50% aszfalt, jó köztes gumi, de nem sárgumi.
Sárgumi Contiból pl a CrossCountry, vagy Schwalbe DirtyDan, lényeg hogy ritka mintázatú legyen, nagy bütykökkel, és keskeny kialakítású.
#3365
Írta 2012. július 22. - 19:56

#3366
Írta 2012. július 17. - 15:54

...alaphelyzetben hosszú szakaszokon több milliméteres a hézag a felni és a gumi pereme között.
Mi egyszer futottunk bele egy ilyenbe egy Alex felnin, akkor 4 rétegben feltekertem rá szigetelõszalagot, s az már kellõen megnövelte a kerületét, hogy vígan és könnyen rámenjen akármi tubeless.

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#3367
Írta 2012. július 16. - 14:11

#3368
Írta 2012. július 16. - 13:25

Nem B-s az én Race Kingem sem, hanem drótperemes, és azt esélytelen felfújni belsõ nélkül, mert merev, és egyáltalán nem simul a felnihez.
A Nobby Nic-rõl nem azt mondom, hogy elkopott 150-200km után (amiben volt verseny is), hanem hogy erõsen meglátszott rajta a használat - ellentétben a Race Kinggel, amit ha lemosnék, most 600 km után is akár újként el lehetne adni (na jó, majdnem).
A kopás nyilván nagyban függ a testsúlytól (82 kg vagyok) és a stílustól is, valamint a talajtól. Szerintem a durva murva, vagy éles kövek (pl. föl a Szántói-nyeregbõl a zöld jelzésen a Pilis-tetõ felé) sokkal jobban koptat, mint a sima aszfalt.
Milyen felnivel próbálkozol? Nekem ZTR Arch-ra még belsõ nélkül is felment a sima kevláros és a sokkal merevebb protecion RK is gond nélkül, belsõ nélkül, sõt a drótperemes maxxis mimo cx és egy másik drótos oúti gumi is.
#3369
Írta 2012. július 16. - 13:00

#3370
Írta 2012. július 16. - 07:48

#3371
Írta 2012. július 15. - 23:09

A Nobby Nic-rõl nem azt mondom, hogy elkopott 150-200km után (amiben volt verseny is), hanem hogy erõsen meglátszott rajta a használat - ellentétben a Race Kinggel, amit ha lemosnék, most 600 km után is akár újként el lehetne adni (na jó, majdnem).
A kopás nyilván nagyban függ a testsúlytól (82 kg vagyok) és a stílustól is, valamint a talajtól. Szerintem a durva murva, vagy éles kövek (pl. föl a Szántói-nyeregbõl a zöld jelzésen a Pilis-tetõ felé) sokkal jobban koptat, mint a sima aszfalt.
#3372
Írta 2012. július 15. - 19:51

(Nem vagyok egy nagy gumiszakértõ.)
Pár hete használok egy Race Kinget hátul. Elõtte két hétig Nobby Nic volt, de azt túlságosan traktornak találtam. (Elõtte pedig egy Bontrager, de az elkopott.) A Race King nagyon szépen simán, csendesen fut, de 1-2 alkalommal meredek fölfelén esõ után - ahol amúgy is épp csak föl tudok tekerni - kipörgött. Ezzel együtt én szeretem, és épp most veszek belõle még egyet, mert belsõ nélkül akarom használni, de sajnos ezt a fajtát, ami most fent van, nem lehet. (A Protection sorozatúak a "tubeless ready" minõsítésûek.)
Még annyit, hogy a Nobby Nic 150-200 km után már határozottan kopott volt, ezzel már legalább 500-at mentem, de még alig-alig látszik rajta valami.
Nekem a sima, de nem B-s 29es RaceKing gond nélkül mûködik belsõ nélkül.
#3373
Írta 2012. július 15. - 19:48


anno mikor nem volt annyiféle keveréke a sváblinak csak drótos meg kevláros, egyazonos tipusból (pl jimek) a drautosok nagyságrendekkel jobban koptak...
nekem mondjuk jobbik ronom van hátul, de nem mernék 2,5-nél többet josólni neki. de majd meglássuk, el fogom mesélni mikor kopik 0-ra. a nic elõl viszont el fog menni 7-8K-t minimum, pedig az a szarabb anyag. mongy fordítva használom, az ajánláshoz képest. (meg a ront is)

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3374
Írta 2012. július 15. - 19:32

Ja, bocs, lehet van tippem, minden logikus(abb) eszmefuttatásom ellenére, az olcsóbb és keményebb "performance" széria (a baráti társaságban) többszörösen gyorsabban kopik, mint az "evo". Gõzöm nincs miért, de egyértelmûen így van.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#3375
Írta 2012. július 15. - 19:28

Sziasztok!
Nemrég sikerült a Budai hegyek erdeiben egy csodás kis metlaki csempén áthajtanom, aminek az eredménye egy 1,5cm hosszan kiszakadt külsõ és belsõ - gyakorlatilag kuka mind2.
Szóval kéne szereznem valami új gumit. Elöl hátul 2.1 Fire xc gumi van a bringán, ebbõl a hátsónak annyi.
Valami nem túl drága gumit keresek, ez a 2.1-es méret kb elég is (52mm széles a Fire ha jól emlékszem).
Igazából a Fire-el semmi bajom nincs, de szivesen kipróbálnék valami más terepgumit, mert az elmúlt 10 évben csak Fire-t használtam.
Normális árban találtam Pl Conti Race King-et..errõl valakinek tapasztalat?
Ötleteket is szivesen fogadok.
A megmaradt gumi tökmindegy hol lesz a jövõben, szóval ha jobb elsõ gumit találok akkor ez megy hátra, ha meg jobb hátsót, akkor a Fire marad elöl.
Sárban keveset megyek, gyakoribb a száraz úton közlekedés.
race kinget ajánlani tudom én is hátra, nagyon szépen gördül, aszfalton is, nem érezni azt, hogy a gumi húzna vissza, mint mondjuk az 1600 forintos cst c1391esnél. Elöl is azt használok, de van egy kis sérülés az oldalfalán, úgyhogy ha elhal, vagy ha lesz mibõl lecserélni, akkor oda valami agresszívabb gumit tennék, mountain kinget vagy rocket ront pl. . A race king oldalsó bütykei elég alacsonyak, kanyarban esetleg nem tart annyit elõl, fura lehet, ha eddig azt az agresszívebb mintázatú fire xc-t szoktad meg.
#3376
Írta 2012. július 15. - 06:29


#3377
Írta 2012. július 14. - 22:51

Pár hete használok egy Race Kinget hátul. Elõtte két hétig Nobby Nic volt, de azt túlságosan traktornak találtam. (Elõtte pedig egy Bontrager, de az elkopott.) A Race King nagyon szépen simán, csendesen fut, de 1-2 alkalommal meredek fölfelén esõ után - ahol amúgy is épp csak föl tudok tekerni - kipörgött. Ezzel együtt én szeretem, és épp most veszek belõle még egyet, mert belsõ nélkül akarom használni, de sajnos ezt a fajtát, ami most fent van, nem lehet. (A Protection sorozatúak a "tubeless ready" minõsítésûek.)
Még annyit, hogy a Nobby Nic 150-200 km után már határozottan kopott volt, ezzel már legalább 500-at mentem, de még alig-alig látszik rajta valami.
#3378
Írta 2012. július 14. - 18:31

Nemrég sikerült a Budai hegyek erdeiben egy csodás kis metlaki csempén áthajtanom, aminek az eredménye egy 1,5cm hosszan kiszakadt külsõ és belsõ - gyakorlatilag kuka mind2.
Szóval kéne szereznem valami új gumit. Elöl hátul 2.1 Fire xc gumi van a bringán, ebbõl a hátsónak annyi.
Valami nem túl drága gumit keresek, ez a 2.1-es méret kb elég is (52mm széles a Fire ha jól emlékszem).
Igazából a Fire-el semmi bajom nincs, de szivesen kipróbálnék valami más terepgumit, mert az elmúlt 10 évben csak Fire-t használtam.
Normális árban találtam Pl Conti Race King-et..errõl valakinek tapasztalat?
Ötleteket is szivesen fogadok.
A megmaradt gumi tökmindegy hol lesz a jövõben, szóval ha jobb elsõ gumit találok akkor ez megy hátra, ha meg jobb hátsót, akkor a Fire marad elöl.
Sárban keveset megyek, gyakoribb a száraz úton közlekedés.
#3379
Írta 2012. július 12. - 17:28

Igen, tudom, a peremes felnik nem nagyon bírnak 8-nál többet. Ezek szerint akkor ebbe bele kell törõdni és kész. Amíg bírja, használom, aztán kuka.
Azért nem minden felni ilyen, jól kell megválasztani. No meg azt is tudomásul kell venni, hogy a kerékpárosok általában maximum 70 kilósak vasággyal, szóval ha ennél jóval nehezebb vagy, akkor az alkatrészek terén kompromisszumokat kell kötni.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#3380
Írta 2012. július 12. - 16:48
