Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15890 hozzászólás a témában

#3361
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
bikecomponentsen amugy epp akciozzak a 29ert - 15 euro! mert sulyokbol nem is 300g lenne, hanem ~360 a tobblet. kar erte.

#3362
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A gumikopás kérdéséhez egy adalék, a német Bike magazin tesztje:

bike Ausgabe 8-11

A németek a rájuk jellemzõ hozzáállással egy gépen elkoptatták a külsõket, és lemérték, ehhez mennyi idõ kellett. A mérések szerinte a Nobby Nic és a Rocket Ron bizony kiugróan gyorsan kopnak, akár 2-3-4x gyorsabban mint más gumik.


ajj ez az xking mindig gondolkodoba ejt... ha kicsit konnyebb lenne a 29er, mar reg vettem volna, de +300got rapakolni a kerekekre kicsit soknak tunik. 29erben miert csak egyfele van?

#3363
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
A gumikopás kérdéséhez egy adalék, a német Bike magazin tesztje:

bike Ausgabe 8-11

A németek a rájuk jellemzõ hozzáállással egy gépen elkoptatták a külsõket, és lemérték, ehhez mennyi idõ kellett. A mérések szerinte a Nobby Nic és a Rocket Ron bizony kiugróan gyorsan kopnak, akár 2-3-4x gyorsabban mint más gumik.

#3364
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Hali,valaki elmesélné nekem röviden melyek a sár gumik conti ill schwable márkák érdekelnének(smart sam az hova tartozik?)


SmartSam 50% terep 50% aszfalt, jó köztes gumi, de nem sárgumi.
Sárgumi Contiból pl a CrossCountry, vagy Schwalbe DirtyDan, lényeg hogy ritka mintázatú legyen, nagy bütykökkel, és keskeny kialakítású.

#3365
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
Hali,valaki elmesélné nekem röviden melyek a sár gumik conti ill schwable márkák érdekelnének(smart sam az hova tartozik?)

#3366
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

...alaphelyzetben hosszú szakaszokon több milliméteres a hézag a felni és a gumi pereme között.


Mi egyszer futottunk bele egy ilyenbe egy Alex felnin, akkor 4 rétegben feltekertem rá szigetelõszalagot, s az már kellõen megnövelte a kerületét, hogy vígan és könnyen rámenjen akármi tubeless. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3367
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Frequenecy i23 TCS, azaz tubeless peremkialakítású. A Nobby Nic simán felugrott rá belsõ nélkül. A drótperemes RK-val az a baj, hogy merev, és amíg nem teszem föl belsõvel, addig nagyon nem olyan az alakja, mint a kéne, teljesen asszimetrikus. Az sem segített rajta, hogy egy hétig használtam belsõvel - amíg fel van fújva, tökéletes a formája és a futása, de amint leeresztem azonnal újra asszimetrikus lesz. Még CO2 patronnal is próbáltam, nem segített, alaphelyzetben hosszú szakaszokon több milliméteres a hézag a felni és a gumi pereme között.

#3368
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Nem B-s az én Race Kingem sem, hanem drótperemes, és azt esélytelen felfújni belsõ nélkül, mert merev, és egyáltalán nem simul a felnihez.

A Nobby Nic-rõl nem azt mondom, hogy elkopott 150-200km után (amiben volt verseny is), hanem hogy erõsen meglátszott rajta a használat - ellentétben a Race Kinggel, amit ha lemosnék, most 600 km után is akár újként el lehetne adni (na jó, majdnem).

A kopás nyilván nagyban függ a testsúlytól (82 kg vagyok) és a stílustól is, valamint a talajtól. Szerintem a durva murva, vagy éles kövek (pl. föl a Szántói-nyeregbõl a zöld jelzésen a Pilis-tetõ felé) sokkal jobban koptat, mint a sima aszfalt.


Milyen felnivel próbálkozol? Nekem ZTR Arch-ra még belsõ nélkül is felment a sima kevláros és a sokkal merevebb protecion RK is gond nélkül, belsõ nélkül, sõt a drótperemes maxxis mimo cx és egy másik drótos oúti gumi is.

#3369
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
A Race Kinghez azt még hozzáteszem (akár már tegnap is hozzátehettem volna), hogy tegnap késõ délután, már az esõ után tekertünk egy kört a HHH környékén, és a Race Kingen kissé korcsolyázós érzésem volt a nyálkás talajon. (A feleségem a felfelén elkapart a Rapid Robbal (a korábbi Racing Ralph minta), a fiam simán jött a CST Crusaderrel, a lányom szintén simán jött a hátul már meglehetõsen kopott Rocket Ronnal.)

#3370
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
kopni nem hiszem, hogy jobban kopik, viszont hamarabb szetbarmolhatja, ha durva az a murva. van egy rovid szakasz (par szaz m) ahol szoktam tekerni, es mindig epitesi tormelekkel szorjak fel. ott elegge esznel kell lenni, hogy minek engeded neki. a maxxisokat ott tobbszor kivagtam, a schwalbek szerencsere birjak.

#3371
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Nem B-s az én Race Kingem sem, hanem drótperemes, és azt esélytelen felfújni belsõ nélkül, mert merev, és egyáltalán nem simul a felnihez.

A Nobby Nic-rõl nem azt mondom, hogy elkopott 150-200km után (amiben volt verseny is), hanem hogy erõsen meglátszott rajta a használat - ellentétben a Race Kinggel, amit ha lemosnék, most 600 km után is akár újként el lehetne adni (na jó, majdnem).

A kopás nyilván nagyban függ a testsúlytól (82 kg vagyok) és a stílustól is, valamint a talajtól. Szerintem a durva murva, vagy éles kövek (pl. föl a Szántói-nyeregbõl a zöld jelzésen a Pilis-tetõ felé) sokkal jobban koptat, mint a sima aszfalt.

#3372
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

(Nem vagyok egy nagy gumiszakértõ.)

Pár hete használok egy Race Kinget hátul. Elõtte két hétig Nobby Nic volt, de azt túlságosan traktornak találtam. (Elõtte pedig egy Bontrager, de az elkopott.) A Race King nagyon szépen simán, csendesen fut, de 1-2 alkalommal meredek fölfelén esõ után - ahol amúgy is épp csak föl tudok tekerni - kipörgött. Ezzel együtt én szeretem, és épp most veszek belõle még egyet, mert belsõ nélkül akarom használni, de sajnos ezt a fajtát, ami most fent van, nem lehet. (A Protection sorozatúak a "tubeless ready" minõsítésûek.)


Még annyit, hogy a Nobby Nic 150-200 km után már határozottan kopott volt, ezzel már legalább 500-at mentem, de még alig-alig látszik rajta valami.


Nekem a sima, de nem B-s 29es RaceKing gond nélkül mûködik belsõ nélkül.

#3373
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás
mert szarabb anyagból van ? :)

anno mikor nem volt annyiféle keveréke a sváblinak csak drótos meg kevláros, egyazonos tipusból (pl jimek) a drautosok nagyságrendekkel jobban koptak...

nekem mondjuk jobbik ronom van hátul, de nem mernék 2,5-nél többet josólni neki. de majd meglássuk, el fogom mesélni mikor kopik 0-ra. a nic elõl viszont el fog menni 7-8K-t minimum, pedig az a szarabb anyag. mongy fordítva használom, az ajánláshoz képest. (meg a ront is) :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3374
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Nem tudom ti mit mûveltek a Schwalbe gumikkal, nekem idén már 5000 km körüli van bennük (ebbõl 1500 tutkóra aszfalton), s még mindig sarazom velük, ép a minta. Igaz az oldalbütykök már kissé alá vannak kopva, s a futóbütykök már kissé semislick állapotúak, de még mindig jól elvagyok velük.

Ja, bocs, lehet van tippem, minden logikus(abb) eszmefuttatásom ellenére, az olcsóbb és keményebb "performance" széria (a baráti társaságban) többszörösen gyorsabban kopik, mint az "evo". Gõzöm nincs miért, de egyértelmûen így van.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3375
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

Sziasztok!

Nemrég sikerült a Budai hegyek erdeiben egy csodás kis metlaki csempén áthajtanom, aminek az eredménye egy 1,5cm hosszan kiszakadt külsõ és belsõ - gyakorlatilag kuka mind2.
Szóval kéne szereznem valami új gumit. Elöl hátul 2.1 Fire xc gumi van a bringán, ebbõl a hátsónak annyi.
Valami nem túl drága gumit keresek, ez a 2.1-es méret kb elég is (52mm széles a Fire ha jól emlékszem).
Igazából a Fire-el semmi bajom nincs, de szivesen kipróbálnék valami más terepgumit, mert az elmúlt 10 évben csak Fire-t használtam.

Normális árban találtam Pl Conti Race King-et..errõl valakinek tapasztalat?
Ötleteket is szivesen fogadok.
A megmaradt gumi tökmindegy hol lesz a jövõben, szóval ha jobb elsõ gumit találok akkor ez megy hátra, ha meg jobb hátsót, akkor a Fire marad elöl.

Sárban keveset megyek, gyakoribb a száraz úton közlekedés.


race kinget ajánlani tudom én is hátra, nagyon szépen gördül, aszfalton is, nem érezni azt, hogy a gumi húzna vissza, mint mondjuk az 1600 forintos cst c1391esnél. Elöl is azt használok, de van egy kis sérülés az oldalfalán, úgyhogy ha elhal, vagy ha lesz mibõl lecserélni, akkor oda valami agresszívabb gumit tennék, mountain kinget vagy rocket ront pl. . A race king oldalsó bütykei elég alacsonyak, kanyarban esetleg nem tart annyit elõl, fura lehet, ha eddig azt az agresszívebb mintázatú fire xc-t szoktad meg.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#3376
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
150-200km utan? akkor nalam levegoben siklanak, pedig azt gondolnam, hogy az aszfalt jobban eszi oket :) a firexc az egy eleg agressziv mintas gumi - a nicet lenne erdemes helyette probalni, de xcre nalam nagyon bevalt mindenes a rocket ron + racing ralph paros (elore - hatra). suly-gordulesi ellenallas-tapadasban eleg jo kozeput.

#3377
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
(Nem vagyok egy nagy gumiszakértõ.)

Pár hete használok egy Race Kinget hátul. Elõtte két hétig Nobby Nic volt, de azt túlságosan traktornak találtam. (Elõtte pedig egy Bontrager, de az elkopott.) A Race King nagyon szépen simán, csendesen fut, de 1-2 alkalommal meredek fölfelén esõ után - ahol amúgy is épp csak föl tudok tekerni - kipörgött. Ezzel együtt én szeretem, és épp most veszek belõle még egyet, mert belsõ nélkül akarom használni, de sajnos ezt a fajtát, ami most fent van, nem lehet. (A Protection sorozatúak a "tubeless ready" minõsítésûek.)

Még annyit, hogy a Nobby Nic 150-200 km után már határozottan kopott volt, ezzel már legalább 500-at mentem, de még alig-alig látszik rajta valami.

#3378
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás
Sziasztok!

Nemrég sikerült a Budai hegyek erdeiben egy csodás kis metlaki csempén áthajtanom, aminek az eredménye egy 1,5cm hosszan kiszakadt külsõ és belsõ - gyakorlatilag kuka mind2.
Szóval kéne szereznem valami új gumit. Elöl hátul 2.1 Fire xc gumi van a bringán, ebbõl a hátsónak annyi.
Valami nem túl drága gumit keresek, ez a 2.1-es méret kb elég is (52mm széles a Fire ha jól emlékszem).
Igazából a Fire-el semmi bajom nincs, de szivesen kipróbálnék valami más terepgumit, mert az elmúlt 10 évben csak Fire-t használtam.

Normális árban találtam Pl Conti Race King-et..errõl valakinek tapasztalat?
Ötleteket is szivesen fogadok.
A megmaradt gumi tökmindegy hol lesz a jövõben, szóval ha jobb elsõ gumit találok akkor ez megy hátra, ha meg jobb hátsót, akkor a Fire marad elöl.

Sárban keveset megyek, gyakoribb a száraz úton közlekedés.

#3379
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Igen, tudom, a peremes felnik nem nagyon bírnak 8-nál többet. Ezek szerint akkor ebbe bele kell törõdni és kész. Amíg bírja, használom, aztán kuka.


Azért nem minden felni ilyen, jól kell megválasztani. No meg azt is tudomásul kell venni, hogy a kerékpárosok általában maximum 70 kilósak vasággyal, szóval ha ennél jóval nehezebb vagy, akkor az alkatrészek terén kompromisszumokat kell kötni.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3380
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.600 hozzászólás
Egy 2.25ös maxxis advantagenél mennyivel ballonosabb, vagy épp virslibb egy szintén 2.25ös NN? A maxxist kicsit soknak érzem hosszabb távokhoz, ezért kellene valami kevésbé ballonos, ám jól tapadó gumi. NN-re gondoltam, csak nem tudom eldönteni, hogy 2.1, vagy 2.25 legyen-e.