Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#3341
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

29erben nekem annyira nem szimpik. egyedul az xking tetszene, de az meg rohadt nehez (majdnem +200g a fecskekhez kepest).


Jók, persze jók a Schwalbek, csak ne lenne olyan drága - meg kophatna kissé lassabban!
Szerencsére nekem a "mass" nem annyira critical. Ha másképp lett volna, akkor a Geaxokat sem vettem volna meg, helyette TLR Schwalbe-val próbálkoztam volna egybõl, esetleg SnakeSkinnel. Utóbbit mondjuk szívesen megpróbálnám, csak bármennyire jól tapad mondjuk egy RRon -RRalph kombó, elég gyorsan kopnak. Egy szerzonban 2 garnitúrát is kellene vennem, míg Geaxból 1 pár kitartana kb. 3/4 évet is, ha csak egy bicajt használnék. Azaz, most ~1 évet, hogy 70%-ban használom azt a bicajt, amin a Geaxok vannak. És akkor még nem beszéltem arról, hogy kb. 7500/db áron Mo.-on, boltban (!) vettem a TNT-s Geaxokat, míg egy SnakeSkin Schwalbe még német webshopból is húzós. BComponentsen RRon most épp 36.95, RRalph 41.95.

#3342
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
29erben nekem annyira nem szimpik. egyedul az xking tetszene, de az meg rohadt nehez (majdnem +200g a fecskekhez kepest).

#3343
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
No és a Contik? Hogy hogy mindenki ennyire "fecskézik"?
"Rendes" UST-s Conti X-King elõre és Race King hátra nekem a következõ terv. Õsszel muszáj lesz beruháznom, sajnos a Geax Saguaro-k kezdenek nagyon szétkopni. (Természetesen majd jól felteszem ezeket is fordítva. :P )
Bár a Geax jó választás volt, elégedett vagyok vele, de jó lesz megpróbálni valami újat. Pár szó a Geaxról: TNT (Tubes, no tubes) verzióim vannak, nálam megbízhatóan mûködtek belsõ nélkül, UST felnin és 4e km-t mentem velük eddig. Elõször 2 db All-Mountain bicajon, aztán merevfarúval használtam, használom még most is ezeket. Bírtak többek közt 3 maratont és folyamatosan a Pilis, a Budai-hegyek, valamint egy rövid ideig még Ausztria hegyeit is - bár sotteren ugye könnyû... :) Defektem eddig nem volt velük, ami megállásra kényszerített volna. Tüskét találtam már bennük, de nem eresztettek le. Egyedüli probléma talán, hogy nagyon nehezek, már akit ez zavar. 2.2-es szélességben (amivel majdnem olyan ballonosak, mint egy 2.4-es Schwalbe!) 750g/darab az azért nem kevés... Geaxból majd egyszer megpróbálom az Aka külsõt maratonozáshoz, Dante jókat mesélt róla és a neten is nagyon dícsérik, fõleg a 29-es kerekeken. (Kivéve persze pár felnit, amire a Geax nem, vagy alig tehetõ fel, mint a ZTR-ek némelyike...)
Remélem a Contik is lesznek ilyen jók, pláne, hogy a németek tesztjein 2x olyan lassan koptak a Contik, mint a Geax! Az említett tesztek szerint a Schwalbe-k harmadát bírják egyébként, mint egy Conti.

#3344
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
A Schwalbe igazából a SnakeSkin változatokat ajánlja tubeless használathoz - legalábbis a nyomtatott katalógusukban - a többi TLR szerintem simán marketing átverés, igazából õk is tudják, hogy nem megy. Most SnakeSkin Evo Nobby Nic van elöl; tubeless, és egyáltalán nem ereszt.

Ennek ellenére nem tervezem, hogy a jelenlegi Schwalbe kínálatból vásároljak, mert eszeveszetten gyorsan kopnak (elöl még elmegy), úgyhogy hátul Conti X-King lesz a Protection sorozatból, mert az tubeless ready. (Most drótperemes Race King van, amit nem tudok tubeless föltenni - nem is ígérte senki, hogy jó lenne így, de csak kipróbáltam, és esélytelennek tûnik.)

#3345
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
en is ezert orulok a kerekcserenek :) nem a sulycsokkenes miatt, hanem a tubeless tetszik nagyon. mekkora nyomason mesz (mekkora sullyal)?

az aspeneknel tubelessnek lehet a vastagabbfalu lenne erdekes, alig nehezebb. azon mar gondolkodtam parszor, csak nekem az aspenekkel van hasonlo tapasztalatom, mint neked a rral. pedig a gordulese nagyon tetszik :)

#3346
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
Majd kipróbálom õket tubelessnek 1x, addig pihennek. A TB alacsony nyomása annyira király, hogy bye bye belsõs bringázás!

#3347
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
a schwalbek tr resze nalam is eleg hektikusan viselkedik, minden bringazas elott ellenorzom oket, de olyan meg sose volt, hogy menet kozben hagyott volna cserben. miutan berheli az ember kell par nap, het, mire nem ereszt, de esetemben ez annyit jelent, hogy valahol a latex es a butil kozott van a levegotartasa. en sem szerettem sose a ralphot elol, gyors meg minden, de nekem is sodrodott a kanyarokban (allitolag csak donteni kell - de ahhoz gyava vagyok). hatra viszont szuper maszogumi, foleg 29eren dobbenet hogy kapaszkodik, ha szetterul. kiallva fel lehet tekerni elporgos kavicsos helyeken.

mi lett az aspenekkel?

#3348
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
Még lötty nélkül is tartották a levegõt egy óráig, utána szépen lassan leengedtek. Löttyel meg havonta kétszer kell pumpálni

#3349
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Racing Ralph TLR, ultolsó esélyt adom nekik, az egyik nem tartja a levegõt, kettõt estem már emiatt, egyébként jók, de hajlamosak kanyarban csúszkálni.
Speci Fast Trak Control 2.2, tubelessre tökéletes, ballonos, jól tapad, jól gurul, nekem jobban tetszik, mint az RR
Speci Captain control - sarasabb idõre jó, de nem sárgumi, amolyan jó mindenes. A Specikkel annyira meg vagyok elégedve, hogy most egyelõre nem variálok. De Scwhalbe-ért pénzt nem adok, azt már eldöntöttem, csak ha már rendes TLR-t tudnak gyártani.


Hm, kétféle Speci gumikat próbáltam eddig, elég meggyõzõ volt mindkettõ (Purgatory Control 2Bliss, Ground Control 2Bliss). Tubeless-ként jók már az újabb 2Bliss Speci külsõk? 1-2 éve sok panaszt lehetett olvasni róluk, hogy leeresztenek és ezer ponton szivárog belõlük a lötyi. (Bár utóbbi a TLR fecskénél is fennálló jelenség, egy darabig...)

#3350
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
leeresztett menet közben egy bart legalább, kis sebességnél kicsúszott az eleje egy nulla szituációban. Most mondtam, hogy nem veszek Schwalbét ;). Ez az új Fast Trak, sokkal jobb mint a régi.

#3351
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
hogy estel miattuk? menet kozben ereszt le? rr helyett elore probald ki a ront :) rrval eleg jo kombo.

ezeket a gumikat spec ismerem 26osrol, mert a stumpival ilyenek jottek - nekem jobban bevaltak a schwalbek. xkinget vegulis te sem probaltad ki?

#3352
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
Racing Ralph TLR, ultolsó esélyt adom nekik, az egyik nem tartja a levegõt, kettõt estem már emiatt, egyébként jók, de hajlamosak kanyarban csúszkálni.
Speci Fast Trak Control 2.2, tubelessre tökéletes, ballonos, jól tapad, jól gurul, nekem jobban tetszik, mint az RR
Speci Captain control - sarasabb idõre jó, de nem sárgumi, amolyan jó mindenes. A Specikkel annyira meg vagyok elégedve, hogy most egyelõre nem variálok. De Scwhalbe-ért pénzt nem adok, azt már eldöntöttem, csak ha már rendes TLR-t tudnak gyártani.

#3353
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
en sem igazan erzem a korabbi kerekszetthez kepest a sulycsokkenest, de zavar, hogy ennyi penz utan visszapakolom a sulyt gumiban. milyeneket hasznalsz most, es melyikrol mi a velemeny?

#3354
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
Nekem most éppen három szett 29er kerekem van használatban, egyik könnyebb, másik nehezebb, 200 méter után már nem nagyon veszem észre melyik van fent. persze a gumi mintája más kérdés. De megfogadtam, hogy csak akkor veszek új gumit, ha a régi elkopik! :)

#3355
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
bikecomponentsen amugy epp akciozzak a 29ert - 15 euro! mert sulyokbol nem is 300g lenne, hanem ~360 a tobblet. kar erte.

#3356
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A gumikopás kérdéséhez egy adalék, a német Bike magazin tesztje:

bike Ausgabe 8-11

A németek a rájuk jellemzõ hozzáállással egy gépen elkoptatták a külsõket, és lemérték, ehhez mennyi idõ kellett. A mérések szerinte a Nobby Nic és a Rocket Ron bizony kiugróan gyorsan kopnak, akár 2-3-4x gyorsabban mint más gumik.


ajj ez az xking mindig gondolkodoba ejt... ha kicsit konnyebb lenne a 29er, mar reg vettem volna, de +300got rapakolni a kerekekre kicsit soknak tunik. 29erben miert csak egyfele van?

#3357
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
A gumikopás kérdéséhez egy adalék, a német Bike magazin tesztje:

bike Ausgabe 8-11

A németek a rájuk jellemzõ hozzáállással egy gépen elkoptatták a külsõket, és lemérték, ehhez mennyi idõ kellett. A mérések szerinte a Nobby Nic és a Rocket Ron bizony kiugróan gyorsan kopnak, akár 2-3-4x gyorsabban mint más gumik.

#3358
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Hali,valaki elmesélné nekem röviden melyek a sár gumik conti ill schwable márkák érdekelnének(smart sam az hova tartozik?)


SmartSam 50% terep 50% aszfalt, jó köztes gumi, de nem sárgumi.
Sárgumi Contiból pl a CrossCountry, vagy Schwalbe DirtyDan, lényeg hogy ritka mintázatú legyen, nagy bütykökkel, és keskeny kialakítású.

#3359
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
Hali,valaki elmesélné nekem röviden melyek a sár gumik conti ill schwable márkák érdekelnének(smart sam az hova tartozik?)

#3360
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

...alaphelyzetben hosszú szakaszokon több milliméteres a hézag a felni és a gumi pereme között.


Mi egyszer futottunk bele egy ilyenbe egy Alex felnin, akkor 4 rétegben feltekertem rá szigetelõszalagot, s az már kellõen megnövelte a kerületét, hogy vígan és könnyen rámenjen akármi tubeless. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)