Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#3181
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
A TravelContact drótperemes volt, hogy a defektvédelmi mibõl-mitõl volt, azt nem tudom. A lényeg az, hogy átment mindenen, mindent kibírt.

Kemény felületen soha nem éreztem, hogy a bütykök leértek volna. A sima futófelülete ellenére érezni véltem, hogy nem a leggyorsabb gum.

Most egy sokkal keskenyebb CityContact van a munkába járóson, és mintha ez azért jobban gurulna. Szúrásos defektem egy év alatt ezzel sem volt (igaz, ebbe tettem Slime-ot is), de egy felütésest már összeszedtem. Ha ez elkopik, mégis visszaállok valami brutálisabb gumira (TravelContact, vagy valami hasonló), mert ezzel nem merek lemenni az aszfaltról, és mert ezzel a nyomás beállítása kritikusabb.

#3182
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

vágás ellen a kevlárosak elég jók, nekem már többször hasadt fel centi hosszan a futófelület, de kevlárt nem vágta át, így a szövetet sem


Ööö, tisztában vagy azzal, hogy a kevlaros gumik 99%-a esetében a kevlar a sodronyban van a peremén? Vagy milyen gumikra gondolsz? Az oldalfalon általában nagyon kevés, egészen pontosan semmi. Ellenpélda a régi (zöld) Michelin Wildgripper, amely tényleg tartalmazott kevlarszálat.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3183
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Ennek a párja a Continál a TravelContact. Mentem vele kb. 5-6 év alatt nagyon sok (5-10e?) km-et (fõleg naponta munkába, Budapesten) defekt nélkül, és alig kopott. Mondjuk aztán egyszer csak - anélkül, hogy bármi látható történt volna - hetente kezdtem kapni a defekteket. Gondolom elöregedett benne a védelem.


az más kicsit, abban kevláros védelem van és oldalfalerõsítés a csomagos túrákhoz, a marathon plusban meg egy 5 mm vastag kaucsuk réteg a futófelület alatt

a travelcontact amúgy hogy viselkedik menet közben? a bütykök nem zavaróak aszfalton, kanyarban?

#3184
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

En több mint 2000 km-t mentem Marathon Plus Tour-al (erdõben is) mindenfele defekt nelkul. Elõnye, hogy lassan kopik és nem kapsz dekeftet,szerintem elég jól gurul, a hátránya, hogy baromi nehéz.... Szerintem az asszonykának jó választás lesz... (Mintázat: Schwalbe Marathon Plus Tour 2011 külsõ gumi kép, fotó )


Ennek a párja a Continál a TravelContact. Mentem vele kb. 5-6 év alatt nagyon sok (5-10e?) km-et (fõleg naponta munkába, Budapesten) defekt nélkül, és alig kopott. Mondjuk aztán egyszer csak - anélkül, hogy bármi látható történt volna - hetente kezdtem kapni a defekteket. Gondolom elöregedett benne a védelem.

#3185
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

En több mint 2000 km-t mentem Marathon Plus Tour-al (erdõben is) mindenfele defekt nelkul. Elõnye, hogy lassan kopik és nem kapsz dekeftet,szerintem elég jól gurul, a hátránya, hogy baromi nehéz.... Szerintem az asszonykának jó választás lesz... (Mintázat: Schwalbe Marathon Plus Tour 2011 külsõ gumi kép, fotó )



köszi

#3186
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts

vágás ellen a kevlárosak elég jók, nekem már többször hasadt fel centi hosszan a futófelület, de kevlárt nem vágta át, így a szövetet sem


a schwalbe és a conti féle plus-os gumikról van valakinek tapasztalata? abba elég vastag gumi defektvédõ réteg van, de nem tudom, hogy hogyan gurulnak

a csúcs trekking, meg világjáró gumikba mindenesetre nem ilyen védelem van egyik márkánál sem

asszonykának kéne valami extrém defektvédelem, mert bringával jár dolgozni, de nem tud defektet javítani


En több mint 2000 km-t mentem Marathon Plus Tour-al (erdõben is) mindenfele defekt nelkul. Elõnye, hogy lassan kopik és nem kapsz dekeftet,szerintem elég jól gurul, a hátránya, hogy baromi nehéz.... Szerintem az asszonykának jó választás lesz... (Mintázat: Schwalbe Marathon Plus Tour 2011 külsõ gumi kép, fotó )

#3187
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Vágás ellen nem sok védelmet nyújt egyik gumi sem... Maximum, ha tömör.
Szúrásos defekt elleni védelemre az egyik lehetséges és olcsóbb megoldás, például: Joes Rendszerek - No-Flats
Általában Kell hozzá türelem és egy kis kézügyesség, no meg bizonyos esetekben kompresszor.

A drágább, hogy két dolgot vásárolsz egy SnakeSkin vagy valamilyen TLR-es külsõ mellé:
1) Tubeless kerékszett
2) Joe's vagy Stan's-féle tej, például Joes Super Sealant - No-Flats

FYI, "rendes" tubeless kerékszettek, melyeknél nem kell átalakító kitekkel szórakozni, na ilyenek például:
- a legolcsóbb UST felnis, cserébe kicsit nehezebb: Shimano WH-MT65, ~1800 gramm, ~230-250 EUR
- Shimano WH-M785 XT, ~1625 gramm (~300 EUR)
- Mavic Crosstrail, ~1685g, sajnos ez már elég drága, ~400 EUR
- Fulcrum Red Metal 3, ~1685g, szintén drága, ~350 EUR

...opció még, hogy a Mavic UST-s felnijét, az XM 819-et vásárolod meg és átfûzeted a mostani kerekedet vele.



vágás ellen a kevlárosak elég jók, nekem már többször hasadt fel centi hosszan a futófelület, de kevlárt nem vágta át, így a szövetet sem


a schwalbe és a conti féle plus-os gumikról van valakinek tapasztalata? abba elég vastag gumi defektvédõ réteg van, de nem tudom, hogy hogyan gurulnak

a csúcs trekking, meg világjáró gumikba mindenesetre nem ilyen védelem van egyik márkánál sem

asszonykának kéne valami extrém defektvédelem, mert bringával jár dolgozni, de nem tud defektet javítani

#3188
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ezek mennyire reális adatok?


Naprakész, Bcomponentsrõl. Például: https://www.bike-com...dell-2012-.html
Már ha az árra gondoltál. :) Persze eBay-rõl vagy bontottan, így-úgy lehet szerintem olcsóbban is venni.

A tömegadatok többé-kevésbé szintén valósak. Sok-sok mérés:
1) http://gewichte.mtb-...g&direction=asc
2) http://bikescale.com...=artykul&kat=36

#3189
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
en ugyan elvagyok a mostani tl gumikkal, de majd kovetkezonek kiprobalom... viszont az ara eleg brutal. egyket eve, meg vmi 25 euroert vettem evo gumit (a szimplat), most meg 50be kerul a snakeskin.

a tubelesses szalagot nem szedi szet ha idonkent belsot hasznalok hozza?

#3190
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts

FYI, "rendes" tubeless kerékszettek, melyeknél nem kell átalakító kitekkel szórakozni, na ilyenek például:
- a legolcsóbb UST felnis, cserébe kicsit nehezebb: Shimano WH-MT65, ~1800 gramm, ~230-250 EUR
- Shimano WH-M785 XT, ~1625 gramm (~300 EUR)
- Mavic Crosstrail, ~1685g, sajnos ez már elég drága, ~400 EUR
- Fulcrum Red Metal 3, ~1685g, szintén drága, ~350 EUR


Ezek mennyire reális adatok?

#3191
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Nekem szúrás ellen is kõne. Akkor DD, mi? Atomvillanás ellen is. :D


Más, mivel a SK oldalfalerõsítés. Igaz egy réteg átmegy a futófelület alatt is, de az nem DD. A DD ellenben papír(abb) oldalfalú, nem olyan merev, mint a SK. A DD simán elfékezhetõ kis nyomáson. (= BUMM) Nekem a SK jött be, tejjel.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3192
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nekem szúrás ellen is kõne. Akkor DD, mi? Atomvillanás ellen is. :D


Vágás ellen nem sok védelmet nyújt egyik gumi sem... Maximum, ha tömör.
Szúrásos defekt elleni védelemre az egyik lehetséges és olcsóbb megoldás, például: Joes Rendszerek - No-Flats
Általában Kell hozzá türelem és egy kis kézügyesség, no meg bizonyos esetekben kompresszor.

A drágább, hogy két dolgot vásárolsz egy SnakeSkin vagy valamilyen TLR-es külsõ mellé:
1) Tubeless kerékszett
2) Joe's vagy Stan's-féle tej, például Joes Super Sealant - No-Flats

FYI, "rendes" tubeless kerékszettek, melyeknél nem kell átalakító kitekkel szórakozni, na ilyenek például:
- a legolcsóbb UST felnis, cserébe kicsit nehezebb: Shimano WH-MT65, ~1800 gramm, ~230-250 EUR
- Shimano WH-M785 XT, ~1625 gramm (~300 EUR)
- Mavic Crosstrail, ~1685g, sajnos ez már elég drága, ~400 EUR
- Fulcrum Red Metal 3, ~1685g, szintén drága, ~350 EUR

...opció még, hogy a Mavic UST-s felnijét, az XM 819-et vásárolod meg és átfûzeted a mostani kerekedet vele.

#3193
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Nekem szúrás ellen is kõne. Akkor DD, mi? Atomvillanás ellen is. :D

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#3194
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Schwalbe-éknál a DoubleDefense vagy a SnakeSkin jelenti a nagyobb védelmet?
Én úgy tudtam a DD, viszont sok esetben az az olcsóbb, emiatt elbizonytalanodtam.


Mi ellen akarsz védelmet, szúrás vagy vágás? Vágás ellen van olyan, hogy csak az oldalfalat védik. Aztán persze van olyan külsõ is, ami a atomtámadás ellen is véd, teccikéteni?
Montin nekem csak vágásvédelem kell, mert belsõ nélkül megyek és a lötty megoldja a szúrásvédelmet.

#3195
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Schwalbe-éknál a DoubleDefense vagy a SnakeSkin jelenti a nagyobb védelmet?
Én úgy tudtam a DD, viszont sok esetben az az olcsóbb, emiatt elbizonytalanodtam.


Jól tudod, a DD. SnakeSkin-re nagyobb a kereslet, fõleg mert azt már egész megbízhatóan lehet tubeless-ként használni. A nagyobb kereslet miatt cserébe drágábban adják.

#3196
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Schwalbe-éknál a DoubleDefense vagy a SnakeSkin jelenti a nagyobb védelmet?
Én úgy tudtam a DD, viszont sok esetben az az olcsóbb, emiatt elbizonytalanodtam.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#3197
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

az ám, olyan lesz, mint a szita :)


És? Attól nem kellene szükségszerûen leeresztenie...:P
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3198
BluElefantino

BluElefantino

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 364 posts

Gyere el mostanában a Pillangó parkba vagy a Mogyoródi út felé. Percek alatt kapsz ötöt ! :)


Pesten amerre járok már ott is kaphattam volna naponta ötöt de mégsem........ ;)

#3199
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Gyere el mostanában a Pillangó parkba vagy a Mogyoródi út felé. Percek alatt kapsz ötöt ! :)


az ám, olyan lesz, mint a szita :)

#3200
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts

Hátha valakit érdekel......
Rubena Cobra 26x1.90 tapasztalat:
Eddig több mint 1000km-ert mentem vele és még nem volt egyáltalán defektem, .....

Gyere el mostanában a Pillangó parkba vagy a Mogyoródi út felé. Percek alatt kapsz ötöt ! :)
Marci