Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#3201
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

en 24-es belsovel csinaltam meg 2 eve egyk bringamon a kerekeket,azota is tokeletesen mukodik

Te is így ollóval vágtad le körben a felesleges belsõt?
Hogyan lehet ilyen megoldásnál külsõt cserélni? A lötty nyilván kuka, a belsõbõl is másikat kell felrakni?

#3202
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 584 hozzászólás
a cikkben is levo stan's/notubes lotyit hasznalom,de joe's sem lehet problemas,hagyomanyos tubelessben az is kivaloan muxik

#3203
truczat

truczat

    vendég

  • fórumtag
  • 30 hozzászólás
köszi, milyen folyadékot érdemes venni hozzá?

#3204
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 584 hozzászólás
en 24-es belsovel csinaltam meg 2 eve egyk bringamon a kerekeket,azota is tokeletesen mukodik

#3205
truczat

truczat

    vendég

  • fórumtag
  • 30 hozzászólás
Ghetto tubeless
Szerintetek ez kivitelezhetõ?
Kezdek besokkolni az elmúlt két hét defektjeitõl :)

#3206
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

A TravelContact drótperemes volt, hogy a defektvédelmi mibõl-mitõl volt, azt nem tudom. A lényeg az, hogy átment mindenen, mindent kibírt.

Kemény felületen soha nem éreztem, hogy a bütykök leértek volna. A sima futófelülete ellenére érezni véltem, hogy nem a leggyorsabb gum.

Most egy sokkal keskenyebb CityContact van a munkába járóson, és mintha ez azért jobban gurulna. Szúrásos defektem egy év alatt ezzel sem volt (igaz, ebbe tettem Slime-ot is), de egy felütésest már összeszedtem. Ha ez elkopik, mégis visszaállok valami brutálisabb gumira (TravelContact, vagy valami hasonló), mert ezzel nem merek lemenni az aszfaltról, és mert ezzel a nyomás beállítása kritikusabb.


1,5 city contact után sokkal sokkal jobb volt, a az 1,75-ös contact, és a lényeg itt a méreten van

#3207
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Ööö, tisztában vagy azzal, hogy a kevlaros gumik 99%-a esetében a kevlar a sodronyban van a peremén? Vagy milyen gumikra gondolsz? Az oldalfalon általában nagyon kevés, egészen pontosan semmi. Ellenpélda a régi (zöld) Michelin Wildgripper, amely tényleg tartalmazott kevlarszálat.


kevláros defektvédelemre gondolok (amiben tán van nejlon is, meg egyéb dolgok), nem a hajtogatós gumira

#3208
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
A TravelContact drótperemes volt, hogy a defektvédelmi mibõl-mitõl volt, azt nem tudom. A lényeg az, hogy átment mindenen, mindent kibírt.

Kemény felületen soha nem éreztem, hogy a bütykök leértek volna. A sima futófelülete ellenére érezni véltem, hogy nem a leggyorsabb gum.

Most egy sokkal keskenyebb CityContact van a munkába járóson, és mintha ez azért jobban gurulna. Szúrásos defektem egy év alatt ezzel sem volt (igaz, ebbe tettem Slime-ot is), de egy felütésest már összeszedtem. Ha ez elkopik, mégis visszaállok valami brutálisabb gumira (TravelContact, vagy valami hasonló), mert ezzel nem merek lemenni az aszfaltról, és mert ezzel a nyomás beállítása kritikusabb.

#3209
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

vágás ellen a kevlárosak elég jók, nekem már többször hasadt fel centi hosszan a futófelület, de kevlárt nem vágta át, így a szövetet sem


Ööö, tisztában vagy azzal, hogy a kevlaros gumik 99%-a esetében a kevlar a sodronyban van a peremén? Vagy milyen gumikra gondolsz? Az oldalfalon általában nagyon kevés, egészen pontosan semmi. Ellenpélda a régi (zöld) Michelin Wildgripper, amely tényleg tartalmazott kevlarszálat.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3210
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Ennek a párja a Continál a TravelContact. Mentem vele kb. 5-6 év alatt nagyon sok (5-10e?) km-et (fõleg naponta munkába, Budapesten) defekt nélkül, és alig kopott. Mondjuk aztán egyszer csak - anélkül, hogy bármi látható történt volna - hetente kezdtem kapni a defekteket. Gondolom elöregedett benne a védelem.


az más kicsit, abban kevláros védelem van és oldalfalerõsítés a csomagos túrákhoz, a marathon plusban meg egy 5 mm vastag kaucsuk réteg a futófelület alatt

a travelcontact amúgy hogy viselkedik menet közben? a bütykök nem zavaróak aszfalton, kanyarban?

#3211
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

En több mint 2000 km-t mentem Marathon Plus Tour-al (erdõben is) mindenfele defekt nelkul. Elõnye, hogy lassan kopik és nem kapsz dekeftet,szerintem elég jól gurul, a hátránya, hogy baromi nehéz.... Szerintem az asszonykának jó választás lesz... (Mintázat: Schwalbe Marathon Plus Tour 2011 külsõ gumi kép, fotó )


Ennek a párja a Continál a TravelContact. Mentem vele kb. 5-6 év alatt nagyon sok (5-10e?) km-et (fõleg naponta munkába, Budapesten) defekt nélkül, és alig kopott. Mondjuk aztán egyszer csak - anélkül, hogy bármi látható történt volna - hetente kezdtem kapni a defekteket. Gondolom elöregedett benne a védelem.

#3212
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

En több mint 2000 km-t mentem Marathon Plus Tour-al (erdõben is) mindenfele defekt nelkul. Elõnye, hogy lassan kopik és nem kapsz dekeftet,szerintem elég jól gurul, a hátránya, hogy baromi nehéz.... Szerintem az asszonykának jó választás lesz... (Mintázat: Schwalbe Marathon Plus Tour 2011 külsõ gumi kép, fotó )



köszi

#3213
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás

vágás ellen a kevlárosak elég jók, nekem már többször hasadt fel centi hosszan a futófelület, de kevlárt nem vágta át, így a szövetet sem


a schwalbe és a conti féle plus-os gumikról van valakinek tapasztalata? abba elég vastag gumi defektvédõ réteg van, de nem tudom, hogy hogyan gurulnak

a csúcs trekking, meg világjáró gumikba mindenesetre nem ilyen védelem van egyik márkánál sem

asszonykának kéne valami extrém defektvédelem, mert bringával jár dolgozni, de nem tud defektet javítani


En több mint 2000 km-t mentem Marathon Plus Tour-al (erdõben is) mindenfele defekt nelkul. Elõnye, hogy lassan kopik és nem kapsz dekeftet,szerintem elég jól gurul, a hátránya, hogy baromi nehéz.... Szerintem az asszonykának jó választás lesz... (Mintázat: Schwalbe Marathon Plus Tour 2011 külsõ gumi kép, fotó )

#3214
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Vágás ellen nem sok védelmet nyújt egyik gumi sem... Maximum, ha tömör.
Szúrásos defekt elleni védelemre az egyik lehetséges és olcsóbb megoldás, például: Joes Rendszerek - No-Flats
Általában Kell hozzá türelem és egy kis kézügyesség, no meg bizonyos esetekben kompresszor.

A drágább, hogy két dolgot vásárolsz egy SnakeSkin vagy valamilyen TLR-es külsõ mellé:
1) Tubeless kerékszett
2) Joe's vagy Stan's-féle tej, például Joes Super Sealant - No-Flats

FYI, "rendes" tubeless kerékszettek, melyeknél nem kell átalakító kitekkel szórakozni, na ilyenek például:
- a legolcsóbb UST felnis, cserébe kicsit nehezebb: Shimano WH-MT65, ~1800 gramm, ~230-250 EUR
- Shimano WH-M785 XT, ~1625 gramm (~300 EUR)
- Mavic Crosstrail, ~1685g, sajnos ez már elég drága, ~400 EUR
- Fulcrum Red Metal 3, ~1685g, szintén drága, ~350 EUR

...opció még, hogy a Mavic UST-s felnijét, az XM 819-et vásárolod meg és átfûzeted a mostani kerekedet vele.



vágás ellen a kevlárosak elég jók, nekem már többször hasadt fel centi hosszan a futófelület, de kevlárt nem vágta át, így a szövetet sem


a schwalbe és a conti féle plus-os gumikról van valakinek tapasztalata? abba elég vastag gumi defektvédõ réteg van, de nem tudom, hogy hogyan gurulnak

a csúcs trekking, meg világjáró gumikba mindenesetre nem ilyen védelem van egyik márkánál sem

asszonykának kéne valami extrém defektvédelem, mert bringával jár dolgozni, de nem tud defektet javítani

#3215
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ezek mennyire reális adatok?


Naprakész, Bcomponentsrõl. Például: https://www.bike-com...dell-2012-.html
Már ha az árra gondoltál. :) Persze eBay-rõl vagy bontottan, így-úgy lehet szerintem olcsóbban is venni.

A tömegadatok többé-kevésbé szintén valósak. Sok-sok mérés:
1) http://gewichte.mtb-...g&direction=asc
2) http://bikescale.com...=artykul&kat=36

#3216
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
en ugyan elvagyok a mostani tl gumikkal, de majd kovetkezonek kiprobalom... viszont az ara eleg brutal. egyket eve, meg vmi 25 euroert vettem evo gumit (a szimplat), most meg 50be kerul a snakeskin.

a tubelesses szalagot nem szedi szet ha idonkent belsot hasznalok hozza?

#3217
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

FYI, "rendes" tubeless kerékszettek, melyeknél nem kell átalakító kitekkel szórakozni, na ilyenek például:
- a legolcsóbb UST felnis, cserébe kicsit nehezebb: Shimano WH-MT65, ~1800 gramm, ~230-250 EUR
- Shimano WH-M785 XT, ~1625 gramm (~300 EUR)
- Mavic Crosstrail, ~1685g, sajnos ez már elég drága, ~400 EUR
- Fulcrum Red Metal 3, ~1685g, szintén drága, ~350 EUR


Ezek mennyire reális adatok?

#3218
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Nekem szúrás ellen is kõne. Akkor DD, mi? Atomvillanás ellen is. :D


Más, mivel a SK oldalfalerõsítés. Igaz egy réteg átmegy a futófelület alatt is, de az nem DD. A DD ellenben papír(abb) oldalfalú, nem olyan merev, mint a SK. A DD simán elfékezhetõ kis nyomáson. (= BUMM) Nekem a SK jött be, tejjel.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3219
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nekem szúrás ellen is kõne. Akkor DD, mi? Atomvillanás ellen is. :D


Vágás ellen nem sok védelmet nyújt egyik gumi sem... Maximum, ha tömör.
Szúrásos defekt elleni védelemre az egyik lehetséges és olcsóbb megoldás, például: Joes Rendszerek - No-Flats
Általában Kell hozzá türelem és egy kis kézügyesség, no meg bizonyos esetekben kompresszor.

A drágább, hogy két dolgot vásárolsz egy SnakeSkin vagy valamilyen TLR-es külsõ mellé:
1) Tubeless kerékszett
2) Joe's vagy Stan's-féle tej, például Joes Super Sealant - No-Flats

FYI, "rendes" tubeless kerékszettek, melyeknél nem kell átalakító kitekkel szórakozni, na ilyenek például:
- a legolcsóbb UST felnis, cserébe kicsit nehezebb: Shimano WH-MT65, ~1800 gramm, ~230-250 EUR
- Shimano WH-M785 XT, ~1625 gramm (~300 EUR)
- Mavic Crosstrail, ~1685g, sajnos ez már elég drága, ~400 EUR
- Fulcrum Red Metal 3, ~1685g, szintén drága, ~350 EUR

...opció még, hogy a Mavic UST-s felnijét, az XM 819-et vásárolod meg és átfûzeted a mostani kerekedet vele.

#3220
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Nekem szúrás ellen is kõne. Akkor DD, mi? Atomvillanás ellen is. :D

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager