Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#2941
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

1.35-os gumikkal azert kell vigyazni, mert durvan megvaltozik a monoblokkhaz magassaga a sokkal kisebb atmeroju kerekek miatt. Ezert leerhet a pedal kanyarban, ami nem vicces meglepeteseket tud okozni.


ezt én is megemlítettem pár hónapja itt, de kb. mindenki lehülyézett, hogy mer' aztán kanyarban nem tekerünk

és a másik, hogy a 26-os monti kerékén (meg vázban) nem ugyanaz az érzés a vékony gumi, mint egy országútin

#2942
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
1.35-os gumikkal azert kell vigyazni, mert durvan megvaltozik a monoblokkhaz magassaga a sokkal kisebb atmeroju kerekek miatt. Ezert leerhet a pedal kanyarban, ami nem vicces meglepeteseket tud okozni.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2943
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 posts

Szevasztok!
Most kerültem bele a kerékpáros világba egy Merida TFS Trail 100-D -vel. Continental Race King 2.2 -es gumival vettem.Szeretnék venni egy aszfaltgumi garnitúrát is hozzá az lenne a kérdésem hogy milyen méretû és milyen típusú külsõ gumit javasoltok?


Ha csak aszfalton mész vele richei tom slick comp vagy pro 1.0 nem egy vastag darab de tartós.
Vagy schwalbe 1.35 ös Kojac nevû külsõ ami még nekem bejött,tavasszal montival edzeni a Duna parton teljesen jó és 6 BAR ig fel lehet fújni felütéses defekt elég ritka,és az 1,35 ös schwalbi brutál jól tapad! :)

#2944
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Szevasztok!
Most kerültem bele a kerékpáros világba egy Merida TFS Trail 100-D -vel. Continental Race King 2.2 -es gumival vettem.Szeretnék venni egy aszfaltgumi garnitúrát is hozzá az lenne a kérdésem hogy milyen méretû és milyen típusú külsõ gumit javasoltok?


min 1,75-ös méretût vegyél, montin ez alatt csak a szívás van vele, ha csak sima úton mész, akkor még talán az 1,6-os sport contact, de gyorsabb nem igazán leszel tõle

nekem conti contactokkal van elég sok tapsztalatom, azokat feltétel nélkül tudom ajánlani (kivéve az extra light kivitelt, azt kerüld)

#2945
EvoVI

EvoVI

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Szevasztok!
Most kerültem bele a kerékpáros világba egy Merida TFS Trail 100-D -vel. Continental Race King 2.2 -es gumival vettem.Szeretnék venni egy aszfaltgumi garnitúrát is hozzá az lenne a kérdésem hogy milyen méretû és milyen típusú külsõ gumit javasoltok?



#2946
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Használ valaki Schwalbe Marathon Supreme külsõt? Érdekelnének a vélemények....

Köszi

#2947
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Sziasztok

Volna egy nagyon láma kérdésem. Mindenképpen szükséges az UST rendszerhez megvásárolni az UST szelepet , vagy van esetleg valami megoldás rá amivel olcsóbban megoldható? Azért kérdem, mert egy kicsit sokallok egy szaros szelepért annyit kiadni, mint egy latex belsõért. Értem én hogy csak egy réteget érint az USt és nem tömegtermelés, de akkor is sokallom. (Arra gondolok, hogy normál belsõbõl a szelepet kivágva lehet e valahogy tömíteni ?) Bocs a sóher hozzáállásért .

Köszi


Ha menetes a szelep akkor nagy eséllyel mûködhet. ZTR felnin szalaggal tömítve is mûködött az akármilyen kivágott menetes szelep.

#2948
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
most kipróbáltam a szöges gumikat ebben a havas idõben aszfalton meg terepen is, úgy hogy elõre is meg hátra is feltettem

gondolom a téli keverék és a minta is sokat számít, mert hihetetlen jól tapad hóban is, olyan helyen feltekertem gond nélkül, ahol még szárazon is problémás tud lenni a tapadás

mind a letaposott részeken, mind a friss hóban nagyon jól viselkedett, pedig igazából ez egy trekking gumi

#2949
Kisrozi

Kisrozi

    vendég

  • fórumtag
  • 95 posts
Mekkora ötlet, zseniális, köszönöm

#2950
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
26-os a kereked van akkor fogsz egy 24-es belsõt és a felnivel érintkezõ egy centis csíkot meghagyva a fölösleget levágod mivel a belsõnek kisebb a kerülete ezért szépen rászorítja a szelepet a felnire, amennyiben 29esed van akkor 26-os belsõt.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2951
Kisrozi

Kisrozi

    vendég

  • fórumtag
  • 95 posts
Sziasztok

Volna egy nagyon láma kérdésem. Mindenképpen szükséges az UST rendszerhez megvásárolni az UST szelepet , vagy van esetleg valami megoldás rá amivel olcsóbban megoldható? Azért kérdem, mert egy kicsit sokallok egy szaros szelepért annyit kiadni, mint egy latex belsõért. Értem én hogy csak egy réteget érint az USt és nem tömegtermelés, de akkor is sokallom. (Arra gondolok, hogy normál belsõbõl a szelepet kivágva lehet e valahogy tömíteni ?) Bocs a sóher hozzáállásért .

Köszi

#2952
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
és egy konkrét táblázat a témában

Posted Image

#2953
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts
E cikk alapján rendeltem meg én is az idei gumijaim, csak mikorra megérkeztek már vázat is cseréltem, abba meg nem fér el tisztességesen a 2.25-ös gumi. De segáz, úgyis "kell" a 29, tehát megy majd vissza tavasszal az apróba, ha már nem kellett télen olcsón senkinek... :D

#2954
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
http://www.mtbonline...illustrated.pdf

#2955
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

ez nekem nem áll össze
akkor mi értelme a betonkeményre fújt minél virslibb guminak .
az oké hogy tecnikás terepen (nem outi nyilván) egy alacsony nyomású szélesebb gumi jobban átgördül az akadályon, de sima úton már ott sem igaz.
mellesleg fritz újság mérés, ugyanannak a külsõnek (persze mintás monti ismét, megegyezõ anyag és minta) a két féle méretû változatából a szélesebbeknek volt nagyobb a gördûlési ellenállása mindig.

Már sokszor megbeszéltük. Olvass vissza a topikban :) vagy csak nézd meg a schwalbe honlapját.


A sebesség mindent megold.

 


#2956
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
ez nekem nem áll össze
akkor mi értelme a betonkeményre fújt minél virslibb guminak .
az oké hogy tecnikás terepen (nem outi nyilván) egy alacsony nyomású szélesebb gumi jobban átgördül az akadályon, de sima úton már ott sem igaz.
mellesleg fritz újság mérés, ugyanannak a külsõnek (persze mintás monti ismét, megegyezõ anyag és minta) a két féle méretû változatából a szélesebbeknek volt nagyobb a gördûlési ellenállása mindig.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2957
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Szerintem barátunk gördülési ellenállásra gondolt, ami valóban számottevõen nagyobb egy szélesebb guminál. ( persze ez nagyban függ a mintától is )

üdv

A nagyobb guminak kisebb a gördülési ellenállása. A légellenállásra gondolt, ami elég számottevõ nagy sebességnél. Millió teszt és írás van róla a neten.


A sebesség mindent megold.

 


#2958
Kisrozi

Kisrozi

    vendég

  • fórumtag
  • 95 posts
Szerintem barátunk gördülési ellenállásra gondolt, ami valóban számottevõen nagyobb egy szélesebb guminál. ( persze ez nagyban függ a mintától is )

üdv

#2959
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Lég ellenálása a guminak ez belõlem mosolyt csalt elõ a te test légellenállásodhoz képest több mint hanyagolható. Volt mostanában egy teszt hogy mennyit jelent az outi bringáknál és kerekeknél az "aero" profil több mint mosolyogtató volt az eredmény. A ráutalás tulajdonképp az volt hogy az ilyen bringákat drágábban lehet eladni.



azért egy széles guminak jóval nagyobb a homlokfelülete, mint a vékonynak, szerintem az aero felninél azért nem pont ez a helyzet, mert az nem keskenyebb a simánál

egy autógumi tesztnél írták a germánok, hogy:

"légellenállás 6%/ 30mm szélességnövekedés" és az auótugmi nagyrésze ugye takarva is van a karszéria által, bár a mérési metódussal nem vagyok tisztában

#2960
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Lég ellenálása a guminak ez belõlem mosolyt csalt elõ a te test légellenállásodhoz képest több mint hanyagolható. Volt mostanában egy teszt hogy mennyit jelent az outi bringáknál és kerekeknél az "aero" profil több mint mosolyogtató volt az eredmény. A ráutalás tulajdonképp az volt hogy az ilyen bringákat drágábban lehet eladni.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!